Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86cf75af-b218-4383-a54f-59b88b85ef84","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"A négygyerekes nők szja-mentessége minden külföldire is vonatkozik, feltéve, hogy az illetőnek van (volt) elég családipótlék-jogosultsága. Családi pótlékot azonban csak azok a külföldek kaphatnak, akik huzamos ideig itt élnek, gyerekkel együtt. Alapesetben ugyanez lesz a szabály a két- és háromgyerekesek esetében. A megduplázódó családi adókedvezményből a Fidesz épp idén év elején zárta ki az EGT-n kívülről érkezetteket, tehát a vendégmunkások többségét.","shortLead":"A négygyerekes nők szja-mentessége minden külföldire is vonatkozik, feltéve, hogy az illetőnek van (volt) elég...","id":"20250313_Csaladi-adoparadicsom-kulfoldiek-vendegmunkasok-szja-kedvezmenyek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86cf75af-b218-4383-a54f-59b88b85ef84.jpg","index":0,"item":"2377b957-6ca9-45e2-901c-9ecb77c38ecc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Csaladi-adoparadicsom-kulfoldiek-vendegmunkasok-szja-kedvezmenyek-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 06:42","title":"Sok anyának savanyú családi adóparadicsom Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Csak azon múlik, hogy az újságírók mit kérdeznek tőle.","shortLead":"Csak azon múlik, hogy az újságírók mit kérdeznek tőle.","id":"20250313_Putyin-akar-Ukrajnarol-is-beszelhet-csutortokon-a-Kreml-szovivoje-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd.jpg","index":0,"item":"140d99e6-cc57-4730-8d27-3afeaca4a71b","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_Putyin-akar-Ukrajnarol-is-beszelhet-csutortokon-a-Kreml-szovivoje-szerint","timestamp":"2025. március. 13. 06:55","title":"Putyin akár Ukrajnáról is beszélhet csütörtökön a Kreml szóvivője szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576","c_author":"Szőllősi Lili","category":"gazdasag","description":"Potenciális debreceni és Balaton-parti utakról, digitális beszállókártyákról és az amerikai piac felé való nyitásról is nyilatkozott lapunknak a Ryanair kereskedelmi igazgatója, aki a légitársaság négy új budapesti útjának bejelentésének apropóján járt Magyarországon.","shortLead":"Potenciális debreceni és Balaton-parti utakról, digitális beszállókártyákról és az amerikai piac felé való nyitásról is...","id":"20250311_ryanair-fapados-utazas-legitarsasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576.jpg","index":0,"item":"6b7127f1-9b85-449b-a225-eed71eb5080e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250311_ryanair-fapados-utazas-legitarsasag","timestamp":"2025. március. 12. 14:19","title":"Beszólt a Ryanair kereskedelmi igazgatója a Wizz Airnek: egy kis regionális légitársaság miatt nem aggódom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Mark Thiessen konzervatív elemző kifejti, hogy a Fehér Ház szándékait rosszul értelmezik mind a bírálók, mind a Kijev-ellenes tábor hívei. Merthogy az amerikai elnök egyáltalán nem szerelmes Vlagyimir Putyinba, nem akar Moszkvának kedvezni, másfelől nem ellenséges az ukránokkal szemben.","shortLead":"Mark Thiessen konzervatív elemző kifejti, hogy a Fehér Ház szándékait rosszul értelmezik mind a bírálók, mind...","id":"20250312_Washington-Post-Marc-Thiessen-Trump-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95.jpg","index":0,"item":"baa84c1e-6b94-40e7-88d7-1f3ceab44f97","keywords":null,"link":"/360/20250312_Washington-Post-Marc-Thiessen-Trump-Ukrajna","timestamp":"2025. március. 12. 15:17","title":"A Washington Post kommentátora órákon át beszélt Trumppal, és szerinte sokan félreértik az elnök Ukrajna-politikáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c18d442e-79d0-47c1-84a5-0078cf3c8147","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Reformok kritikus tömegével lehetne pénzügyileg fenntartható és beruházásvezérelt növekedési pályára vinni a gazdaságot. Szükséges, de nem elégséges feltétel a jogállam visszaépítése. Anélkül nem lesz felzárkózás – véli Bokros Lajos, az 1995-ös stabilizációs program egyik kidolgozója.","shortLead":"Reformok kritikus tömegével lehetne pénzügyileg fenntartható és beruházásvezérelt növekedési pályára vinni...","id":"20250312_hvg-bokros-lajos-bokros-csomag-1995-evfordulo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c18d442e-79d0-47c1-84a5-0078cf3c8147.jpg","index":0,"item":"13b529fe-8410-4f31-8e5b-229add835654","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-bokros-lajos-bokros-csomag-1995-evfordulo-interju","timestamp":"2025. március. 12. 06:30","title":"Bokros Lajos: Ha folytatták volna, amit elkezdtem, a magyarok már osztrák színvonalon élhetnének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ed0495c-bd4a-4481-8005-62633cbe961d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Niantic továbbra is tulajdonosa és üzemeltetője marad az Ingress Prime és a Peridot AR-játékoknak.","shortLead":"A Niantic továbbra is tulajdonosa és üzemeltetője marad az Ingress Prime és a Peridot AR-játékoknak.","id":"20250312_A-Scopely-35-milliard-dollarert-veszi-meg-a-Pokemon-Go-jatekot-is-fejleszto-Niantic-jatekreszleget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ed0495c-bd4a-4481-8005-62633cbe961d.jpg","index":0,"item":"39480e49-7575-4396-9c51-9436f19c2bdc","keywords":null,"link":"/kkv/20250312_A-Scopely-35-milliard-dollarert-veszi-meg-a-Pokemon-Go-jatekot-is-fejleszto-Niantic-jatekreszleget","timestamp":"2025. március. 12. 19:47","title":"3,5 milliárd dollárért veszi meg a Pokémon GO játék fejlesztőjét a Scopely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"057344c7-c408-42ce-a027-26a5319b0fc6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fiatalok védelmét szolgálni hivatott új funkciókat jelentett be a TikTok, melyek a szülők kezébe is új eszközöket adnak.","shortLead":"A fiatalok védelmét szolgálni hivatott új funkciókat jelentett be a TikTok, melyek a szülők kezébe is új eszközöket...","id":"20250312_tiktok-uj-funkciok-szuloi-felugyelet-biztonsag-kovetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/057344c7-c408-42ce-a027-26a5319b0fc6.jpg","index":0,"item":"9d319944-463e-4a8e-8020-620e241b85e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_tiktok-uj-funkciok-szuloi-felugyelet-biztonsag-kovetesek","timestamp":"2025. március. 12. 15:03","title":"Nagy újítások a TikTokon: blokkolhatják a szülők a gyerekek hozzáférését, de azt is láthatják, kiket követ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"934f5697-a06d-4dec-83ea-65e15b557fe1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az ügyészség indítványozta a vezetéstől való eltiltását.","shortLead":"Az ügyészség indítványozta a vezetéstől való eltiltását.","id":"20250312_ugyeszseg-vademeles-puspokladany-ittas-vezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/934f5697-a06d-4dec-83ea-65e15b557fe1.jpg","index":0,"item":"f21c894a-84a4-444c-93e4-446d1aa1152e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_ugyeszseg-vademeles-puspokladany-ittas-vezetes","timestamp":"2025. március. 12. 09:26","title":"Két hónapos jogosítvánnyal kaptak ittas vezetésen egy 17 éves fiút Püspökladányban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Chevrolet Aveo svájci bemutatóján nem győzték hangsúlyozni, mennyire új, friss és nagyszerű az autójuk. És valóban: szemből izgalmas, bent tágas, modern és haladó szellemű autót építettek. A motorválaszték kezdetben csak benzinesekből áll, teszteltük mindegyiket, kipróbáltuk az automatikus váltót, vezettünk négy- és ötajtós Aveót is.
Bár minden ízében szakítani akarnak az amerikaiak a koreai gyökerekkel, a menedzsereket az Újvilágból importálják, a kutatási központ európai, a termékfelelős magyar, a gyártás azonban a mi piacunk számára Dél-Koreában történik. A padlólemez új, a korábbi Daewoo hagyományokat ápoló Kalos-Aveo korszakból egyetlen csavar sem került át a friss kocsiba. Az Aveo a márka teljes megújulását hirdeti, ezzel együtt leradírozzák az olcsó koreai autó szellemképét, az Aveo nem az árával, sokkal inkább egyéb tulajdonságaival kívánja vásárlói kegyeit és pénzét meghódítani.
bcs
Öt- és négyajtós változat készül az Aveoból, az ötajtós megtévesztően háromajtós sziluettet kapott, a hátsó ajtók kilincseit elrejtették alfásan, seatosan. A szedán 360 milliméterrel hosszabb a lejtőshátúnál (4039 milliméter). Furcsaság a négyajtósban, hogy a hátsó ülésen ülők feje búbja fölött a hátsó szélvédő üvegteteje magasodik, a kárpit a fej előtt elfogy, így csak reménykedhetnek a bent ülők, hogy borulásnál nem lesz nagyobb baj. Az ötajtós fejtere fejedelmi, lábtér elegendő mindkét változatban, a ki- és beszállás kissé kényelmetlen, de ne felejtsük el, hogy egy kisautóban ülünk.
bcs
Az utasteret meghatározza a motoréra hasonlító digitális kilométeróra. Azonos felszereltségi szinten nincs különbség a lejtőshátú és a szedán között. A kettős cockpit a Chevrolet Corvette öröksége. Újdonsága, hogy a műszerfal átfolyik az első ajtókra. Kétoldalt szellőző rostélyok állnak ki belőle. Rakodóhelyből nincs hiány: a két kesztyűtartó mellett (a felsőben USB csatlakozó is van), több ajtózseb és kis rekesz (a legmagasabb felszereltségi szinten gumírozott) várja a mindenféle úti holmit. Elöl három pohártartót alakítottak ki. Az anyagok minősége sok kívánnivalót hagy maga után, sok a fémesen kopogó műanyag és a sorjázott illesztések is zavaróak.
bcs
A vezetőülés kényelmesre állítható, a kormány mélysége és magassága is testre szabható, a kormány és a kapcsolók Opel-rokonságot mutatnak, de nem is kell olyan messze tekinteni, a Cruze-ban is hasonló minden. A duplalámpás dizájn gyökerei egy négyajtós motorszerű koreai tanulmányautóra vezethetők vissza, leginkább a pofája fogott meg az autónak, agresszív, vad, ugyanakkor mókás a tekintete (valamilyen ragadozó madárra emlékeztet), a Chevrolet logó mélyre került a hűtőmaszk alá.
bcs
Alapfelszereltség a tempomat és az ESP – ennek többek között az az oka, hogy az előbbi 0,5, az utóbbi 1 pontot számít az EuroNCAP értékelésében -, de széria a hat légzsák is. Az Aveót világautónak szánják, évi 400 ezret terveznek belőle gyártani évente. Mindezt kínai, amerikai és koreai gyártósorokon. A dízelmotorra őszig várni kell, az 1,3 literes GM-Fiat erőforrást start-stop rendszerrel kapcsolják össze és a fékezési energiát is újrahasznosítják.
Csomagtartóban a négyajtós nagy: 502 literes, az ötajtós puttonya csupán 290 liternyi pakkot képes lenyelni, de lehajtva 653 literes. Van duplapadlójú csomagtér is, pótkerék helyett defektjavító áll a rendelkezésünkre.
[[ Oldaltörés (Optimizmus felár nélkül) ]]
Meglepően jó az Aveo futóműve, már a négyajtós is klasszissal jobb a versenytársakénál, de az ötajtós tapadása, fordulékonysága és stabilitása a kategóriában szokatlan. A jó úttartásban és a kiegyensúlyozott rugózásban közrejátszik az is, hogy kisautókkal ellentétben az Aveo első és hátsó nyomtávja azonos méretű. MacPherson első futómű és csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés ad egyértelmű visszajelzést. Nem hiányzik az elektronikus menetstabilizáló (ESP), sem a kormányoszlopba épített elektromos szervó (EPS), amely az 1,2-es benzines és majd az 1,3-as turbódízel modellekhez kapható. Automatikusan egyenlíti ki a kopást, így az évek alatt folytonosan precíz kormányzást garantál.
bcs
Az 1,2-es, 1,4-es és 1,6-os négyhengeres benzinmotor két felülfekvő vezértengelyes, változó vezérléssel. Öntöttvas blokkjuk bordái üregesek. Az 1,2-est és az 1,4-est öntöttvas csapágylétra merevíti. Az 1,6 literes Aveo benzinmotorját fogazott vezérmű szíjjal szerelték, amelynek élettartama 10 év, vagy 160 ezer kilométer. Az Aveo a Chevrolet első kiskocsija hatfokozatú automatával. A bolygóművek tengelyvonala egybe esik a motor főtengelyével, ezáltal rövidebb lett a hajtómű, alacsonyabb a géptető és nagyobb a belső tér. Az 1,4 literes motor turbós változata a közeljövőben nem kerül be az itthon kapható Aveóba, a Cruze-ba is csak ígérgették.
A kipróbált motorok közül az egykettes erősebb, 86 lovas változata tetszett a legjobban, természetesen kézi, ötsebességes váltóval. Elég a városban és az autópályán sem kell meghátrálnunk, igaz Svájcban már a 124 kilométer/órás sebességért is csúnyán megbüntetnek (a legnagyobb megengedett sebesség pályán 120 kilométer/óra). A kellemes autózás végén a fogyasztásról nem kaptunk visszajelzést, a fedélzeti számítógép feláras tétel. Hét liter körüli fogyasztást mértünk az 1,6 literes 115 lovas motorral szerelt négyajtóssal, az automata ötajtós kilenc liternyi gázolajat kért száz kilométerenként, igaz erőltetett menetben. Az automatikus váltó kézzel is kapcsolható, igaz, elég hülye helyre tették a fel-, lekapcsoló gombokat. A váltókar bal oldalának tetején kaptak ezek helyet, kényelmesebb lett volna valahová a kormányra, vagy a kormány mögé tenni. A 100 lóerős egynégyes nem sokkal nyújt többet az 1,2-es erősebb változatánál, nyomatékban gazdagabb, de a sportos vezetéshez leszabályozásig kell kínozni váltás előtt a motort. Fogyasztásban alig jobb az 1,6-osnál, 6,5-6,9 körül alakult a fedélzeti számítógép adatai szerint. Az 1,4 literes változatot automatikus váltóval csak ínyenceknek ajánljuk, a legszebb üveghangot lehet megszólaltatni, ahelyett, hogy haladnánk.
bcs
Az utasok biztonságát nagyszilárdságú acélok alkalmazásával fokozták – a tető 4,2-szeresét bírja el az autó súlyának. Gondosan hangolt érzékelők hat légzsákot vezérelnek, a fékezést négycsatornás ABS és fékasszisztens felügyeli. A sebességrögzítőnek sebességhatároló funkciója is van: a beállított maximum elérésekor hangjelzés szólal meg (ezért jár egyébként a fél pont).
Túl nagy meglepetést nem okozott az Aveo árképzése, az 1,2 literes, hetven lóerős, ötajtós modell bevezető ára 2,69 millió forint, klímával ugyanez 2,94 millió forint. A tesztelt, erősebb 1,2 literes változat LS alapfelszereltséggel 3,08 millió forintba kerül, a 100 lovas 1,4 literes alapára 3,31 millió forint LT felszereltséggel (Bluetooth-kihangosítós rádiót is tartalmaz). A négyajtós modellek felára 100 ezer forint, az automatikus váltóért 250 ezer forinttal kell többet fizetni a listaár legdrágábbja a szedán LTZ Plus felszereltséggel, 1,6 literes 115 lovas motorral, automatikus váltóval. Bőr kárpit nem választható, navigáció csak tartozékként rendelhető. A kisautót a napokban kapják meg a kereskedések, forgalmazása a hónap közepén kezdődik.
Az EuroNCAP nemzetközi autóbiztonsági intézet legújabb töréstesztjén felemás eredmények születtek. Az Alfa 159 és a Peugeot 207 kiváló eredménnyel bizonyított, a Chevrolet Aveo és a Kia Cerato csúfosan leszerepelt. A legújabb magyar Suzuki is csak négycsillagos.
Méreteiben nem, külső és belső megjelenésében jelentősen változott az új Chevrolet Aveo, a hazai autópiac egyik legolcsóbb modellje. Alapára 1,2 literes motorral 2,6 millió forint listaáron. A lengyeleknél gyártott koreai kisautót meg lehet szeretni, de nekem nem sikerült.