Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"602444df-7583-4f35-bb5f-503723d9b250","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője szerint a magyar szolgálatok már hosszú ideje érzékelnek intenzív tevékenységeket az ukrán szolgálatok részéről.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője szerint a magyar szolgálatok már hosszú ideje érzékelnek intenzív tevékenységeket az ukrán...","id":"20250514_kembotrany-ukrajna-kiutasitas-kocsis-mate-nemzetbiztonsagi-bizottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/602444df-7583-4f35-bb5f-503723d9b250.jpg","index":0,"item":"908498f7-6a67-44cd-b8eb-cdf99ceebe18","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_kembotrany-ukrajna-kiutasitas-kocsis-mate-nemzetbiztonsagi-bizottsag","timestamp":"2025. május. 14. 13:37","title":"Kocsis Máté megnevezte a két kiutasított ukrán kémet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a2db731-053c-4c93-bafa-92c93911693d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"Tóth Nikolett akadálymentesen tud majd közlekedni az autóval.","shortLead":"Tóth Nikolett akadálymentesen tud majd közlekedni az autóval.","id":"20250512_terezvarosi-hazomlas-toth-nikolett-balerina-specialis-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a2db731-053c-4c93-bafa-92c93911693d.jpg","index":0,"item":"a7238cb0-b8e0-434a-b0d1-0fed32e0238c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_terezvarosi-hazomlas-toth-nikolett-balerina-specialis-auto","timestamp":"2025. május. 12. 20:25","title":"Speciálisan átalakított autót kapott a terézvárosi házomlásban megsérült balerina","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne, hogy túlélte önmagát a középkorias elit – erről beszélgettünk új könyvük kapcsán Gyáni Gábor és Szilágyi Adrienn történészekkel.","shortLead":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne...","id":"20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f.jpg","index":0,"item":"b76e3ff5-9d0f-4f10-91ed-bd1469c7b279","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","timestamp":"2025. május. 13. 17:40","title":"„A mai elit és a volt arisztokraták közt a fő különbség, hogy utóbbiaknak kegyúrként gondoskodniuk kellett az uradalom népéről”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25","c_author":"Demény Péter","category":"360","description":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is, körülbelül 2000-ig a babakocsikban sokkal kisebb gyerekek ültek, mint most. Ezért a jelenség nyomába eredt, Alina Necșulescu bukaresti pszichológussal is beszélgetett erről. Szeretettel külföldről sorozatunk cikke.","shortLead":"Romániai szerzőnk már régóta töpreng: miért változott meg a babakocsik világa? Gyermek-, de még ifjúkorában is...","id":"20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/625ef20e-4268-43d8-b233-6b6978600a25.jpg","index":0,"item":"a42641b2-5c86-431d-8d60-43ddac974264","keywords":null,"link":"/360/20250513_Szeretettel-kulfoldrol-Romania-Bukarest","timestamp":"2025. május. 13. 18:30","title":"Bukarestben egyre idősebb gyerekek ülnek a babakocsikban – egy leendő nagyapa oknyomoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54af148a-84ff-4d7f-92d1-02e787460109","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ügyészség még börtönben tartaná az óbudai polgármestert.","shortLead":"Az ügyészség még börtönben tartaná az óbudai polgármestert.","id":"20250514_kiss-laszlo-szabadlabra-helyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54af148a-84ff-4d7f-92d1-02e787460109.jpg","index":0,"item":"be5551a8-7350-40ac-b2aa-ba3f78f7b443","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_kiss-laszlo-szabadlabra-helyezes","timestamp":"2025. május. 14. 18:10","title":"Kiss László szabadlábra helyezéséről döntött a bíróság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37c6b965-43a8-450a-b192-8ed0fef1a2cc","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több értékes ingatlan és az egykori cégbirodalom tulajdonlásáról kell megegyezniük, de van olyan, amin aligha lesz vita.","shortLead":"Több értékes ingatlan és az egykori cégbirodalom tulajdonlásáról kell megegyezniük, de van olyan, amin aligha lesz vita.","id":"20250513_gyurcsany-dobrev-valas-vagyonmegosztas-politika-gazdasag-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37c6b965-43a8-450a-b192-8ed0fef1a2cc.jpg","index":0,"item":"f04be3e2-c396-479c-9a6f-cb43f9180d76","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_gyurcsany-dobrev-valas-vagyonmegosztas-politika-gazdasag-kkv","timestamp":"2025. május. 13. 07:49","title":"Mekkora vagyonon kell osztozkodniuk a válófélben lévő Gyurcsányéknak?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"985026d4-ca3d-4180-b384-37012707ec54","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Putyin haverjai mindig a nyugati szövetségeseket hibáztatják, a nácikat néha, a szovjeteket sosem. ","shortLead":"Putyin haverjai mindig a nyugati szövetségeseket hibáztatják, a nácikat néha, a szovjeteket sosem. ","id":"20250513_Dalibor-Rohac-2-vilaghaboru-kozep-europa-felelosseg-szovetsegesek-nacik-szovjetek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/985026d4-ca3d-4180-b384-37012707ec54.jpg","index":0,"item":"2878fcd3-9f96-4b17-9929-a9ec8c0f76c9","keywords":null,"link":"/360/20250513_Dalibor-Rohac-2-vilaghaboru-kozep-europa-felelosseg-szovetsegesek-nacik-szovjetek","timestamp":"2025. május. 13. 17:00","title":"Dalibor Rohac: Nyolcvan évvel a második világháború után egyes európaiak elfelejtik, kik voltak a rosszfiúk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hibának érezné az új jegybankelnök az elődje által létrehozott alapítvány felszámolását, hiába futnak most a hatóságok az ottani pénz után.","shortLead":"Hibának érezné az új jegybankelnök az elődje által létrehozott alapítvány felszámolását, hiába futnak most a hatóságok...","id":"20250514_Varga-Mihaly-mnb-alapitvany-felszamolas-matolcsy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6.jpg","index":0,"item":"6f5da2dd-cde5-459f-aaa6-6f925a435060","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250514_Varga-Mihaly-mnb-alapitvany-felszamolas-matolcsy","timestamp":"2025. május. 14. 12:39","title":"Varga Mihály szerint sok pénzt vesztenének a magyarok, ha gyorsan felszámolnák az MNB alapítványát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A JATO Dynamics legfrissebb jelentése szerint augusztusban tovább csökkentek az európai új autó eladások. Az országok között Magyarországnak a legnagyobb a lemaradása a tavalyi eladásokhoz képest.
A 10 legkeresettebb modell közül csak a Volkswagen Polónak, valamint a Renault Mégane-nak sikerült eladásait növelnie augusztusban, valamint éves szinten is egyaránt a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A Volkswagen Golfnak nem kedvezett a szerencse augusztusban. A top 10-es listából a legnagyobb mértékű, 29,3 százalékos esést szenvedte el tavaly augusztushoz képest. A Fiat Grande Punto eladásai 30,2 százalékkal csökkentek.
A Renault továbbra is növekvő eladási számokat produkál, 15,7 százalékot javítva a tavalyi év első nyolc hónapjához képest, mely eredményeit elsősorban az erős Clio és Mégane eladásoknak köszönhet. Ez, az immáron egy éve tartó lendület segítette a márkát ahhoz, hogy átvegye az Opel/Vauxhall helyét a top 3-ban. A Peugeot-nak szintén sikerült feljebb kapaszkodnia a top 10-ben. Tekintve, hogy a két francia elsősorban a kis autók piacán tarol, ez nagyban hozzásegítette őket sikereik eléréséhez a válság idején. Talán nem meglepetés, hogy a Volkswagen továbbra is listavezető, azonban a Golf eladáscsökkenése miatt a márka éves szinten már 3,9 százalékos mínuszban jár. A harmadik hely a Fordé, amelynek értékesítései ugyancsak visszaestek.
A top 10-ből egyedül az Audi büszkélkedhet az eladási számainak növelésével tavaly augusztushoz képest. Azonban ez a csekélyke 1,4 százalékos javulás nem volt elegendő ahhoz, hogy éves szinten is a pozitív tartományban tudjon maradni a márka, ugyanis a tavalyi év első 8 hónapi eredményeitől 0,4 százalékkal elmarad. Csak a Renault, a Peugeot a Citroen és a BMW ért el növekedést a top 10-es listából éves szinten tavalyhoz képest.
Top 10 márka
Márka
Augusztus 2010
Augusztus 2009
változás
2010. I-VIII.
2009. I-VIII.
változás
VOLKSWAGEN
88,869
104,517
-15.0%
1,044,677
1,087,200
-3.9%
RENAULT
54,455
57,048
-4.5%
778,880
672,958
+15.7%
FORD
51,442
64,266
-20.0%
772,681
846,344
-8.7%
PEUGEOT
49,433
55,494
-10.9%
688,352
651,125
+5.7%
OPEL/VAUXHALL
49,193
56,980
-13.7%
657,304
712,582
-7.8%
CITROEN
42,745
48,348
-11.6%
577,909
568,917
+1.6%
FIAT
37,247
49,386
-24.6%
587,723
684,816
-14.2%
AUDI
37,239
36,716
+1.4%
418,800
420,495
-0.4%
TOYOTA
35,966
44,413
-19.0%
400,204
467,748
-14.4%
BMW
30,845
33,391
-7.6%
393,360
371,896
+5.8%
Az év első nyolc hónapjában Európában a top 10 legkeresettebb modellből négynek sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A listán a második helyet birtokló Volkswagen Polóból 31,3 százalékkal többet adtak el, negyedik Renault Clio 24,2 százalékkal volt kelendőbb, a hetedik Opel/Vauxhall Astra 11,9 százalékkal erősödött, míg a nyolcadik helyen álló Renault Megane-ból 27,1 százalékkal fogyott több az idei év első 8 hónapjában.
Top 10 modell
Márka és modell
Augusztus 2010
Augusztus 2009
változás
2010. I-VIII.
2009. I-VIII.
változás
VOLKSWAGEN GOLF
26,623
37,645
-29.3%
338,155
375,898
-10.0%
VOLKSWAGEN POLO
20,524
13,708
+49.7%
242,185
184,517
+31.3%
FORD FIESTA
16,607
21,839
-24.0%
284,351
305,882
-7.0%
RENAULT CLIO
15,436
17,711
-12.8%
233,125
187,772
+24.2%
OPEL/VAUXHALL CORSA
14,830
19,642
-24.5%
214,383
231,740
-7.5%
PEUGEOT 207
14,278
18,861
-24.3%
211,757
245,540
-13.8%
OPEL/VAUXHALL ASTRA
12,927
14,115
-8.4%
199,665
178,485
+11.9%
RENAULT MEGANE
12,790
10,920
+17.1%
179,780
141,402
+27.1%
FORD FOCUS
12,595
16,760
-24.9%
179,866
207,159
-13.2%
FIAT PUNTO
11,731
16,795
-30.2%
182,450
219,481
-16.9%
Európa öt nagy tradicionális autópiacán – Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Franciaország és Olaszország – kivétel nélkül kevesebb új autót értékesítettek idén augusztusban, mint egy évvel korábban. Görögországban az augusztusi eladások 68,7 százalékkal maradtak el a tavaly ilyenkori számoktól. Azonban néhány kisebb piac viszonylag szép teljesítményt nyújt mind havi-, mind pedig éves szinten: a skandináv országok, Portugália és Kelet-Európa.
Az európai új autó piac továbbra is az ellentétek színtere, néhány piac nő és egyes modellek sikeresek, míg mások súlyos krízissel küzdenek – derül ki a Jato Dynamics legfrissebb, júliusi elemzéséből. A magyar piac továbbra is a leggyengébb, még a lakosai számát tekintve húszszor kisebb Luxemburg is jócskán megelőzi.
Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.
A navigációs rendszerek legnagyobb gondja, hogy nem tudnak gyorsan alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Ebben tud segíteni a TMC, ami friss útinformációs adatokkal képes ellátni a vételére képes eszközöket
A Mazda MX-5 mindhárom generációját és kicsontozott versenyváltozatát is kipróbálhattuk az Euro-ringen, ahol szerencsére az idő is kedvezett a hancúrozáshoz. Az NA, NB és NC verziók mind-mind más ízét adták az MX-5 élménynek, a legizgalmasabbnak a második generáció tűnt, igaz, azt sperdiffivel is felvértezték. A februári velencei jubileumi Mazda-verseny főszereplője igazi csemege volt, sikerült a slick gumik és a kikapcsolt ESP közreműködésével a kavicságyat és a nedves füvet is megkóstolnunk.
A Toyota az Auris hibridverzióját, a HSD-t Angliában, a burnastoni gyárában készíti. Az Autómenedzser.hu a helyszínen Didier Leroy-t, a Toyota Motors európai elnökét kérdezte.
Az Apple eddig több mint 1,5 milliárd alkalmazás-letöltést regisztrált. A német autógyártók (Mercedes, BMW, VW és Audi) hamar felfigyeltek az új idők hívó szavára, és alkalmassá tették termékeiket iPhone-os kapcsolatra. Emellett hasznos és haszontalan programocskákkal, gerillamarketing-eszközökkel nyomatékosították online jelenlétüket.
Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll az alkotmányos kormánnyal és megbénítja a törvényhozást, az akár Donald Tusk miniszterelnök bukásához vezethet.