Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a5d63826-52c9-47d0-96e9-9d992d3a52d7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mostantól akár már 13 millió forint alatt is kaphatunk új Volkswagen ID.3-at.","shortLead":"Mostantól akár már 13 millió forint alatt is kaphatunk új Volkswagen ID.3-at.","id":"20250513_alacsonyabb-magyar-arakat-kapott-a-vw-id3-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5d63826-52c9-47d0-96e9-9d992d3a52d7.jpg","index":0,"item":"bd83e88a-8b1d-49cb-b00e-3417d8a72ca4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_alacsonyabb-magyar-arakat-kapott-a-vw-id3-villanyauto","timestamp":"2025. május. 13. 07:59","title":"Alacsonyabb magyar árakat kapott a VW ID.3 villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c579c86c-46e6-4f7f-a092-15d66ca5b308","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Laponyi Zsoltot visszahelyezik az eredeti szolgálati helyére, a III. kerületben lesz megint járőr egy új szabály miatt.","shortLead":"Laponyi Zsoltot visszahelyezik az eredeti szolgálati helyére, a III. kerületben lesz megint járőr egy új szabály miatt.","id":"20250513_laponyi-zsolt-rendor-kdnp-poltitika-foto-seriff-rendorseg-fegyelmi-eljaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c579c86c-46e6-4f7f-a092-15d66ca5b308.jpg","index":0,"item":"7e998849-e0c6-411c-bb01-912998ac4d66","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_laponyi-zsolt-rendor-kdnp-poltitika-foto-seriff-rendorseg-fegyelmi-eljaras","timestamp":"2025. május. 13. 05:47","title":"A seriffprogramból is kitették a rendőrt, aki azt kérte, hogy politikai célokra ne használják a fotóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21df786a-ff6c-4d71-b743-6c1d0a0c42e6","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Gyermekvédelem Brüsszelből: jóváhagyta az Európai Parlament Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottsága azokat a javaslatokat, amelyek célja a gyermekek szexuális bántalmazásával kapcsolatos európai szabályozás szigorítása. ","shortLead":"Gyermekvédelem Brüsszelből: jóváhagyta az Európai Parlament Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottsága azokat...","id":"20250513_europai-parlament_gyermekvedelem_szexualis-abuzus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21df786a-ff6c-4d71-b743-6c1d0a0c42e6.jpg","index":0,"item":"3692a165-b4d4-41c7-9cef-bcccb0543b73","keywords":null,"link":"/eurologus/20250513_europai-parlament_gyermekvedelem_szexualis-abuzus","timestamp":"2025. május. 13. 11:39","title":"Szigorúbb EU-s szabályozás jöhet a gyermekek szexuális bántalmazásának büntetéséről ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56bd29cd-c56f-4534-87e1-f3abcf91419e","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Miközben a Tisza továbbra is előzi a Fideszt, megalakult a Duna Párt. De ez nem az a Duna Párt, amelyet még tavaly az óellenzékhez kötve megjósolt Magyar Péter, és még csak nem is az, amit Szabó Bálint trombitás jelentett be – ezt a DK-ból kizárt Leel-Őssy Gábor vezeti. Közben a Tiszából nemrég távozott Farkas Dezső is politikai mozgalmat gründol.","shortLead":"Miközben a Tisza továbbra is előzi a Fideszt, megalakult a Duna Párt. De ez nem az a Duna Párt, amelyet még tavaly...","id":"20250513_Kizart-DK-s-Leel-Ossy-Gabor-duna-part-Szabo-Balint-kiabrandult-tiszasokra-gyur-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56bd29cd-c56f-4534-87e1-f3abcf91419e.jpg","index":0,"item":"d40861fe-2281-4107-a583-653c1a9b1c17","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Kizart-DK-s-Leel-Ossy-Gabor-duna-part-Szabo-Balint-kiabrandult-tiszasokra-gyur-ebx","timestamp":"2025. május. 13. 05:48","title":"Kizárt DK-s happolta el Szabó Bálint új pártját: árad a Duna, és van, aki már a kiábrándult tiszásokra gyúr","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3860d259-f1db-444a-986d-e1ccb555b0bc","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Régóta várták Dél-Amerikában.","shortLead":"Régóta várták Dél-Amerikában.","id":"20250512_carlo-ancelotti-brazil-szovetsegi-kapitany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3860d259-f1db-444a-986d-e1ccb555b0bc.jpg","index":0,"item":"098336ad-ce3a-4099-8c40-b64ab9beb7e6","keywords":null,"link":"/sport/20250512_carlo-ancelotti-brazil-szovetsegi-kapitany","timestamp":"2025. május. 12. 16:20","title":"Eldőlt: a spanyol bajnokság lezárultával Ancelotti lesz a brazil szövetségi kapitány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Szerinte a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","shortLead":"Szerinte a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","id":"20250513_Matolcsy-szerint-azert-van-MNB-ugy-mert-nem-akarta-levinni-az-alapkamatot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342.jpg","index":0,"item":"ca3423ea-9f56-460f-b9f4-a791cb33b98f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_Matolcsy-szerint-azert-van-MNB-ugy-mert-nem-akarta-levinni-az-alapkamatot","timestamp":"2025. május. 13. 22:10","title":"Matolcsy szerint azért van MNB-ügy, mert nem akarta levinni az alapkamatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bb64d11-645a-4c30-ad52-3bffc2c916d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ausztrál Daniel Lalara egy örökletes betegség miatt már 10 éve nem tud megszólalni, a mesterséges intelligencia segítségével azonban most egy dalt költött a lányának – aki ugyanabban a betegségben szenved.","shortLead":"Az ausztrál Daniel Lalara egy örökletes betegség miatt már 10 éve nem tud megszólalni, a mesterséges intelligencia...","id":"20250512_mesterseges-intelligencia-betegseg-hang-zene-dal-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bb64d11-645a-4c30-ad52-3bffc2c916d3.jpg","index":0,"item":"e8020467-4328-4a99-a1b8-36bf615e7838","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_mesterseges-intelligencia-betegseg-hang-zene-dal-video","timestamp":"2025. május. 12. 19:33","title":"10 éven át nem tudott megszólalni a súlyos beteg férfi, a mesterséges intelligenciával most énekelt a lányának – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a28742b0-4e1d-477e-a4f6-4fa5cbd17265","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Százas tempónál elég pár másodpercig nem az utat nézni, máris hasonló lehet az eredmény. ","shortLead":"Százas tempónál elég pár másodpercig nem az utat nézni, máris hasonló lehet az eredmény. ","id":"20250512_Kiegyenesitette-kanyart-figyelmetlen-autos-M86","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a28742b0-4e1d-477e-a4f6-4fa5cbd17265.jpg","index":0,"item":"faefb08e-6131-4164-a540-a00e90fa8509","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_Kiegyenesitette-kanyart-figyelmetlen-autos-M86","timestamp":"2025. május. 12. 12:45","title":"Kiegyenesítette a kanyart egy figyelmetlen autós az M86-oson, a szalagkorlát fogta meg – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szériatartozék 19-es felnijein 235/35-ös Pirelli gumik harapnak az aszfaltba (néha az aszfalt visszaharap, az első...
Szériatartozék 19-es felnijein 235/35-ös Pirelli gumik harapnak az aszfaltba (néha az aszfalt visszaharap, az első gumik elég viharvertek az első nyolcezer kilométer után), a tapadásban elektronikus differenciálzár segít, éles kanyarban az tartja íven a 265 lóerős bitangot. (Amennyiben a differenciálzár-hatású, elektronikus szabályzású XDS-rendszer szabályozóelektronikája azt érzékeli, hogy magas sebességnél túlságosan lecsökkenne a hajtott első tengelyen a kanyar belső ívén gördülő kerékre eső terhelés, az XDS rendszer a kerékfék célzott működtetésével segít az optimális vonóerő-átadási képesség helyreállításában. Az XDS ezzel a hagyományos differenciálzárakat idéző hatást fejt ki, amellyel hatékonyan ellensúlyozható az elsőkerékhajtású járműveket tempós kanyarokban jellemző alulkormányozottsági hajlam. Az eredmény pedig a jóval pontosabb és semleges menettulajdonságokban mutatkozik meg. Felfüggesztése elöl MacPherson, hátul négykaros Multilink konstrukció.) Szerpentinen precízen és nyugodtan dolgozik a futómű, az ESP nagy sebességű terhelésváltáskor is csak ritkán avatkozik be, olyankor a kormányzás is bizonytalanná válik. De csak pillanatokra. Hamar összeszedi magát az autó, mi egy nagyot sóhajtunk – ezt is megúsztuk felkiáltással – és visszaveszünk a tempóból. A Cupra R könnyen tiltott zónába csábít, csak győzzük fizetni a büntetéséket.
További képek a galériában
am
A kompakt ötajtós sportosztályban a második legolcsóbb egyed a Cupra R, a sokkal jobban felszerelt Mazda3 MPS-hez egymillió forinttal kevesebbért juthatunk hozzá, de élményből a Seat többet ad. A vadabb Renault Mégane RS is olcsóbb, de az csak háromajtós kivitelben kapható.
A legerősebb széria Seat A Cupra R újabb fejezetet nyit a Seat történetében: 195 kW/265 LE teljesítményű motorjával a márka eddigi legerősebb modellje, teljesítményszintje immár a Túraautó Világbajnokságban sikeresen szereplő dízel versenygépének felel meg.
A Seat Centro Técnico tervezői az elektronikus motorszabályzás fejlesztésére, valamint a töltőnyomás fokozására összpontosítottak, amelyekkel 25 további lóerőt értek el a Leon Cupra 177 kW/240 LE teljesítményű 2.0 TSI erőforrásához képest. A Cupra R emellett a megnövelt teljesítményszinthez illesztett, új magasnyomású üzemanyag-befecskendező szivattyúval készül. A továbbfejlesztett erőforrás kielégíti az EU 5 kipufogógáz-szabvány előírásait, hatfokozatú manuális sebességváltója áttételezését pedig kifejezetten ehhez a motorhoz igazították.
am
A Leon Cupra R mindezzel immár magas teljesítményszintre érkezett: 250 kilométer/óra csúcssebesség, 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára. Álló helyzetből az első 1000 méterhez csupán 25,7 másodpercre van szükségünk. Kérdés, hogy ezt mekkora fogyasztás mellett nyújtja? A gyári 8,1 liter még nagyon visszafogott autózással is nehéz, úgy 8,5-9 liter a reális. Vadulva 11-12 literes átlagfogyasztással számolhatunk. A több mint 600 kilométeres tesztelés során vegyes üzemben, korzózva és vadul szlalomozva, 10,2 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként.
Alapjáraton csak dörmög a Seat, nem üt tarkón hangrobbanás. Annál fájóbb, amikor az első fékezésnél lefejelem a belső tükröt, könyörtelenek a fékek. 3000-es fordulat fölött a dörmögés vad berregésbe csap át, 5000 környékén megérkeznek a magasabb frekvenciájú hangok is, 6000 környékén már tetszik az ordítás. Ha visszafogjuk a paripákat, kezessé válik az autó, városban nyugodt tempóban is lehet vele autózni, kátyúkat kerülgetni. Nem ugrik ki belőle rögtön az ördög, de ha erőltetjük, minden mocskos és perverz dolgot tud, amit egy sportkocsitól elvárnánk.
[[ Oldaltörés (Puritán sportkocsi) ]]
A peres gumik és a nagy felnik nem szeretik a pesti utakat, rossz úton ráz a Leon, de kibírható. A keresztbordákon sem üt akkorát, mint például a hasonló méretű kerekeken guruló, de keményebbre hangolt Mégane RS. Ez a kényelmi adalék valószínűleg versenypályán visszaüt, a Leon amúgy sincs túlságosan leültetve, így parkolni sem lehetetlen vele. A fekvőrendőröket nagyon nem szereti. A váltó precíz, pontos, hatsebességes, a váltásban takarékossági szempontok vezérelte program segít.
am
A speciális Cupra szemből csak az R betűről ismerhető fel, amely a hűtőrácson, a csomagtér-ajtó jobb alsó sarkán, a műszerfal jobb oldalán és a kulcson egyaránt megjelenik. A Cupra felirat pedig az első lökhárító alsó részének bal oldalán, a csomagtér-ajtó közepén, illetve a kormánykeréken és az üléstámlákon tűnik fel. Az utastérben az Alcantara bevonatú, versenyautó-stílusban párnázott kagylóülések, a 300-ig skálázott műszeróra fehér háttérvilágítása, a bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék és az alumínium pedálok felelősek az egyediségért. Sokaknak ez kevés, és valóban, a Leon Cupra R egy puritán cégautó belsejét viseli, alapjaiban nem különbözik az 1,2-es alapváltozattól. Az ajtók koppanós csukása is az olcsóság érzetét kelti. A különleges, kihívó látványelemek, szárnyak, toldatok hiánya mellett a gyenge teljesítményt nyújtó audiorendszer sem nyerte el a tetszésemet. Ez az autó megérdemelné, hogy kívül-belül feltuningolják, és tegyenek belé egy csúcshifit. 8,8 millió forintba belefért volna.
Ülései kanyarban jól tartanak, alul csapott kormánya jó fogású, műanyag díszítése gagyi. Az egyedi, de visszafogott dizájn további elemei: az 5 kettősküllős 19-es Potenza könnyűfém keréktárcsák, illetve a 235/35 R19 méretű gumiabroncsok utalnak a nyilvánvaló versenyautó-rokonságra. Az új kerekek felettébb nagyvonalúan méretezett – elöl 345 x 30, hátul 286 x 12 milliméteres – féktárcsák alkalmazását is lehetővé tették, az első fékezés brutális élménye még mindig bennem van.
Fényezése merész, neon zöldje virít az úton, könnyedén kiszúrják a tömegben. Ha már észreveszik, a bennfentesek rögtön látják megkülönböztető jegyeit és tátva marad a szájuk Ez egy Cupra R! – kiáltanak fel. Több idegen megszólított élénk színe miatt, többen találgatták a szín pontos megnevezését, volt aki lime-ra, volt aki pisztáciára, volt aki kellemetlenebbre asszociált. A Seat francia oldalán találtam meg a szín elnevezését, ez a tesztelt Cupra R kivi zöld színű, itthon nem is rendelhető.
am
A Leon Cupra R biztonsági felszereltségében – szériakivitelben - szerepel a vezető- és utasoldali első légzsák, két első oldallégzsák, két függönylégzsák, az utasoldali első légzsák deaktiváló kapcsolója, a hátsó külső üléshelyek Isofix-rendszere és a gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés. Ugyancsak tartalmazza a szériafelszereltség a fény- és az esőérzékelőt, az első és a hátsó parkolássegítő berendezést, a sebességszabályzó automatikát, a fedélzeti számítógépet, a kanyarodófény-funkcióval kiegészített ködfényszórókat, a kétzónás légkondit, kombinált multimédia bemenetet (USB), valamint a nyolc hangszóróval kiegészített CD-/MP3-lejátszós rádiót. Tesztautónkban feláras volt a bixenon lámpa, és a bluetoothos telefonkihangosító.
Praktikus autó a Cupra R, sportkocsik között különösen. Hátul is kényelmes az ülés, öten is utazhatunk benne, van elég pohártartó, a kesztyűtartó és az oldalzsebek szűkek, a csomagtartó átlagos méretű, szája szűk, a hátsó ülések osztottan dönthetők.