szerző:
automenedzser.hu

Felemásra sikeredett az Alhambra 4x4-es ajánlata, az összkerékhajtás prímán működik, a gond inkább a menü...

Felemásra sikeredett az Alhambra 4x4-es ajánlata, az összkerékhajtás prímán működik, a gond inkább a menü összeállításával van és a kiszolgálás sem teljes: Alhambra 4WD csak hatsebességes kézi váltóval és csak a kétliteres turbódízel motor 140 lovas változatával kapható, egyelőre öt üléssel. Hazai ára még nincs, de az importőr tervei szerint a hasonló felszereltségű típusoknál félmillióval kell többet fizetni a négykerékhajtásért.

További képek a galériában
©



Az összkerékhajtás intelligens, Haldex-kuplungos, az elektronika dönti el, mikor kell a hátsó kerekeket is hajtania, normál útviszonyok mellett az első kerekeket hajtja a motor. A 4x4 hajtás 90 kilós többlet tömeget jelent, viszont a kocsi 2,4 tonnát képest vontatni. A DSG-váltó bevezetésének tervezését cáfolták, de minden bizonnyal, ha a piac igényli, beépítik.

©



Furcsa, hogy a 4WD autókról nem kiabál az összkerékhajtás, sehol egy felirat, sehol egy logó, ami ezt hirdetné, semmi nem különbözteti meg az átlagos Alhambrától. Az összkerékhajtási rendszer a pillanatnyi menethelyzettől függetlenül, a motor felől érkező forgatónyomaték mindenkor villámgyors és fokozatmentes elosztásáról gondoskodik, extrém esetekben akár teljes egészében a hátsó tengelyre irányítva azt. A berendezés központi egységeként az elektronikus szabályzású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló szolgál. A teljes egészében új fejlesztésű, különösen kompakt és nagy terhelhetőségű konstrukció az első és a hátsó tengely közötti eleve kedvező tömegeloszlás további javítása érdekében a kardántengely végén, közvetlenül a hátsó differenciálmű előtt kapott helyet.  A központi differenciálmű tengelykapcsolójában a lamella-csomag olajfürdőben forog, s tagjait a nagy pontossággal és fokozatmentesen szabályozott hidraulikus nyomás préseli egymáshoz. A központi szabályzóegység ennek érdekében folyamatosan elemzi a menetkörülményeket. Amennyiben az első kerekeken a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét érzékeli, az elektromos dugattyús szivattyú villámgyorsan megnöveli az olajnyomást, amelynek eredményeképpen a központi tengelykapcsoló a forgatónyomaték egy részét haladéktalanul a hátsó kerekekre irányítja át. A nagyméretű nyomástárolónak köszönhetően e folyamat mindössze néhány ezredmásodpercet vesz igénybe.

©



Az összkerékhajtásnak jelenleg csak egy hátránya van az Alhambrában, az, hogy csak ötszemélyes változatban választható. Alternatívát az év végén a hat egyéni üléssel szerelt Alhambra 4WD kínálhat majd, amelynek 2+2+2 üléselrendezése megoldást jelenthet az öt-hatfős családoknak.

Az Alhambra minden motorváltozata a 200 lovas TSI kivételével stop/start rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel mérsékli a károsanyag-kibocsátást. Az Alhambra 4WD mindezeken túl SCR-katalizátorral (selective catalytic reduction) készül.

©



Nagy motor, kevés lóerő
A 115 lovas változat nagyon halvány menetteljesítményeket csihol ki a kocsiból, a katalán szerpentineken a 140 lovas változatot is gyengének éreztük, a kis dízellel csak autópályán és városban haladtunk. Az előttünk tesztelők hét literes átlagot hoztak ki a kocsiból 1600 kilométer során, mi ezt a rövid, nem egészen 50 kilométeres nyugodt teszten 5,1 liter/100 kilométerre javítottuk. Kellett is a javítás, hisz az összkerekes változatot két személlyel hajtva, kihasználva a kanyartapadást sem tudtuk 7,3 literes átlag fölé kergetni. A 280 Nm minden porcikájára szükségünk van a dinamikus haladáshoz, ezt a hatalmas kocsit akkor éri meg a gyengébb motorral választani, ha cserébe támogatást, kedvezményt kapunk. Ilyen számos nyugat-európai országban ösztönzi az alacsony kibocsátású és lóerőszegény autók vásárlását. Nálunk nincs ösztönzés, így nem is érdemes bevezetni ezt a motort. Pedig meghálálná a gondoskodást, 70 literes tankja 1300 kilométeres hatótávot feltételez (ideális esetben).

Biró Csongor

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

©

 

Seat Alhambra 4WD /TDI 115 (7 üléssel)

MOTOR

 

Hengerűrtartalom (cm3)

1968

Környezetvédelmi besorolás

Euro 5 (AdBlue adalék)

Max. teljesítmény lóerő

140 lóerő 4200-as fordulaton/
115 lóerő 4200-as fordulaton

Max. nyomaték: Nm

320 Nm 1750-es fordulaton
280 Nm 1750-es fordulaton

MÉRETEK

 

Tengelytáv (mm)

2919

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)

4854 / 1904 / 1720

Csomagtér

267/809/2430 liter

Saját tömeg (kg)

kb. 1860/1823 (7 üléssel)

MENETTELJESÍTMÉNYEK

 

Végsebesség (km/h)

191/184

Gyorsulás 0-100 km/h (mp)

11,4/12,6

FOGYASZTÁS (l/100 km)

 

Város/országút/vegyes

7,4/5,2/6
6,9/4,9/5,6

Tesztfogyasztás

7,3/5,1

CO2 kibocsátás (g/km)

158/146


 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Ausztrál tudósok szerint áttörést értek el a koronavírussal kapcsolatos kutatásoknál

Ausztrál tudósok szerint áttörést értek el a koronavírussal kapcsolatos kutatásoknál

WHO: Nemzetközi szinten is magas a koronavírus veszélyessége

WHO: Nemzetközi szinten is magas a koronavírus veszélyessége

Kobe Bryant-re emlékeznek az egyik legismertebb kosárlabdás videojátékban

Kobe Bryant-re emlékeznek az egyik legismertebb kosárlabdás videojátékban

Átneveztek egy New York-i metrómegállót Kobe Bryant rajongói

Átneveztek egy New York-i metrómegállót Kobe Bryant rajongói

Az egekbe szökött a Kobe Bryanthez köthető sportcipők ára

Az egekbe szökött a Kobe Bryanthez köthető sportcipők ára

A Ferrari a világ legerősebb márkája

A Ferrari a világ legerősebb márkája