Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1f20f714-715b-42b2-9651-6199c5d4b1b0","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Nemzetbiztonsági érdeket veszélyeztetne Rogán Antal kabinetminiszter szerint, ha a külügyi tárca elárulná a HVG-nek, van-e még diplomata-útlevele Dzsudzsák Balázsnak vagy Balog Zoltánnak, és kapott-e újonnan ilyet például Lánczi Tamás. Azt is titkolja a kormány, hogyan jutott el magyar közvetítéssel 100 millió eurónyi orosz hitel Milorad Dodikékhoz.","shortLead":"Nemzetbiztonsági érdeket veszélyeztetne Rogán Antal kabinetminiszter szerint, ha a külügyi tárca elárulná a HVG-nek...","id":"20250410_Rogan-dontott-titok-kinek-van-diplomata-utlevele-igy-nem-tudjuk-Lanczinak-van-e-vagy-visszaadta-e-mar-Balog-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1f20f714-715b-42b2-9651-6199c5d4b1b0.jpg","index":0,"item":"4c0beba1-3cb6-4971-9889-6826eb7a7014","keywords":null,"link":"/360/20250410_Rogan-dontott-titok-kinek-van-diplomata-utlevele-igy-nem-tudjuk-Lanczinak-van-e-vagy-visszaadta-e-mar-Balog-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 06:45","title":"Rogán döntött: titok, kinek van diplomata-útlevele, így nem tudjuk, Lánczinak van-e, vagy visszaadta-e már Balog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe6ed0f6-b66c-439b-b136-7aeaacc5c0c9","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Egy csecsemőt dobnak ki a koncentrációs táborba tartó vagonból – így kezdődik Michel Hazanavicius animációs filmje, A legértékesebb áru. A Némafilmes Oscar-díjas rendezője ezúttal a holokausztról mesél – főleg gyerekeknek, de nem csak nekik. A sokoldalú francia filmessel több más újságíró társaságában Párizsban beszélgettünk.","shortLead":"Egy csecsemőt dobnak ki a koncentrációs táborba tartó vagonból – így kezdődik Michel Hazanavicius animációs filmje...","id":"20250410_nemafilmes-rendezoje-interju-Michel-Hazanavicius-a-legertekesebb-aru-holokauszt-animacios-film-gyerekek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe6ed0f6-b66c-439b-b136-7aeaacc5c0c9.jpg","index":0,"item":"a255afb0-cde8-4cee-a8ab-dcc180a7b37c","keywords":null,"link":"/360/20250410_nemafilmes-rendezoje-interju-Michel-Hazanavicius-a-legertekesebb-aru-holokauszt-animacios-film-gyerekek","timestamp":"2025. április. 10. 19:41","title":"„Nem lehet a gyerek fejéhez vágni, hogy milliókat pusztítottak el a gázkamrákban” ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Összegezték a költségeket. ","shortLead":"Összegezték a költségeket. ","id":"20250411_Autokoltseg-index-2025-Ezekben-az-orszagokban-eri-meg-leginkabb-elektromos-autot-fenntartani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460.jpg","index":0,"item":"cb9dea83-86e4-4115-9791-712cb6454fef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_Autokoltseg-index-2025-Ezekben-az-orszagokban-eri-meg-leginkabb-elektromos-autot-fenntartani","timestamp":"2025. április. 11. 08:48","title":"Autóköltség-index 2025: Ezekben az országokban éri meg leginkább a lízingelt elektromos autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10431d21-804e-45ff-91ae-b6e65eaf0a08","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A jövő év első felében lehet a fellebbviteli tárgyalás.","shortLead":"A jövő év első felében lehet a fellebbviteli tárgyalás.","id":"20250411_marine-le-pen-fellebbezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10431d21-804e-45ff-91ae-b6e65eaf0a08.jpg","index":0,"item":"405f9a23-7b6d-472c-9f40-ed0b2c79b68b","keywords":null,"link":"/vilag/20250411_marine-le-pen-fellebbezes","timestamp":"2025. április. 11. 18:09","title":"Benyújtotta a fellebbezését Marine Le Pen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e890eaa5-807e-4ef5-b4e8-886f3f50ae4c","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"A szövegben egyszer sem hangzik el a zsidó, a haláltábor vagy a gázkamra szó. Mégis a háború ellen, a szeretet érdekében szól.","shortLead":"A szövegben egyszer sem hangzik el a zsidó, a haláltábor vagy a gázkamra szó. Mégis a háború ellen, a szeretet...","id":"20250410_hvg-A-legertekesebb-aru-film-Michel-Hazanavicius","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e890eaa5-807e-4ef5-b4e8-886f3f50ae4c.jpg","index":0,"item":"fd1d3549-9d84-4a6e-af82-d056189599af","keywords":null,"link":"/360/20250410_hvg-A-legertekesebb-aru-film-Michel-Hazanavicius","timestamp":"2025. április. 10. 19:43","title":"Egyedi módon beszél a holokausztról a kétszeres Oscar-díjas Michel Hazanavicius első animációs filmje, A legértékesebb áru","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a078437-76c2-48cf-844a-e0dd6a11e6b5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A pilóta felkészültsége és a repülőgép állapota mellett a cégvezetés minősége is számít, ha csökkenteni akarja a repülőgép-balesetek valószínűségét – állapítja meg egy friss, a Corvinus Egyetem részvételével zajlott nemzetközi kutatás, amelyben több száz légitársaságot vizsgáltak.","shortLead":"A pilóta felkészültsége és a repülőgép állapota mellett a cégvezetés minősége is számít, ha csökkenteni akarja...","id":"20250411_biztonsagos-repules-legitarsasagok-vallalatiranyitas-penzugyi-szemelyi-jellemzok-vizsgalata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a078437-76c2-48cf-844a-e0dd6a11e6b5.jpg","index":0,"item":"b37eb53e-2674-4870-969b-c64e347a3ef0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250411_biztonsagos-repules-legitarsasagok-vallalatiranyitas-penzugyi-szemelyi-jellemzok-vizsgalata","timestamp":"2025. április. 11. 11:03","title":"Szeretné elkerülni a repülőbaleseteket? Érdemes figyelni a jelekre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f03712f7-a5e8-45b1-b890-a0852e24372c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Alföld középső részén 75 km/h-s széllökés is előfordult.","shortLead":"Az Alföld középső részén 75 km/h-s széllökés is előfordult.","id":"20250410_debrecen-porvihar-latotavolsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f03712f7-a5e8-45b1-b890-a0852e24372c.jpg","index":0,"item":"935863a4-8ce3-4213-a03c-27a6f9f7f758","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_debrecen-porvihar-latotavolsag","timestamp":"2025. április. 10. 14:44","title":"Durva porvihar Debrecennél, minimálisra csökkent a látótávolság a 4-es úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c90d69d4-2a2b-4d9b-8336-b177ea21ffdf","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A szenátusban 60 szavazat kellene ahhoz, hogy átmenjen a javaslat, a republikánusok azonban csak 53-an vannak.","shortLead":"A szenátusban 60 szavazat kellene ahhoz, hogy átmenjen a javaslat, a republikánusok azonban csak 53-an vannak.","id":"20250410_donald-trump-rendelet-szovetsegi-birak-vegzes-korlatozas-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c90d69d4-2a2b-4d9b-8336-b177ea21ffdf.jpg","index":0,"item":"62c52e4d-719b-41a6-90bb-35ce19d09a57","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_donald-trump-rendelet-szovetsegi-birak-vegzes-korlatozas-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. április. 10. 08:53","title":"Trump útjába álltak a bírák, a republikánusok meg is szavazták, hogy ne hozhassanak általános érvényű végzéseket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sem a quadrille-hez, sem Camoletti darabjához nincs semmi köze a Lagunának, mégis a négyes a Renault középkategóriásának szerencseszáma. A tesztautó két erőssége a négyhengeres 180 lóerős dízelmotor és a négykerék-kormányzás. Utóbbi szenzációszámba megy, a magyar piacon BMW-n és az Infinitin kívül más márkánál nem találkozhatunk vele.
Leading Car – hirdeti a felirat a kocsin. A World Series By Renault (WSR) hazai versenyének felvezető autója nem piacvezető ugyan a kategóriájában (ez első hét hónapban 137-et adtak el, ezzel a felső-középkategóriában a nyolcadik legkelendőbb autó), de fontos szereplője a magyar autópiacnak. Emlékszem, amikor a mávos főnököm Lagunájában először beülhettem, úgy éreztem, hogy közelebb kerültem az istenhez. A Lagunára azóta is tisztelettel tekintek, bár elismerem, hogy a versenytársak kissé lelépték. De nézzük, mivel tudnak védekezni a franciák.
2010 végén hozzányúltak az öregedő Lagunához. A laza ráncfelvarrásról korábban bővebben írtunk, amikor először vehettük szemügyre az új Lagunát, ezúttal inkább a négykerék-kormányzás élményét próbáljuk megragadni.
bcs
A négykerék-kormányzás adta sportosság tavaly ősszel is meglepett. Most, a hosszabb tesztelés során az egekbe repített. Úgy kanyarodik az autó, mint egy BMW. Mit BMW! Mint egy gokart, élvezet bedönteni, körforgalmakban gyorsítani. Hatvan kilométer/óránál alacsonyabb sebességeknél a hátsó kerék az elsőkkel ellentétes irányban fordul el, akár 3,5 fokos szögben. Így kisebb a fordulókör (megegyezik a Clióéval), könnyebb a manőverezhetőség. 60 kilométer/óra felett a hátsó kerék az elsővel azonos irányba fordul el, ami fokozott menetstabilitást eredményez. A hátsó tengely az ideális ívet követi, a hátsó kerék elfordulási szöge a legtöbb esetben nem haladja meg a 2 fokot. Javul az autó tapadása, az elektronikának később kell beavatkoznia, így a vezető jobban kitolhatja az irányítás határait. Annyira magabiztosan kanyarodtam vele, mintha összkerékhajtású kocsit hajtottam volna. Hidraulikus a szervokormány, a 4Controlnak csak egyetlen hátránya van, nincs pótkerék az ezzel szerelt verzióban.
Start-stop sincs, motorja halk, 400 newtonméteres nyomatékát már 2000-es fordulaton leadja. 8,5 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométeres óránkénti sebességre. Jó megy a kocsi, nem csupán a matricák éreztetik, hogy nem hétköznapi az ereje. Bő gázzal hajtva könnyedén ránk villan a traffipax. 5000-es fordulat fölött tilt le a motorelektronika - ezt próbálgatva 120 kilométer/órás sebességnél vettem észre az igazoltató rendőröket. Azt a bólintást nem kívánom senkinek, szerencsére nem füstöltek a gumik, így nem is tűnt fel a rend éber őreinek, hogy tesztelés esete forog fenn. A lassulás miatt felgyulladó vészvillogót szerencsére nem vették figyelembe. Hármasban 120-nál, négyesben 170 környékén dadog le a motor.
A takarékos vezetésben váltásra figyelmeztető jelző segít. Óvatos vezetéssel, kevés városi dugóval 7,5 literes átlagfogyasztást mértem a Lagunával megtett 300 kilométer végén.
Nem drága autó
A méretes autóból nem könnyű kilátni hátra, a tükrök kicsik, a tolatásban radar segít. A 18-as kerekek ellenére nem érezni az úthibákat, futóműve kitűnő. A kétzónás klímával, elektronikus rögzítőfékkel, négykerék-kormányzással, xenonfényszórókkal és ülésfűtéssel felszerelt Lagunát 180 lovas dízelmotorral 8 millióért kapunk, tesztautónkon még volt pár extra: többek között, 18 hüvelykes sötétszürke keréktárcsák 100 ezer forintért, metálfény 125 ezerért, Bose hangrendszer Bluetooth-kihangosítóval szépen muzsikál 160 ezerért pakoltak bele. A tesztautó végső ára 8,64 millió forint volt. Ezért a pénzért a hasonlóan felszerelt versenytársak közül nem kapunk semmit.
Versenytársaihoz képest ugyanakkor elmarad a kényelmi-szórakoztató rendszer színvonala, minősége és kezelhetősége (lassúbb, butább és körülményesebb), valamint a vezetéstámogató kiegészítések tárháza nagyon szegényes. Nincs holttérfigyelő, sávtartó, elalvásgátló, ütközés megelőző, de távolságtartó sebességtartó sem. Hétköznapi felhasználóként sokat bajlódnék a navigáció és a rádió/hifi beállításaival, sőt a telefonálás sem egyszerű – bár a Bluetooth-kapcsolat létrehozása könnyű. A funkciókat szétszórták, a középkonzol középső és alsó fertályán is találunk vezérlő gombokat, irányító bizgentyűket, amelyeket nem tudunk gyorsan és természetesen kezelni. A sebességszabályzó használatához előbb be kell kapcsolni a funkciót a középkonzol alján, majd a kormányon lévő gombokkal immár könnyedén szabályozhatjuk traffipaxok közelében a sebességet.
bcs
A legfrissebb auto-motor-und-sport magazin laikus felhasználókkal (fiatal és idős alanyokkal egyaránt) tesztelte egy tucat kocsi menürendszerét és beállításait. Ebben az összehasonlításban a Laguna végzett a végen, a leglassabb klíma-, hifi-, telefon-, navigációs beállításokkal. A legtöbb bosszúságot is a Laguna okozta a felhasználóknak.
Nekem sok bajom nem volt a testre szabással, de azért én is anyáztam, amikor nem tudtam felvenni híváskor a telefont, amíg meg nem találtam egy 15 milliméteres kapcsolót a kormány mögött. A navigáció kijelzője is jóval kisebb a versenytársakénál, előnye ugyanakkor, hogy könnyedén frissíthető. A Renault nem kínál hangvezérlést sem.
A hátsó ülések kényelme megfelelő, a csomagtartó 450 literje átlag alatti érték, akinek nagyobb kell, választhatja kombiban is a Lagunát.
Jó a tapintása, látványos, hosszú, illatos, finom. Mindez igaz egy jó szivarra, de igaz az új Laguna kombira is. Csak ez nem füstöl annyira. Részecskeszűrős.
Sorra érkeznek a Renault-kereskedésekbe az újdonságok. Ráncfelvarráson esett át a Clio, a Clio Grandtour, a Clio RS és már itthon is kapható a vidám Kangoo Be Bop.
Nagy is, dízel is, jó is, francia is. Vannak, akik szerint ez nyerő párosítás, míg mások úgy vélik, e négy jellemző közül több kizárja egymást. Utánajártunk.
Figyelemre és tiszteletre méltó a Renault Clio Renault Sport (RS) megjelenése, teljesítménye és az a nyom, amit az aszfalton, illetve a bámészkodók szívében hagy. A Clio RS igazi városi vagány, egy versenypályáról eltévedt streetfighter.
Szép csendben frissültek a Renault felső- és középkategóriás autói. Az Espace új belsőt, a ráncfelvarrott Laguna pedig egy nagy testvért is kapott. A koreai gyökerű Latitude csak márciusban érkezik hozzánk, viszont a megújult Laguna már kapható a kereskedésekben.
Mielőtt azt hinnénk, hogy ez a Renault Mégane szedán, azaz limuzin változata, nézzük meg jobban az autót. Szemből egyértelműen más, kissé sutább, mint a Mégane, hosszabb, hátulról pedig nem tudjuk, mennyiben hasonlítana, hisz nem gyártanak négyajtós Mégane-t. A Fluence-t a Mégane kombi alapjaira építik a törökországi Bursában.
Két újabb családi autóval bővült a Renault kínálata. A Mégane kombi inkább a sportosabb életvitelű apukák, anyukák és a cégek kedvelt autója lesz, míg a Scénic-en inkább a kisgyerekesek és az idősebbek szeme akad meg. A Scénic ára július elsejétől publikus, a kombit majd ősszel címkézik fel.
Megérkezett hozzánk is a Renault Mégane új változata, amely szakít elődje formabontó vonalaival és inkább a japános, sportos trendek csábításának engedett. Szép és használható lett a kompakt jövevény, motorjai erősek és takarékosak, és az árversenyben sem áll rosszul. A kupé inkább csak csábításra való, cégautónak és mindennapi használatra az ötajtós a jó.
Vidám családi autó a legújabb Renault Grand Scénic, amely minden ízében azt jelzi, hogy első a família. Akciósan olcsón ESP-vel vihető, nálunk az izmos dízel csúcsmodell járt.
Egy ilyen autó tesztelése nem lehet más, mint közhelygyűjtemény. Kevés izgalmasabb autót vezettem, igaz, az adrenalin fokozásán kívül másra nem is való. A Renault Mégane RS versenyautó, közúton nem sok keresnivalója van. Ha csak nem az, hogy begyűjtse a rajongók hódolatát.
A hat egyterűből álló Renault-flotta (Modus, Grand Modus, Scénic, Grand Scénic, Espace, Grand Espace) egyik legnépszerűbbje újult meg. A francia márka eladásainak 10 százalékát teszik ki Scénic-ek, megjelenése óta 3,2 milliót adtak el. A családon belül 30 százalékos a hétszemélyes változatban is kapható nagyobbik aránya. Nem egyszerű ráncfelvarráson esett át a Grand Scénic, az autó 7 centivel hosszabb elődjénél, tengelytávja 3 centivel nőtt.