Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0f00ca27-d35e-424d-89d1-354575d03be6","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai elnök folyamatosan azt hajtogatja, hogy a munkásokon akar segíteni. Valójában mindent magáért és a maga köré gyűjtött oligarcháiért tesz.","shortLead":"Az amerikai elnök folyamatosan azt hajtogatja, hogy a munkásokon akar segíteni. Valójában mindent magáért és a maga...","id":"20250206_Robert-Reich-Trump-penzre-valtja-a-hatalmat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f00ca27-d35e-424d-89d1-354575d03be6.jpg","index":0,"item":"c62fcd57-a30f-403a-ab51-5d5209cf0758","keywords":null,"link":"/360/20250206_Robert-Reich-Trump-penzre-valtja-a-hatalmat","timestamp":"2025. február. 06. 07:30","title":"Robert Reich: Trump pénzre váltja a hatalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf263f6e-27fa-4d3d-83b5-033aaf344dee","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A vasúti átjárónál nem volt se lámpa, se sorompó, stoptábla viszont igen – azt azonban a rendőrautó sofőrje figyelmen kívül hagyta.","shortLead":"A vasúti átjárónál nem volt se lámpa, se sorompó, stoptábla viszont igen – azt azonban a rendőrautó sofőrje figyelmen...","id":"20250205_rendor-auto-vonat-karambol-vasuti-atjaro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf263f6e-27fa-4d3d-83b5-033aaf344dee.jpg","index":0,"item":"2c6543c9-0655-4ad3-ac8d-12a6555dfaad","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_rendor-auto-vonat-karambol-vasuti-atjaro","timestamp":"2025. február. 05. 10:07","title":"Videó: Vonat elé hajtott a rendőr, eltiltották a vezetéstől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta. Míg korábban úgy érezhették a kormánypártiak, hogy az igazság, az erő és a siker oldalán állnak, mára inkább ciki lett fideszesnek lenni. ","shortLead":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta...","id":"20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e.jpg","index":0,"item":"17f9353e-73a0-4c47-8b19-5752fd19149a","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","timestamp":"2025. február. 05. 06:30","title":"Egy éve állt le a gőzhenger: ma már többnyire Magyar Péter után fut a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c4850f6-882f-4732-aa65-46d7c455b434","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google nem kertelt, és bevallotta, hogy egy frissítés után romolhat a Pixel 4a üzemideje. Ezért akkumulátorcserét vagy pénzvisszatérítést is választhatnak a tulajdonosok; Magyarországon utóbbi opció. ","shortLead":"A Google nem kertelt, és bevallotta, hogy egy frissítés után romolhat a Pixel 4a üzemideje. Ezért akkumulátorcserét...","id":"20250205_google-pixel-4a-akkumulator-frissites-penzvisszaterites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c4850f6-882f-4732-aa65-46d7c455b434.jpg","index":0,"item":"dafb8d58-8e37-451b-981b-bf22005748b7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_google-pixel-4a-akkumulator-frissites-penzvisszaterites","timestamp":"2025. február. 05. 18:03","title":"39 ezer forint is ütheti a markát annak, aki ilyen mobilt használ – pénzvisszatérítést jelentett be a gyártója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","shortLead":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","id":"20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"6af5946c-89af-4cd0-8dfe-7e1d8665fdfe","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","timestamp":"2025. február. 06. 16:04","title":"Hatsávossá bővül az M1-es autópálya Budapest és Győr között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. február. 06. 13:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump egy zsarnok, akit elég olcsón meg lehet venni. A demokratikus világ túl fogja élni a Trump-korszakot, de nem ígérkezik egyszerűnek. Az ügy, amelyben Orbán Viktor nemcsak Putyinnal, hanem El Salvador elnökével is egy követ fúj. Sajnos, Putyinnak igaza van, amikor azt hiszi, hogy az idő neki dolgozik. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump egy zsarnok, akit elég olcsón meg lehet venni. A demokratikus világ túl fogja élni a Trump-korszakot, de nem...","id":"20250206_Szijjarto-megvedte-Trump-tervet-hogy-az-USA-vegye-at-a-hatalmat-a-gazai-ovezetben-es-tegyek-azt-a-Kozel-Kelet-Rivierajava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"baf7ea5f-b3b8-4a59-be05-da3ab176e70d","keywords":null,"link":"/360/20250206_Szijjarto-megvedte-Trump-tervet-hogy-az-USA-vegye-at-a-hatalmat-a-gazai-ovezetben-es-tegyek-azt-a-Kozel-Kelet-Rivierajava","timestamp":"2025. február. 06. 10:20","title":"Szijjártó megvédte Trump tervét, hogy az USA vegye át a hatalmat a gázai övezetben, és tegyék azt a Közel-Kelet Riviérájává","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cae17352-389c-4b7d-b3fe-0477ad1a4fc9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A mínusz negyedik szinten csaptak fel a lángok.","shortLead":"A mínusz negyedik szinten csaptak fel a lángok.","id":"20250206_belvaros-szervita-ter-tuzeset-melygarazs-kigyulladt-zold-rendszamos-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cae17352-389c-4b7d-b3fe-0477ad1a4fc9.jpg","index":0,"item":"3186b756-2a70-49b4-aa0b-cdc11c84fd25","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_belvaros-szervita-ter-tuzeset-melygarazs-kigyulladt-zold-rendszamos-auto","timestamp":"2025. február. 06. 10:28","title":"Mélygarázsban kigyulladt zöld rendszámos autó miatt kellett kiüríteni egy irodaházat a Szervita téren – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A JATO Dynamics legfrissebb jelentése szerint augusztusban tovább csökkentek az európai új autó eladások. Az országok között Magyarországnak a legnagyobb a lemaradása a tavalyi eladásokhoz képest.
A 10 legkeresettebb modell közül csak a Volkswagen Polónak, valamint a Renault Mégane-nak sikerült eladásait növelnie augusztusban, valamint éves szinten is egyaránt a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A Volkswagen Golfnak nem kedvezett a szerencse augusztusban. A top 10-es listából a legnagyobb mértékű, 29,3 százalékos esést szenvedte el tavaly augusztushoz képest. A Fiat Grande Punto eladásai 30,2 százalékkal csökkentek.
A Renault továbbra is növekvő eladási számokat produkál, 15,7 százalékot javítva a tavalyi év első nyolc hónapjához képest, mely eredményeit elsősorban az erős Clio és Mégane eladásoknak köszönhet. Ez, az immáron egy éve tartó lendület segítette a márkát ahhoz, hogy átvegye az Opel/Vauxhall helyét a top 3-ban. A Peugeot-nak szintén sikerült feljebb kapaszkodnia a top 10-ben. Tekintve, hogy a két francia elsősorban a kis autók piacán tarol, ez nagyban hozzásegítette őket sikereik eléréséhez a válság idején. Talán nem meglepetés, hogy a Volkswagen továbbra is listavezető, azonban a Golf eladáscsökkenése miatt a márka éves szinten már 3,9 százalékos mínuszban jár. A harmadik hely a Fordé, amelynek értékesítései ugyancsak visszaestek.
A top 10-ből egyedül az Audi büszkélkedhet az eladási számainak növelésével tavaly augusztushoz képest. Azonban ez a csekélyke 1,4 százalékos javulás nem volt elegendő ahhoz, hogy éves szinten is a pozitív tartományban tudjon maradni a márka, ugyanis a tavalyi év első 8 hónapi eredményeitől 0,4 százalékkal elmarad. Csak a Renault, a Peugeot a Citroen és a BMW ért el növekedést a top 10-es listából éves szinten tavalyhoz képest.
Top 10 márka
Márka
Augusztus 2010
Augusztus 2009
változás
2010. I-VIII.
2009. I-VIII.
változás
VOLKSWAGEN
88,869
104,517
-15.0%
1,044,677
1,087,200
-3.9%
RENAULT
54,455
57,048
-4.5%
778,880
672,958
+15.7%
FORD
51,442
64,266
-20.0%
772,681
846,344
-8.7%
PEUGEOT
49,433
55,494
-10.9%
688,352
651,125
+5.7%
OPEL/VAUXHALL
49,193
56,980
-13.7%
657,304
712,582
-7.8%
CITROEN
42,745
48,348
-11.6%
577,909
568,917
+1.6%
FIAT
37,247
49,386
-24.6%
587,723
684,816
-14.2%
AUDI
37,239
36,716
+1.4%
418,800
420,495
-0.4%
TOYOTA
35,966
44,413
-19.0%
400,204
467,748
-14.4%
BMW
30,845
33,391
-7.6%
393,360
371,896
+5.8%
Az év első nyolc hónapjában Európában a top 10 legkeresettebb modellből négynek sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A listán a második helyet birtokló Volkswagen Polóból 31,3 százalékkal többet adtak el, negyedik Renault Clio 24,2 százalékkal volt kelendőbb, a hetedik Opel/Vauxhall Astra 11,9 százalékkal erősödött, míg a nyolcadik helyen álló Renault Megane-ból 27,1 százalékkal fogyott több az idei év első 8 hónapjában.
Top 10 modell
Márka és modell
Augusztus 2010
Augusztus 2009
változás
2010. I-VIII.
2009. I-VIII.
változás
VOLKSWAGEN GOLF
26,623
37,645
-29.3%
338,155
375,898
-10.0%
VOLKSWAGEN POLO
20,524
13,708
+49.7%
242,185
184,517
+31.3%
FORD FIESTA
16,607
21,839
-24.0%
284,351
305,882
-7.0%
RENAULT CLIO
15,436
17,711
-12.8%
233,125
187,772
+24.2%
OPEL/VAUXHALL CORSA
14,830
19,642
-24.5%
214,383
231,740
-7.5%
PEUGEOT 207
14,278
18,861
-24.3%
211,757
245,540
-13.8%
OPEL/VAUXHALL ASTRA
12,927
14,115
-8.4%
199,665
178,485
+11.9%
RENAULT MEGANE
12,790
10,920
+17.1%
179,780
141,402
+27.1%
FORD FOCUS
12,595
16,760
-24.9%
179,866
207,159
-13.2%
FIAT PUNTO
11,731
16,795
-30.2%
182,450
219,481
-16.9%
Európa öt nagy tradicionális autópiacán – Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Franciaország és Olaszország – kivétel nélkül kevesebb új autót értékesítettek idén augusztusban, mint egy évvel korábban. Görögországban az augusztusi eladások 68,7 százalékkal maradtak el a tavaly ilyenkori számoktól. Azonban néhány kisebb piac viszonylag szép teljesítményt nyújt mind havi-, mind pedig éves szinten: a skandináv országok, Portugália és Kelet-Európa.
Az európai új autó piac továbbra is az ellentétek színtere, néhány piac nő és egyes modellek sikeresek, míg mások súlyos krízissel küzdenek – derül ki a Jato Dynamics legfrissebb, júliusi elemzéséből. A magyar piac továbbra is a leggyengébb, még a lakosai számát tekintve húszszor kisebb Luxemburg is jócskán megelőzi.
Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.
A navigációs rendszerek legnagyobb gondja, hogy nem tudnak gyorsan alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Ebben tud segíteni a TMC, ami friss útinformációs adatokkal képes ellátni a vételére képes eszközöket
A Mazda MX-5 mindhárom generációját és kicsontozott versenyváltozatát is kipróbálhattuk az Euro-ringen, ahol szerencsére az idő is kedvezett a hancúrozáshoz. Az NA, NB és NC verziók mind-mind más ízét adták az MX-5 élménynek, a legizgalmasabbnak a második generáció tűnt, igaz, azt sperdiffivel is felvértezték. A februári velencei jubileumi Mazda-verseny főszereplője igazi csemege volt, sikerült a slick gumik és a kikapcsolt ESP közreműködésével a kavicságyat és a nedves füvet is megkóstolnunk.
A Toyota az Auris hibridverzióját, a HSD-t Angliában, a burnastoni gyárában készíti. Az Autómenedzser.hu a helyszínen Didier Leroy-t, a Toyota Motors európai elnökét kérdezte.
Az Apple eddig több mint 1,5 milliárd alkalmazás-letöltést regisztrált. A német autógyártók (Mercedes, BMW, VW és Audi) hamar felfigyeltek az új idők hívó szavára, és alkalmassá tették termékeiket iPhone-os kapcsolatra. Emellett hasznos és haszontalan programocskákkal, gerillamarketing-eszközökkel nyomatékosították online jelenlétüket.