Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A külügyminiszter arra hivatkozott, hogy a munkák már túljutottak azon a ponton, hogy vissza lehetne fordulni.","shortLead":"A külügyminiszter arra hivatkozott, hogy a munkák már túljutottak azon a ponton, hogy vissza lehetne fordulni.","id":"20250227_szijjarto-paks-2-amerikai-szankciok-felmentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"4ccf5ce5-a0c9-44e9-a57a-7ee54d7624b5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250227_szijjarto-paks-2-amerikai-szankciok-felmentes","timestamp":"2025. február. 27. 18:30","title":"Szijjártó felmentést kért a Paks II. beruházást érintő amerikai szankciók alól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3164aaea-3cba-45e3-9fdd-d93dce1beb1a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök látszólag megengedőbb volt, amikor 2015-ben értékelte a „homoszexuális közösség” helyzetét, mostanra már a Pride betiltásáig jutott.","shortLead":"A miniszterelnök látszólag megengedőbb volt, amikor 2015-ben értékelte a „homoszexuális közösség” helyzetét, mostanra...","id":"20250227_orban-viktor-pride-2015","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3164aaea-3cba-45e3-9fdd-d93dce1beb1a.jpg","index":0,"item":"dc0e04e8-0f45-4687-8565-9ae6716eb44a","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_orban-viktor-pride-2015","timestamp":"2025. február. 27. 19:13","title":"Orbán tíz éve még hálás volt a melegeknek, de a melegek már akkor sem voltak hálásak neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12933103-bea4-4f8d-a79e-38f0becf5d34","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az orosz külügyminisztérium szerint arról is szó volt, hogyan lehetne kezelni a kétoldalú viszonyt beárnyékoló számos „irritáló tényezőt”. ","shortLead":"Az orosz külügyminisztérium szerint arról is szó volt, hogyan lehetne kezelni a kétoldalú viszonyt beárnyékoló számos...","id":"20250228_Orosz-es-amerikai-diplomatak-targyaltak-Isztambulban-a-kepviseleteik-finanszirozasarol-es-a-legikozlekedes-helyreallitasarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12933103-bea4-4f8d-a79e-38f0becf5d34.jpg","index":0,"item":"e56ab758-4363-4127-a5ef-b39c2106cdda","keywords":null,"link":"/vilag/20250228_Orosz-es-amerikai-diplomatak-targyaltak-Isztambulban-a-kepviseleteik-finanszirozasarol-es-a-legikozlekedes-helyreallitasarol","timestamp":"2025. február. 28. 14:33","title":"Orosz és amerikai diplomaták tárgyaltak Isztambulban a légi közlekedés helyreállításáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fc09312-0902-452c-9690-1bdaf519b29b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Puszta hazugság, hogy a Pride betiltásával csak a gyerekeket akarják megvédeni Magyarországon. Azért próbálják beadni ezt a közvéleménynek, hogy azután könnyebb legyen elfogadtatni az emberi jogok általános felszámolását. Magyar ügyekről írnak amerikai, német és osztrák lapok. ","shortLead":"Puszta hazugság, hogy a Pride betiltásával csak a gyerekeket akarják megvédeni Magyarországon. Azért próbálják beadni...","id":"20250228_gulyas-pride-magyarorszag-autokracia-kulfoldi-lapok-Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fc09312-0902-452c-9690-1bdaf519b29b.jpg","index":0,"item":"e0c6480e-f914-4dbe-97a3-55b2aa371570","keywords":null,"link":"/360/20250228_gulyas-pride-magyarorszag-autokracia-kulfoldi-lapok-Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 28. 10:35","title":"Hatalmas arányban vándorol ki a szürkeállomány Magyarországról – a Pride betiltásáról cikkeznek külföldi lapok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0bb8f56-a9d2-4643-9eb0-9c6eab4aec35","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Emelik az egykori politikai üldözöttek ellátmányát.","shortLead":"Emelik az egykori politikai üldözöttek ellátmányát.","id":"20250228_nyugdijemeles-a-politikai-uldozottek-szamara-10-szazalek-kormanyrendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0bb8f56-a9d2-4643-9eb0-9c6eab4aec35.jpg","index":0,"item":"2bf2caf6-56a2-4797-81bc-4f6462c8fd6d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250228_nyugdijemeles-a-politikai-uldozottek-szamara-10-szazalek-kormanyrendelet","timestamp":"2025. február. 28. 08:32","title":"Rendkívüli emeléshez jutnak az üldözött nyugdíjasok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80e4206f-0b45-4dc7-8479-8986bcdf8659","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy kutatás szerint a szexuális következetlenség a heteroszexuális párok esetén alacsonyabb párkapcsolati elégedettséggel jár együtt, és magasabb a szakítás kockázata. Ez kevésbé jellemző az azonos nemű párokra, az ő kapcsolatukat ritkábban viseli meg, ha valamelyik fél a másik nemhez is vonzódik. ","shortLead":"Egy kutatás szerint a szexuális következetlenség a heteroszexuális párok esetén alacsonyabb párkapcsolati...","id":"20250301_Szexualis-inkonzisztencia-brit-kanadai-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80e4206f-0b45-4dc7-8479-8986bcdf8659.jpg","index":0,"item":"e1cc2da0-d002-4dc0-81fc-2b5c02eafb9e","keywords":null,"link":"/elet/20250301_Szexualis-inkonzisztencia-brit-kanadai-kutatas","timestamp":"2025. március. 01. 15:00","title":"Az azonos nemű pároknak ezzel könnyebb megküzdeniük a párkapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b04a00d2-c0f2-42d4-ae75-76c2056dfe3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Jázmin Pellegrini 15 évesen halt meg.","shortLead":"Jázmin Pellegrini 15 évesen halt meg.","id":"20250227_Jazmin-Pellegrini-drog-tuladagolas-San-Francisco-pszichiatria-kezeles-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b04a00d2-c0f2-42d4-ae75-76c2056dfe3a.jpg","index":0,"item":"946cd8ce-aefc-4d79-92c8-4763323cdd74","keywords":null,"link":"/elet/20250227_Jazmin-Pellegrini-drog-tuladagolas-San-Francisco-pszichiatria-kezeles-ebx","timestamp":"2025. február. 27. 17:27","title":"Borzasztó kálváriát járt végig egy magyar származású kamaszlány az amerikai pszichiátriákon, mielőtt drogtúladagolás végzett vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök a Fox News televíziónak adott interjút, nem kért bocsánatot.","shortLead":"Az ukrán elnök a Fox News televíziónak adott interjút, nem kért bocsánatot.","id":"20250301_Zelenszkij-sajnalja-a-Feher-Hazban-tortenteket-de-neha-oszintenek-kell-lenni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95.jpg","index":0,"item":"5db595ac-b14b-4579-b111-8dce6a30bc44","keywords":null,"link":"/vilag/20250301_Zelenszkij-sajnalja-a-Feher-Hazban-tortenteket-de-neha-oszintenek-kell-lenni","timestamp":"2025. március. 01. 08:49","title":"Zelenszkij sajnálja a Fehér Házban történteket, de szerinte néha őszintének kell lenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár minden ízében szakítani akarnak az amerikaiak a koreai gyökerekkel, a menedzsereket az Újvilágból importálják, a...
Bár minden ízében szakítani akarnak az amerikaiak a koreai gyökerekkel, a menedzsereket az Újvilágból importálják, a kutatási központ európai, a termékfelelős magyar, a gyártás azonban a mi piacunk számára Dél-Koreában történik. A padlólemez új, a korábbi Daewoo hagyományokat ápoló Kalos-Aveo korszakból egyetlen csavar sem került át a friss kocsiba. Az Aveo a márka teljes megújulását hirdeti, ezzel együtt leradírozzák az olcsó koreai autó szellemképét, az Aveo nem az árával, sokkal inkább egyéb tulajdonságaival kívánja vásárlói kegyeit és pénzét meghódítani.
További képek a galériában
bcs
Öt- és négyajtós változat készül az Aveoból, az ötajtós megtévesztően háromajtós sziluettet kapott, a hátsó ajtók kilincseit elrejtették alfásan, seatosan. A szedán 360 milliméterrel hosszabb a lejtőshátúnál (4039 milliméter). Furcsaság a négyajtósban, hogy a hátsó ülésen ülők feje búbja fölött a hátsó szélvédő üvegteteje magasodik, a kárpit a fej előtt elfogy, így csak reménykedhetnek a bent ülők, hogy borulásnál nem lesz nagyobb baj. Az ötajtós fejtere fejedelmi, lábtér elegendő mindkét változatban, a ki- és beszállás kissé kényelmetlen, de ne felejtsük el, hogy egy kisautóban ülünk.
bcs
Az utasteret meghatározza a motoréra hasonlító digitális kilométeróra. Azonos felszereltségi szinten nincs különbség a lejtőshátú és a szedán között. A kettős cockpit a Chevrolet Corvette öröksége. Újdonsága, hogy a műszerfal átfolyik az első ajtókra. Kétoldalt szellőző rostélyok állnak ki belőle. Rakodóhelyből nincs hiány: a két kesztyűtartó mellett (a felsőben USB csatlakozó is van), több ajtózseb és kis rekesz (a legmagasabb felszereltségi szinten gumírozott) várja a mindenféle úti holmit. Elöl három pohártartót alakítottak ki. Az anyagok minősége sok kívánnivalót hagy maga után, sok a fémesen kopogó műanyag és a sorjázott illesztések is zavaróak.
bcs
A vezetőülés kényelmesre állítható, a kormány mélysége és magassága is testre szabható, a kormány és a kapcsolók Opel-rokonságot mutatnak, de nem is kell olyan messze tekinteni, a Cruze-ban is hasonló minden. A duplalámpás dizájn gyökerei egy négyajtós motorszerű koreai tanulmányautóra vezethetők vissza, leginkább a pofája fogott meg az autónak, agresszív, vad, ugyanakkor mókás a tekintete (valamilyen ragadozó madárra emlékeztet), a Chevrolet logó mélyre került a hűtőmaszk alá.
bcs
Alapfelszereltség a tempomat és az ESP – ennek többek között az az oka, hogy az előbbi 0,5, az utóbbi 1 pontot számít az EuroNCAP értékelésében -, de széria a hat légzsák is. Az Aveót világautónak szánják, évi 400 ezret terveznek belőle gyártani évente. Mindezt kínai, amerikai és koreai gyártósorokon. A dízelmotorra őszig várni kell, az 1,3 literes GM-Fiat erőforrást start-stop rendszerrel kapcsolják össze és a fékezési energiát is újrahasznosítják.
Csomagtartóban a négyajtós nagy: 502 literes, az ötajtós puttonya csupán 290 liternyi pakkot képes lenyelni, de lehajtva 653 literes. Van duplapadlójú csomagtér is, pótkerék helyett defektjavító áll a rendelkezésünkre.
[[ Oldaltörés (Optimizmus felár nélkül) ]]
Meglepően jó az Aveo futóműve, már a négyajtós is klasszissal jobb a versenytársakénál, de az ötajtós tapadása, fordulékonysága és stabilitása a kategóriában szokatlan. A jó úttartásban és a kiegyensúlyozott rugózásban közrejátszik az is, hogy kisautókkal ellentétben az Aveo első és hátsó nyomtávja azonos méretű. MacPherson első futómű és csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés ad egyértelmű visszajelzést. Nem hiányzik az elektronikus menetstabilizáló (ESP), sem a kormányoszlopba épített elektromos szervó (EPS), amely az 1,2-es benzines és majd az 1,3-as turbódízel modellekhez kapható. Automatikusan egyenlíti ki a kopást, így az évek alatt folytonosan precíz kormányzást garantál.
bcs
Az 1,2-es, 1,4-es és 1,6-os négyhengeres benzinmotor két felülfekvő vezértengelyes, változó vezérléssel. Öntöttvas blokkjuk bordái üregesek. Az 1,2-est és az 1,4-est öntöttvas csapágylétra merevíti. Az 1,6 literes Aveo benzinmotorját fogazott vezérmű szíjjal szerelték, amelynek élettartama 10 év, vagy 160 ezer kilométer. Az Aveo a Chevrolet első kiskocsija hatfokozatú automatával. A bolygóművek tengelyvonala egybe esik a motor főtengelyével, ezáltal rövidebb lett a hajtómű, alacsonyabb a géptető és nagyobb a belső tér. Az 1,4 literes motor turbós változata a közeljövőben nem kerül be az itthon kapható Aveóba, a Cruze-ba is csak ígérgették.
A kipróbált motorok közül az egykettes erősebb, 86 lovas változata tetszett a legjobban, természetesen kézi, ötsebességes váltóval. Elég a városban és az autópályán sem kell meghátrálnunk, igaz Svájcban már a 124 kilométer/órás sebességért is csúnyán megbüntetnek (a legnagyobb megengedett sebesség pályán 120 kilométer/óra). A kellemes autózás végén a fogyasztásról nem kaptunk visszajelzést, a fedélzeti számítógép feláras tétel. Hét liter körüli fogyasztást mértünk az 1,6 literes 115 lovas motorral szerelt négyajtóssal, az automata ötajtós kilenc liternyi gázolajat kért száz kilométerenként, igaz erőltetett menetben. Az automatikus váltó kézzel is kapcsolható, igaz, elég hülye helyre tették a fel-, lekapcsoló gombokat. A váltókar bal oldalának tetején kaptak ezek helyet, kényelmesebb lett volna valahová a kormányra, vagy a kormány mögé tenni. A 100 lóerős egynégyes nem sokkal nyújt többet az 1,2-es erősebb változatánál, nyomatékban gazdagabb, de a sportos vezetéshez leszabályozásig kell kínozni váltás előtt a motort. Fogyasztásban alig jobb az 1,6-osnál, 6,5-6,9 körül alakult a fedélzeti számítógép adatai szerint. Az 1,4 literes változatot automatikus váltóval csak ínyenceknek ajánljuk, a legszebb üveghangot lehet megszólaltatni, ahelyett, hogy haladnánk.
bcs
Az utasok biztonságát nagyszilárdságú acélok alkalmazásával fokozták – a tető 4,2-szeresét bírja el az autó súlyának. Gondosan hangolt érzékelők hat légzsákot vezérelnek, a fékezést négycsatornás ABS és fékasszisztens felügyeli. A sebességrögzítőnek sebességhatároló funkciója is van: a beállított maximum elérésekor hangjelzés szólal meg (ezért jár egyébként a fél pont).
Túl nagy meglepetést nem okozott az Aveo árképzése, az 1,2 literes, hetven lóerős, ötajtós modell bevezető ára 2,69 millió forint, klímával ugyanez 2,94 millió forint. A tesztelt, erősebb 1,2 literes változat LS alapfelszereltséggel 3,08 millió forintba kerül, a 100 lovas 1,4 literes alapára 3,31 millió forint LT felszereltséggel (Bluetooth-kihangosítós rádiót is tartalmaz). A négyajtós modellek felára 100 ezer forint, az automatikus váltóért 250 ezer forinttal kell többet fizetni a listaár legdrágábbja a szedán LTZ Plus felszereltséggel, 1,6 literes 115 lovas motorral, automatikus váltóval. Bőr kárpit nem választható, navigáció csak tartozékként rendelhető. A kisautót a napokban kapják meg a kereskedések, forgalmazása a hónap közepén kezdődik.