Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9f813783-5a9e-44ac-bede-237c457c20ad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő hazaköltözne Ausztráliába.","shortLead":"A színésznő hazaköltözne Ausztráliába.","id":"20241125_nicole-kidman-ausztralia-hazakoltozes-kieges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f813783-5a9e-44ac-bede-237c457c20ad.jpg","index":0,"item":"d4cc7508-2045-4998-8596-3ab8f2541e5d","keywords":null,"link":"/elet/20241125_nicole-kidman-ausztralia-hazakoltozes-kieges","timestamp":"2024. november. 25. 09:34","title":"Nicole Kidman elköltözne az Egyesült Államokból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"feb68fef-a466-4688-bebe-e85587ece225","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ausztrál kutatók az egyik Marsról származó meteoritban cirkon kristályra bukkantak, aminek tulajdonságai fontosak lehetnek a marsi élet kutatása szempontjából.","shortLead":"Ausztrál kutatók az egyik Marsról származó meteoritban cirkon kristályra bukkantak, aminek tulajdonságai fontosak...","id":"20241125_mars-meteorit-cirkon-kristaly-melegviz-elet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/feb68fef-a466-4688-bebe-e85587ece225.jpg","index":0,"item":"570b633f-7963-4db9-8423-b150ee99f89c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241125_mars-meteorit-cirkon-kristaly-melegviz-elet","timestamp":"2024. november. 25. 13:03","title":"Ősi kristályt találtak egy meteoritban, adottak lehettek az élet feltételei a Marson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84a0b3de-02eb-49d5-bdf3-5d0abdc2e2e8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sarkkutatók szerint ha nem történik változás, akár 50 méterrel is megemelkedhet a tengerek vízszintje.","shortLead":"A sarkkutatók szerint ha nem történik változás, akár 50 méterrel is megemelkedhet a tengerek vízszintje.","id":"20241125_globalis-felmelegedes-klimavaltozas-antarktisz-jege-olvadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84a0b3de-02eb-49d5-bdf3-5d0abdc2e2e8.jpg","index":0,"item":"7b85881f-3c46-47fd-8a74-044c49a7df12","keywords":null,"link":"/tudomany/20241125_globalis-felmelegedes-klimavaltozas-antarktisz-jege-olvadas","timestamp":"2024. november. 25. 20:03","title":"Annyira olvad az Antarktisz jege a globális felmelegedés miatt, hogy 450 tudós könyörög a változásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"114af415-f99c-4b08-bd9f-8518a0a079b9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan akár egy robotkart is irányíthatnak azok, akik megkapták a Neuralink agyi chipjét – eddig ugyanis csak digitális eszközöket tudtak, mint például egy számítógép mutatóját.","shortLead":"Hamarosan akár egy robotkart is irányíthatnak azok, akik megkapták a Neuralink agyi chipjét – eddig ugyanis csak...","id":"20241126_neuralink-robotkar-agy-szamitogep-interfesz-chip-bci-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/114af415-f99c-4b08-bd9f-8518a0a079b9.jpg","index":0,"item":"c6419d9a-5e08-438e-a853-911c6cf39a25","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_neuralink-robotkar-agy-szamitogep-interfesz-chip-bci-engedely","timestamp":"2024. november. 26. 18:03","title":"Jöhet a Neuralink agyi chipje, amivel már robotkart is lehet gondolatokkal irányítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","shortLead":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","id":"20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4.jpg","index":0,"item":"36f9b997-175d-455a-a032-8a61ed70f9a0","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","timestamp":"2024. november. 26. 06:45","title":"Két irányból két vonat szakított szét egy sínen ragadt autót Komáromnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8011b752-167b-403d-8cd0-1b3723986069","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A 15 áldozatot követelő baleset komoly politikai vihart kavart az országban, az ellenzék bizalmatlansági indítványt is benyújtana a kormánnyal szemben, ha azt a házelnök hajlandó lenne napirendre tűzni.","shortLead":"A 15 áldozatot követelő baleset komoly politikai vihart kavart az országban, az ellenzék bizalmatlansági indítványt is...","id":"20241125_verekedes-parlament-szerbia-ujvideki-tragedia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8011b752-167b-403d-8cd0-1b3723986069.jpg","index":0,"item":"df5c09ec-97a6-47a9-b6ab-885bc462aaab","keywords":null,"link":"/vilag/20241125_verekedes-parlament-szerbia-ujvideki-tragedia","timestamp":"2024. november. 25. 14:53","title":"Az újvidéki tragédia miatt tört ki verekedés a szerb parlamentben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7f2b646-58d7-4c76-894c-3a9c45d0ad8b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos és plugin hibrid új autók eladási mutatói nem túl kedvezőek, a normál hibridek viszont egyre jobban fogynak.","shortLead":"A tisztán elektromos és plugin hibrid új autók eladási mutatói nem túl kedvezőek, a normál hibridek viszont egyre...","id":"20241125_nem-tul-kelendoek-a-konnektoros-autok-europaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7f2b646-58d7-4c76-894c-3a9c45d0ad8b.jpg","index":0,"item":"4b698081-c098-471a-8a9c-743677d5eda4","keywords":null,"link":"/cegauto/20241125_nem-tul-kelendoek-a-konnektoros-autok-europaban","timestamp":"2024. november. 25. 07:59","title":"Nem túl kelendőek a konnektoros autók Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dfa3de0-224f-4939-a6de-6527fd8e082e","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Lego építőelemekkel igen profin bánó Fehérvári Donát ezúttal egy legendás brit szupersportkocsival rukkolt elő.","shortLead":"A Lego építőelemekkel igen profin bánó Fehérvári Donát ezúttal egy legendás brit szupersportkocsival rukkolt elő.","id":"20241126_elkepeszto-mclaren-f1-gtr-t-keszitett-egy-magyar-fiatal-fehervari-donat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dfa3de0-224f-4939-a6de-6527fd8e082e.jpg","index":0,"item":"a2919e78-e3f5-4126-9498-d75cb3add5f7","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_elkepeszto-mclaren-f1-gtr-t-keszitett-egy-magyar-fiatal-fehervari-donat","timestamp":"2024. november. 26. 08:51","title":"Elképesztő McLaren F1 GTR-t készített egy magyar fiatal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.
A kellemes összbenyomást egy apró technikai üzenet árnyékolta be, a tesztautó átvételét 3,3 kilométerrel követően az Alkotás úton lefelé csipogott a fedélzeti rendszer, majd kiírta egymás után, hogy ABS-hiba, elektronikus rögzítőfék hiba és ESP-hiba. Rosszul esett, nem ezt vártam egy 7800 kilométert futott, 9,15 millió forintba kerülő Peugeot-tól, a korábbi 3008-asokban ilyent nem tapasztaltam. Az első adódó alkalommal, egy piros lámpánál újraindítottam az autót, és szerencsére megszűnt a vészjósló üzenetsor, és ami fontosabb, az 500 kilométeres tesztelés során elő sem jött többé.
Tesztautónk gazdag felszerelése panoráma üvegtetőt, dinamikus kanyarfénnyel xenon lámpákat (208 ezer forintért) ülésfűtést, merevlemezes navigációt Bluetooth-kapcsolattal, USB-bemenettel (640 ezer forintért), vetített kijelzőt, hatfokozatú tiptronic váltót és navigációt is sorol, az autó belső kialakítása egyedi, különleges és izgalmas. A váltókart körbefogó műanyag elem már kevésbé tetszett: mozgott, recsegett, látszódott, hogy 100 ezer kilométer múlva csúnya véget ér.
bcs
A középkonzolon elhelyezkedő egyedi kapcsolókkal állíthatjuk a head-up displayt és a követésitávolság-figyelőt. Alatta az audiorendszer és a klíma kapcsolói helyezkednek el. A vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. Ha túl közel kerülünk az előttünk haladóhoz, villogó jelzés figyelmeztet. A lemez szögállását és fényességét műszerfali kapcsolókkal lehet szabályozni.
A vetített kijelzéshez kapcsolódó, a kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság megtartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására.
A Peugeot 3008 úgy néz ki mint egy SUV, de úgy viselkedik a közúton, mint egy személyautó. Magasan ülünk, és az átlagnál magasabb hasmagassága miatt nem ijed meg a járdaszegélytől, vagy az útpadkán túli világtól sem. Robosztussága révén a murvás földutaktól sem kell félnünk, bár tesztautónkban nem volt benne a Peugeot virtuális terepsegédje, a gripcontrol.
bcs
Nem csak elöl ülünk kényelmesen, hanem hátul is tökéletes a komfort, öt ember is befér. A világos üléshuzat a használat során könnyen és látványosan koszolódik. A hátsó üléspad ledöntése a csomagtérben található gomboknak köszönhetően egyszerű és praktikus. Elég egy gombnyomás, és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk, a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. A csomagtér világítása egy kivehető lámpa, amely a helyére rakva feltöltődik, és 45 percig képes világítani (Premium felszereltségi szinttől). A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani. Első állásában a csomagtartó alján fekszik a ki is vehető padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér. Lehet azonban azonos magasságban is a lehajtott csomagtérajtóval. Ilyenkor a teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt található, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között. Harmadsorban a padló egy magasságba kerülhet a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
A 3008 utasterében összesen közel 50 liternyi tárolótér kínálja magát. Rekeszt találunk a középalagút kartámasza alatt 13,5 literes térfogattal. Elfér benne 1,5 literes palack, CD, és sok egyéb, a kesztyűtartó 4,1 literes, további két fedeles rekesz található hátul a lábtérben. A jobb oldali 3,8, a bal oldali 3,3 literes. A hátsó ülés könyöktámasza síalagútként is hasznosítható.
[[ Oldaltörés (Vezetni jó) ]]
Kormánya nagy méretű, alja enyhén vágott, bőrös. A tempomat vezérlése a kormány alatti karral történhet. A kormányzás indirekt, sportos vezetés kizárva, de ne is várjuk ezt tőle, hisz egy családi egyterű a 3008-as. A fedélzeti számítógép menüjét a jobb oldali bajuszkapcsoló végéről irányíthatjuk, fölöslegesen van egy vezérlő egység a kormány alatt balra, a motorfedélnyitó mellett.
A Peugeot 3008 tervezőinek célja kiváló úttartás, rugózási komfort és stabilitás volt – valamennyi változat esetében, motorizációtól függetlenül. Viszont minél erősebb a motor, annál nagyobbak az erőhatások, amelyek kimozdítani igyekeznek a karosszériát. Hogy a 2 literes HDi motorral ellátott 3008 is tökéletesen feküdjön az úton, kifejlesztették az új dynamic roll control rendszert. A sajtóanyag szerint ezáltal az autó dinamikája maradéktalanul kihasználható, a magas szintű komfort megőrzése mellett. A passzív hidraulikus rendszer központi egysége, amely összeköti a két lengéscsillapítót, a hátsó futómű kereszttartóján helyezkedik el. Kanyarban és hirtelen kikerüléskor, tehát amikor megdőlne a karosszéria, a rendszer hidraulikusan összeköti a hátsó csillapítókat (belső dugattyúja nem mozdul), ezáltal megfogja az autó billegését, növeli az aktív biztonságot.
bcs
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez lejtőn való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
A dízelmotor melegen csendes, hidegben indítva csattog egy párat. Nagyobb fordulaton kellemes a morgása, 100 kilométer/órás sebesség fölött hangos a menet- és a szélzaj. A kocsi bumfordi kialakítása miatt eléggé ellenáll a szélnek.
A 163 lovas dízel aggregát tiszta üzeméről részecskeszűrő gondoskodik. 340 newtonméteres nyomtéka dinamikus előzésekben partner, élvezettem kerülgettem a népszerű, de halvány motorral szerelt kompakt autókat az úton. A kocsi végsebessége 190 kilométer/óra, a nulláról száz kilométer/órás sprintet 10,2 másodperc alatt teljesíti. Az 500 kilométeres teszt végén a komputer fogyasztási adatánál egy literrel kevesebbet számoltam ki a konkrétan elfogyasztott gázolaj mennyisége alapján, így vegyes használatban, téli üzemben 6,3 literre alakult a dízel 163 lovas Peugeot 3008 átlagos üzemanyag szükséglete.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.
A prémium autók előszobájába érkezett a Peugeot a 3008-cal: szép, izgalmas, tágas, variálható, kényelmes, takarékos, dinamikus és biztonságos. Mégis idegen a magyar piacon.
Bár csak a motorja BMW-fejlesztés, a Peugeot 207 RC élményautó. Nem túloz, de hétköznapi pókerarca versenygéneket rejt. Terepe mégsem a pálya, hanem a város.
A haszonjárművek magyarországi piacának negyedik szereplője, a Peugeot 4x4-es hajtással erősít. Ehhez a francia Dangel cég technikáját alkalmazza. Az összkerékhajtású Partner, Expert és Boxer modellekkel a Peugeot nemcsak a kínálatát kívánja bővíteni, hanem új ügyfélkört szeretne meghódítani mind egyéni, mind vállalati szinten.
A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.
A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.
Nem minden az, aminek látszik. A tesztelt Partner adóügyileg személyautó, rendszertanilag és használati szempontból teherautó. Bár a duplakabinos járgány ötszemélyes is lehet, minden ízében teherkocsi, a forgalmi adót mégsem lehet visszaigényelni, így pont azok nem fogják megvenni, akik a legjobban kihasználnák: a kisvállalkozók.
Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.
A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti szokásos fideszes hatalmi manipuláció.