A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Az ADAC német autóklub 2007 óta méri autótesztjeiben a fűtőteljesítményt. A közel 500 teszt során az autóknak mínusz 10 fokra lehűtött hidegkamrában kellett a gyári fűtéssel 22 fokos meleget produkálniuk az utasoknak.
A teljes értékű hátsó ülésekkel rendelkező autók között az összehasonlításban a Mercedes CLS 63 AMG nyújtotta a legjobb teljesítményt. A kívánt hőmérsékletet az autó már 8 perc után elérte a jármű elejében, a hátsó részben ez egy perccel tovább tartott. Ha a belső tér kellemes hőmérsékletéről van szó, a Mercedes SL 350 verhetetlen. Hét perc után már kellemes 22 foknak örvendhetünk, igaz az SL csak kétszemélyes.
A fűtéskomfort azonban nem feltétlenül luxus limuzinok és sportautók privilégiuma. Az alsó középosztályban a BMW 120i jár az élen. Az autó első fertályában még gyorsabban szolgáltatja a meleget (7 perc), mint a Mercedes, a művelet az autó hátsó részében azonban négy perccel tovább tart. A kisautók között a Fiat Panda 1,2 8V Natural Power érte el a legjobb eredményt. Kilenc, illetve 14 perces eredményével például az Opel Agila 1,3CDTI-t is simán lekörözi. Az Agila 20/26 perc után éri el a 22 fokos hőmérsékletet. Az ok: a dízelek alapvetően lassabban melegszenek fel, mint a benzinesek. Magasabb hatásfokuk miatt kevesebb meleget adnak le, amit a belső tér felmelegítéséhez lehet használni.
Aki azt szeretné, hogy dízel autója gyorsabban melegedjen fel, annak ajánlott kiegészítő fűtéssel megrendelni kocsiját. Ez a tartozék vagy gyárilag, vagy felár ellenében kapható. Számos modellhez létezik utólag beszerelhető megoldás. A kiegészítő fűtés vagy elektromos, vagy hasonlóan, mint az állófűtés, az autó üzemanyagát égetve működik. Kiegészítő fűtéssel a BMW X6 xDrive35d elöl már 8, hátul 10 perc után elfogadható hőmérsékletre melegíti az autót.
Azonban nem csak a motor fajtája döntő a fűtési eredménynél, a befűtendő kabin mérete is számít. Így egy kétüléses sportautó fölényben van egy nagyterűvel szemben. Nem csoda, hogy a Ford Galaxy 2.2 TDCi a hatalmas belső tér miatt a fűtés összehasonlításnál a legrosszabb eredményt érte el. Csikorgó hidegben elől 23, hátul több, mint 30 percig tartott az utas kabin felmelegedése. Rövid úton ajánlott a Fordban melegen öltözni.
Részletes eredmények az Autómenedzser.hu autós portálon.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.