Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"de2542e3-436e-4b71-b19c-fb0df09dd42e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ügyészség kezdeményezte az ír férfi letartóztatását és már minősített emberölés miatt nyomoznak.","shortLead":"Az ügyészség kezdeményezte az ír férfi letartóztatását és már minősített emberölés miatt nyomoznak.","id":"20250205_elore-kitervelt-emberoles-gyanusitas-japan-no-ferje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de2542e3-436e-4b71-b19c-fb0df09dd42e.jpg","index":0,"item":"ebb3371b-f62c-4188-a867-bcded52b4748","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_elore-kitervelt-emberoles-gyanusitas-japan-no-ferje","timestamp":"2025. február. 05. 17:04","title":"Már előre kitervelt emberöléssel gyanúsítják az elhunyt japán nő volt férjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Tavaly naponta 12 millió darab kis értékű csomag jött Kínából, az Európai Bizottság szerint ez rengeteg gondot okoz az EU-nak.","shortLead":"Tavaly naponta 12 millió darab kis értékű csomag jött Kínából, az Európai Bizottság szerint ez rengeteg gondot okoz...","id":"20250205_europai-bizottsag-vam-temu-csomag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e.jpg","index":0,"item":"b450a2ce-9657-4fe4-84b1-18405e7a398b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_europai-bizottsag-vam-temu-csomag","timestamp":"2025. február. 05. 16:12","title":"Az Európai Bizottság vámot akar kivetni a Temu és a Shein csomagjaira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85448957-993b-43a0-896b-443f4fa6ceae","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint egyértelműen kimutatható, hogy az emberi szervezetben egyre több mikroműanyag halmozódik fel.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint egyértelműen kimutatható, hogy az emberi szervezetben egyre több mikroműanyag halmozódik fel.","id":"20250205_mikromuanyag-felhalmozodasa-agy-maj-vese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85448957-993b-43a0-896b-443f4fa6ceae.jpg","index":0,"item":"c14abfe4-08b7-47e8-963c-112b76b6cce5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_mikromuanyag-felhalmozodasa-agy-maj-vese","timestamp":"2025. február. 05. 13:03","title":"Az agyban, a májban és a vesében is felhalmozódik a mikroműanyag, az agynál a legnagyobb a baj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c188bd3-da04-4df0-8754-6c30358ca8f3","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250206_Marabu-Feknyuz-Mi-nem-elado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c188bd3-da04-4df0-8754-6c30358ca8f3.jpg","index":0,"item":"3782ed7f-f820-4d27-b471-76b6946f7202","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Marabu-Feknyuz-Mi-nem-elado","timestamp":"2025. február. 06. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Mi nem eladó?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve semmihez. Pedig a fogalom maga súlyos betegséget takar, és nem mindegy, hogy felismerjük-e, illetve kezeljük-e időben a tüneteket. ","shortLead":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve...","id":"20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf.jpg","index":0,"item":"4d1ad8ef-1343-411e-905e-0f5f552f74c1","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","timestamp":"2025. február. 05. 07:30","title":"Rosszkedv vagy depresszió? Vegyük észre időben a jeleket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1121842e-656b-4aea-bb54-e5c089f555fd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vadászokat zavart meg az állat a Bükkben.","shortLead":"Vadászokat zavart meg az állat a Bükkben.","id":"20250205_bukk-ozd-medve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1121842e-656b-4aea-bb54-e5c089f555fd.jpg","index":0,"item":"490aad81-6b03-490f-ad27-014b563b8580","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_bukk-ozd-medve","timestamp":"2025. február. 05. 14:49","title":"A kocsiba pattanva menekült el két vadász egy Ózdnál felbukkanó medve elől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da157701-707b-47d5-a180-18b55682f5ba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.","shortLead":"A vadonatúj fejlesztésű Audi RS5 minden valószínűség szerint kitart a 6 hengeres hajtás mellett.","id":"20250205_v6-tal-tamad-az-uj-audi-rs5-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63-ra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da157701-707b-47d5-a180-18b55682f5ba.jpg","index":0,"item":"98a6ac2d-3557-4f7b-944f-b70d384f2f14","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_v6-tal-tamad-az-uj-audi-rs5-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63-ra","timestamp":"2025. február. 05. 06:41","title":"V6-tal támad az új Audi RS5 a 4 hengeres Mercedes-AMG C 63-ra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dac0b407-2fd7-4adf-a26c-f37bf384a26e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Oxfordi Egyetemen tárolt, a Vezúv által elpusztított tekercset sikerült úgy megvizsgálni a gépi látás segítségével, hogy a felnyitása nélkül legyen róla leolvasható a szöveg.","shortLead":"Az Oxfordi Egyetemen tárolt, a Vezúv által elpusztított tekercset sikerült úgy megvizsgálni a gépi látás segítségével...","id":"20250206_papirusz-tekercs-pompeji-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dac0b407-2fd7-4adf-a26c-f37bf384a26e.jpg","index":0,"item":"10bc74a0-875e-4423-bbbc-2edf6d31cd5f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_papirusz-tekercs-pompeji-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 06. 13:03","title":"Szénné égetett tekercset „nyitott ki” a mesterséges intelligencia, 2000 éve nem látott szöveget sikerült elolvasni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Blikk augusztus 24-én arról számolt be, hogy lecseréli flottáját a Magyar Posta. Utánajártunk, milyen szerződések alapján, milyen autókkal közlekednek ezentúl a Magyar Posta dolgozói és vezetői. A társaság tíz százalékkal csökkentette az állományban tartott gépjárművei számát, és a flottaösszetétel a kisebb értékű járművek javára változott.
A postai flottacsere lényege, hogy a Magyar Postánál kevesebb és alacsonyabb kategóriájú autókat szereztek be, de hogy pontosan mennyibe kerül ez az adófizetőknek, nem közölték. Meg kell elégednünk annyival, hogy a konstrukcióval négy év alatt 100 millió forintot takarítanak meg. Ha azonban letöltjük a Postaflotta Kft. februárban közzétett, cégautókkal kapcsolatos beszámolóját, kiderül, hogy 2010 utolsó hónapjaiban, illetve 2011 januárjában 433 millió 52 ezer 219 forint értékben kötöttek szerződéseket. A Blikk úgy tudja, hogy a vezetés nagy része új autót kapott.
A Magyar Posta közleményben hangsúlyozta, hogy a járműbeszerzéseit az érvényben lévő lízingszerződéseknek megfelelően intézi. Ezekben konkrétan rögzítik, milyen elhasználódást követően, illetve mennyi megtett kilométer után kell az adott autót lecserélni.
A Magyar Posta két ütemben szerezte be az összesen 176 új gépjárművét. Az első ütemben elsősorban kisbuszokat és a belső dolgozói mozgást segítő kulcsos munkaautókat cserélik le, a második ütemben személyi használatú gépjárműcsere történik, azaz a vezetők, középvezetők, illetve személyi használatra jogosult dolgozók kapnak új autót.
am
Az előbbi során Skoda Fabiákat, Skoda Octaviákat (összesen 100 autó) és 22 Fiat Scudo kisbuszt szerzett be a Magyar Posta, ennél több használtat adott le, így összességében 10 százalékkal csökkent a flotta darabszáma. Ezekkel a járművekkel külső üzleti kapcsolattartást, értékesítés-támogatást, belső, technológiai és biztonsági ellenőrzést, dolgozói hajnali munkába szállítását, kisebb mennyiségű anyagszállítást végeznek.
A második ütemben 50 új autót szereztek be: két Volkswagen Passatot, hét Volkswagen Jettát, 24 Skoda Octaviát és 17 Skoda Fabiát. Ezek között lehetnek vezetői autók is.
A járműbeszerzéssel a Magyar Posta 100 százalékos leányvállalatát, a Postaautó Duna Zrt.-t bízta meg, amely 2010 második félévében árajánlatokat kért be 122 plusz 50 autó 4 évre és 150 ezer kilométerre szóló tartós bérleti konstrukciójára, amelyet leányvállalata, a Posta unokavállalata, a Postaflotta Kft. nyert el. A javításokat és karbantartásokat az a Postaautó végzi, amely 23 telephelyet üzemeltet, márkaszerviz jogosultságokkal rendelkező, kereskedelmi és flottakezelési tevékenységet végző szervezet, egységes vállalatirányítási és auditált minőségirányítási rendszerrel. A Postaautó 2010-ben 243 járművet üzemeltetett, ebből 127 postaflottás. (A társaság főbb adatai 2010-ben: saját tőke 2 milliárd forint, jegyzett tőke 1,2 milliárd forint, nettó árbevétel 3,8 milliárd forint, létszám 290 fő.) A bérleti és flottakezelési szerződés értelmében több ütemben – a gépjárművek leszállításával összhangban – 2010. december 21-től biztosítja a Postaflotta Kft. a szerződésben meghatározott gépjárműtípusokra és darabszámban a Magyar Posta Zrt. részére a szolgáltatást.
[[ Oldaltörés (Hogyan takarékoskodtak?) ]]
Amint azt korábban megírtuk, Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter 2010. november 11-én a nyilvánosságra került járműcsere kapcsán leállította az üzletet, és arra kérte az állami nagyvállalatot, tanúsítson mértékletességet.
A korábbi személyi használatú járműveket, tekintettel arra, hogy a flottakezelő kft.-vel az előző menedzsment által korábban megkötött, majd egy évvel meghosszabbított, határozott idejű szerződés 2010. december 31-én lejárt, 2010. decemberében a Magyar Posta visszaadta a bérbeadó Postaflotta Kft. lízingcégnek, majd kisebb darabszámban és kedvezőbb konstrukcióban a használt gépjárműveket újra bérbe vette. Az átmeneti időszak alatt a költségtakarékosság jegyében a Magyar Posta a személyi használatú gépkocsira jogosult munkavállalóinak körét csökkentette, és kidolgozta az új beszerzés alapelveit. Átdolgozta a jogosultság szempontjait, melyek szerint az autóhasználatot a felső- és középvezetők munkaköre és az utazási szükségletek együtt határozzák meg.
A miniszteri döntés nyomán a személyi használatú gépjárművek cseréjére 2011. január 1-jétől nem került sor, így a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően a használt autókkal oldották meg a feladatokat.
A Postaflotta Kft.-vel kötött szerződést 2011. július 8-án módosították, ennek keretében a személyi használatú gépjárművek ütemezett cseréje jelenleg folyamatban van, várhatóan szeptemberben fejeződik be. A fenti szerződéseket a Magyar Posta igazgatóságának jóváhagyásával kötötte a társaság.
A Magyar Posta közleménye szerint a cserére szoruló hatéves járművek többsége már 200 ezer kilométert futott, ezért a használt gépkocsikkal együtt járó magasabb szervizköltségek miatt ez nem lett volna gazdaságos, a bérleti és flottakezelési díj jelentősen meghaladta volna az újonnan bérelhető, előzőeknek megfelelő típusú és kategóriájú gépjárművek bérleti és flottakezelési díját. Tekintettel a flottakezelési szerződésre, illetőleg annak megszűnésére, a járművek visszaadása csak egységesen történhetett, így nyilvánvalóan szerepelt a visszaadott járművek között 2 éves is, melyekkel korábban a javíthatatlan, totálkáros, illetőleg szerződés alapján túlfutott gépkocsikat cserélte le a flottakezelő.
A Magyar Posta közleményben hangsúlyozta, hogy a leányvállalaton keresztül lebonyolított bérleti konstrukciója megfelel a közbeszerzés szabályainak és vállalatcsoport szinten sokkal előnyösebb a korábbinál: a Postaflotta Kft. díja mintegy 15 százalékkal alacsonyabb a korábbi lízingdíjaknál.
A Magyar Posta közérdekű adatai között találtunk érdekesebb korábbi, 2009-es szerződéseket, amelyek 235 millió forint értékben terepjárók beszállításáról, 592 millió forint értékben tehergépkocsik beszállításáról, 45 darab Ford Transit megvásárlásáról (94 millió forint értékben), illetve 1 milliárd forintos karbantartási és javítási megrendelésről szóltak (ezt a Postaautó Duna Zrt.-vel kötötték).