szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Lezáratta a Paks-Csámpai bekötőút egy szakaszát a Tolna Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége, mert nincs üzemeltetője, és nem rendelkezik forgalomba helyezési engedéllyel – közölte Réger Balázs kabinetvezető-sajtófőnök szerdán.

Réger Balázs elmondta, hatóságuk az M6 autópálya Dunaújváros–Szekszárd szakaszhoz kapcsolódóan április 6-án adott forgalomba helyezési engedélyt az említett útszakaszra. Az út kezelőjének az út építtetőjét és az ingatlan vagyonkezelőjét, az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt-t nevezte meg, amely megfellebbezte az engedélyt.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság Másodfokú Hatósági Főosztálya július 5-én kelt határozatában az elsőfokú döntést megváltoztatta és a forgalomba helyezési engedélyt nem adta meg az útszakaszra. Ez alapján szólította fel a Tolna Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége az építtetőt, hogy augusztus 31-ig az utat a közlekedés biztonsága érdekében fizikai elemekkel zárja le.

A Tolna Megyei Kormányhivatal sajtófőnöke a lezárással kapcsolatos lakossági kifogásokra reagálva közölte, hogy a közlekedési hatóság határozatáról mind a paksi önkormányzatot, mind a készenléti szerveket levélben, a lakosságot hirdetmény útján tájékoztatták. Az útlezárás a vonatkozó műszaki szabályozásoknak megfelelően történt, azt a közlekedők részére a megelőző útcsatlakozásokban tábla jelzi.

A jogszabály előírja, hogy ha az út nem rendelkezik forgalomba helyezési engedéllyel, a forgalom részére megnyitni nem szabad. Ehhez szükség van egy üzemeltetőre, amivel jelenleg ez az útszakasz nem rendelkezik – hangsúlyozta Réger Balázs. Dr. Blazsek Balázs Paks főjegyzője úgy nyilatkozott, hogy az autópálya építtetője korábban próbált az önkormányzattal egyezségre jutni, hogy vegye át üzemeltetésre az autópálya miatt átépített utakat, de az önkormányzat ezt elhárította, mivel „Paks nem akart autópályát építeni, ezért a kárfelelősséget és a karbantartással járó költségeket sem akarja viselni” – fogalmazott a jegyző.

Az M6-os autópálya Dunaújváros és Szekszárd közötti középső szakaszát 2010 március 31-én adták át. A 65,1 kilométeres autópálya-szakaszt PPP-konstrukcióban, a magán és közszféra együttműködésében az M6 Tolna Koncessziós Zrt. építette és üzemelteti 2038. július 16-ig. A társaság és a gazdasági minisztérium közötti szerződés nettó jelenértéke 118,6  milliárd forint. A magyar állam 30 évig rendelkezésre állási díjat fizet a koncessziós társaságnak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Radar360: Milliók Demeter zenésztársának, kevés pénz a tanároknak

Radar360: Milliók Demeter zenésztársának, kevés pénz a tanároknak

Összegyűlt a pénz a magyar olimpikon kislányának kezelésére

Összegyűlt a pénz a magyar olimpikon kislányának kezelésére

A Fidesznek és Páva Zsoltnak köszönetet mondó feliratok lepték el Pécset

A Fidesznek és Páva Zsoltnak köszönetet mondó feliratok lepték el Pécset