szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Tovább kellene gurítani ezt az autót a politikus jelző árnyékából! Az Audi A6 többet érdemel, mint levitézlett honatyák és jól megtömött minisztériumi alkalmazottak cégautójaként porosodni a köztársaság garázsában.

Mikor jön el az az őrült idő, amikor „Audi A6-ost a népnek!” feliratú transzparenseket szorítva kérges és verejtékes tenyerükbe utcára vonulnak a föld nélküli magyar parasztok és a munkásosztály közmunkából kimaradt tömegei? Nehéz kitépni ebből a rögzítőkötésből az A6-ost, de mit csináljon a halandó, ha ilyen jó kocsihoz csak úgy jut hozzá, ha kicsit, vagy sokat (embere válogatja) hazudva állami pozíciót csihol magának.

Gondolkodóba estem, megvitattam magamban az esélyeket, de úgy érzem, nincs időm végiglépkedni a megyei ranglétrán, a korrupciós buktatókon, a zsarolós hadműveleteken, nekem most kell ez az autó. Aztán felráztam magam: újságíróként bármikor vezethetem, félév alatt már háromszor ültem benne, miközben senkit sem tettem tönkre. Legutóbb egy hétig tartott a gyönyör – elég is volt a jóból. Gyermeki rajongással simogattam finom bőrét, nyomkodtam egymilliós szórakoztató rendszerének gombjait, csodáltam a diszkós irányjelzőt, hosszú perceket töltöttem el finom üléseiben révedezve minden indulás előtt és minden megérkezés után. Ez egy ilyen autó, megérdemli a törődést, cserébe nyugalmat, biztonságot, jólétet és örök életet ígér, pont, mint egy politikus.

bcs



Egyszer majd úgy is veszek egy ilyen verdát, ha addig élek is! Az árlistát böngészve kiderül, álmom csak sokára válthatom valóra. A kocsi alapára 177 lovas kétliteres motorral 11,7 millió forint. Ám ennek a fehér szépségnek háromliteres V6-os, részecskeszűrővel szerelt magyar motorja van, összkerékhajtással és S tronic váltóval az alapára 16,35 millió forint. Az alkotónak még ez sem volt elég. Íme, az extralista főbb tételei: belső hangulatvilágítás (178 750 forint), ütközésmegelőző funkcióval kibővített automatikus távolságtartó (478 750 forint), Bose hangrendszer (298 750 forint), alumínium betétek a műszerfalon (93 750 forint), hátsó kamera tolatáshoz (100 ezer forint), vetített kijelző (433 ezer forint), 19 hüvelykes kovácsolt alumínium keréktárcsák (kb. 700 ezer forint), négyzónás klíma (205 ezer forint), 3 küllős multifunkciós sportkormány (36 250 forint), automatikusan elsötétedő, behajtható elektromos tükrök (153 750 forint), LED főfényszóró (490 ezer forint), MMI navigációs rendszer touch paddal (1 millió forint), B oszloptól sötétített üvegek (141 250 forint), memóriás, elektromos állítású első ülések (786 250 forint), négy fűthető ülés (226 250 forint), ülésszellőztetés elöl (251 250 forint), Valcona bőr üléshuzat (708 750 forint). Cakk und pakk 23 millió 127 ezer 250 forint a tesztautó ára. Kimondani is hátborzongató.

bcs

Nehéz kritikus hangot megütni, az Audi A6 úgy tökéletes, ahogy van, ez nem csupán a külalakra, a belső eleganciára, a műszaki kifinomultságra, hanem a takarékosságra, a biztonságra és a kényelemre is igaz. Meseszerűen jól vezethető, testre is szabható, ha akarjuk, kényelmesen poroszkálunk, de ha vágyunk rá, sebzett vaddisznóként vágtathatunk.

Hátul ülni ugyanolyan kényelmes, mint elöl, de csak a lúzerek ülnek hátul az A6-osban. Sötétítő rolók teszik intimmé a hangulatot, a hátsó szélvédőé elektromos mozgatású. Tároló rekesz, pohártartó van bőséggel, a csomagtartó nagy és viszonylag jól pakolható, hátfala magasan van, nagyot kell emelni a bőröndön. Síléc alagút és síkba dönthető üléstámlák javítják a használhatóságát. Defekt esetén virsli kerékre támaszkodhatunk.

LED-ből van dögivel: nemcsak a hátsó és az első nappali fény diódás, hanem a főfényszórók is azok, sőt a beltér hangulatvilágításáról is LED-sor gondoskodik. Az első lámpáknak van egy időjárásálló funkciója, ezt a műszerfalról lehet bekapcsolni, ami lehetővé teszi, hogy rossz körülmények között is optimális legyen a kilátás, este esőben például kevésbé tükröződjék vissza az aszfaltról az erős fény. A vetített kijelzőn a kilométeróra mellett a navigáció utasításait és a távolságtartó tempomat (ACC) beállításait jeleníthetjük meg.

Dugóban araszolva kipróbáltam a követő funkciót: szépen, megbízhatóan megy a „Ne dudálj, éppen tárat cserélek” feliratú 2107-es Lada után, ha az megáll, megáll az A6 is, ha az elindul pedálérintésre megy az A6 is. Ezt tudja autópálya tempónál is, igaz olyankor nagyobb a para, hogy mi van, ha mégsem… A követési távolság mértéke öt fokozatban állítható. Enyhe eső sem befolyásolja a működést. A Continental fejleszti a következő generációját az ACC-nek, amely útfelújításoknál, sávszűkítéseknél veszi át a vezetés nehéz feladatát a sofőrtől, nemcsak az előtte haladóhoz képest tartja a távolságot, hanem oldalra is figyel és középen, sávban tartja az autót – a vezető beavatkozása nélkül. Ha sokáig állunk egy helyben, az ACC pihenjt vezényel és a hosszabb várakozást rögzítőfékkel biztosítja. A széria start-stop ilyenkor le is állítja a motort.

Ha forgalomban hirtelen, vagy túlságosan megközelítjük az előttünk menekülőt, akkor vörös fény felvillanása jelzi az ütközésveszélyt – ha szabad a pálya, ilyenkor szoktam nagy gázt adni, és rakétaként előzni. Élvezetes padlóig nyomni a pedált, nem vág hátba a gyorsulás, de megdöbbent elementáris ereje.

A drive select kínálatában az automatikus, a dinamikus, a komfortos és az egyéni mód mellett van takarékos beállítás is, ebben a programban az S tronic duplakuplungos egység hamarabb, kisebb fordulaton vált feljebb, hogy így mérsékelje a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A klíma is enyhébben hűt, a start-stop és a regeneratív fékezés is hatékonyabb.

A 350 kilométeres tesztelés során a háromliteres, összkerékhajtású nagy Audi átlagfogyasztása 9 liter volt, az autót főleg országúton és elővárosban használtam többnyire efficiency módban, azaz a takarékos haladást részesítve előnybe, 160 kilométer/óra fölé ritkán gyorsítottam.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Audi A6: Biznisz tu biznisz

Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.

Biró Csongor Autó

Élvezettel vezettük: Audi A6 hybrid

A Q5 hybrid quattro után az Audi második sorozatgyártású hibridmodellje a szintén párhuzamos hibridrendszerrel működő Audi A6 hybrid. Az A6 Avant bemutatóján wasabi habbal emelték pallosra a leginnovatívabb Audit, mi meg lecsaptunk rá.

Izsák Norbert Autó

Teszt: akinek Audi A6-osa van, annyit is ér

Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.

Biró Csongor Autó

Audi A6 Avant teszt: belerúgni egy A6-osba

Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.

Biró Csongor Autó

Audi A6 teszt: Lázárnak, mert megérdemli

Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.

hvg.hu Autó

Audi A6 3,0 T: jobb, mint Veres János új cégautója

A tavaly év végi ráncfelvarrás után az Audi A6 még vonzóbb. Akinek a LED-technikás szemfényvesztés kevés lenne, próbálja ki az új benzinmotorral, a háromliteres, 290 lovas erőforrás kihozza az állatot az emberből.