Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"78cdd591-37e3-4625-8f1d-218eec881225","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Már többtucatnyian jelezték, hogy részt vennének a június 28-ra rendezett felvonuláson.","shortLead":"Már többtucatnyian jelezték, hogy részt vennének a június 28-ra rendezett felvonuláson.","id":"20250526_EP-kepviselok-Budapest-Pride-ellenzek-sokszinu-Magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78cdd591-37e3-4625-8f1d-218eec881225.jpg","index":0,"item":"cd51a209-d73b-4d16-b455-8a02a34836da","keywords":null,"link":"/itthon/20250526_EP-kepviselok-Budapest-Pride-ellenzek-sokszinu-Magyarorszag","timestamp":"2025. május. 26. 11:47","title":"EP-képviselőket toboroz az ellenzék a Pride-ra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b9c6735-7607-4550-837f-16f24ac7b6e2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Forbes influenszerlistáján második WhisperTon cége 10 millió forinttal növelte adózott eredményét az egy évvel korábbihoz képest.","shortLead":"A Forbes influenszerlistáján második WhisperTon cége 10 millió forinttal növelte adózott eredményét az egy évvel...","id":"20250526_whisperton-strenner-antal-tiktok-beszamolo-eredmeny-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b9c6735-7607-4550-837f-16f24ac7b6e2.jpg","index":0,"item":"680272bf-fa8a-4b13-b67a-8505ee7fc82c","keywords":null,"link":"/kkv/20250526_whisperton-strenner-antal-tiktok-beszamolo-eredmeny-profit","timestamp":"2025. május. 26. 17:11","title":"Eddigi legjobb évét zárta WhisperTon, cége 30 milliós profitot termelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"034eb50c-e853-4688-8e95-e987946365cf","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Itt a kormány újabb válasza az áremelkedésre.","shortLead":"Itt a kormány újabb válasza az áremelkedésre.","id":"20250526_30-ezer-forintos-utalvanyt-kapnak-a-nyugdijasok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/034eb50c-e853-4688-8e95-e987946365cf.jpg","index":0,"item":"e97d8cde-5331-4596-8fa6-02bc6e7e3939","keywords":null,"link":"/itthon/20250526_30-ezer-forintos-utalvanyt-kapnak-a-nyugdijasok-ebx","timestamp":"2025. május. 26. 10:33","title":"30 ezer forintos utalványt kap minden nyugdíjas, a kormány szerint „az indokolatlan áremelések ellen” lépnek fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne utazzanak Budapestre a Pride-ra, mert ezzel provokálják Orbán Viktort. Ettől még a Pride esetleges betiltása meghatározhatja a keddi vitát, ahol Magyarország sokadszorra kerül napirendre a 7. cikk alapján. Az „átláthatósági” törvény, valamint Ukrajna EU-csatlakozási tárgyalásainak blokkolása ugyancsak téma lesz kedden a tagállamok tanácsában.","shortLead":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne...","id":"20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f.jpg","index":0,"item":"b2d75d55-b6d3-4ebf-94fe-7e0baa7a31ad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 09:30","title":"Magyarország nyolcadszor is a vádlottak padján – ez egy soha véget nem érő történet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57d1cf8a-d3a0-4d73-8735-f019aa2a84a9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kínai márkák prémium vonalába tartozik az érkező Xpeng. ","shortLead":"A kínai márkák prémium vonalába tartozik az érkező Xpeng. ","id":"20250526_kinai-automarka-is-megerkezik-Magyarorszagra-Xpeng","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57d1cf8a-d3a0-4d73-8735-f019aa2a84a9.jpg","index":0,"item":"c3537c6c-f059-48e4-bb3f-31c228cd98e4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250526_kinai-automarka-is-megerkezik-Magyarorszagra-Xpeng","timestamp":"2025. május. 26. 12:08","title":"Újabb feltörekvő kínai autómárka jelenik meg Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95771f11-3a14-4759-9d29-788aac47d4c7","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Sok esetben nem lehet segítség nélkül múltbéli traumákkal szembesülni vagy feldolgozni őket, és nem is szabad. De amikor van rá esély, hogy egyedül is fejlődhetünk, hogyan lépjünk rá az önismeret ágas-bogas útjára? Hogyan igazodjunk el felbukkanó érzéseink között? És hogyan növeljük magunkban az önegyüttérzést? Erre világított rá a neves szakpszichológus legutóbbi szalonestjén.","shortLead":"Sok esetben nem lehet segítség nélkül múltbéli traumákkal szembesülni vagy feldolgozni őket, és nem is szabad. De...","id":"20250525_L-Stipkovits-Erika-Nem-csak-erteni-gyakorolni-is-kell-az-onismeretet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95771f11-3a14-4759-9d29-788aac47d4c7.jpg","index":0,"item":"c5a517aa-d885-4fc0-8879-624b73895ee8","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250525_L-Stipkovits-Erika-Nem-csak-erteni-gyakorolni-is-kell-az-onismeretet","timestamp":"2025. május. 26. 18:43","title":"L. Stipkovits Erika: Nem csak érteni, gyakorolni is kell az önismeretet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c740927e-3859-4495-9442-09921420539e","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Florian Wirtz szélsebes tempóban közelít Liverpool felé. A nagy kérdés csak az, hogy a 22 éves német támadó Szoboszlai mellé vagy a helyére érkezik?","shortLead":"Florian Wirtz szélsebes tempóban közelít Liverpool felé. A nagy kérdés csak az, hogy a 22 éves német támadó Szoboszlai...","id":"20250527_szoboszlai-dominik-florian-wirtz-liverpool-tamado-kozeppalyas-premier-league-arne-slot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c740927e-3859-4495-9442-09921420539e.jpg","index":0,"item":"0a16f432-91c0-4cd4-8e63-02fbe34f9940","keywords":null,"link":"/sport/20250527_szoboszlai-dominik-florian-wirtz-liverpool-tamado-kozeppalyas-premier-league-arne-slot","timestamp":"2025. május. 27. 16:51","title":"Mi lesz Szoboszlai Dominik sorsa a Liverpoolnál, ha a nyakára hoznak egy 150 milliós német zsenit?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7523e472-a0b6-4ddd-99f6-65a819023c77","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A két bullterrier az augusztus 20-i tűzijáték után támadt egy férfira, majd egy nőre. A kutyákat elaltatták.","shortLead":"A két bullterrier az augusztus 20-i tűzijáték után támadt egy férfira, majd egy nőre. A kutyákat elaltatták.","id":"20250526_felfuggesztett-kutya-tamadas-szentes-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7523e472-a0b6-4ddd-99f6-65a819023c77.jpg","index":0,"item":"bc47dfa7-8f1b-4daa-836d-a432def2fee5","keywords":null,"link":"/itthon/20250526_felfuggesztett-kutya-tamadas-szentes-itelet","timestamp":"2025. május. 26. 14:36","title":"Felfüggesztettet kapott a férfi, akinek a kutyái halálra marcangoltak egy járókelőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sem a quadrille-hez, sem Camoletti darabjához nincs semmi köze a Lagunának, mégis a négyes a Renault középkategóriásának szerencseszáma. A tesztautó két erőssége a négyhengeres 180 lóerős dízelmotor és a négykerék-kormányzás. Utóbbi szenzációszámba megy, a magyar piacon BMW-n és az Infinitin kívül más márkánál nem találkozhatunk vele.
Leading Car – hirdeti a felirat a kocsin. A World Series By Renault (WSR) hazai versenyének felvezető autója nem piacvezető ugyan a kategóriájában (ez első hét hónapban 137-et adtak el, ezzel a felső-középkategóriában a nyolcadik legkelendőbb autó), de fontos szereplője a magyar autópiacnak. Emlékszem, amikor a mávos főnököm Lagunájában először beülhettem, úgy éreztem, hogy közelebb kerültem az istenhez. A Lagunára azóta is tisztelettel tekintek, bár elismerem, hogy a versenytársak kissé lelépték. De nézzük, mivel tudnak védekezni a franciák.
2010 végén hozzányúltak az öregedő Lagunához. A laza ráncfelvarrásról korábban bővebben írtunk, amikor először vehettük szemügyre az új Lagunát, ezúttal inkább a négykerék-kormányzás élményét próbáljuk megragadni.
bcs
A négykerék-kormányzás adta sportosság tavaly ősszel is meglepett. Most, a hosszabb tesztelés során az egekbe repített. Úgy kanyarodik az autó, mint egy BMW. Mit BMW! Mint egy gokart, élvezet bedönteni, körforgalmakban gyorsítani. Hatvan kilométer/óránál alacsonyabb sebességeknél a hátsó kerék az elsőkkel ellentétes irányban fordul el, akár 3,5 fokos szögben. Így kisebb a fordulókör (megegyezik a Clióéval), könnyebb a manőverezhetőség. 60 kilométer/óra felett a hátsó kerék az elsővel azonos irányba fordul el, ami fokozott menetstabilitást eredményez. A hátsó tengely az ideális ívet követi, a hátsó kerék elfordulási szöge a legtöbb esetben nem haladja meg a 2 fokot. Javul az autó tapadása, az elektronikának később kell beavatkoznia, így a vezető jobban kitolhatja az irányítás határait. Annyira magabiztosan kanyarodtam vele, mintha összkerékhajtású kocsit hajtottam volna. Hidraulikus a szervokormány, a 4Controlnak csak egyetlen hátránya van, nincs pótkerék az ezzel szerelt verzióban.
Start-stop sincs, motorja halk, 400 newtonméteres nyomatékát már 2000-es fordulaton leadja. 8,5 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométeres óránkénti sebességre. Jó megy a kocsi, nem csupán a matricák éreztetik, hogy nem hétköznapi az ereje. Bő gázzal hajtva könnyedén ránk villan a traffipax. 5000-es fordulat fölött tilt le a motorelektronika - ezt próbálgatva 120 kilométer/órás sebességnél vettem észre az igazoltató rendőröket. Azt a bólintást nem kívánom senkinek, szerencsére nem füstöltek a gumik, így nem is tűnt fel a rend éber őreinek, hogy tesztelés esete forog fenn. A lassulás miatt felgyulladó vészvillogót szerencsére nem vették figyelembe. Hármasban 120-nál, négyesben 170 környékén dadog le a motor.
A takarékos vezetésben váltásra figyelmeztető jelző segít. Óvatos vezetéssel, kevés városi dugóval 7,5 literes átlagfogyasztást mértem a Lagunával megtett 300 kilométer végén.
Nem drága autó
A méretes autóból nem könnyű kilátni hátra, a tükrök kicsik, a tolatásban radar segít. A 18-as kerekek ellenére nem érezni az úthibákat, futóműve kitűnő. A kétzónás klímával, elektronikus rögzítőfékkel, négykerék-kormányzással, xenonfényszórókkal és ülésfűtéssel felszerelt Lagunát 180 lovas dízelmotorral 8 millióért kapunk, tesztautónkon még volt pár extra: többek között, 18 hüvelykes sötétszürke keréktárcsák 100 ezer forintért, metálfény 125 ezerért, Bose hangrendszer Bluetooth-kihangosítóval szépen muzsikál 160 ezerért pakoltak bele. A tesztautó végső ára 8,64 millió forint volt. Ezért a pénzért a hasonlóan felszerelt versenytársak közül nem kapunk semmit.
Versenytársaihoz képest ugyanakkor elmarad a kényelmi-szórakoztató rendszer színvonala, minősége és kezelhetősége (lassúbb, butább és körülményesebb), valamint a vezetéstámogató kiegészítések tárháza nagyon szegényes. Nincs holttérfigyelő, sávtartó, elalvásgátló, ütközés megelőző, de távolságtartó sebességtartó sem. Hétköznapi felhasználóként sokat bajlódnék a navigáció és a rádió/hifi beállításaival, sőt a telefonálás sem egyszerű – bár a Bluetooth-kapcsolat létrehozása könnyű. A funkciókat szétszórták, a középkonzol középső és alsó fertályán is találunk vezérlő gombokat, irányító bizgentyűket, amelyeket nem tudunk gyorsan és természetesen kezelni. A sebességszabályzó használatához előbb be kell kapcsolni a funkciót a középkonzol alján, majd a kormányon lévő gombokkal immár könnyedén szabályozhatjuk traffipaxok közelében a sebességet.
bcs
A legfrissebb auto-motor-und-sport magazin laikus felhasználókkal (fiatal és idős alanyokkal egyaránt) tesztelte egy tucat kocsi menürendszerét és beállításait. Ebben az összehasonlításban a Laguna végzett a végen, a leglassabb klíma-, hifi-, telefon-, navigációs beállításokkal. A legtöbb bosszúságot is a Laguna okozta a felhasználóknak.
Nekem sok bajom nem volt a testre szabással, de azért én is anyáztam, amikor nem tudtam felvenni híváskor a telefont, amíg meg nem találtam egy 15 milliméteres kapcsolót a kormány mögött. A navigáció kijelzője is jóval kisebb a versenytársakénál, előnye ugyanakkor, hogy könnyedén frissíthető. A Renault nem kínál hangvezérlést sem.
A hátsó ülések kényelme megfelelő, a csomagtartó 450 literje átlag alatti érték, akinek nagyobb kell, választhatja kombiban is a Lagunát.
Jó a tapintása, látványos, hosszú, illatos, finom. Mindez igaz egy jó szivarra, de igaz az új Laguna kombira is. Csak ez nem füstöl annyira. Részecskeszűrős.
Sorra érkeznek a Renault-kereskedésekbe az újdonságok. Ráncfelvarráson esett át a Clio, a Clio Grandtour, a Clio RS és már itthon is kapható a vidám Kangoo Be Bop.
Nagy is, dízel is, jó is, francia is. Vannak, akik szerint ez nyerő párosítás, míg mások úgy vélik, e négy jellemző közül több kizárja egymást. Utánajártunk.
Figyelemre és tiszteletre méltó a Renault Clio Renault Sport (RS) megjelenése, teljesítménye és az a nyom, amit az aszfalton, illetve a bámészkodók szívében hagy. A Clio RS igazi városi vagány, egy versenypályáról eltévedt streetfighter.
Szép csendben frissültek a Renault felső- és középkategóriás autói. Az Espace új belsőt, a ráncfelvarrott Laguna pedig egy nagy testvért is kapott. A koreai gyökerű Latitude csak márciusban érkezik hozzánk, viszont a megújult Laguna már kapható a kereskedésekben.
Mielőtt azt hinnénk, hogy ez a Renault Mégane szedán, azaz limuzin változata, nézzük meg jobban az autót. Szemből egyértelműen más, kissé sutább, mint a Mégane, hosszabb, hátulról pedig nem tudjuk, mennyiben hasonlítana, hisz nem gyártanak négyajtós Mégane-t. A Fluence-t a Mégane kombi alapjaira építik a törökországi Bursában.
Két újabb családi autóval bővült a Renault kínálata. A Mégane kombi inkább a sportosabb életvitelű apukák, anyukák és a cégek kedvelt autója lesz, míg a Scénic-en inkább a kisgyerekesek és az idősebbek szeme akad meg. A Scénic ára július elsejétől publikus, a kombit majd ősszel címkézik fel.
Megérkezett hozzánk is a Renault Mégane új változata, amely szakít elődje formabontó vonalaival és inkább a japános, sportos trendek csábításának engedett. Szép és használható lett a kompakt jövevény, motorjai erősek és takarékosak, és az árversenyben sem áll rosszul. A kupé inkább csak csábításra való, cégautónak és mindennapi használatra az ötajtós a jó.
Vidám családi autó a legújabb Renault Grand Scénic, amely minden ízében azt jelzi, hogy első a família. Akciósan olcsón ESP-vel vihető, nálunk az izmos dízel csúcsmodell járt.
Egy ilyen autó tesztelése nem lehet más, mint közhelygyűjtemény. Kevés izgalmasabb autót vezettem, igaz, az adrenalin fokozásán kívül másra nem is való. A Renault Mégane RS versenyautó, közúton nem sok keresnivalója van. Ha csak nem az, hogy begyűjtse a rajongók hódolatát.
A hat egyterűből álló Renault-flotta (Modus, Grand Modus, Scénic, Grand Scénic, Espace, Grand Espace) egyik legnépszerűbbje újult meg. A francia márka eladásainak 10 százalékát teszik ki Scénic-ek, megjelenése óta 3,2 milliót adtak el. A családon belül 30 százalékos a hétszemélyes változatban is kapható nagyobbik aránya. Nem egyszerű ráncfelvarráson esett át a Grand Scénic, az autó 7 centivel hosszabb elődjénél, tengelytávja 3 centivel nőtt.