szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A megfelelő kenőanyag keresésekor az autósok többségénél a legfontosabb kritérium a viszkozitási osztály.

A megfelelő kenőanyag keresésekor az autósok többségénél a legfontosabb kritérium a viszkozitási osztály. Ugyan a motorolaj folyékonysága, melyet a viszkozitási osztály határoz meg, egy fontos jelző, azonban nem az egyetlen. Különböző adalékok és az alapolajok további fontos tényezők.

Csak kevés autós ellenőrzi rendszeresen az olajszintet az autójában. Ha felvillan az olajszint ellenőrző lámpa, felvetődik a megfelelő olaj kérdése. A különböző minőségű olajak keverése ugyan technikailag lehetséges, azonban negatív hatással van a teljesítményre. Az utántölthető olajoknál az autógyártó adatai a mérvadóak. A minimum alatti olajszintnél az utántöltés az előírtnál alacsonyabb minőségből még mindig jobb, mint a továbbautózás túl kevés olajjal. Ez vonatkozik az ásványi olaj alapú olajra is, ha a jó minőségű teljesen szintetikus, alacsony viszkozitású olajhoz keverjük kiegészítésként.

A csomagoláson feltűntetett időpont a letöltés dátumát jelzi, és arról tájékoztat minket, mióta tárolják az olajat. A felbontatlan eredeti csomagolásban a motorolajok szavatossága rendeltetésszerű tárolással öt év. A megbontott kenőanyagokat legkésőbb a felbontástól számított hat hónap után rendeltetésszerűen meg kell semmisíteni. Alapvetően ajánlott az olajat fagymentes, zárt helyen, lehetőleg állandó hőmérsékleten tárolni. Nagy hőmérsékletingadozás és páratartalom esetén a flakonon keresztül nedvesség kerülhet az olajba, mert ugyan a csomagolás folyadékmentesen zár, de nem gázzáró. Ráadásul közvetlen, tartós UV-sugárzástól a kenőanyag a műanyag flakonban elöregedik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!