Tetszett a cikk?

A Magyarországon működő jelenlegi és jövőbeli autógyárak első embereit kérdeztük autóvezetési szokásaikról. Az Audi Hungaria Motor Kft. első embere, Thomas Faustmann nyilatkozott a Prémium Autó 2011 kiadványnak.

Hosszú út vezetett az Audi Hungaria Motor Kft. párnázott vezéri székéig, amelybe Thomas Faustmann hét évvel ezelőtt beleülhetett. A kaland egy 1900 köbcentis Opel Rekord kormánya mögött kezdődött. Az 1970-es autóra 1980-ban, kerek 250 márkáért tett szert a menedzser. A jogosítvány megszerzésének napjára a mai napig élesen emlékszik, s mint mondja, „nagyon gyorsan és könnyen megtanultam vezetni, már három héttel a 18. születésnapom előtt letettem a vizsgát”. Így aztán a jeles napon az általa alaposan felkészített Opel volánja mögé pattanhatott.

Thomas Faustmann
MTI / Kovács Tamás

Teltek-múltak az évek, a szerény kezdetek mára beértek, és a német szakember ma már egy Audi TT RS-t nyüstöl (időközben a gyár új terméke, az Audi RS3 is kedvenc lett) - miközben vezetése alatt a cég a világ egyik legnagyobb motorgyártójává fejlődött. Így aztán könnyen elhisszük neki, amikor azt mondja, hogy az általa vezetett piros kocsi „vérbeli sportautó, ami természetesen Győrben készül, kiváló minőségben, így nagyon elégedett vagyok vele”. A menedzser szerint a 340 lóerős autó „azért is nagyszerű, mert a hétköznapokban is, akár egy 4 tagú család számára is használható, hiszen rendelkezik csomagtérrel és a hátsó ülésen elfér két kisgyermek is”.

Gyára termékeivel tökéletesen elégedett, ám el tudna más kocsit is képzelni magának, például egy Lamborghini Gallardo Spidert, természetesen „a hozzá illő narancssárga színben”. Bár az ügyvezető elnök ezek szerint nem veti meg az erős gépeket, állítja, soha nem lépi túl a megengedett sebességhatárt. Úrvezetői credója szerint „a vezetés öröm számomra, én azonban felelősségteljes és fegyelmezett gépjárművezetőnek tartom magam”. No, de mi mást is várhatna az ember egy autógyártó vállalat ügyvezető igazgatójától? Igaz, nemcsak ebbéli minőségében tartja szemmel a sebességmérőt. A magyarországi Audi első embere többgyermekes családapai szerepéből fakadóan is elővigyázatosan navigálja kocsiját a forgalomban.

A cikk folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon olvasható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Audi Q7 menetpróba: kis motorral is félelmetes

Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.

Izsák Norbert Autó

Teszt: akinek Audi A6-osa van, annyit is ér

Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.

Biró Csongor Autó

Vezettük az Audi A7-est

Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.

Biró Csongor Autó

Audi A3 teszt: átverés a 3,8 literes fogyasztás?

A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.

Biró Csongor Autó

Audi A6 teszt: Lázárnak, mert megérdemli

Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.

Biró Csongor Autó

Audi RS 3 teszt: vezettük a leggyorsabb magyar autót

Öthengeres, 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.

Biró Csongor Autó

Audi A1 teszt: a legdrágább Polo

Óriásiak az elvárások a legkisebb Audival szemben, nem is csoda, hisz az A1-es az egyik legdrágább kisautó a világon. A minőségi elvárásokat könnyedén teljesíti az Audi-génekkel feljavított VW Polo, de magas ára elriasztja az érdeklődőket.

Biró Csongor Autó

Audi A1 próba: brutális luxus piciben

Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.