Tetszett a cikk?

A Magyarországon működő jelenlegi és jövőbeli autógyárak első embereit kérdeztük autóvezetési szokásaikról. A Prémium Autó 2011 különszámnak a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, Takeucsi Hiszasi nyilatkozott.

A Magyar Suzuki Zrt. főpilótája, Hiszasi Takeucsi első járgánya – természetesen – egy Suzuki volt. Csakhogy a japán menedzser ifjú korában nem négy, hanem két keréken hasította az utakat. A kissé viseltes Suzuki GSX 250-est saját pénzből, 20 éves korában vette meg – az egyetemista reménységnek még nem telt volna vadiúj kocsira, vagy motorra. Közel negyedszázada már, hogy megszerezte a jogsit, s ez akkoriban Japánban meglehetősen bonyolult volt. Nemcsak a feladatok voltak nehezebbek a maiaknál, de „az oktató stílusa is inkább egy kiképző őrmesterre hasonlított“.

Aztán eljött a bőség és a fellélegzés ideje: amint lediplomázott és belépett a japán anyavállalathoz, rögvest beruházott egy ötajtós Suzuki Cultusra (ezen a kissé fellengzős néven forgalmazták akkoriban Japánban a Swiftet).

A márkához természetesen azóta is hűséges maradt – mind az utakon, mind pedig a karrierjében. A fősuzukis jelenleg egy sötétszürke, négykerékmeghajtású 1,9-es dízel csúcsfelszereltségű SX4-est hajt. Az összkerékre szüksége is lehet a főnöknek, mert „sokat ingázom az otthonom és a munkahelyem között, és nem kevés emelkedőn kell még a kemény teleken is felkapaszkodnom“. A magyarországi vezér azonban cégük más termékeit is szívesen teszteli, „természetesen az új, harmadik generációs Swiftet is sokat vezetem, hogy első kézből ismerkedjem meg az új modellünkkel“. Swiftből ezüst színű, benzines, automatikus váltóval szerelt változatot használ a japán vezető.

További részletek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

850 lovas a legerősebb Suzuki SX4

Múlt hétvégén tartották a világ leghíresebb hegyi autóversenyét, a Pikes Peak International Hill Climbet, ahol a Suzuki legendája, Nobuhiro „Monster” Tajima 9:51.278 idejével új csúcsot állított fel. A japán versenyző – aki egy 850 lóerős SX4-essel indult az Unlimited kategóriában – a világon elsőként faragta 10 perc alá az időeredményt a coloradói Sziklás-hegységben kialakított 19,99 kilométer hosszú, 156 kanyarból álló pályán.

Autó

Milyen autóval jár az Audi-gyár vezetője?

A Magyarországon működő jelenlegi és jövőbeli autógyárak első embereit kérdeztük autóvezetési szokásaikról. Az Audi Hungaria Motor Kft. első embere, Thomas Faustmann nyilatkozott a Prémium Autó 2011 kiadványnak.