Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
A Magyarországon működő jelenlegi és jövőbeli autógyárak első embereit kérdeztük autóvezetési szokásaikról. Az Audi Hungaria Motor Kft. első embere, Thomas Faustmann nyilatkozott a Prémium Autó 2011 kiadványnak.
Hosszú út vezetett az Audi Hungaria Motor Kft. párnázott vezéri székéig, amelybe Thomas Faustmann hét évvel ezelőtt beleülhetett. A kaland egy 1900 köbcentis Opel Rekord kormánya mögött kezdődött. Az 1970-es autóra 1980-ban, kerek 250 márkáért tett szert a menedzser. A jogosítvány megszerzésének napjára a mai napig élesen emlékszik, s mint mondja, „nagyon gyorsan és könnyen megtanultam vezetni, már három héttel a 18. születésnapom előtt letettem a vizsgát”. Így aztán a jeles napon az általa alaposan felkészített Opel volánja mögé pattanhatott.
Teltek-múltak az évek, a szerény kezdetek mára beértek, és a német szakember ma már egy Audi TT RS-t nyüstöl (időközben a gyár új terméke, az Audi RS3 is kedvenc lett) - miközben vezetése alatt a cég a világ egyik legnagyobb motorgyártójává fejlődött. Így aztán könnyen elhisszük neki, amikor azt mondja, hogy az általa vezetett piros kocsi „vérbeli sportautó, ami természetesen Győrben készül, kiváló minőségben, így nagyon elégedett vagyok vele”. A menedzser szerint a 340 lóerős autó „azért is nagyszerű, mert a hétköznapokban is, akár egy 4 tagú család számára is használható, hiszen rendelkezik csomagtérrel és a hátsó ülésen elfér két kisgyermek is”.
Gyára termékeivel tökéletesen elégedett, ám el tudna más kocsit is képzelni magának, például egy Lamborghini Gallardo Spidert, természetesen „a hozzá illő narancssárga színben”. Bár az ügyvezető elnök ezek szerint nem veti meg az erős gépeket, állítja, soha nem lépi túl a megengedett sebességhatárt. Úrvezetői credója szerint „a vezetés öröm számomra, én azonban felelősségteljes és fegyelmezett gépjárművezetőnek tartom magam”. No, de mi mást is várhatna az ember egy autógyártó vállalat ügyvezető igazgatójától? Igaz, nemcsak ebbéli minőségében tartja szemmel a sebességmérőt. A magyarországi Audi első embere többgyermekes családapai szerepéből fakadóan is elővigyázatosan navigálja kocsiját a forgalomban.
A cikk folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon olvasható.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.