szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Bár többször megcsodáltam, sőt, a párizsi év autója díjátadón bele is ültem, nem vezettem még a Nissan Leafet. Genfben csak ráköszöntem, nem izgatott, hisz tudom, nálunk évtizedek múlva sem lesz tömegautó. A berlini Michelin Challenge Bibendumon aztán újra adott volt a lehetőség, ezúttal nem hagytam ki.

A Leaf neve rövidítés: Leading, Environmentally friendly, Affordable Family car, vagyis előremutató, környezetbarát és megfizethető családi autó. Az elektromos modell a katasztrófa sújtotta Japánban készül, de 2013-tól Sunderlandben is beindul a gyártás.

©

Meglepően kényelmes, kompromisszumoktól mentes autó a Leaf, igazi családi verda. Szép, elegáns a belseje, kényelmesek az első ülések, látványos technikát mutat be, a sofőr a jövőben érzi magát. Legnagyobb sebessége 145 kilométer óránként, hatótávja 150-175 kilométer. Amikor én vezettem, 101 kilométert mutatott a kijelző, igaz legfeljebb 100-zal hajtottam, nem úgy, mint a kolléga, akinek a 160 kilométer/órás tempó után lemerült az Ampera akksija és jót autózott benzinnel hajtva. Az elektromos autóval a célbaérés a feladat és nem a sebesség élvezete, itt érvényesül a lassan járj, tovább érsz mondás. Egy felmérés szerint az átlagos európai polgárok nyolcvan százaléka hétköznap 100 kilométernél kevesebbet autózik. A Nissan Leaf nekik tökéletes megoldás.

©


A hatótáv megítéléséről folyik a vita, több független mérés eredménye is jelentősen eltér egymástól, mert az akkumulátorok élettartalma függ az időjárástól, a forgalomtól, a sebességtől és a vezető habitusától. Általánosságban a szakértők 154-184 kilométeres hatótávban egyeztek ki, de mértek 76 kilométert éppúgy, mint 222 kilométert. Az USA környezetvédelmi hivatala 117 kilométerrel számol, azaz 765 kJ/km energiafogyasztással, ami kb. 2,5 literes átlagnak felel meg átszámítva.

A Nissan Leaf orrába beépített kis helyigényű villanymotor az első kerekeket hajtja. A váltóáramú szinkronmotor teljesítménye 80 kW (110 lóerő), nyomatéka 280 Nm. 0-ról 100 kilométer/órás sebességre 10 másodperc körüli idő alatt gyorsul, ami kiváló eredmény. A villanymotort a Nissan és a NEC által kifejlesztett, 90 kW-t meghaladó teljesítményű 250 kilós, 48 egységből álló (mindegyik négy cellát tartalmaz), a jármű padlólemezében elhelyezett lítium-ion akkumulátor látja el energiával (24 kW/h, 360V).

További részletek és műszaki adatok, árak az Autómenedzser.hu autós oldalon.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Biró Csongor Autó

Nissan Qashqai teszt: mindenevő

A ráncfelvarrás általában jól sikerül az autóiparban, ritka az a kocsi, amelynek elszabják az ábrázatát. A Nissan Qashqai esetében rövid ideig tartott a műtét, a sebésznek pedig biztos keze és jó ízlése volt. Az eredmény pofás, az autó elölről és hátulról is izgalmasabb, mint az elődje. A belső változások is az ínyemre voltak, de ami szerencsére nem változott: a tartalom. A Qashqai pont olyan jó, mint amilyen volt.

Biró Csongor Autó

Nissan Pathfinder teszt: erőből politizál

A Nissan hazánkban kapható legnagyobb terepjárója pont az, aminek látszik: igazi batár, ami nem ismer lehetetlent, igénytelen, de technikailag igen fejlett. Nem érezzük magunkat rosszul sem az országúton, sem az autópályán, sem az áruház parkolójában, de nem esünk kétségbe akkor sem, ha nagy hó esik, vagy netán elfogy előttünk az aszfalt. Teherautós gyökerei egyértelműek, ára borsos.

hvg.hu Autó

Nissan X-Trail teszt: automatikus váltóval nem kéne

A Nissan sokoldalú terepjárója ormótlan lett, de megőrizte elődje minden vonzerejét. A kipróbált dízelmotor automatikus váltóval rossz választás: hangos, rugalmatlan és sokat fogyaszt. Sárban dagonyázni, családot nagy távolságokra elfurikázni viszont kiváló.

hvg.hu Autó

Nissan 370Z teszt: Porsche-verő japán

Bár van még egy gyártó, aki használja Zorró jelét, a Z hagyományát a Nissan teremtette meg. A Porsche 911 és a Chevrolet Corvette mellett a legrégebbi, ma is aktív sportautólegenda szimbóluma. A történet 1970-ben kezdődött a 240Z-vel. 1996 és 2003 között nagy csend volt, a sztorit a 350Z-vel kezdték újraírni. A 370Z a slusszpoén, kár, hogy a brutális GT-R beárnyékolja.

Biró Csongor Autó

Nissan Navara teszt: a munkásosztály diszkrét bája

Ha nyereséges vállalkozásunk plusz millióit könyvelőnk tanácsára gyorsan és látványosan kell eltüntetni, meg se álljunk egy Navara kereskedőig. Platinum felszereltsége luxusautók csecsebecséit kínálja, 190 lóereje és 11 milliós bruttó ára is kiemeli a szorgos mindennapok munkásautói közül. Áfája még mindig visszaigényelhető, mostoha terepen is elboldogul.

Biró Csongor Autó

Nissan Micra teszt: leszámolás a dízelmotorral

Negyedik generációjába lépett a harmincéves múlttal büszkélkedő Nissan Micra. A kisautó feladta korábbi merész formáját, de megőrizte értékeit: olcsó fenntartás, gazdag felszereltség, takarékos és megbízható motor, kényelmes vezetés, praktikus kivitel. Egyféle motorral, két váltóval és három felszereltségben választható, a magyar piacra szabott áron.

Biró Csongor Autó

Nissan Juke duplateszt: egy szívó, egy benzines

Megosztó személyiséggel bővült a kisautók piaca, egy fura szerzettel, egy hobbittal. Egyedi, nem utánoz senkit, izgalmas motorok hajtják, és még összkerékhajtással is kapható. Az utcán megbámulják. Van olyan, aki beleszeret, és rögtön megveszi, mások utálkozva méregetik. Teszteltük az alap benzinmotorral és a turbós, 190 lovas csúcsváltozatban is. Az utóbbi lenyűgözött, ám sok érte a 6 millió.

Biró Csongor Autó

Nissan 370Z teszt: kutyaharapást szőrével

Nem mondom, hogy az allergiát meggyógyítja a 370Z, de azt állítom, hogy minden más betegség ellen jót tesz. Főleg a lelki eredetűekre orvosság, életkedvre derül tőle a depressziós is. Pánikra hajlamosak jobb, ha vigyáznak, a Nissan fenevadja kissé kiszámíthatatlan.

Biró Csongor Autó

Nissan Murano teszt: bírja a terepet, de nem szereti

Az európai prémium szabadidőautó-piacot a dízelmotoros modellek uralják. A Nissan a Murano dízel változatával ide akar befurakodni. Bár formavilága különleges, technikája kifinomult, kényelme fejedelmi, és könnyű terepen is elboldogul, a Murano a japán, amerikai és koreai versenytársaival tud kikezdeni, a német konkurensekkel szemben csak az árversenyben győzhet. Sok piacon azonban ez lesz a döntő.

Biró Csongor Autó

Nissan Qashqai teszt: lehet két személlyel több?

Ismerős a Nissan Qashqai, több változatát teszteltük már. Ezúttal a hétszemélyes csúcsmodell, a kétliteres dízel, automata, összkerék-hajtású +2 járt nálunk. Sikerre termett, viszont ára alulról csókolja a 10 milliós határt. Nagyobb, érettebb, mint kistesója, stílusban és méretben a Muranót célozza meg.

Karácsony a 3-as metróról: Dolgozunk a nyaranta kialakuló tarthatatlan helyzet megoldásán

Karácsony a 3-as metróról: Dolgozunk a nyaranta kialakuló tarthatatlan helyzet megoldásán

Orbán központi szerepbe manőverezte magát az EU-s költségvetési vitában

Orbán központi szerepbe manőverezte magát az EU-s költségvetési vitában

Már 17 halottja van Olaszországban a koronavírusnak

Már 17 halottja van Olaszországban a koronavírusnak