Tetszett a cikk?

A kis- és kompaktautókra jó alternatíva lehet a téli gumik helyett a négy évszakos gumi, derül ki az Európai Autóklub (ACE) és a német műszaki vizsgaközpont (GTÜ) közös tesztjéből. 185/60 R15 méretben több négy évszakos gumit teszteltek, és ezeket összehasonlították a Nokain azonos méretű téli és nyári gumijával.

A Federal Super Steel 657, a Goodyear Vector 4Seasons, a Hankook Optima 4S és a Vredestein Quatrac 3 négy évszakos gumikat hóban, latyakban, vizes útburkolaton és száraz útviszonyok közepette tesztelték. Havas úton a legjobb tapadású négy évszakos guminak a tesztben résztvevő gumik között az Hankook Optima 4S bizonyult. A fékút tekintetében a Goodyear Vector 4Seasons a Nokian WR téli gumiéhoz hasonló eredményt produkált. Nem ajánlott eredményt ért el a tajvani Federal Super Steel 657. A hótól latyakos úton a Hankook és a Vredestein gumik hasonlóan biztonságosnak bizonyultak, mint a Nokian téli gumija.

A Nokian nyári gumijával összehasonlítva a négy tesztelt négy évszakos gumi közül három vizes úton jól teljesített. A koreai Optima 4S csak néhány ponttal maradt el a referencia nyári gumitól és ezzel a megvizsgált négy évszakos gumik mezőnyének az élére került. A sereghajtó gumi a Federalé lett, mert vizes útburkolaton rosszul teljesített, így a nem ajánlott besorolást kapta. Száraz útviszonyok mellett viszont az összes tesztelt, négy évszakos gumi a fékezésnél és a kormányozási pontosságnál a Nokian VR nyári gumit nem tudták lekörözni. Nyárias hőmérsékleten a tesztelt négy évszakosok kopási értékei sem érik el a nyári jobb eredményeit.

A német tesztelők arra a következtetésre jutottak, hogy a négy évszakos gumi kis- és kompakt autókra jó alternatíva lehet, elsősorban azok számára, akik csak városi vagy város környéki területeken autóznak. Nagy motorral felszerelt limuzinok és sportautók tulajdonosainak azt tanácsolják a gumi szakértők, hogy tavasszal és télen váltsanak nyári, illetve téli gumira.

További gumitesztek az Autómenedzser.hu autós portálon.  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Téli gumikat tesztelt egy hazai biztosító – eredmények

November első hetében két éjszakán át mérte 8-8 különböző gumiabroncs menetdinamikai jellemzőit egy Toyota Aurison és egy Suzuki Swiften a Genertel téligumi-teszt csapata Újpesten, egy vezetésbiztonsági pályán. A tesztautókban műszerekkel rögzítették, hogy a tesztfeladatok során mikor csúsztak ki és hogyan fékeztek 0-ra az egyes gumiabroncsokkal a tesztautók. A mérnökök külön pontozták a különböző gumik nyújtotta biztonságot vizes és száraz aszfalton, fékezéskor, illetve éles kanyarban.

hvg.hu Autó

Fizet a biztosító, ha nyári gumival történik a baleset?

Sem a törvényalkotó, sem a felelősségbiztosítók nem írják elő a téli gumi használatát. Ez azt jelenti, hogy a balesetet szenvedők a nyári gumikkal történt balesetek után sem távoznak üres kézzel. De nem minden esetben.

hvg.hu Autó

Téli gumi, hólánc: hol kötelező Európában?

Ha valaki megkérdezné, tudná kapásból, melyik országban kötelező a téli gumi használata vagy hol írják elő, illetve hol engedik meg a hóláncot? Nem? Aktuális európai áttekintésünk segítségére lesz ebben.

hvg.hu Autó

Német teszt: melyik a legjobb téli gumi?

Az autóMAGAZIN tesztjében 10 fajta téli gumi a BMW 3-as 205/55 R 16 H méretű kerekein mérkőzik egymással havon, vizes és száraz útburkolaton. Hogy az újoncok képesek-e lehagyni a már bejáratott konkurenciát, kiderül a tesztből.

Autó

A kínai gumik ismét megbuktak a teszten

Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretű nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretű gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket előszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.

Biró Csongor Autó

Teszt: mennyivel jobb a prémium nyári gumi?

Az ausztriai Tessdorf ÖAMTC (osztrák autóklub) tesztpályáján mutatta be a Michelin a négy méretben Nyíregyházán gyártott Pilot Sport 3 gumiabroncsát.

Autó

Egy téligumicsere igaz története

A gumivásárlás elsőre nem tűnik bonyolultnak. Veszek négy abroncsot, átrakatom a gumissal és autózom tovább. A következőkben kiderül, hogy ez a viszonylag egyszerű folyamat a végtelenségig bonyolítható.

Autó

Teszt: 28 téli gumiból csak egy volt kiváló

Hó, latyak, jégborda, vizes útburkolat, aztán újra száraz út: egy jó téli guminak mindez nem probléma. Az ADAC német autóklub és a Stiftung Warentest aktuális tesztjében 28 modell közül csak egyetlen egy kapta meg a legjobb osztályzatot. A két különböző megvizsgált méretosztályban három gumi jó eredményt ért el, ezek elegendő biztonságot nyújthatnak a télre. A kínai termékeknél ugyanakkor nem árt az óvatosság.

hvg.hu Autó

Előre vagy hátra szereljük a jobb gumikat?

Eljött az ideje, hogy lecseréljük a téli gumikat nyárira. Aki maga szeretné elvégezni a cserét, biztosan felteszi magának a kérdést, hogy a jobb állapotban lévő gumikat előre vagy hátra kell-e felrakni. És hogyan kell kíméletesen tárolni a téli gumikat?

Autó

Melyik a legjobb gumi izmos autóra?

A német Auto Zeitung magazin kilenc különböző sportos nyári gumit tesztelt, hogy eldöntse, melyik a legmenőbb. A versenyzők között volt a Bridgestone és Michelin legújabb fejlesztése is.