Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"938adb9e-f614-473b-a7c1-aa775e6a8d9f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Figyelmeztetést adott ki a Microsoft a windowsokat fertőző Lumma kártevő miatt.","shortLead":"Figyelmeztetést adott ki a Microsoft a windowsokat fertőző Lumma kártevő miatt.","id":"20250522_lumma-kartevo-virus-microsoft-windows-fertozes-adatok-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/938adb9e-f614-473b-a7c1-aa775e6a8d9f.jpg","index":0,"item":"2c509082-ab8d-44bc-9135-f736920992d2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_lumma-kartevo-virus-microsoft-windows-fertozes-adatok-ellopasa","timestamp":"2025. május. 22. 18:03","title":"Már Magyarországon is tarol a vírus, ami már több százezer számítógépet fertőzött meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A magyar vásárlóktól várja a nemzetgazdasági miniszter, hogy végre felpörgessék a gazdaságot.","shortLead":"A magyar vásárlóktól várja a nemzetgazdasági miniszter, hogy végre felpörgessék a gazdaságot.","id":"20250522_Nagy-Marton-arres-arak-inflacio-novekedes-vasarlas-beruhazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d.jpg","index":0,"item":"4892b696-4dc3-44fe-ad4a-85f1eb508c14","keywords":null,"link":"/kkv/20250522_Nagy-Marton-arres-arak-inflacio-novekedes-vasarlas-beruhazas","timestamp":"2025. május. 22. 10:19","title":"Nagy Márton váratlan lépése: közölte, hogy egy árucsoportnál még nem korlátozzák az árrést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e6c2a61-4adc-40de-af3c-aba21f53d249","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"Bod Péter Ákos volt jegybankelnök szerint a világ átrendeződik, az Európai Unió pedig a gazdasági töredezettség csökkentésére törekszik, de vannak különutas tagállamok, akik szembefordultak ezzel. Donald Trump szerinte téveszmékben hisz, a terve kizárt, hogy működjön, de a vámemelés már előtte is benne volt a levegőben.","shortLead":"Bod Péter Ákos volt jegybankelnök szerint a világ átrendeződik, az Európai Unió pedig a gazdasági töredezettség...","id":"20250522_vig-alapkezelo-konferencia-bod-peter-akos-usa-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e6c2a61-4adc-40de-af3c-aba21f53d249.jpg","index":0,"item":"002edd07-e927-4d80-86f4-383e9c6c66a9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_vig-alapkezelo-konferencia-bod-peter-akos-usa-eu","timestamp":"2025. május. 22. 12:26","title":"Bod Péter Ákos: A magyar államháztartás kaotikus, a tervezés teljesen komolytalan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594","c_author":"Balogh Csaba ","category":"tudomany","description":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország, köztük 35 európai állam képviselője egy helyen: megmutatják, megnézik, megbeszélik, hol tart és merre halad a világ. Szerdán megkezdődött a berlini GITEX Europe konferencia: fejlődésről, nyitottságról és magyar szemmel nézve elképesztő összegű befektetésekről.","shortLead":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország...","id":"20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594.jpg","index":0,"item":"969fd791-8fc2-4d42-8da3-3fee0c182d0e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","timestamp":"2025. május. 21. 16:43","title":"Nyitott és bátor Európát emlegetve elindult a GITEX: „a tőke, a kód és a tehetség gyorsan beporozzák egymást”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyre kisebb áremeléssel számolnak a cégek és a fogyasztók is, de így is rosszabbnak érzik a gazdaság helyzetét a GKI felmérése szerint.","shortLead":"Egyre kisebb áremeléssel számolnak a cégek és a fogyasztók is, de így is rosszabbnak érzik a gazdaság helyzetét a GKI...","id":"20250522_GKI-bizalmi-index","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"e502c09d-87f2-4896-80db-2d489718df78","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_GKI-bizalmi-index","timestamp":"2025. május. 22. 08:06","title":"GKI: A magyar fogyasztók és a cégek is pesszimistábbak lettek májusban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"315db20f-e9af-4f1a-bc21-6b7472e40f1e","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Tom Cruise leghíresebb filmsorozata hosszú évek óta kötelezően a legakciódúsabb, a leglátványosabb és a leginkább lélegzetelállító, ami amúgy nagyszerű, csak nehéz emelni a téteket. Az utolsó, nyolcadik részben addig-addig emelték, amíg az egész nevetségessé nem vált. Kritika.","shortLead":"Tom Cruise leghíresebb filmsorozata hosszú évek óta kötelezően a legakciódúsabb, a leglátványosabb és a leginkább...","id":"20250521_mission-impossible-a-vegso-leszamolas-kritika-Tom-Cruise-Christopher-McQuarrie","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/315db20f-e9af-4f1a-bc21-6b7472e40f1e.jpg","index":0,"item":"11bdc086-0f05-4217-80f4-cae45cf21b97","keywords":null,"link":"/kultura/20250521_mission-impossible-a-vegso-leszamolas-kritika-Tom-Cruise-Christopher-McQuarrie","timestamp":"2025. május. 21. 20:03","title":"A Mission: Impossible utolsó része elment a falig, most már fullba nyomja a kretént","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8e512e2-4ae9-405b-83d8-6d18cbbea634","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya fejlesztőjét és üzemeltetőjét Palkovics László volt miniszter. Bár ez végre egy csúcstechnológiás projekt, az Orbán-rendszer jegyeit így is magán viseli.","shortLead":"Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya...","id":"20250523_hvg-autoipari-tesztpalya-palkovics-zalazone-szaporodnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8e512e2-4ae9-405b-83d8-6d18cbbea634.jpg","index":0,"item":"f5fd838c-c6b6-4608-9944-fc486781ffac","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-autoipari-tesztpalya-palkovics-zalazone-szaporodnak","timestamp":"2025. május. 23. 11:42","title":"Új alapítvány jön, de Palkovics marad: menti milliárdos mínuszokat termelő zalai csodaprojektjét a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai elnök szerint az EU-t elsősorban azért hozták létre, hogy kihasználja az Egyesült Államokat a kereskedelem terén.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint az EU-t elsősorban azért hozták létre, hogy kihasználja az Egyesült Államokat a kereskedelem...","id":"20250523_donald-trump-vamhaboru-egyesult-allamok-europai-unio-50-szazalekos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2.jpg","index":0,"item":"31395fa4-ee68-4d0e-9960-8d2aba4a6499","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_donald-trump-vamhaboru-egyesult-allamok-europai-unio-50-szazalekos-vam","timestamp":"2025. május. 23. 14:48","title":"Trump 50 százalékos vámmal sújtaná az Európai Uniót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Negyedik generációjába lépett a harmincéves múlttal büszkélkedő Nissan Micra. A kisautó feladta korábbi merész formáját, de megőrizte értékeit: olcsó fenntartás, gazdag felszereltség, takarékos és megbízható motor, kényelmes vezetés, praktikus kivitel. Egyféle motorral, két váltóval és három felszereltségben választható, a magyar piacra szabott áron.
Bár alapvetően női autó, az új Micra semlegesebb vonásokat kapott, a gyártó szerint az előd egy kissé nőiesre sikeredett. A nemi szerep hangsúlyozása azt is jelenti, hogy nem lesz az új Micrából izmos változat, az egyelőre 1,2 literes, 80 lovas, háromhengeres erőforrás mellé jövőre érkezik 99 lovas kompresszoros társa.
A Nissannál kijelölték az új irányt, ez a volumengazdálkodás. A cél négy gyártási helyszínen (Kína, India, Thaiföld és Mexikó), három kisautóval 2013-tól szeretné elérni az éves egymilliós darabszámot. Ez az a mennyiség, amivel a japánok 2013-tól lerohanják a világot. A három, V-platformra épülő kisautóból az első a Micra. Nem lesz belőle háromajtós, nem lesz dízel, nem lesz hibrid és nem valószínű a kabrió sem. Az európai piacra szánt Micrák az indiai Chennaiban készülnek, a világ 160 országában forgalmazzák majd az újdonságot.
am
Olcsó autónak tervezték a Micrát, hogy valóban az-e, azt majd a vásárlók fogják eldönteni. A Micrából havi 40 eladását tervezi az importőr, alapára 2,789 millió forint. Alapfelszereltsége (Visia): ABS, EBD, fékasszisztens, 6 légzsák, ESP, első ablakemelők, szervokormány, távirányítású központi zár, fedélzeti számítógép. A magasabb, Acenta szint tartalma: 15-ös kerekek, automatikus légkondícionáló, tempomat, elektromos tükrök, bőr kormány, kartámasz, négy hangszórós CD-mp3-lejátszó, Bluetooth, Aux-csatlakozó, 60/40 arányban dönthető hátsó üléspad és állítható magasságú vezetőülés. A legmagasabb Tekna felszereltségben érhető el szériában a Nissan Connect navigációs multimédia rendszer Bluetooth-szal, USB-csatlakozással, tolatóradar és parkolóhely-mérő rendszer, 15-ös könnyűfém kerekek, elektromosan behajtható tükrük, automatikus világítás, esőszenzor. Ezen felül üvegtető és kulcsbnélküli ajtónyitás és motorindítás rendelhető az autóhoz. Csomagtartója méretéhez képest elfogadható, 265 literes, a hátsó ülések előredöntésével 1132 literre növelhető a maximális térfogata.
A tervezés és gyártás során a legfontosabb szempont az volt, hogy egy használható, olcsón fenntartható, gazdaságos kisautót építsenek. Ehhez elsősorban a jármű tömegét kellett csökkenteni. A kis motor révén adott volt a kisebb fogyasztás, a mérnököknek már csak az volt a dolga, hogy fokozzák a károsanyag-kibocsátás csökkentését. Ez sikerült nekik, az új Micra 35 kilóval könnyebb a K12 kódjelű, Angliában gyártott elődjénél, miközben láthatóan megnőtt. Hat centivel hosszabb az autó, szélessége fél centivel, tengelytávja 2 centivel nőtt, magassága 1 centivel csökkent. A tömegcsökkentés során a kipufogórendszer 3,2 kilót (a korábbi 27 százaléka), benzintank 2,2 kilót (18 százalék) adott le, az első felfüggesztés 9 kilogrammtól (15 százalék) szabadult meg.
Az 1,2-es, 12 szelepes tömegmotor szén-dioxid-kibocsátása 115 gramm/kilométer, később érkező 99 lovas, kompresszoros változata 95 grammot bocsát csak ki, miután start-stop rendszerrel is felszerelik. A háromhengeres mivoltát akár le is tagadhatná, nem hangsúlyos az azokra jellemző motorhang, csak túráztatva tűnik fel. Olyankor kifejezetten morcos.
am
A Nissan a motor két változata mellett nem tervez mást, és nem tervez dízelt sem. Úgy vélik, fogyasztásban, nyomatékban és kibocsátásban utolérték benzines erőforrásaik a dízeleket, miközben áruk jóval olcsóbb, mint azoknak. Váltóból kettőt kínálnak a Micrához, mindkettő minden felszereltséghez elérhető: az egyik ötsebességes kézi, a másik fokozatmentes (CVT) automatikus váltó.
A beltér akár kéttónusú is lehet, a kormány fogása jó, az automatikus klímával szerelt verziók műszerezettsége hangulatos és ergonomikus kialakítást kapott az SD-kártyás navigációs multimédia rendszer eleganciát és jókora technikai fölényt is kölcsönöz a kisautónak. A fordulókör sugara 4,5 méter, városban kifejezetten könnyed a közlekedés, de autópályán sem vallottunk szégyent, igaz Dániában 110 volt a legnagyobb sebesség a sztrádán.
A motor hozza a papírformát, elég nyomatékos ahhoz, hogy ötösben lassan közlekedjünk, hangja még 130-nál sincs, a CVT váltó példásan teszi a dolgát, csak a padlógázt nem tudja értelmezni. Ahhoz kicsi és gyenge a motor, hogy egy kick down nyomán orrát felemelve legyorsuljon egy S8-ast (ez utóbbi mégis megtörtént, sőt még Porsche 911 turbót is lenyomtunk, de hát ilyenek ezek a dánok), a CVT sportgombja sem segít ebben, viszont kiválóan motorfékez. Futóműve kellemes, nem pattog, és nem ráz az autó, igaz, kátyúkat nem találtunk. Nagy oldalszélben féltünk, a könnyed autó alá vészjóslóan kacsintott be néha a szél, de szerencsére nem kapta fel. Az ESP és a hat légzsák széria, ez megnyugtató.
Városban használva a fogyasztás nyolc liter körül alakult, de még mielőtt elborzadtunk volna ezen, vidéken gyorsan lecsökkent 6 liter alá. A CVT-s változatot már nyugodtabb körülmények között vezettük – a körültekintő és vezetőbarát forgalomszervezésnak (országúton 80 a megengedett legnagyobb sebesség, de településeken, koppenhágai elővárosokon belül rengeteg helyen folyamatosan 60-nal lehet közlekedni) köszönhetően elmaradt a délutáni csúcsforgalom és az ezzel járó dugó -, nem vadultunk vele, így 5,7 literes átlagfogyasztással adtuk vissza a spanyol szervezőknek.
Bár van még egy gyártó, aki használja Zorró jelét, a Z hagyományát a Nissan teremtette meg. A Porsche 911 és a Chevrolet Corvette mellett a legrégebbi, ma is aktív sportautólegenda szimbóluma. A történet 1970-ben kezdődött a 240Z-vel. 1996 és 2003 között nagy csend volt, a sztorit a 350Z-vel kezdték újraírni. A 370Z a slusszpoén, kár, hogy a brutális GT-R beárnyékolja.
Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.
Ismerős a Nissan Qashqai, több változatát teszteltük már. Ezúttal a hétszemélyes csúcsmodell, a kétliteres dízel, automata, összkerék-hajtású +2 járt nálunk. Sikerre termett, viszont ára alulról csókolja a 10 milliós határt. Nagyobb, érettebb, mint kistesója, stílusban és méretben a Muranót célozza meg.
A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.
A Nissan sokoldalú terepjárója ormótlan lett, de megőrizte elődje minden vonzerejét. A kipróbált dízelmotor automatikus váltóval rossz választás: hangos, rugalmatlan és sokat fogyaszt. Sárban dagonyázni, családot nagy távolságokra elfurikázni viszont kiváló.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.