Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5bacf125-6306-4dfb-a5f3-5d17ffddee29","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250102_Marabu-Feknyuz-Szerencsetlen-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bacf125-6306-4dfb-a5f3-5d17ffddee29.jpg","index":0,"item":"41a23227-b15f-4d31-93a2-e2c50b82f62c","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Marabu-Feknyuz-Szerencsetlen-ev","timestamp":"2025. január. 02. 16:40","title":"Marabu Féknyúz: Szerencsétlen év","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e52f5ca0-1634-4b8f-aefb-801ddbf1a7c8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Vezérigazgató-helyettesi posztot hoztak létre, aki az űr- és a védelmi fejlesztésekért is felel majd.","shortLead":"Vezérigazgató-helyettesi posztot hoztak létre, aki az űr- és a védelmi fejlesztésekért is felel majd.","id":"20250102_4ig-nyrt-urtechnologia-uripar-Ur-es-Vedelmi-Technologiai-vezerigazgato-helyettes-Sarhegyi-Istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e52f5ca0-1634-4b8f-aefb-801ddbf1a7c8.jpg","index":0,"item":"ad86b4b1-1f02-4052-8912-eeda694a10df","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_4ig-nyrt-urtechnologia-uripar-Ur-es-Vedelmi-Technologiai-vezerigazgato-helyettes-Sarhegyi-Istvan","timestamp":"2025. január. 02. 10:56","title":"Külön vezére lesz az űrtechnológiának a 4iG-nél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1285511c-2be9-4c79-8151-5ddd2343b1e5","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Alig egy napot élt meg a Halászbástya elé felállított kordon, amivel a bevételeit növelte volna a Budavári Önkormányzat. A pesti panorámát gyászosan fekete leplekkel eltakaró lezárást akkora felháborodás övezte, hogy a felállításáról szóló önkormányzati javaslatot eredetileg jegyző Böröcz László I. kerületi polgármester egy nap után eltávolíttatta. De mivel járhatott volna, ha marad, és milyen problémákra hívja fel a figyelmet a történet?","shortLead":"Alig egy napot élt meg a Halászbástya elé felállított kordon, amivel a bevételeit növelte volna a Budavári...","id":"20250103_fizetos-halaszbastya-kordon-turizmus-budavari-onkormanyzat-idegenvezetok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1285511c-2be9-4c79-8151-5ddd2343b1e5.jpg","index":0,"item":"e54a8b81-74a5-4eba-aed7-53dbb3107474","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_fizetos-halaszbastya-kordon-turizmus-budavari-onkormanyzat-idegenvezetok-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 16:30","title":"Az Instagram-mennyországot fenyegette a Halászbástya kordonja, de hiába bontották le gyorsan, így is okozhatott károkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acbf4059-1d9e-4e7d-bea6-e5b9e2cd903c","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Egy új kutatás egy római korból származó katona, vagy gladiátor maradványaiból mutatta ki, hogy a felmenői 25 százalékban skandinávok voltak.","shortLead":"Egy új kutatás egy római korból származó katona, vagy gladiátor maradványaiból mutatta ki, hogy a felmenői 25...","id":"20250103_brit-szigetek-skandinavok-romai-katona-regeszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acbf4059-1d9e-4e7d-bea6-e5b9e2cd903c.jpg","index":0,"item":"59bbf0c8-32f3-4229-8a4a-79206aeac7a7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_brit-szigetek-skandinavok-romai-katona-regeszek","timestamp":"2025. január. 03. 19:11","title":"Bőven a vikingek érkezését megelőzően is éltek már skandináv származású emberek a Brit-szigeteken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nagyrészt informatikai fejlesztésre és nem előrehozott választásra megy a költségvetésben elkülönített, közel tízmilliárdos forrás. ","shortLead":"Nagyrészt informatikai fejlesztésre és nem előrehozott választásra megy a költségvetésben elkülönített, közel...","id":"20250103_nvi-informatikai-fejlesztes-elorehozott-valasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a3ae479-bf32-4d60-bf13-a9e23e242726.jpg","index":0,"item":"195874f5-4e8a-42af-b6b1-b801d20435d3","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_nvi-informatikai-fejlesztes-elorehozott-valasztas-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 08:44","title":"Megszólalt az NVI a költségvetésben szereplő választási pénzekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1005a633-e969-4861-b8b8-44db785cbefa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Románia schengeni csatlakozásának örült így az államfő. A Telex jelzését megköszönték – csak azt sikerült elfelejteniük közben, hogy a portál valójában kérdezett is tőlük. ","shortLead":"Románia schengeni csatlakozásának örült így az államfő. A Telex jelzését megköszönték – csak azt sikerült elfelejteniük...","id":"20250103_sulyok-tamas-koszovo-szerbia-diplomacia-terkep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1005a633-e969-4861-b8b8-44db785cbefa.jpg","index":0,"item":"20513129-a210-4ac2-9ae7-c30531908dbc","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_sulyok-tamas-koszovo-szerbia-diplomacia-terkep","timestamp":"2025. január. 03. 07:27","title":"Sulyok stábja javította a térképet, amin Koszovót Szerbia részeként tüntették fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9784a896-90a2-4e21-a7c1-c059f29d4897","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A legendás zenész korábban még azt közölte, hogy bojkottálja a fesztivált, mivel az vállalati irányítás alá került.","shortLead":"A legendás zenész korábban még azt közölte, hogy bojkottálja a fesztivált, mivel az vállalati irányítás alá került.","id":"20250103_Neil-Young-glastonbury-fellepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9784a896-90a2-4e21-a7c1-c059f29d4897.jpg","index":0,"item":"f98b000b-cca3-43bf-ae72-7aa249041078","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_Neil-Young-glastonbury-fellepes","timestamp":"2025. január. 03. 16:51","title":"Neil Young mégis fellép a Glastonbury fesztiválon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024 magyar a piacon, több kisebb céget is bekebeleztek a tőkeerős nemzetközi szolgáltatók. A közel hatezer automata több mint 80 százaléka két nagy szereplő kezében összpontosul. ","shortLead":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024...","id":"20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a.jpg","index":0,"item":"731b6d6d-1228-4ab7-8e9a-5440dabf86ac","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 10:48","title":"Rohamtempóban nő a csomagautomaták száma, mégis gyakoriak a fennakadások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon jó vezetni az egynégyes kis turbóval a Merivát, nem is szabad a szívót választani. Akinek nincs pénze a négytagú dízelcsaládra, vigye a 120 lovas benzinest. Bicikliszállítóval teszteltük az Opel kis egyterűjét, a Merivát.
A vezető üléspozíciója magas, az ötsebességes váltó pontos, határozott, a kormányzás precíz, a Meriva futóműve kiváló, nem válogatós, bírja a magyar utakat. A váltóáttétel hosszú, a lendületes haladáshoz pörgetni kell a motort. Emelkedőkön jócskán vissza kell váltani, 2000-es fordulat alatt halványan húz, turbó nélkül elveszett gyermek. Előzéseknél érezni, hogy nem izompacsirta, a 140 lovas változat pöpecebb. A takarékos vezetést váltásesedékesség-jelző segíti. A turbótól nem kell félni, nem fogyaszt sokat. Az ötszáz kilométeres teszt során 7 litert fogyasztott száz kilométeres átlagban a Meriva, főként elővárosban és városban használtam.
bcs
Telt, férfias hangja van a Merivának, így egy percig sem érezzük azt, hogy nőcis autóban ülünk. Az elődmodell kifejezetten női autó volt, a mostaniról ezt nem lehet elmondani. Az Opel mer váltani, a német márkánál nem ráncfelvarrás a modellváltás, a Meriva minden ízében megújult. A praktikus, variálható egyterűről lerí, hogy kifejezetten családi autó, két gyerekkel, vagy egy gyerekkel és egy kutyával, illetve két kutyával és egy nővel ideális szállítóeszköz. Egyik kolléga, miután beváltotta kutya-, nő- és gyerekkuponját, érdekből érdeklődően járta körbe a kocsit, és úgy tűnt a Meriva tulajdonságai meggyőzték.
A szembenyíló ajtókon mindenki derül, de senki nem érti a lényegét, hogy ez jó focikapunak, hogy körbeöleli a kiszálló csemetéket, hogy megkönnyíti a be- és kiszállást. Mindkét oldalajtó csaknem kilencven fokos szögben nyílik. A kabin hátsó végén elhelyezett ajtócsuklópántok teszik lehetővé, hogy a beszállás ott történjen, ahol a legnagyobb a hely a tető és a padló között. A szülők könnyebben hozzáférhetnek a gyermekülésekhez és segíthetnek a biztonsági övek bekapcsolásában. Könnyebb a keskeny parkolóhelyek megközelítése.
bcs
A gombnyomással működtethető elektromos kézifék növeli a parkolás biztonságosságát és kényelmességét, lejtős úton történő elinduláskor megakadályozza a gépkocsi hátragurulását, és automatikusan kienged, amikor a gépkocsi elindul.
Nézd, de szép az a kék Opel - ez a felkiáltás fogadott egy bevásárlóközpontban, parkoláskor. Ritka, amikor halljuk a fogyasztók véleményét, a Meriva tetszik a nőknek is, a hang egy anyukáé volt. A kék szín felára 118 ezer forint.
Bent jellegzetes Opel-szag fogad, nem kellemetlen. Az anyagok fele minőségi, másik fele gyenge műanyag. A belteret az Astra és az Insignia elemeiből építették, modern, ergonomikus, de nem látványos. Esti fényei telítik meg élettel, a vörös dominál. Tesztautónkat felszerelték ülés- és kormányfűtéssel, Bluetooth-kapcsolattal, elektromos tükrökkel, első elektromos ablakokkal, ESP-vel, fedélzeti számítógéppel, jó fogású multifunkciós kormánnyal, sebességtartóval, kétzónás klímával, sínen mozgatható, kivehető középkonzollal, bicikliszállítóval (170 ezer forint a felára), könnyűfém kerekekkel. A tesztautó ára extrákkal 5,4 millió forintra rúgott.
bcs
A fejtér óriási, cilinderben is beférek. Rengeteg hasznos tároló (összesen 32) áll a rendelkezésünkre. Az ajtózsebben palack is elfér, a kesztyűtartó nem túl mély, de praktikusan van kialakítva, a vezető és a mellette lévő ülés alatt is hatalmas fiók rejtőzik. A mozgatható középkonzol szinte mindent elnyel, legyen az pohár, telefon, fényképező, palack, kis táska. Ugyanitt USB- és 12 voltos csatlakozót is találunk. A Meriva hátul is kényelmes, öten is utaztunk benne, igaz, a hátsó három utas összéletkora 45 év volt. A hátsó ajtó menet közben nem nyitható, nem kell félni attól, hogy kiesünk. Az ülések előre-hátra mozgathatók (két és fél ülés van hátul, a fél nem mozog, csak lehajtható), síkba dönthetők, a csomagtartónak kettős a padlózata, van rejtett tárolója is. Tesztautónkban nem volt pótkerék, sőt defektjavító sem, a bicikliszállítóhoz ez utóbbi jár alapfelszerelésként.
A parkoló radart megspórolhatjuk, könnyen tudtam a belvárosban parkolni anélkül is a Merivával. Vannak holt terei, de megszokható. A bicikliszállítóval óvatosan kell vezetni, közel fél méterrel hosszabb lesz a kocsi. Okos megoldás, hogy hátramenet kapcsolásakor egy figyelmeztető hang jelzi, hogy ne felejtsük el a bicajt. A Flex-Fix elnevezésű rendszer hallatlanul egyszerű. Megnéztem róla egy videót, utána egy perc alatt fent volt a kocsin a bringa. Kellett egy baráti segítség is, de csak azért, hogy ne karcoljam meg első próbálkozásra a szép fényezést. Stabilan áll a bicikli, 80-90-nel is hajtottam terhelten az autó, kátyúkon át, éles kanyarokban kissé rezgett, de meg sem billent a szorítókötésben.
Ósdi trükkel dobja fel a beszürkült Merivát az Opel. A hókuszpók a vártnál jobban sikerült, a Meriva egy csapásra az Astra konkurense lett. Szép, tartós, tágas, takarékos, variálható, erős és izgalmas. És nem is drága.
Az Opelnél Ecoflexnek hívják a kevés károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztásra ítélt környezetkímélő sorozatot. Ám, amellett, hogy az Ecoflex-program keretein belül Opelék Budaörsön fákat ültetnek, nem lett zöldebb ez a Meriva sem.