Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e9085916-d5d5-4ce6-8801-4525c83e890e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Trump szerint Carter keményen dolgozott azért, hogy Amerikát egy jobb hellyé tegye, míg Biden közleményében az ország történelmének egyik legbefolyásosabb politikusaként emlékezett meg a volt elnökről.","shortLead":"Trump szerint Carter keményen dolgozott azért, hogy Amerikát egy jobb hellyé tegye, míg Biden közleményében az ország...","id":"20241230_carter-bucsuztatas-trump-biden-zelenszkij-macron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9085916-d5d5-4ce6-8801-4525c83e890e.jpg","index":0,"item":"f76f4909-fd8a-4d52-b54c-be494fe41c91","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_carter-bucsuztatas-trump-biden-zelenszkij-macron","timestamp":"2024. december. 30. 07:58","title":"Donald Trump és Joe Biden is az elhunyt Jimmy Cartert méltatta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9442d3b-9da5-482b-bd52-c5965f449d1d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Nemzet Színésze december 23-án esett el egy lépcsőn, csonttörést szenvedett, műteni kellett.","shortLead":"A Nemzet Színésze december 23-án esett el egy lépcsőn, csonttörést szenvedett, műteni kellett.","id":"20241230_Bodrogi-Gyula-balesett-csonttores-mutet-korhaz-gyogyulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9442d3b-9da5-482b-bd52-c5965f449d1d.jpg","index":0,"item":"0f8b19de-af87-47b3-885a-c7c88470b573","keywords":null,"link":"/elet/20241230_Bodrogi-Gyula-balesett-csonttores-mutet-korhaz-gyogyulas","timestamp":"2024. december. 30. 15:38","title":"Bodrogi Gyula kórházban töltötte a karácsonyt, de hamarosan hazaengedhetik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d7fda04-a6f0-499a-8918-100e7c0ada93","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mára már heti közel 300 darab, szakértők által bevizsgált, prémium minősítésű mobilt vásárolnak a Telekomnál az ügyfelek. A vállalat szerint a tendencia azt mutatja, ez a szám a jövőben még tovább nőhet.","shortLead":"Mára már heti közel 300 darab, szakértők által bevizsgált, prémium minősítésű mobilt vásárolnak a Telekomnál...","id":"20241230_telekom-felujitott-mobilok-eladasi-adatok-statisztika-rejoy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d7fda04-a6f0-499a-8918-100e7c0ada93.jpg","index":0,"item":"6f36ff85-024f-4372-ac32-2f30a95f3f21","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_telekom-felujitott-mobilok-eladasi-adatok-statisztika-rejoy","timestamp":"2024. december. 30. 11:13","title":"Telekom: Ezeket a mobilokat veszik most az emberek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d528418-f333-440d-aac0-02e4d5fb1f86","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Semmire sem emlékezett és teljesen lerészegedve ült a volán mögé","shortLead":"Semmire sem emlékezett és teljesen lerészegedve ült a volán mögé","id":"20241230_Anthony-Hopkins-49-eve-jozan-ujevi-uzenet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d528418-f333-440d-aac0-02e4d5fb1f86.jpg","index":0,"item":"4a47036f-3fc0-41f6-aca9-d590ca094c50","keywords":null,"link":"/elet/20241230_Anthony-Hopkins-49-eve-jozan-ujevi-uzenet","timestamp":"2024. december. 30. 09:23","title":"Anthony Hopkins pont 49 éve józan, ez volt az utolsó csepp a pohárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e70a89b3-de3b-4798-a68e-177f53d4c117","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Időjárásunk gyorsan változik: egyre melegebb lesz, több a csapadék és a szélsőséges jelenség. Unokáink földrajzóráin új fogalom válthatja fel a térségünket eddig leíró éghajlatot – véli Lakatos Mónika a HungaroMet éghajlatkutatója, a Magyar Meteorológiai Társaság elnöke.","shortLead":"Időjárásunk gyorsan változik: egyre melegebb lesz, több a csapadék és a szélsőséges jelenség. Unokáink földrajzóráin új...","id":"20241230_hvg-klimavaltozas-aszaly-lakatos-monika-magyar-meteorologiai-tarsasag-HungaroMet-eghajlatkutato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e70a89b3-de3b-4798-a68e-177f53d4c117.jpg","index":0,"item":"5baac5fd-8304-4e44-bd6a-8ea3d6f124f7","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-klimavaltozas-aszaly-lakatos-monika-magyar-meteorologiai-tarsasag-HungaroMet-eghajlatkutato","timestamp":"2024. december. 30. 10:00","title":"Lakatos Mónika éghajlatkutató: Generációk százainak az élete múlik azon, hogy megállítjuk-e a globális felmelegedést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cef59658-8020-4b3b-b890-8869480836ec","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A washingtoni kínai nagykövetség szerint az amerikaiak állítása minden tényalapot nélkülöz és a vád csupán egy Kína elleni rágalomhadjárat része.","shortLead":"A washingtoni kínai nagykövetség szerint az amerikaiak állítása minden tényalapot nélkülöz és a vád csupán egy Kína...","id":"20241231_kina-hackerek-usa-penzugyminiszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cef59658-8020-4b3b-b890-8869480836ec.jpg","index":0,"item":"5d98dcc2-0b54-4829-895d-e6c91c52d99b","keywords":null,"link":"/vilag/20241231_kina-hackerek-usa-penzugyminiszterium","timestamp":"2024. december. 31. 08:25","title":"Kína által pénzelt hackerek törték fel az amerikai pénzügyminisztérium informatikai rendszerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3fc0cae-6b31-4c05-a201-aa3ad8c38136","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Biden fél, hogy Trump hivatalba lépése után majd csökkenti az Oroszországgal háborúban álló Ukrajna támogatását, ezért biztosította az országot egy utolsó segélyről. ","shortLead":"Biden fél, hogy Trump hivatalba lépése után majd csökkenti az Oroszországgal háborúban álló Ukrajna támogatását, ezért...","id":"20241230_Biden-hatmilliard-dollaros-tamogatas-Ukrajna-Trump-Egyesult-Allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3fc0cae-6b31-4c05-a201-aa3ad8c38136.jpg","index":0,"item":"db847280-8569-4a19-b867-8b4dc21d92fb","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_Biden-hatmilliard-dollaros-tamogatas-Ukrajna-Trump-Egyesult-Allamok","timestamp":"2024. december. 30. 15:52","title":"Közel hatmilliárd dolláros támogatást ad Ukrajnának az Egyesült Államok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2fa42ec-45a9-4ca0-9a31-a2db60838a81","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz árnyékflottához tartozó hajót több bűncselekmény gyanújával is összefüggésbe hozták, beleértve a távközlés súlyos megzavarását, rongálást és jogsértéseket.","shortLead":"Az orosz árnyékflottához tartozó hajót több bűncselekmény gyanújával is összefüggésbe hozták, beleértve a távközlés...","id":"20241230_Finnorszag-Oroszorszag-kibertamadas-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2fa42ec-45a9-4ca0-9a31-a2db60838a81.jpg","index":0,"item":"38709e76-0288-40b0-b313-1ac68c8c48fb","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_Finnorszag-Oroszorszag-kibertamadas-vizsgalat","timestamp":"2024. december. 30. 16:58","title":"Száz kilométeren át húzta a tengerfenéken a horgonyát a balti villamosvezetéket megrongáló hajó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel, Insignia, kombi, összkerékhajtás, izmos dízelmotor, hifi, automatikus váltó, táblafelismerés, sávtartó – ízfokozó összetevői egy kiváló autónak. De hogy a recept alkotóinak összekeverése milyen étket szült, az csak a tesztből derül ki.
Ízlelgetve a négykerékhajtású kombi, dízel Opel Insigniát kellemes érzések lesznek úrrá rajtam. Pedig alkotóelemeivel nem vagyok megelégedve, pontosabban nem vagyok maradéktalanul megelégedve.
bcs
Az automatikus váltó lomhán, ridegen és későn kapcsol, hagyja szenvedni a motort, és hiába van kézi üzem, nem enged váltani. Az autó nehéz, a 160 lovas motor erőlködik folyamatosan, csak a sport beállítás teszi dinamikussá. De az sem vág hátha. Hangos a dízel, mind alapjárata, mind menet közbeni hangzása tolakodó, zavaró és kellemetlen – igaz a hangszigetelés kiváló, 100-nál ugyanúgy halljuk, mint 160-nál. A kombi csomagtartója nem egy hodály, látványos inkább, mint praktikus. Igaz, egy bringa kényelmesen befér fektetve és a többféle csomagrögzítő eszköz (120 ezer forintos felár) még a törékeny tárgyak szállítására is alkalmassá teszi. A csomagtartó elektromosan nyitható, drága, de hasznos extra (120 ezer forint). A motor kínlódásának a tankoláskor fizetjük meg az árát, az Insignia kombi a maga közel 2 tonnájával 8,7 liter gázolajat kért 100 kilométerenként. Hatótávja nem túl nagy, 6-700 kilométeres (vegyes üzemben).
bcs
Ennyit az összetevőkről. A kocsi egyben nézve mégis tetszett. Mert szép, elegáns, okos, izgalmas, intelligens, jól felszerelt és kényelmes. A hátat jól tartja a sportos vezetőülés, a memóriás fotel kérésre kiszálláskor hátracsúszik. Parkoláskor elfordul a jobb oldali tükör, elöl és hátul is vannak érzékelői a parkoló radarnak. Az ülésfűtés télen lehet hasznos, a Bluetooth-kapcsolatos telefonálás elengedhetetlen egy ilyen üzleti autóban. A telefonálás azonban nem zavartalan, a hatszáz kilométeres együtt kocsikázás során kétszer megszakadt a beszélgetés, valami bezavart az összeköttetésbe. Az Infinity hangrendszer szépen szól, a fedélzeti számítógép magyarul kommunikál, a navigáció pontos és érthető (felára 478 ezer forintért hifivel együtt).
bcs
A hátsó ülésen is kényelmes az Insignia, a hátsó sor ledöntésével sík csomagtartót kapunk. Apró tárolókban is gazdag az Insignia, használható a könyöktámasz (itt találhatjuk az USB-csatolót), a kesztyűtartó és tágasak az ajtózsebek is. Pohártartóból négy van a kocsiban, két hátsó utas könyöklőt használhat. Az okos világítása révén az Insigniából esőben, autópályán és szűk városi kereszteződésekben is jól látunk, illetve jól látszunk. A Sport felszereltségi szinten széria állítható futómű révén keményebbre, vagy puhábbra hangolhatjuk az autót (a sport üzemmód választásakor a sebességfüggő kormánymozdulatokra adott válaszok, a gázadási reakciók és az automatikus sebességváltó váltásai élesebbek lesznek, a lengéscsillapítók az optimális útfekvés érdekében keményednek. Beállításai az információs és szórakoztató rendszer képernyőjén megjelenített menüben testre szabhatók. Bekapcsolásakor a sportos hangulatot és érzetet tovább erősíti a műszerfal megvilágításának fehérről vörös színre váltása.) Jó úton ezzel még élvezzük is a vezetést, rossz úton azonban bármit kapcsolhatunk, a futómű hangos és felüt az úthibákon. Ennek egyik oka természetesen a peres gumival szerelt 19-es kerék (234 ezer forint felár, elektromos első ülésekkel).
bcs
Ami igazán élményautóvá teszi mindennek ellenére az Insigniát, az az összkerékhajtás (520 ezer forintos felárért). Vele minden kanyar feladat, amit lehetőleg nagy tempóban kell bevenni. Fogcsikorgatva, de bármilyen melót teljesít. Az adaptív 4x4 rendszer proaktív, azonnal oda küldi a nyomatékot, ahol ezt igényli az elektronika. Összetevői között találjuk a nyomatékátviteli berendezést (TTD) és a hátsó tengelynél lévő, részlegesen önzáró, elektronikus, eLSD differenciálművet. Mindkettő a Haldex egységek legfrissebb generációját képviseli, karbantartást nem igényelnek. Az adaptív összkerékmeghajtás szervesen kapcsolódik az Opel Insignia Sports Tourer többi dinamikus vezérlőrendszeréhez. Így sokkal sportosabban is reagál a sport üzemmód aktiválásakor.
Az adaptív összkerékmeghajtás előnyei már induláskor érezhetők: a stabil gyorsulás és a maximális tapadás érdekében a nyomatékátviteli berendezés mind a négy kereket meghajtja. Normál körülmények elsőkerék-hajtású az autó. Gyorsításkor és kanyarokban a változó első/hátsó tengelyre jutó nyomatékelosztás inkább hátsókerék meghajtás érzetét kelti. A részlegesen önzáró, elektronikus differenciálmű a hátsó tengelyhez irányított nyomatékot ahhoz a kerékhez továbbítja, amelynél arra a leginkább szükség van. Ezáltal az Opel Insignia Sports Tourer intenzív gyorsítás vagy nagy sebességű sávváltás esetén is biztosan irányítható marad. Az ESP visszajelző felvillanását, de megcsúszást sem tapasztaltam, pedig kanyarokban és elforduláskor lassítás helyett a gázpedálra léptem.
bcs
Nagy élmény volt hazai pályán látni, hogyan ismeri fel a közúti jelzőtáblákat (sebességkorlátozás, előzési tilalom) az Insignia (Opel Eye 146 ezer forintért), ezt korábban csak külföldi tesztek során tapasztaltam. Időben, pontosan felismeri és jelzi a korlátozást, de a feloldásról is tájékoztat a kamerás rendszer. A navigáció is tudja a határokat, ám a kamerás felismerés révén az ideiglenes, illetve új korlátozásokról is értesülünk.
A kormány nagyon jó fogású, alul vágott, sport módban közvetlen, a műanyagbetétje recseg, ez igaz az autó belsőépítészetében alkalmazott egyéb fényes műanyagokra. Mindenkinek tetszett ugyanakkor a barna bőr (felára 850 ezer forint), amivel az üléseket bevonták. Újdonság volt számomra itthoni Opelben a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés is, lelkesen sípol, ha index nélkül súroltam a közép-, illetve útszéli burkolati csíkokat.
Nehéz ügy. Nem könnyű objektíven beszélni valamiről, ami imádat és rajongás tárgyává vált. A száraz tények unalmasak, a lila költői ömlengés nevetséges, középút pedig aligha van. A tesztalany ezúttal egy különleges autó, hogy versenyautó, sportautó vagy közlekedésre alkalmatlan eszköz, mindenki döntse el maga. Kuriózum a magyar piacon. Míg Astra OPC-t és Zafira OPC-t látni itthon, brutál Vectrát alig. Utódjából, az Insignia OPC-ből sem futhat sok itthon, talán a tesztautó az egyedüli. Jó hír, hogy hamarosan vezethetjük a kombit is, automatikus váltóval.
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.
160 lóerő, dupla panorámatető, magyarul beszélő navigáció, hatalmas csomagtér, baráti fogyasztás, pazar kényelem, lenyűgöző technika, izgalmas dinamika. Ez az Opel más, mint a többi, és sokkal drágább is. Az Insignia még nem nőtte ki a gyermekbetegségeit.
Az Opel Insignia Ecoflex az első olyan zöldautó, ahol szinte semmi kompromisszumot nem kell kötnie a vezetőnek, a tulajdonosnak. Szép, elegáns, biztonságos, alacsony a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása, erős, gyors, jól felszerelt, prémiumjellegű és a 105 ezer forintos felára sem ver földhöz.
A sikeres OPC (Opel Performance Center) program tízéves jubileumára élvonalbeli technikával látta el az Opel az Insigniát. 2,8-as V6-os turbó motorja (239 kW/325 LE, 435 Nm) a márka legnagyobb teljesítményű szériakocsijává teszi, amely alig hat másodperc alatt gyorsul százra. Ez az első OPC-modell, amelyben standard az adaptív összkerékhajtás és az elektronikus differenciálzár. A FlexRide csillapítást a különösen dinamikus vezetési stílushoz hangolták. A 2009-es Év Autójának OPC-változata mindhárom karosszériával – szedán, ötajtós és kombi – kapható 13,173 millió forinttól.
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.