Tetszett a cikk?

Az ADAC német autóklub 2007 óta méri autótesztjeiben a fűtőteljesítményt. A közel 500 teszt során az autóknak mínusz 10 fokra lehűtött hidegkamrában kellett a gyári fűtéssel 22 fokos meleget produkálniuk az utasoknak.

A teljes értékű hátsó ülésekkel rendelkező autók között az összehasonlításban a Mercedes CLS 63 AMG nyújtotta a legjobb teljesítményt. A kívánt hőmérsékletet az autó már 8 perc után elérte a jármű elejében, a hátsó részben ez egy perccel tovább tartott. Ha a belső tér kellemes hőmérsékletéről van szó, a Mercedes SL 350 verhetetlen. Hét perc után már kellemes 22 foknak örvendhetünk, igaz az SL csak kétszemélyes.

A fűtéskomfort azonban nem feltétlenül luxus limuzinok és sportautók privilégiuma. Az alsó középosztályban a BMW 120i jár az élen. Az autó első fertályában még gyorsabban szolgáltatja a meleget (7 perc), mint a Mercedes, a művelet az autó hátsó részében azonban négy perccel tovább tart. A kisautók között a Fiat Panda 1,2 8V Natural Power érte el a legjobb eredményt. Kilenc, illetve 14 perces eredményével például az Opel Agila 1,3CDTI-t is simán lekörözi. Az Agila 20/26 perc után éri el a 22 fokos hőmérsékletet. Az ok: a dízelek alapvetően lassabban melegszenek fel, mint a benzinesek. Magasabb hatásfokuk miatt kevesebb meleget adnak le, amit a belső tér felmelegítéséhez lehet használni.

Aki azt szeretné, hogy dízel autója gyorsabban melegedjen fel, annak ajánlott kiegészítő fűtéssel megrendelni kocsiját. Ez a tartozék vagy gyárilag, vagy felár ellenében kapható. Számos modellhez létezik utólag beszerelhető megoldás. A kiegészítő fűtés vagy elektromos, vagy hasonlóan, mint az állófűtés, az autó üzemanyagát égetve működik. Kiegészítő fűtéssel a BMW X6 xDrive35d elöl már 8, hátul 10 perc után elfogadható hőmérsékletre melegíti az autót.

Azonban nem csak a motor fajtája döntő a fűtési eredménynél, a befűtendő kabin mérete is számít. Így egy kétüléses sportautó fölényben van egy nagyterűvel szemben. Nem csoda, hogy a Ford Galaxy 2.2 TDCi a hatalmas belső tér miatt a fűtés összehasonlításnál a legrosszabb eredményt érte el. Csikorgó hidegben elől 23, hátul több, mint 30 percig tartott az utas kabin felmelegedése. Rövid úton ajánlott a Fordban melegen öltözni.

Részletes eredmények az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Top 10: a legmegbízhatóbb használt terepjárók évjáratonként

Németországban évente közzéteszik az autók műszaki állapotát bevizsgáló hatóságok tapasztalatait. A GTÜ elnevezésű (Gesellschaft für Technische Überwachung) szervezetnél idén 5 millió személyautó műszaki felülvizsgálatát végezték el. Ennek alapján állítottuk össze a legmegbízhatóbb és a legmegbízhatatlanabb terepjárók listáját.

Biró Csongor Autó

Top 15: a legjobb autómárkák Európában

Újra fénylik a Mercedes-Benz csillaga a német autóipar egén, a márka végzett az ADAC német autóklub 23. alkalommal összeállított autó- és márkaelégedettségi AutoMarxX ranglistán. Az első négy helyen természetesen német márkák szerepelnek, a Volvo letaszította a Skodát a top 5-ből.

Biró Csongor Autó

Melyek a legértékállóbb autók? Toplisták

Új autót jó áron vásárolni az érem egyik oldala. Azonban amikor azt használtautóként kívánjuk eladni 2014-ben, kiderül, hogy az autó a valóságban mennyit ér. A Focus német magazin online kiadása 15 járműkategóriában a bähr & fess forecasts piackutatóval közösen felmérte a piacot és kihirdette járműkategóriánként az értékállóság bajnokait.

Autó

Már karácsony előtt megveszik a luxusautót

Eggyel kevesebb luxusmárka képviselteti magát Magyarországon, de nem ez az oka annak, hogy – az elmúlt mintegy másfél évtized rendre növekvő eladásait megszakítva – a tavalyi nagyobb mérték után az idén visszafogottabban mérséklődött a prémium kategóriában az autók eladása.

Autó

Mit érnek a négy évszakos gumik?

A kis- és kompaktautókra jó alternatíva lehet a téli gumik helyett a négy évszakos gumi, derül ki az Európai Autóklub (ACE) és a német műszaki vizsgaközpont (GTÜ) közös tesztjéből. 185/60 R15 méretben több négy évszakos gumit teszteltek, és ezeket összehasonlították a Nokain azonos méretű téli és nyári gumijával.

hvg.hu Autó

Német teszt: melyik a legjobb téli gumi?

Az autóMAGAZIN tesztjében 10 fajta téli gumi a BMW 3-as 205/55 R 16 H méretű kerekein mérkőzik egymással havon, vizes és száraz útburkolaton. Hogy az újoncok képesek-e lehagyni a már bejáratott konkurenciát, kiderül a tesztből.