Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"943f7434-f6d0-441a-9695-815559a8c807","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"A gyülekezési jog korlátozása miatt szervezett tiltakozásokkal sikerült nyilvánossághoz jutniuk a Tisza hatalmasra nőtt árnyékában már alig-alig látszó kisebb pártoknak – és ez most még jól is jön az ellenzék megosztásában érdekelt Fidesznek.","shortLead":"A gyülekezési jog korlátozása miatt szervezett tiltakozásokkal sikerült nyilvánossághoz jutniuk a Tisza hatalmasra nőtt...","id":"20250409_hvg-valasztasi-rendszer-nepszeruseg-Tisza-Magyar-Fidesz-Orban-kispartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/943f7434-f6d0-441a-9695-815559a8c807.jpg","index":0,"item":"7170b7f7-f495-4938-89d6-a6d470789075","keywords":null,"link":"/360/20250409_hvg-valasztasi-rendszer-nepszeruseg-Tisza-Magyar-Fidesz-Orban-kispartok","timestamp":"2025. április. 09. 06:30","title":"A bejutási küszöb leszállítása nem segítene Orbánnak, ha győz a Tisza, kétharmada is lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A jegybanki kölcsönnel megsegített vállalat mögötti magánalapokat akkoriban Szécsényi Bálint kezelte.","shortLead":"A jegybanki kölcsönnel megsegített vállalat mögötti magánalapokat akkoriban Szécsényi Bálint kezelte.","id":"20250409_mnb-matolcsy-adam-hitel-bennfentesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"0688d982-cd78-44ea-8a58-9e4ebf90b338","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_mnb-matolcsy-adam-hitel-bennfentesseg","timestamp":"2025. április. 09. 10:02","title":"Az MNB egy Matolcsy Ádámhoz köthető magántőkealapból működő irodacégnek adott 22,4 milliárd forintos hitelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az AP újságíróit azért minősítették nem kívánatosnak az amerikai elnök hivatalában, mert nem voltak hajlandók Amerikai-öbölként hivatkozni a Mexikói-öbölre.","shortLead":"Az AP újságíróit azért minősítették nem kívánatosnak az amerikai elnök hivatalában, mert nem voltak hajlandók...","id":"20250409_ap-birosag-trump-kitiltas-alkotmany-mexikoi-obol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264.jpg","index":0,"item":"36fae89e-938e-49fa-ab46-32444b914b8a","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_ap-birosag-trump-kitiltas-alkotmany-mexikoi-obol","timestamp":"2025. április. 09. 08:46","title":"A bíróság szerint még Donald Trump sem tilthatja ki a neki nem tetsző újságírókat a Fehér Házból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f32b3e5-f23c-4f97-9ac0-9f1408eb03b3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több év próbálkozás után négy kisteknős kelt ki a philadelphiai állatkertben, amire 150 éve nem volt példa. De nem ez a egyetlen érdekesség.","shortLead":"Több év próbálkozás után négy kisteknős kelt ki a philadelphiai állatkertben, amire 150 éve nem volt példa. De nem...","id":"20250410_galapagosi-oriasteknosok-kikeles-allatkert-szaporulat-mommy-100-eves-anya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f32b3e5-f23c-4f97-9ac0-9f1408eb03b3.jpg","index":0,"item":"6129d11a-ef47-4ad7-be11-448f982ce96b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_galapagosi-oriasteknosok-kikeles-allatkert-szaporulat-mommy-100-eves-anya","timestamp":"2025. április. 10. 11:03","title":"Csaknem 100 évesen lett anya egy súlyosan veszélyeztetett teknősfaj példánya – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a65dbba5-1a47-4c9e-ba53-2aa7a093aa56","c_author":"HVG Állásbörze","category":"kkv","description":"Szerdán 10 órakor elindult és csütörtök 17 óráig tart a legnagyobb élő állásbörze. Több mint 1000 minőségi állás, ingyenes tanácsadás CV írástól állásinterjúig, inspiráló előadások és nyereményjátékok várják az álláskeresőket a budapesti Dr. Koltai Jenő Sportközpontban. Az ezzel párhuzamosan indult online állásbörze péntek estig tart a hvgallasborze.hu oldalon. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Íme egy kis ízelítő az első nap programjából. ","shortLead":"Szerdán 10 órakor elindult és csütörtök 17 óráig tart a legnagyobb élő állásbörze. Több mint 1000 minőségi állás...","id":"20250409_Elindult-a-HVG-Allasborze-mar-varnak-a-munkaadok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a65dbba5-1a47-4c9e-ba53-2aa7a093aa56.jpg","index":0,"item":"e28f0d11-b55f-448c-af93-d3bb8fd7b68a","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Elindult-a-HVG-Allasborze-mar-varnak-a-munkaadok","timestamp":"2025. április. 09. 10:00","title":"Elindult a HVG Állásbörze, már várnak a munkaadók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ace22186-b0b0-4e69-8923-596e83417e02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Láncreakciót indított el a sofőr felelőtlensége.","shortLead":"Láncreakciót indított el a sofőr felelőtlensége.","id":"20250409_vadat-emeltek-a-figyelmetlen-sofor-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ace22186-b0b0-4e69-8923-596e83417e02.jpg","index":0,"item":"354fb84a-0aa5-4c97-abdc-bc0c7682cd9d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_vadat-emeltek-a-figyelmetlen-sofor-ellen","timestamp":"2025. április. 09. 09:14","title":"Nem nézett körül rendesen, többen megsérültek – vádat emeltek a figyelmetlen sofőr ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25079c2f-ab48-4206-90b5-9df9d930244c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kedden este felmerült áramellátási hiba javítása jelenleg is tart.","shortLead":"A kedden este felmerült áramellátási hiba javítása jelenleg is tart.","id":"20250409_bkk-m2-metro-kozlekedes-aramellatas-hiba-potlobusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25079c2f-ab48-4206-90b5-9df9d930244c.jpg","index":0,"item":"688cc098-fc12-459d-8d88-d52d51eae00d","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_bkk-m2-metro-kozlekedes-aramellatas-hiba-potlobusz","timestamp":"2025. április. 09. 05:47","title":"BKK: Továbbra sem jár a kettes metró az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34f183c8-791f-4bc2-94e6-9e23701a346b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ahány ember, annyi látásmód, mégis, vannak olyan általános szempontok, amelyeket követve a színeken keresztül vidámságot hozhatunk a családi fészekbe. És akadnak olyan színek is, amelyeket érdemes elkerülni, ha éppen az otthonunk kifestésére készülünk. ","shortLead":"Ahány ember, annyi látásmód, mégis, vannak olyan általános szempontok, amelyeket követve a színeken keresztül...","id":"20250409_lakas-festese-szinek-falak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34f183c8-791f-4bc2-94e6-9e23701a346b.jpg","index":0,"item":"65018299-5e29-482d-aafb-ced524843233","keywords":null,"link":"/elet/20250409_lakas-festese-szinek-falak","timestamp":"2025. április. 09. 06:02","title":"A boldogtalanság hét színe, amivel a szakértők sosem festenék ki a lakásukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár alapvetően női autó, az új Micra semlegesebb vonásokat kapott, a gyártó szerint az előd egy kissé nőiesre...
Bár alapvetően női autó, az új Micra semlegesebb vonásokat kapott, a gyártó szerint az előd egy kissé nőiesre sikeredett. A nemi szerep hangsúlyozása azt is jelenti, hogy nem lesz az új Micrából izmos változat, az egyelőre 1,2 literes, 80 lovas, háromhengeres erőforrás mellé jövőre érkezik 99 lovas kompresszoros társa.
A Nissannál kijelölték az új irányt, ez a volumengazdálkodás. A cél négy gyártási helyszínen (Kína, India, Thaiföld és Mexikó), három kisautóval 2013-tól elérni az éves egymilliós darabszámot. Ez az a mennyiség, amivel a japánok lerohanják 2013-tól a világot. A három, V-platformra épülő kisautóból az első a Micra. Nem lesz belőle háromajtós, nem lesz dízel, nem lesz hibrid és nem valószínű a kabrió sem. Az európai piacra szánt Micrák az indiai Chennai-ban készülnek, a világ 160 országában forgalmazzák majd az újdonságot.
További képek a galériában
am
Olcsó autónak tervezték a Micrát, hogy valóban az-e, azt majd a vásárlók fogják eldönteni. A Micrából havi 40 eladását tervezi az importőr, alapára 2,789 millió forint. Alapfelszereltsége (Visia): ABS, EBD, fékasszisztens, 6 légzsák, ESP, első ablakemelők, szervokormány, távirányítású központi zár, fedélzeti számítógép. A magasabb, Acenta szint tartalma: 15-ös kerekek, automatikus légkondícionáló, tempomat, elektromos tükrök, bőr kormány, kartámasz, négy hangszórós CD-mp3-lejátszó, Bluetooth, Aux-csatlakozó, 60/40 arányban dönthető hátsó üléspad és állítható magasságú vezetőülés. A legmagasabb Tekna felszereltségben érhető el szériában a Nissan Connect navigációs multimédia rendszer Bluetooth-szal, USB-csatlakozással, tolatóradar és parkolóhely-mérő rendszer, 15-ös könnyűfém kerekek, elektromosan behajtható tükrük, automatikus világítás, esőszenzor. Ezen felül üvegtető és kulcsbnélküli ajtónyitás és motorindítás rendelhető az autóhoz. Csomagtartója méretéhez képest elfogadható, 265 literes, a hátsó ülések előredöntésével 1132 literre növelhető a maximális térfogata.
A tervezés és gyártás során a legfontosabb szempont az volt, hogy egy használható, olcsón fenntartható, gazdaságos kisautót építsenek. Ehhez elsősorban a jármű tömegét kellett csökkenteni. A kis motor révén adott volt a kisebb fogyasztás, a mérnököknek már csak az volt a dolga, hogy fokozzák a károsanyag-kibocsátás csökkentését. Ez sikerült nekik, az új Micra 35 kilóval könnyebb a K12 kódjelű, Angliában és Japánban gyártott elődjénél, miközben láthatóan megnőtt. Hat centivel hosszabb az autó, szélessége fél centivel, tengelytávja 2 centivel nőtt, magassága 1 centivel csökkent. A tömegcsökkentés során a kipufogórendszer 3,2 kilót (a korábbi 27 százaléka), benzintank 2,2 kilót (18 százalék) adott le, az első felfüggesztés 9 kilogrammtól (15 százalék) szabadult meg.
am
Az 1,2-es, 12 szelepes tömegmotor szén-dioxid-kibocsátása 115 gramm/kilométer, később érkező 99 lovas, kompresszoros változata 95 grammot bocsát csak ki, miután start-stop rendszerrel is felszerelik. A háromhengeres mivoltát akár le is tagadhatná, nem hangsúlyos az azokra jellemző motorhang, csak túráztatva tűnik fel. Olyankor kifejezetten morcos.
A Nissan a motor két változata mellett nem tervez mást, és nem tervez dízelt sem. Úgy vélik, fogyasztásban, nyomatékban és kibocsátásban utolérték benzines erőforrásaik a dízeleket, miközben áruk jóval olcsóbb, mint azoknak. Váltóból kettőt kínálnak a Micrához, mindkettő minden felszereltséghez elérhető: az egyik ötsebességes kézi, a másik fokozatmentes (CVT) automatikus váltó.
am
A beltér akár kéttónusú is lehet, a kormány fogása jó, az automatikus klímával szerelt verziók műszerezettsége hangulatos és ergonomikus kialakítást kapott az SD-kártyás navigációs multimédia rendszer eleganciát és jókora technikai fölényt is kölcsönöz a kisautónak. A fordulókör sugara 4,5 méter, városban kifejezetten könnyed a közlekedés, de autópályán sem vallottunk szégyent, igaz Dániában 110 volt a legnagyobb sebesség a sztrádán.
A motor hozza a papírformát, elég nyomatékos ahhoz, hogy ötösben lassan közlekedjünk, hangja még 130-nál sincs, a CVT váltó példásan teszi a dolgát, csak a padlógázt nem tudja értelmezni. Ahhoz kicsi és gyenge a motor, hogy egy kick down nyomán orrát felemelve legyorsuljon egy S8-ast (ez utóbbi mégis megtörtént, sőt még Porsche 911 turbót is lenyomtunk, de hát ilyenek ezek a dánok), a CVT sportgombja sem segít ebben, viszont kiválóan motorfékez. Futóműve kellemes, nem pattog, és nem ráz az autó, igaz, kátyúkat nem találtunk. Nagy oldalszélben féltünk, a könnyed autó alá vészjóslóan kacsintott be néha a szél, de szerencsére nem kapta fel. Az ESP és a hat légzsák széria, ez megnyugtató.
Városban használva a fogyasztás nyolc liter körül alakult, de még mielőtt elborzadtunk volna ezen, vidéken gyorsan lecsökkent 6 liter alá. A CVT-s változatot már nyugodtabb körülmények között vezettük – a körültekintő és vezetőbarát forgalomszervezésnak (országúton 80 a megengedett legnagyobb sebesség, de településeken, koppenhágai elővárosokon belül rengeteg helyen folyamatosan 60-nal lehet közlekedni) köszönhetően elmaradt a délutáni csúcsforgalom és az ezzel járó dugó -, nem vadultunk vele, így 5,7 literes átlagfogyasztással adtuk vissza a spanyol szervezőknek.