Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0bfb7d67-3bc0-41ef-a15a-ca02873406fd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"„Karácsony mindig ügyesen kimozogja ezeket a helyzeteket, de most sarokba szorítják” – értékelte Tarlós István volt főpolgármester az utódja és a főváros pénzügyi helyzetét. Úgy vélte, a szolidaritási adó attól még nem alkotmányellenes, hogy emelik. De azt is elismerte, hogy nem Karácsony „a fő hibás”.","shortLead":"„Karácsony mindig ügyesen kimozogja ezeket a helyzeteket, de most sarokba szorítják” – értékelte Tarlós István volt...","id":"20250531_Tarlos-Istvan-Nem-ertem-Karacsony-miert-a-kormanyt-hibaztatja-Mindig-mas-a-felelos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bfb7d67-3bc0-41ef-a15a-ca02873406fd.jpg","index":0,"item":"30b097e6-5ebf-44fd-aec6-74d127e6a1e9","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Tarlos-Istvan-Nem-ertem-Karacsony-miert-a-kormanyt-hibaztatja-Mindig-mas-a-felelos","timestamp":"2025. május. 31. 11:53","title":"Tarlós István: Nem értem, Karácsony miért a kormányt hibáztatja? Mindig más a felelős?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland vagy természetközeli elvonulás? Nem kell döntenünk, itt mindezekben egyaránt részünk lehet. ","shortLead":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland...","id":"20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1.jpg","index":0,"item":"77471b25-56b4-4909-9fd1-c918af4764b4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","timestamp":"2025. június. 01. 19:30","title":"Nem kell az Adriáig utazni a mediterrán hangulatért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"ee48a1d0-30ce-4a7c-8d8d-28b449e4228e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amióta Donald Trump újra elnök lett, csak úgy repkednek a fenyegetések, a kisebb-nagyobb számok a különféle vámokkal kapcsolatban. Miután az egyik belengetett rendelkezés Kalifornia szíve-csücskét, az Apple-t érintené, az állam főügyésze úgy érezte, lépnie kell.","shortLead":"Amióta Donald Trump újra elnök lett, csak úgy repkednek a fenyegetések, a kisebb-nagyobb számok a különféle vámokkal...","id":"20250531_donald-trump-apple-per-kalifornia-fougyesze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee48a1d0-30ce-4a7c-8d8d-28b449e4228e.jpg","index":0,"item":"46330451-52dd-4ab4-98e0-76291c607fec","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_donald-trump-apple-per-kalifornia-fougyesze","timestamp":"2025. május. 31. 18:03","title":"Beperelné Kalifornia főügyésze a Trump-adminisztrációt az Apple miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acb3106e-6f79-4a6d-949a-3aafb615cfc4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Számítani kell záporokra, zivatarokra is. ","shortLead":"Számítani kell záporokra, zivatarokra is. ","id":"20250531_idojaras-elorejelzes-hoseg-nyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acb3106e-6f79-4a6d-949a-3aafb615cfc4.jpg","index":0,"item":"308e333c-6bc0-4990-9b70-c652ac0f5379","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_idojaras-elorejelzes-hoseg-nyar","timestamp":"2025. május. 31. 11:40","title":"Itt a nyár, a jövő héten akár 34 fok is lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02c93a62-0be8-4aa8-95c3-71b4df93cd4a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Közben azonban a cég értéke jelentősen nőtt.","shortLead":"Közben azonban a cég értéke jelentősen nőtt.","id":"20250531_Rejtelyes-milliard-forintos-veszteseg-keletkezett-Matolcsy-Adam-kozponti-cegeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02c93a62-0be8-4aa8-95c3-71b4df93cd4a.jpg","index":0,"item":"96e50664-7dcd-40b6-9916-4c64b35e0f8f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Rejtelyes-milliard-forintos-veszteseg-keletkezett-Matolcsy-Adam-kozponti-cegeben","timestamp":"2025. május. 31. 16:20","title":"Rejtélyes, milliárd forintos veszteség keletkezett Matolcsy Ádám központi cégében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2baa532-937c-4a21-b3c6-4d0c492ed8a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Igencsak jól jött és jön a korszerű grafikus processzorairól ismert Nvidiának a mesterséges intelligencia előretörése. Most is egy újabb világrekordot mondhat a magáénak ennek köszönhetően.","shortLead":"Igencsak jól jött és jön a korszerű grafikus processzorairól ismert Nvidiának a mesterséges intelligencia előretörése...","id":"20250531_nvidia-a-mesterseges-intelligencia-benchmark-teljesitmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2baa532-937c-4a21-b3c6-4d0c492ed8a5.jpg","index":0,"item":"4150cfdc-7ae1-40e6-81fb-f42861ac9b94","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_nvidia-a-mesterseges-intelligencia-benchmark-teljesitmeny","timestamp":"2025. május. 31. 20:03","title":"Megvan az új világrekord, új korszak jöhet: már ennyire gyors a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77561b8d-5eb1-4cc4-bc79-3764023e004c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ellenzéki aktivisták és újságírók magyarázzák a Guardian riportereinek, miért bukhat meg az USA orbánizálása, és hogyan vethet véget egy korábbi szövetséges a magyar miniszterelnök 15 éves uralmának.","shortLead":"Ellenzéki aktivisták és újságírók magyarázzák a Guardian riportereinek, miért bukhat meg az USA orbánizálása, és hogyan...","id":"20250602_gurdian-orban-trump-tisza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77561b8d-5eb1-4cc4-bc79-3764023e004c.jpg","index":0,"item":"039be9b2-61a7-406d-9c50-aa9b693c78e8","keywords":null,"link":"/360/20250602_gurdian-orban-trump-tisza","timestamp":"2025. június. 02. 07:02","title":"Ő az, aki inspirálta Trumpot: de vajon elveszíti-e hatalmát Orbán – ezt látták Budapesten a Guardian tudósítói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A leggazdagabb magyart a 444 stábja szúrta ki, ugyanott szállt meg a barátaival, ahol a Paris Saint-Germain csapata is.","shortLead":"A leggazdagabb magyart a 444 stábja szúrta ki, ugyanott szállt meg a barátaival, ahol a Paris Saint-Germain csapata is.","id":"20250531_Meszaros-Lorinc-menni-Munchen-ketmilliardos-helikopterrel-a-22-milliardos-magangepig-majd-erkezes-a-BL-dontore-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d.jpg","index":0,"item":"684872b1-d6b6-41cc-8a5d-adc275e85978","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Meszaros-Lorinc-menni-Munchen-ketmilliardos-helikopterrel-a-22-milliardos-magangepig-majd-erkezes-a-BL-dontore-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 19:33","title":"Mészáros Lőrinc menni München: kétmilliárdos helikopterrel a 22 milliárdos magángépig, majd érkezés a BL-döntőre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Frissült idén az Opel Corsa, de az Opel rátett egy lapáttal a ráncfelvarrásra: fiatalos, izgalmas színekben pompázó színes változatban is kínálják a kisautót. Az 1,4 literes benzinmotorral tettük próbára a népszerű Corsát.
A Color Edition néven futó széria látványos színkombinációkat, sötétített hátsó ablakokat, sportos felfüggesztést, 16-17 hüvelykes könnyűfém felniket, fém pedálokat, ködlámpákat, multifunkciós kormányt, látványos kipufogóvéget, fényezett tükröket, tempomatot, fedélzeti számítógépet, sebességfüggő szervokormányt tartalmaz.
bcs
1,2 literes, 85 lovas motorral a színes variáns három-, vagy öt ajtóval 3,415 millió forinttól, 1,4 literes motorral 3,489 forinttól kapható. Tesztautónkat jól felszerelték: a kettős fényezés 100 ezer, a 17-es kerekek légkondival, bicskakulccsal, távnyitóval, elektromos ablakokkal elöl 375 ezerért, a négy légzsák 83 ezer, fűthető kormánykerék és első ülések 68 ezer, tolatásérzékelő 61 ezer, isofix-ülések 20 ezer, aktív fejtámlák 40 ezer, navigáció USB-vel 165 ezer – ami összesen közel 4,4 millióra rúg. (Az ESP-t 125 ezer forintért mérik, hat légzsákkal együtt csomagban 100 ezer forint.)
bcs
Szép az autó, tetszett a sárga és a fekete klasszikus kombinációja. (A fekete tetőt elsőre nem vesszük észre, ha meg igen, azt hisszük, panoráma üvegtető.) Az autó egyik leglátványosabb eleme a fekete felni, kár, hogy a hátsók mögött dobfékek lapulnak, elrontják a sportos összhatást. Mert nagyon pöpec a kicsi autó, a sportos kipufogóvég is izmokról árulkodik. Az izmok azonban szétfolynak a színes köntösben, a krómozott vég hangtalan, a kocsi erőtlen. De nem is várhatunk többet, a Color Edition egy optikai-kényelmi csomag, a motor maradt változatlan: 1,4-es alap. Városban nincs is vele semmi gond, pörgetve szépen húz, a nyomatékszegény erőforrás, a hatodik sebesség úgy kellene neki, mint egy falat kenyér. A váltást jelzés segíti, így kímélve a motort a magas fordulatszámtól, a sofőrt pedig a túlzott tankolási költségektől.
bcs
Nem fullad le könnyen, lámpától lámpáig elfogadhatóan gyorsul, 100 kilométer/órás sebességig csendes, fölötte kínlódik, mint egy reluxa alá szorult darázs. 100-nál 3000-et, 130-nál négyezret forog a főtengely, a kocsi dinamikája felszívódik, szépen tartja a pályatempót, de inkább városi autó. Fogyasztásban nem bajnok, az 500 kilométeres teszten mért hétliteres átlagfogyasztás nem kirívóan jó érték, de nem is ad okot a bosszúságra. Annál inkább idegesítőbb a kézi váltó pontatlansága, amely a harmadik fokozattal nincs kibékülve, legszívesebben kihagyná és ugrana ötösbe. Az Astra és az Insignia sokkal precízebb váltót kapott, a Corsának még fel kell nőnie testvéreihez.
A feszesre szabott kormány túl feszes, izeg-mozog, a legkisebb érintésre is kanyarodik az autó, muszáj erős marokkal fogni, és finom mozdulatokkal állandóan kell korrigálni. Kanyarban ennek megfelelően sportosan viselkedik az autó, enyhén túlkormányzott.
Futóműve kiváló, az úthibákról nem vesz tudomást, magyar utakra szabták. A peres gumik ellenére sem üt fel, sportos, de nem kellemetlen. Jól fordul, jó vezetni.
[[ Oldaltörés (Tágas és kényelmes) ]]
Az Opel Corsa négyméteres hossza ellenére tágas autó, sőt, hátul is kényelmesen el lehet férni, magam mögött nagy a térd- és lábhely, a fejemet sem verem be a tetőbe, a vállam nem ér hozzá az ajtóhoz, csak a könyökömnek van útban a kartámasz.
bcs
A színes beltér ízlés kérdése, legalább nem mondhatjuk unalmasnak. Sok a kemény műanyag, a multifunkciós kormány sárga cérnával varrott, jó fogású. Három egér mozink is van, a fedélzeti számítógép kijelzője a műszerórák között kapott helyet, az időt és a dátumot a régi Opelekben megszokott módon a középkonzol tetején lévő sárga kijelzős monitoron látjuk, a feláras bluetoothos, mp3-as, érintőképernyős navigáció pedig az elavult klímakapcsolók fölött kapott helyet. Azonban még így is nagyon lent van, menet közben alig használható, mélyre kell lenéznünk, ami veszélyt jelent a közlekedésben. Ha valaki ül még a kocsiban, javasoljuk, hogy inkább ő navigáljon. Az úti cél beállítása csak álló helyzetben ajánlott, könnyen félrenyomhatunk a kijelzőn, ami bosszúságot okoz, és veszélyt a vezetésben. A telefonnal könnyedén és biztonságosan kapcsolódik a rendszer, az USB-csatoló és a 12 voltos csatlakozó kézre esik.
bcs
Pohártartóból három van az autóban, az oldalzsebek kielégítőek, a kesztyűtartó használható. A kategória átlagának megfelelő csomagtartó duplapadlós, méretét a pótkerék kihagyásával megnövelték, a defektjavító, kompresszoros készlet a csomagtartó oldalába beépítve kapott helyet. Kettős a padló, így különböző szinteken pakolhatunk. Hátrány, hogy csak egyben dönthető a hátsó üléstámla, de a dupla padlóval sík felületet alkothatunk.
Kissé unottan készültünk az Opel Corsa-sajtóútra, elvégre – gondoltuk – tavaly már minden kiderült a kisautóról. Ezzel szemben bőven értek meglepetések. Először azon döbbentünk meg, mennyi fejlesztenivalót találtak az opeles mérnökök és dizájnerek az autó belsején. Igaz, eltelt már jó néhány esztendő a Smart megjelenése óta, de csak mostanság ébredtek rá Rüsselsheimben, hogy a fiatalabb generációk nem érik be néhány ósdi színnel, manapság mindenki saját kénye-kedve szerint óhajtja „berendezni” az autóját. S lőn csoda: mióta a Corsa ezernyi kombinációban rendelhető (vö. Corsa Art Collection és Color Edition), az eladások megugrottak, s ma már ilyen színességben újragondolt modellből adják el a kocsik ötödét.
Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.
Sem Jacob Grimm, sem Mary Shelley, sem maga Frankenstein doktor nem hitte volna el az Opel PR-osok meséjét a megújult Corsáról, ezért a nemzetközi sajtóbemutatón szóba sem került a külső és a belső ráncfelvarrás. A motorok, a futómű és a kormányzás azonban tényleg változtak. Kipróbáltuk a megújult Opel Corsát.