Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d6c613bf-9681-45b1-a42c-d32c23aee74b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ez egy tipikus légköri jelenség Magyarországon, amelyet szokás gyárkémény-effektusnak is hívni.","shortLead":"Ez egy tipikus légköri jelenség Magyarországon, amelyet szokás gyárkémény-effektusnak is hívni.","id":"20241229_Ipari-havazas-volt-Kazincbarcikan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6c613bf-9681-45b1-a42c-d32c23aee74b.jpg","index":0,"item":"f7d5225f-ffa5-48c1-8be8-47d3d506bc9e","keywords":null,"link":"/itthon/20241229_Ipari-havazas-volt-Kazincbarcikan","timestamp":"2024. december. 29. 13:45","title":"Ipari hó esett Kazincbarcikán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afd3d205-c793-42e7-b0ee-16b582056511","c_author":"Balizs Benedek","category":"vilag","description":"Meghibásodott a gép futóműve, ezért landoláskor a leszállópályához csapódott a szárny.","shortLead":"Meghibásodott a gép futóműve, ezért landoláskor a leszállópályához csapódott a szárny.","id":"20241229_Kigyulladt-az-Air-Canada-jaratanak-bal-szarnya-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afd3d205-c793-42e7-b0ee-16b582056511.jpg","index":0,"item":"f7cb8453-0425-471c-b1aa-ba99e59db494","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_Kigyulladt-az-Air-Canada-jaratanak-bal-szarnya-video","timestamp":"2024. december. 29. 12:37","title":"Kigyulladt az Air Canada járatának bal szárnya – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad6898fe-915d-4a98-b82b-5aff5dda37af","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Zoran Milanovic és Dragan Primorac jutott be.","shortLead":"Zoran Milanovic és Dragan Primorac jutott be.","id":"20241229_zoran-milanovic-dragan-primorac-horvat-elnokvalasztas-masodik-fordulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad6898fe-915d-4a98-b82b-5aff5dda37af.jpg","index":0,"item":"5c7a1815-bfe9-47f2-bf64-9e977c8cf53b","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_zoran-milanovic-dragan-primorac-horvat-elnokvalasztas-masodik-fordulo","timestamp":"2024. december. 29. 22:40","title":"Mégis lesz második forduló a horvát elnökválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"992fdf5b-5d70-4f84-8763-06fdfc8543f4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kínában 2025-től szállíthat utasokat a CR450 jelzésű vonat, ami könnyebb elődjénél, és kevesebb energiát is fogyaszt annál.","shortLead":"Kínában 2025-től szállíthat utasokat a CR450 jelzésű vonat, ami könnyebb elődjénél, és kevesebb energiát is fogyaszt...","id":"20241230_kina-vilag-leggyorsabb-vonata-cr450-vasut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/992fdf5b-5d70-4f84-8763-06fdfc8543f4.jpg","index":0,"item":"e5e1deb8-7938-4144-bf30-35aace18bdde","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_kina-vilag-leggyorsabb-vonata-cr450-vasut","timestamp":"2024. december. 30. 14:03","title":"Kínai lehet a világ leggyorsabb vonata, 400 km/h-val szállíthat utasokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e70a89b3-de3b-4798-a68e-177f53d4c117","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Időjárásunk gyorsan változik: egyre melegebb lesz, több a csapadék és a szélsőséges jelenség. Unokáink földrajzóráin új fogalom válthatja fel a térségünket eddig leíró éghajlatot – véli Lakatos Mónika a HungaroMet éghajlatkutatója, a Magyar Meteorológiai Társaság elnöke.","shortLead":"Időjárásunk gyorsan változik: egyre melegebb lesz, több a csapadék és a szélsőséges jelenség. Unokáink földrajzóráin új...","id":"20241230_hvg-klimavaltozas-aszaly-lakatos-monika-magyar-meteorologiai-tarsasag-HungaroMet-eghajlatkutato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e70a89b3-de3b-4798-a68e-177f53d4c117.jpg","index":0,"item":"5baac5fd-8304-4e44-bd6a-8ea3d6f124f7","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-klimavaltozas-aszaly-lakatos-monika-magyar-meteorologiai-tarsasag-HungaroMet-eghajlatkutato","timestamp":"2024. december. 30. 10:00","title":"Lakatos Mónika éghajlatkutató: Generációk százainak az élete múlik azon, hogy megállítjuk-e a globális felmelegedést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6a0c9c3-5e39-420d-874c-1178ee9d99cb","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A tőketartozás szeptemberben átlépte a 11 ezermilliárdos küszöböt. Viszont felpörögtek az előtörlesztések is, aki tud, szabadul a drága hitelétől.","shortLead":"A tőketartozás szeptemberben átlépte a 11 ezermilliárdos küszöböt. Viszont felpörögtek az előtörlesztések is, aki tud...","id":"20241230_Tortenelmi-csucsra-jutott-a-magyar-lakossag-eladosodottsaga-hitel-torlesztes-elotorlesztes-szemelyi-kolcson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6a0c9c3-5e39-420d-874c-1178ee9d99cb.jpg","index":0,"item":"294de176-4aa6-423f-a885-626884e9d5e8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_Tortenelmi-csucsra-jutott-a-magyar-lakossag-eladosodottsaga-hitel-torlesztes-elotorlesztes-szemelyi-kolcson","timestamp":"2024. december. 30. 10:51","title":"Történelmi csúcsra jutott a magyar lakosság eladósodottsága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7b73fe1-602b-4059-b1fd-03265a02b20c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az úgynevezett vörös zónákból a rendőrök azonnali hatállyal eltávolíthatják és kiutasíthatják azokat, akik zavarnak másokat, erőszakosak, vagy mert más okból veszélyesnek tartják őket.","shortLead":"Az úgynevezett vörös zónákból a rendőrök azonnali hatállyal eltávolíthatják és kiutasíthatják azokat, akik zavarnak...","id":"20241229_milano-voros-zona-rendorseg-kitiltas-buntetett-eloeletuek-veszelyesek-kozbiztonsag-szilveszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7b73fe1-602b-4059-b1fd-03265a02b20c.jpg","index":0,"item":"9be50707-9ab4-40e0-abd2-deb0dc341fba","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_milano-voros-zona-rendorseg-kitiltas-buntetett-eloeletuek-veszelyesek-kozbiztonsag-szilveszter","timestamp":"2024. december. 29. 16:48","title":"Kitiltják Milánó központjából a büntetett előéletűeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6be73a4-6d73-485f-8ef7-4bd6fe8db9d9","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Lavrov szerint az Egyesült Államok arrogáns módon figyelmen kívül hagyta Oroszország és Kína figyelmeztetéseit.","shortLead":"Lavrov szerint az Egyesült Államok arrogáns módon figyelmen kívül hagyta Oroszország és Kína figyelmeztetéseit.","id":"20241229_Orosz-kulugyminiszter-Oroszorszag-elveti-a-rovid-es-kozepes-hatotavolsagu-raketak-telepitesere-javasolt-turelmi-idot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6be73a4-6d73-485f-8ef7-4bd6fe8db9d9.jpg","index":0,"item":"873b5932-bcfd-4030-909e-d93bf732ba62","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_Orosz-kulugyminiszter-Oroszorszag-elveti-a-rovid-es-kozepes-hatotavolsagu-raketak-telepitesere-javasolt-turelmi-idot","timestamp":"2024. december. 29. 09:00","title":"Orosz külügyminiszter: Oroszország elveti a rövid és közepes hatótávolságú rakéták telepítésére javasolt türelmi időt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
BMW 320d Coupé teszt: kitörő farral, kitörő örömmel
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Idén tavasszal életciklusa felénél a bajorok gatyába rázták a hármas kupét.
Idén tavasszal életciklusa felénél a bajorok gatyába rázták a hármas kupét. A legszembetűnőbb változások az autó orrát érintették: újak a lámpák, a vesék a hűtőn hangsúlyosabbak, megváltozott a rendszámtábla alatti légbeömlő, nagyobbak a visszapillantók, élesebbek a törésvonalak és megújult a hátsó lámpatest, amely a tesztautónkban LED-es fényforrást kapott.
Nagyon szép autó a hármas kupé, az ember nem is gondolná, milyen tágas. Hátul kényelmesebb benne ülni, mint a limuzinban, igaz, ebben a bőr fotelek is közrejátszanak. A ki- és a beszállás már körülményesebb, de ha egyszer beszálltunk, nem nagyon akarunk kiszállni. A finom bézs bőr hangulatát rontják a fabetétek. A vezető- és az első utasülés elektromosan állítható, sofőr ülése memóriás.
További képek a galériában.
am
Sportos felépítésben felülmúlhatatlan a hármas kupé, még akkor is, ha ezzel a luxussal meghintve, mint ami a tesztautóban körülvett, sokkal inkább az elegáns utazóautó, mintsem vad sportkocsi státuszát tölti be. Kormánya precíz, kellemes fogású, kormányzása jól érzékelhető, hátsókerékhajtásával és szinte tökéletes súlyelosztásával (elöl 51 százalék, hátul 49 százalék), a BMW az egyik legélénkebb autó ebben a kategóriában. A kanyarok élvezete garantált, még akkor is, ha a kétliteres motor ereje a nehéz és merev karosszériában elveszik. Ha pörgetjük, nagyon megy, de aki igazán gran turismós élményekre vágyik, jobban jár a hathengeres dízelekkel, netán a benzinmotorokkal. Tudom, ez szentségtörésnek hangzik, de a 6,8 literes fogyasztás mellett semmi sem szól a dízel mellett. Indulásnál hangos, menet közben is zavaró néha a hang, illetve a kipufogó visszafogottsága.
Ezért lehetett az, hogy elaléltam a BMW kényeztetésében és sokkal inkább luxusautóként vezettem, csak kikanyarodáskor és körforgalomban pendítettem meg a béemvés húrokat. Olyankor kizökkentem a nyugodt valóságból, de a bőr kényelme, az automatikus váltó higgadtsága és az ülésfűtés simogatása újra visszaküldött a gazdagok kómás állapotába.
am
Fényorgiája lenyűgöző, angyalszemei hideg fehér fénnyel világítanak, a BMW 3-as Coupé éjszaka az alapfelszereltséghez tartozó bixenon tompított és távolsági fényszórójával, kanyarlámpáival, nappal pedig menetfényeivel vonzza magára a tekinteteket. Mindezt energiatakarékosan teszi.Hátul 100 LED izzik. Az automatikus távfény megkönnyíti az éjszakai autózást, országúton, autópályán magától felkapcsolja a hosszú fényt, de amint autót észlel a kocsi látóterében, vagy közvilágításba botlik, azonnal tompítottra kapcsol át.
[[ Oldaltörés (Keveset fogyaszt) ]]
A fékenergia-visszanyerés – amely a BMW EfficientDynamics technológia egyik eleme – a fékezés közben létrejövő energiát az akkumulátor töltésére fordítja. A megfelelő időben történő sebességváltás üzemanyagot takarít meg. A BMW EfficientDynamics rendszerhez tartozó sebességváltásra figyelmeztető jelzés megmutatja az adott pillanatban leggazdaságosabb sebességfokozatot. A takarékos üzemmód része az elektronizált kormányzás is. A hagyományos szervokormányzás hidraulikus pumpája állandóan működik, így teljesítményt von el a motortól. Az elektromechanikus szervokormány ezzel szemben csak olyankor lép működésbe, ha szükséges, vagyis amikor a vezető kormánymozdulatot hajt végre.
Motorja az új 5-ösben debütált 20d, 184 lóerős, maximális forgatónyomatéka 380 Nm. Kiváló motor, sportfokozatban vadul autózhatunk, de a dugóban is kényelmesen poroszkál. Ha elkerüljük a várost, hat liter alatti fogyasztással számolhatunk nyugodt tempóban. Ha odapörkölünk neki, és a városban araszolunk is, hét literre ugrik az átlagfogyasztás. Az nem sok egy 184 lovas, automata kupétól. A 800 kilométeres tesztelés során vegyes üzemben (városban, országúton, autópályán használva) 6,8 literes átlagfogyasztást mértünk. Start-stop rendszerrel az automatikus váltóval szerelt változat nem társítható, az ötös BMW-ben találkozhatunk ezzel a párosítással először.
am
Nem is gondoltam volna, de ez a BMW öregít: arra késztet, hogy megfontoltan, óvatosan vezessek, magas üléspozíciót állítsak be, ne a hátsókerékhajtás hozsannázásával töltsem az időt, és a rádiók közül száműzzem a fiatalos adókat, helyette Klubrádiót, Sztár FM-et, Bartókot hallgassak. Az élet szépségein merengve élveztem minden pillanatát az autónak, és munkám gyümölcseinek, örültem annak, hogy élek és hogy ilyen körülmények között utazhatok. Kissé szánalmas, de igaz.
Az utakon kevés új hármas kupét látni, azokat többnyire nők vezetik és többnyire 20d motorral választják. Elég nekik a 184 lóerő, az autó szépsége fokozza szépségüket. Ez nálam nem így volt, én szerettem volna fokozni a csúfságomat még néhány hengerrel és pár száz lóerővel.
Az egyetlen hiba, amit az autónak felróhatok, az a Bluetooth-kapcsolat sokszori váratlan hibája, amely a legjobb beszélgetéseket szakítja félbe.
am
Meglepő felismerést tett az egyik kollégám, amikor epekedve simogatta az autó szexis idomait. Az első sárvédők bizony műanyagból vannak. Bármilyen hihetetlen is egy 16,5 millió autónál, de igaz. Először alumíniumra gyanakodtam, de utánanéztem, és egy amerikai törésteszt videón láttam, ahogy csillámokra hullik szét a karosszériaelem. Végül nincs sok szerepe, az ütközés energiáját más alkatrészek nyelik el. Az alumínium könnyebb, de sokkal drágább – gondolom ezért választották ezt a megoldást.
Szép, takarékos, drága – mindezekre nem fogok emlékezni tíz év múlva, de arra igen, hogy ebben az autóban robotkar tette kezünkbe a két első biztonsági övet. Néha reménykedtem, hogy meg is masszíroznak, de nem tették.
A tesztautónk extravagányságáról ötmillió forintos extracsomag gondoskodott: a fényezés 250 ezer, a dinamikus csomag 500, a komfort csomag 400, a bőr 450, az automatikus váltó 650, az elektromos ülés 400, az ülésfűtés 100, az állóhelyzeti fűtés 400, az elelktromos üvegtető 320, a profi navigáció 850, a Bluetooth 230, a hifi 170 ezer forint. Kerekítve, osztva, szorozva a 11,417 milliós indulóárból így lesz könnyedén 16,5 millió.
A kazahsztáni és dél-koreai légi szerencsétlenségek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve kiszabadítani – újból felvetették a kérdést.