Mit érnek a négy évszakos gumik?

A kis- és kompaktautókra jó alternatíva lehet a téli gumik helyett a négy évszakos gumi, derül ki az Európai Autóklub (ACE) és a német műszaki vizsgaközpont (GTÜ) közös tesztjéből. 185/60 R15 méretben több négy évszakos gumit teszteltek, és ezeket összehasonlították a Nokain azonos méretű téli és nyári gumijával.

  • unknown unknown
Mit érnek a négy évszakos gumik?

A Federal Super Steel 657, a Goodyear Vector 4Seasons, a Hankook Optima 4S és a Vredestein Quatrac 3 négy évszakos gumikat hóban, latyakban, vizes útburkolaton és száraz útviszonyok közepette tesztelték. Havas úton a legjobb tapadású négy évszakos guminak a tesztben résztvevő gumik között az Hankook Optima 4S bizonyult. A fékút tekintetében a Goodyear Vector 4Seasons a Nokian WR téli gumiéhoz hasonló eredményt produkált. Nem ajánlott eredményt ért el a tajvani Federal Super Steel 657. A hótól latyakos úton a Hankook és a Vredestein gumik hasonlóan biztonságosnak bizonyultak, mint a Nokian téli gumija.

A Nokian nyári gumijával összehasonlítva a négy tesztelt négy évszakos gumi közül három vizes úton jól teljesített. A koreai Optima 4S csak néhány ponttal maradt el a referencia nyári gumitól és ezzel a megvizsgált négy évszakos gumik mezőnyének az élére került. A sereghajtó gumi a Federalé lett, mert vizes útburkolaton rosszul teljesített, így a nem ajánlott besorolást kapta. Száraz útviszonyok mellett viszont az összes tesztelt, négy évszakos gumi a fékezésnél és a kormányozási pontosságnál a Nokian VR nyári gumit nem tudták lekörözni. Nyárias hőmérsékleten a tesztelt négy évszakosok kopási értékei sem érik el a nyári jobb eredményeit.

A német tesztelők arra a következtetésre jutottak, hogy a négy évszakos gumi kis- és kompakt autókra jó alternatíva lehet, elsősorban azok számára, akik csak városi vagy város környéki területeken autóznak. Nagy motorral felszerelt limuzinok és sportautók tulajdonosainak azt tanácsolják a gumi szakértők, hogy tavasszal és télen váltsanak nyári, illetve téli gumira.

További gumitesztek az Autómenedzser.hu autós portálon.  

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.