szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Alaposan megfogyatkozott a legolcsóbb autók mezőnye, jelenleg már csak hét típust lehet 2 milliónál olcsóbban, harmincat pedig 2,5 millió forintnál kevesebbért venni – írja a szerdai Népszabadság.

Míg 2006-ban még 4 millió forint volt az új autók átlagára, tavaly már megközelítette az 5 milliót, idén pedig már 5,7 millió forintra nőtt. A mezőny legolcsóbb modelljeit a Renault és a Dacia kínálja: az új Thalia a kedvezményekkel, bónuszokkal akciósan már 1,59 millió forintért is elérhető, a Logan és Sandero ára 1,79 millió forint.

Az autószalonokban nem a készpénzt preferálják: jó néhány modellt csak akkor lehet a listaárnál olcsóbban, akciós áron megkapni, ha nem készpénzre, hanem a márkakereskedő által ajánlott finanszírozási formában vásárolják meg. Egy másik cikkben arról ír alap, hogy a gyártók alátervezték idei darabszámaikat, ezért olykor fél évnél is többet kell várni a megrendelt új autóra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Októberben nőtt az új autók értékesítése

Októberben 4443 személygépkocsi és kishaszongépjármű kapott forgalomba helyezési engedélyt, ami 8,8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - közölte a Datahouse Kft. kedden.

MTI Autó

Zuhant az újautó-eladások száma Szlovákiában

Júliusban éves szinten felére csökkent az új gépkocsik vásárlása Szlovákiában, a hetedik hónapban 5.591 új autó kelt el – derült ki a Szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) legutóbbi felméréséből.

hvg.hu Gazdaság

Az Unióban 16 százalékkal nőtt az új autók eladása decemberben

Az Európai Unióban 16 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba decemberben, mint egy évvel korábban. Franciaországban 50 százalékos, Nagy-Britanniában mintegy 40 százalékos volt a növekedés – közölte az európai autógyártók szövetsége (ACEA) pénteken.

MTI Gazdaság

Orral a szakadékba: lesújtó a helyzet az autópiacon

Bár Európa legtöbb országában januárban már a második hónapja több új autót értékesítettek, mint egy évvel korábban, Magyarországon nemcsak hogy csökkentek az eladások, de a visszaesés mértéke is a legnagyobb, több mint 50 százalékos volt - derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legutóbbi adataiból.