szerző:
automenedzser.hu

A tesztelt Golf ezúttal sem okozott meglepetést: az R-Design csomagban kínált Volkswagen kiváló kocsi.

©

A tesztelt Golf ezúttal sem okozott meglepetést: az R-Design csomagban kínált Volkswagen kiváló kocsi. Elfogadható az ára, jól néz ki, parádésan megy, nem fogyaszt sokat, imádtam vele kanyarogni és még a gumit is lehetett csikorgatni. A keményített futómű nem okozott gondot, sőt, érezhetően javult az autó úttartása, nagy tempóval is biztonságos és élvezetes a kanyarodás. A kormányzás precíz, a váltónak mind a hat fokozata pontosan és szépen követi egymást. A kuplungot szokni kell, sikerült lefulladnom kétszer.

Az 1,4 literes, turbós TSI-motor a városban könnyedén elbánik a forgalommal, de autópályán sem riad vissza, a 122 lóerő mindenre elég. A start-stop mellett nagyon hiányzott a motor és a kipufogó férfias hangja, egyedül a turbó sikítása pöckölte feljebb az adrenalin szintet.

©

Hatodik sebességfokozatban 120 kilométer/óránál 2500-at, 130-nál 2750-et, 150-nél 3200-at, 160-nál 3500-at forog a főtengely, a kis motorral 140-150 kilométer/óra fölött is egyenletesen gyorsul a Golf. A vezérlés 6500-as fordulat környékén, a vörös tartományban tilt le - hármasban már 110 körül tépünk, amikor muszáj váltani, mert lebólint az autó.

A hatszáz kilométeres tesztelés során főleg elővárosban vezetve a Golfot, 6,6 literes átlagfogyasztást mértünk átlagban 100 kilométerenként.

©

Az R-Design csomag jó példája annak, hogy lehet egy unalmasnak tűnő Golfot olcsón izgalmas ruhába öltöztetni. A csomag nem csak küls csecsebecsékkel gazdagítja a tulajdonost, hanem olyan belső értékeket is tartalmaz, mint a kétzónás klíma, vagy a sportfutómű. A sportülések kényelmesek, határozottan tartják a sofőrt. Magam mögött kényelmesen elférek, hárman szűken férnénk el, de kettőnek kiváló.

Korábban R-line volt a hasonló csomag neve, ezúttal R-Designnak hívják, a Volkswagent az sem zavarta, hogy a Volvonak is van ilyen felszereltsége, igaz, R sportverziója mindkét márkának van.

A Trendline felszereltség fontosabb elemei: elektromos ablakemelők elöl/hátul, elektronikus stabilitás vezérlés (ESP), fényezett külső tükörházak, függönylégzsák elöl/hátul, gumiabroncs javító készlet, hegymenet asszisztens, isofix előkészítés hátul, klímaberendezés, elektromosan állítható külső tükrök, nappali fény, oldallégzsák elöl, osztott, dönthető hátsó üléstámla, pohártartó elöl 2 és hátul 1, por- és pollenszűrő, rádió "RCD 210" CD-/MP3-lejátszóval, rádió-távirányítású központi zár, rakodórekesz a tetőbe integrálva, tárcsafék elöl, hátul, vezető- és utasoldali légzsák elöl, zárható kesztyűtartó világítással, zöld hővédő üvegezés.

©

A tesztautó listaára extra felszereltség nélkül 5 millió 266 ezer magyar forint. A 285 ezer forintos R-Design csomag tartalma: 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, 205/55 R16-os abroncsok, sportfutómű, fényezett tetőspoiler, R-Design lökhárító elöl, fényezett oldalküszöbök, sötétített üvegezés a B oszloptól, gumiabroncs légnyomás kontroll-lámpa, ködfényszóró elöl kanyarfénnyel, sportülések elöl, bőr kormány/váltógomb/kézifékkar, könyöktámasz elöl/hátul, mechanikus állítható első ülések és gerinctámaszok elöl, szövet üléshuzat, kétzónás automatikus klímaberendezés.

A tesztautón további extrák is voltak: helytakarékos acél pótkerék (12 500 forint), multifunkciós kijelző plusz (12 500 forint), rádió RCD 310, CD-/MP3-lejátszóval (12 500 forint), sebességszabályzó (53 750 forint).

A tesztelt kocsi ára 5 millió 642 ezer 250 magyar forint lenne, ha nem futna egy akció a Volkswagennél, amellyel a Trendline felszereltségű 1,4 TSI motorral szerelt Golfokra használtautó beszámítási támogatással 576 ezer forint engedmény kapható. A tesztelt autó ára akciós beszámítással és gazdag R-Design csomaggal 5 millió és 66 ezer 250 magyar forint. Ha nem kérünk virsli kereket és tempomatot, kerek ötmilliót begurítva, hazagurulhatunk a szinte tökéletes VW Golffal.

Biró Csongor

©

 

Műszaki adatok

Volkswagen Golf 1,4 TSI R-Design
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1390
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
122 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
200 Nm 1500-4000-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4199 / 1786 / 1479
Csomagtér
350-1305 liter
Saját tömeg (kg)
1316
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
200
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes
8,2/5,1/6,2
Tesztfogyasztás
6,6
CO2 kibocsátás (g/km)
144
A tesztelt autó ára (akciósan)
5,06625 millió forint

 

 

 

 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Nagyon akart a magyar válogatott, de most sem sikerült: Észtország-Magyarország 3–3

Nagyon akart a magyar válogatott, de most sem sikerült: Észtország-Magyarország 3–3

Óriási disznó csatangolt a kaliforniai város utcáin, a rendőrök zseniálisan reagáltak

Óriási disznó csatangolt a kaliforniai város utcáin, a rendőrök zseniálisan reagáltak

Auditbotrány: távozik az MVM Informatika vezetője

Auditbotrány: távozik az MVM Informatika vezetője

Már forgatják a filmet a GTA 5 hihetetlen sikeréről

Már forgatják a filmet a GTA 5 hihetetlen sikeréről

A bajor Seehofer a kevésnek is örül

A bajor Seehofer a kevésnek is örül

Eltűnt ez a három kiskorú egy pesti gyermekotthonból - fotók

Eltűnt ez a három kiskorú egy pesti gyermekotthonból - fotók