szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

A Volkswagen Golfot már unalomig teszteltük. Az 1,4 literes, 122 lovas TSI motorról ódákat zengtünk. Mit lehet még kihozni egy Golf-tesztből?

A tesztelt Golf ezúttal sem okozott meglepetést: az R-Design csomagban kínált Volkswagen kiváló kocsi. Elfogadható az ára, jól néz ki, parádésan megy, nem fogyaszt sokat, imádtam vele kanyarogni és még a gumit is lehetett csikorgatni. A keményített futómű nem okozott gondot, sőt, érezhetően javult az autó úttartása, nagy tempóval is biztonságos és élvezetes a kanyarodás. A kormányzás precíz, a váltónak mind a hat fokozata pontosan és szépen követi egymást. A kuplungot szokni kell, sikerült lefulladnom kétszer.

bcs


Az 1,4 literes, turbós TSI-motor a városban könnyedén elbánik a forgalommal, de autópályán sem riad vissza, a 122 lóerő mindenre elég. A start-stop mellett nagyon hiányzott a motor és a kipufogó férfias hangja, egyedül a turbó sikítása pöckölte feljebb az adrenalinszintet.

bcs


Hatodik sebességfokozatban 120 kilométer/óránál 2500-at, 130-nál 2750-et, 150-nél 3200-at, 160-nál 3500-at forog a főtengely, a kis motorral 140-150 kilométer/óra fölött is egyenletesen gyorsul a Golf. A vezérlés 6500-as fordulat környékén, a vörös tartományban tilt le - hármasban már 110 körül tépünk, amikor muszáj váltani, mert lebólint az autó.

A hatszáz kilométeres tesztelés során főleg elővárosban vezetve a Golfot, 6,6 literes átlagfogyasztást mértünk átlagban 100 kilométerenként.

bcs


Az R-Design csomag jó példája annak, hogy lehet egy unalmasnak tűnő Golfot olcsón izgalmas ruhába öltöztetni. A csomag nem csak külső csecsebecsékkel gazdagítja a tulajdonost, hanem olyan belső értékeket is tartalmaz, mint a kétzónás klíma, vagy a sportfutómű. A sportülések kényelmesek, határozottan tartják a sofőrt. Magam mögött kényelmesen elférek, hárman szűken lennénk, de kettőnek kiváló.

Korábban R-line volt a hasonló csomag neve, ezúttal R-Designnak hívják, a Volkswagent az sem zavarta, hogy a Volvonak is van ilyen felszereltsége, igaz, R sportverziója mindkét márkának van.

[[ Oldaltörés (Mi is az az R-Design?) ]]


A Trendline felszereltség fontosabb elemei: elektromos ablakemelők elöl/hátul, elektronikus stabilitás vezérlés (ESP), fényezett külső tükörházak, függönylégzsák elöl/hátul, gumiabroncs-javító készlet, hegymenetasszisztens, isofix előkészítés hátul, klímaberendezés, elektromosan állítható külső tükrök, nappali fény, oldallégzsák elöl, osztott, dönthető hátsó üléstámla, pohártartó elöl 2 és hátul 1, por- és pollenszűrő, rádió "RCD 210" CD-/MP3-lejátszóval, rádió-távirányítású központi zár, rakodórekesz a tetőbe integrálva, tárcsafék elöl, hátul, vezető- és utasoldali légzsák elöl, zárható kesztyűtartó világítással, zöld hővédő üvegezés.

bcs


A tesztautó listaára extra felszereltség nélkül 5 millió 266 ezer magyar forint. A 285 ezer forintos R-Design csomag tartalma: 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, 205/55 R16-os abroncsok, sportfutómű, fényezett tetőspoiler, R-Design lökhárító elöl, fényezett oldalküszöbök, sötétített üvegezés a B oszloptól, gumiabroncs légnyomás kontroll-lámpa, ködfényszóró elöl kanyarfénnyel, sportülések elöl, bőr kormány/váltógomb/kézifékkar, könyöktámasz elöl/hátul, mechanikus állítható első ülések és gerinctámaszok elöl, szövet üléshuzat, kétzónás automatikus klímaberendezés.

A tesztautón további extrák is voltak: helytakarékos acél pótkerék (12 500 forint), multifunkciós kijelző plusz (12 500 forint), rádió RCD 310, CD-/MP3-lejátszóval (12 500 forint), sebességszabályzó (53 750 forint).

A tesztelt kocsi ára 5 millió 642 ezer 250 magyar forint lenne, ha nem futna egy akció a Volkswagennél, amellyel a Trendline felszereltségű 1,4 TSI motorral szerelt Golfokra használtautó beszámítási támogatással 576 ezer forint engedmény kapható. A tesztelt autó ára az akciós beszámítással és gazdag R-Design csomaggal 5 millió és 66 ezer 250 magyar forint. Ha nem kérünk virsli kereket és tempomatot, kerek ötmilliót begurítva hazagurulhatunk a szinte tökéletes VW Golffal.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Volkswagen Golf 1,2 TSI Bluemotion teszt: dízel helyett

Az már korábbi tesztünkből kiderült, hogy a pirinyó erőforrás biztonsággal és jó kedvvel mozgatja a VW Golf testét. Most arra kerestük a választ, hogy a TSI motor Bluemotion technikával párosítva valóban takarékos-e.

Biró Csongor Autó

VW Golf teszt: ezerkettes

A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.

hvg.hu Autó

VW Golf teszt: lehet rossz egy Golf?

Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.

hvg.hu Autó

Golf-teszt: Kecses puttonyos

Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.

hvg.hu Autó

Németországban tettük próbára az új Golf kombit

Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat.

hvg.hu Autó

Exkluzív: a világ tetején vezettük az új Golfot

Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.