Tetszett a cikk?

A BMW autói kívül-belül sportosak, motorjaik teljesítménye szintén elismerésre méltó. A politikából tudjuk: nem elég becsületesnek lenni, annak is kell látszani. Vajon elég csupán sportosnak látszani? Mit tudnak az utcai bömösök a profi pályán? Az Autómenedzser.hu utánajárt.

Szép V8-as morgással, nem techno zenével köszöntik a Melk melletti vezetéstechnikai pályán megjelent kelet-európai újságírókat a prezentáción. Látszik, érződik, hogy ez a fejtágítás más, mint a többi: ezúttal nem arról akarnak meggyőzni a lelkes PR-esek, hogy immáron rózsaszínű kormánnyal is kapható az új modell, netán egy forradalmian új technológiának köszönhetően három lóerővel többet hoztak ki az 1,3-as dízelmotorból. Ó nem! Itt adrenalinra, füstölgő gumikra és a piros tartományig pörgő motorokra kell készülni.

További képek a galériában
BMW



És valóban. A BMW egyik mottója „sheer driving pleasur” (nagyjából: „csak a vegytiszta vezetési élmény”) beigazolódni látszik: tucatnyi autó parkol egymás hegyén-hátán a versenypálya mentén, és mindegyik nagyon agresszívnak tűnik. Nem véletlenül. Ezek mindegyike ugyanis valamilyen BMW performance-kiegészítőt kapott. Volt autó, amelyet csak optikai tuning-alkatrészekkel szereltek fel, például karbonvisszapillantóval, légterelővel, netán speciális, még a könnyebbnél is könnyebb könnyűfém-felnikkel, másoknak azonban a belterébe és a műszaki megoldásaiba is belepiszkáltak. Akadt olyan kocsi, amelyikben a kormányt cserélték ki alcantara borítású, oldalsó gombokkal ellátott volánra, mások felhúzott motort, az egyébként is kiemelkedő munkát végző fékek teljesítményét meghaladó sportféket, vagy sportfutóművet kaptak.

A cikk folytatásában X5-ös, X6-os, 1-es, 3-as BMW-ről és sok vad Miniről lesz szó.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

BMW X5 teszt: a tápláléklánc csúcsán

A legnagyobb BMW jó társ, megbízható, kényelmes, erős és drága. A legizmosabb bajor dízelmotorral teszteltük, 306 lóerő és 600 Nm fölött rendelkeztük. Akkora erő ez, hogyha két X5-öst összekötnénk, és ellenkező irányba hajtanánk, megindulnának a tektonikus lemezek és megnyílna köztük a föld.

Biró Csongor Autó

BMW 320d Coupé teszt: takarékos duhaj

Kényelmes vagy dinamikus? Luxusautó vagy sportkocsi? Nehéz kérdések. Leginkább kényelmes sportkocsi, dinamikus luxusautó a legillendőbb meghatározása a tesztelt 320d Coupé gazdagon felszerelt változatának. Olyan autó, amelyért a nyálunkat csorgatjuk, megvenni azonban soha nem tudjuk.

Biró Csongor Autó

BMW 520d teszt: felér egy hetessel

Hozzám nőtt a megtett 1600 kilométer során a legkisebb motorral szerelt ötös BMW. A könnyes érzelmeken túl a racionalitás is azt mondatja velem, hogy nem kell ennél különb autó. Kényelmes, impozáns, erős, takarékos, látványosan szép, technikája kifinomult, vezetése magabiztos és élvezetes. Az ára túlzottan magas, de ezt a prémium kategóriában szánalmas szóvá tenni. Aki jó autót akar, fizessen.

Biró Csongor Autó

Exkluzív teszt: BMW X5 M

Nem éppen Bálint-napi ajándék, de én ezt kaptam a sorstól és a BMW-től. Vezethettem az X5 M-et: 555 lóerő teljesítmény, 680 newtonméter maximális nyomaték, 4,7 másodperces gyorsulás, 275 kilométer/órás végsebesség. Egy sportkocsi durva adatai ezek, csakhogy az X5 terepjáró.