Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között, mi pedig összehasonlítottuk a MÁV, illetve az ÖBB vonataival. Mind az árakon, mind a színvonalon meglepődtünk, pedig a MÁV-nak sem lenne lehetetlen adaptálni mindazt, amit a cseheknek már évekkel ezelőtt sikerült.","shortLead":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között...","id":"20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5.jpg","index":0,"item":"3f246b2b-4481-4884-8756-5703e6c7f77a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","timestamp":"2025. május. 22. 05:01","title":"Vonattal Budapestről Bécsbe: a cseh magánvasút nemcsak a MÁV-ot, de a Railjetet is lemosta a pályáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Vitályos Eszter kormányszóvivő „kijárta”, Gulyás Gergely minisztériuma pedig fizet. Két napja még forráshiányra hivatkozva nem támogatták a kutató-mentők támogatási kérelmét, mostanra mégis lett pénz.","shortLead":"Vitályos Eszter kormányszóvivő „kijárta”, Gulyás Gergely minisztériuma pedig fizet. Két napja még forráshiányra...","id":"20250523_pest-megyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-forrashiany-vitalyos-eszer-fideszes-szervezetek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c.jpg","index":0,"item":"5a2cc408-4366-4d95-a98d-2f3faa92529b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_pest-megyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-forrashiany-vitalyos-eszer-fideszes-szervezetek","timestamp":"2025. május. 23. 15:39","title":"Kellemetlen lehetett, hogy a Fidesz civiljei és a felcsúti focisták kaptak pályázati támogatást, de a kutató-mentők nem, mert most mégis jut nekik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"228f7c3d-a9fe-46f5-b718-e7080a2424db","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Teljesen világossá vált számára, hogy nem szerették őt, csak kényszerből játszottak vele együtt – mondta az előadó. Az együttes ugyan írt neki egy levelet, de ezzel nem foglalkozik, ugyanis dolga van, a földanyát szolgálja, ami „százszor fontosabb”.","shortLead":"Teljesen világossá vált számára, hogy nem szerették őt, csak kényszerből játszottak vele együtt – mondta az előadó...","id":"20250523_Laar-Andras-elarulta-miert-hagyta-ott-44-ev-utan-a-KFT-t","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/228f7c3d-a9fe-46f5-b718-e7080a2424db.jpg","index":0,"item":"db1e2d53-cdaf-4a30-be1e-693572993f8d","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Laar-Andras-elarulta-miert-hagyta-ott-44-ev-utan-a-KFT-t","timestamp":"2025. május. 23. 10:55","title":"Laár András elárulta, miért hagyta ott 44 év után a KFT-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c53307f-3073-459f-bb12-98509be7f3d7","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az MVM-mel szerződött a Mol, így az eddiginél több azeri kőolajhoz juthat hozzá.","shortLead":"Az MVM-mel szerződött a Mol, így az eddiginél több azeri kőolajhoz juthat hozzá.","id":"20250522_mol-mvm-olaj-azeri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c53307f-3073-459f-bb12-98509be7f3d7.jpg","index":0,"item":"2cc03ae7-be85-4922-9d9c-45d987fb00ae","keywords":null,"link":"/kkv/20250522_mol-mvm-olaj-azeri","timestamp":"2025. május. 22. 14:32","title":"Még több olajat szerez Oroszországon kívülről a Mol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e93f2b5-e342-43e7-aa4e-c759b10e0b30","c_author":"HVG","category":"360","description":"Gépjárművek karbantartására hozott létre céget Scheer Sándor, a Market Építő egyik tulajdonosa.","shortLead":"Gépjárművek karbantartására hozott létre céget Scheer Sándor, a Market Építő egyik tulajdonosa.","id":"20250521_scheer-sandor-market","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e93f2b5-e342-43e7-aa4e-c759b10e0b30.jpg","index":0,"item":"1bca241f-2086-4638-9032-05c2c1c8c1d6","keywords":null,"link":"/360/20250521_scheer-sandor-market","timestamp":"2025. május. 23. 07:30","title":"Autómosókba fektet az ingatlanfejlesztő milliárdos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"092534ca-fc1d-460f-aed1-417f1eaf5784","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 46 éves beteg már túl van az életveszélyen, élettársa sikongatásának és a gyors rendőri segítségnek köszönhető, hogy túlélte. ","shortLead":"A 46 éves beteg már túl van az életveszélyen, élettársa sikongatásának és a gyors rendőri segítségnek köszönhető...","id":"20250522_ujraelesztes-rendor-miskolc-infarktus-mento","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/092534ca-fc1d-460f-aed1-417f1eaf5784.jpg","index":0,"item":"4fc812f5-be1c-4ec5-9b23-cebfa7096cf1","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_ujraelesztes-rendor-miskolc-infarktus-mento","timestamp":"2025. május. 22. 21:45","title":"Egy rendőr élesztett újra egy miskolci férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ba71f45-a80f-4e17-9bf8-520835e709ff","c_author":"Imre Réka","category":"itthon","description":"A rendőrség is tudott annak a férfinak az erőszakosságáról, aki a közelmúltban megölte feleségét, egy év alatt kétszer is jártak a család csömendi otthonában. Mégsem lépett senki, az asszony pedig nem tett feljelentést, nem kért segítséget, amikor még lett volna rá lehetősége. A szakértők szerint a somogyi tragédia is rámutat a hazai áldozatvédelem hibájára, a félreérthető, gyakran rosszul alkalmazott jogszabályra. Tényleg csak annyin múlt volna egy élet, hogy nem mindenkinek egyértelmű, két bántalmazás már rendszeresnek számít-e?","shortLead":"A rendőrség is tudott annak a férfinak az erőszakosságáról, aki a közelmúltban megölte feleségét, egy év alatt kétszer...","id":"20250522_Csomendi-gyilkossag-rendorseg-ferfi-no-bantalmazas-spronz-julia-des-fanni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ba71f45-a80f-4e17-9bf8-520835e709ff.jpg","index":0,"item":"58875d61-ea62-4b32-bc55-df400fd44a16","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_Csomendi-gyilkossag-rendorseg-ferfi-no-bantalmazas-spronz-julia-des-fanni","timestamp":"2025. május. 22. 06:55","title":"Csömendi csákányos gyilkosság: tudták, hogy a férfi többször bántalmazta a feleségét, mégsem tett senki semmit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67aa9cf7-1693-4c5d-9388-72f80859a5eb","c_author":"Onozó Róbert - Varga Ferenc (Cannes) ","category":"kultura","description":"A második hét közepén elkezd kiürülni Cannes, hiába van még hátra a versenyprogram harmada. Fődíj-esélyes filmet láttunk a sokáig fogva tartott iráni rendezőtől és megnéztük az 1920-as évek Brokeback Mountainjét is Paul Mescal és Josh O’Connor főszereplésével. Itt a helyszíni podcast tudósításunk utolsó előtti része.","shortLead":"A második hét közepén elkezd kiürülni Cannes, hiába van még hátra a versenyprogram harmada. Fődíj-esélyes filmet...","id":"20250522_cannes-filmfesztival-halle-berry","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67aa9cf7-1693-4c5d-9388-72f80859a5eb.jpg","index":0,"item":"db368715-8f15-452b-8951-6fa1e43f2993","keywords":null,"link":"/kultura/20250522_cannes-filmfesztival-halle-berry","timestamp":"2025. május. 22. 18:45","title":"Sosem gondoltuk volna, hogy egyszer Halle Berryvel mozizunk együtt Cannes-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár alapvetően női autó, az új Micra semlegesebb vonásokat kapott, a gyártó szerint az előd egy kissé nőiesre...
Bár alapvetően női autó, az új Micra semlegesebb vonásokat kapott, a gyártó szerint az előd egy kissé nőiesre sikeredett. A nemi szerep hangsúlyozása azt is jelenti, hogy nem lesz az új Micrából izmos változat, az egyelőre 1,2 literes, 80 lovas, háromhengeres erőforrás mellé jövőre érkezik 99 lovas kompresszoros társa.
A Nissannál kijelölték az új irányt, ez a volumengazdálkodás. A cél négy gyártási helyszínen (Kína, India, Thaiföld és Mexikó), három kisautóval 2013-tól elérni az éves egymilliós darabszámot. Ez az a mennyiség, amivel a japánok lerohanják 2013-tól a világot. A három, V-platformra épülő kisautóból az első a Micra. Nem lesz belőle háromajtós, nem lesz dízel, nem lesz hibrid és nem valószínű a kabrió sem. Az európai piacra szánt Micrák az indiai Chennai-ban készülnek, a világ 160 országában forgalmazzák majd az újdonságot.
További képek a galériában
am
Olcsó autónak tervezték a Micrát, hogy valóban az-e, azt majd a vásárlók fogják eldönteni. A Micrából havi 40 eladását tervezi az importőr, alapára 2,789 millió forint. Alapfelszereltsége (Visia): ABS, EBD, fékasszisztens, 6 légzsák, ESP, első ablakemelők, szervokormány, távirányítású központi zár, fedélzeti számítógép. A magasabb, Acenta szint tartalma: 15-ös kerekek, automatikus légkondícionáló, tempomat, elektromos tükrök, bőr kormány, kartámasz, négy hangszórós CD-mp3-lejátszó, Bluetooth, Aux-csatlakozó, 60/40 arányban dönthető hátsó üléspad és állítható magasságú vezetőülés. A legmagasabb Tekna felszereltségben érhető el szériában a Nissan Connect navigációs multimédia rendszer Bluetooth-szal, USB-csatlakozással, tolatóradar és parkolóhely-mérő rendszer, 15-ös könnyűfém kerekek, elektromosan behajtható tükrük, automatikus világítás, esőszenzor. Ezen felül üvegtető és kulcsbnélküli ajtónyitás és motorindítás rendelhető az autóhoz. Csomagtartója méretéhez képest elfogadható, 265 literes, a hátsó ülések előredöntésével 1132 literre növelhető a maximális térfogata.
A tervezés és gyártás során a legfontosabb szempont az volt, hogy egy használható, olcsón fenntartható, gazdaságos kisautót építsenek. Ehhez elsősorban a jármű tömegét kellett csökkenteni. A kis motor révén adott volt a kisebb fogyasztás, a mérnököknek már csak az volt a dolga, hogy fokozzák a károsanyag-kibocsátás csökkentését. Ez sikerült nekik, az új Micra 35 kilóval könnyebb a K12 kódjelű, Angliában és Japánban gyártott elődjénél, miközben láthatóan megnőtt. Hat centivel hosszabb az autó, szélessége fél centivel, tengelytávja 2 centivel nőtt, magassága 1 centivel csökkent. A tömegcsökkentés során a kipufogórendszer 3,2 kilót (a korábbi 27 százaléka), benzintank 2,2 kilót (18 százalék) adott le, az első felfüggesztés 9 kilogrammtól (15 százalék) szabadult meg.
am
Az 1,2-es, 12 szelepes tömegmotor szén-dioxid-kibocsátása 115 gramm/kilométer, később érkező 99 lovas, kompresszoros változata 95 grammot bocsát csak ki, miután start-stop rendszerrel is felszerelik. A háromhengeres mivoltát akár le is tagadhatná, nem hangsúlyos az azokra jellemző motorhang, csak túráztatva tűnik fel. Olyankor kifejezetten morcos.
A Nissan a motor két változata mellett nem tervez mást, és nem tervez dízelt sem. Úgy vélik, fogyasztásban, nyomatékban és kibocsátásban utolérték benzines erőforrásaik a dízeleket, miközben áruk jóval olcsóbb, mint azoknak. Váltóból kettőt kínálnak a Micrához, mindkettő minden felszereltséghez elérhető: az egyik ötsebességes kézi, a másik fokozatmentes (CVT) automatikus váltó.
am
A beltér akár kéttónusú is lehet, a kormány fogása jó, az automatikus klímával szerelt verziók műszerezettsége hangulatos és ergonomikus kialakítást kapott az SD-kártyás navigációs multimédia rendszer eleganciát és jókora technikai fölényt is kölcsönöz a kisautónak. A fordulókör sugara 4,5 méter, városban kifejezetten könnyed a közlekedés, de autópályán sem vallottunk szégyent, igaz Dániában 110 volt a legnagyobb sebesség a sztrádán.
A motor hozza a papírformát, elég nyomatékos ahhoz, hogy ötösben lassan közlekedjünk, hangja még 130-nál sincs, a CVT váltó példásan teszi a dolgát, csak a padlógázt nem tudja értelmezni. Ahhoz kicsi és gyenge a motor, hogy egy kick down nyomán orrát felemelve legyorsuljon egy S8-ast (ez utóbbi mégis megtörtént, sőt még Porsche 911 turbót is lenyomtunk, de hát ilyenek ezek a dánok), a CVT sportgombja sem segít ebben, viszont kiválóan motorfékez. Futóműve kellemes, nem pattog, és nem ráz az autó, igaz, kátyúkat nem találtunk. Nagy oldalszélben féltünk, a könnyed autó alá vészjóslóan kacsintott be néha a szél, de szerencsére nem kapta fel. Az ESP és a hat légzsák széria, ez megnyugtató.
Városban használva a fogyasztás nyolc liter körül alakult, de még mielőtt elborzadtunk volna ezen, vidéken gyorsan lecsökkent 6 liter alá. A CVT-s változatot már nyugodtabb körülmények között vezettük – a körültekintő és vezetőbarát forgalomszervezésnak (országúton 80 a megengedett legnagyobb sebesség, de településeken, koppenhágai elővárosokon belül rengeteg helyen folyamatosan 60-nal lehet közlekedni) köszönhetően elmaradt a délutáni csúcsforgalom és az ezzel járó dugó -, nem vadultunk vele, így 5,7 literes átlagfogyasztással adtuk vissza a spanyol szervezőknek.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.