szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Amennyit nyert a vámon a szépséges orrával a Captiva, annyit elveszített a réven: terepre alkalmatlan az autó, kivéve, ha hátramenetben vágunk neki. Alkotóik tudják, hogy az ilyen nagytestű SUV-ok tulajdonosai a városi dzsungel mellett főként országúton használják az autót. Erre tökéletes a Captiva, majdnem egy Q7 érzetét nyújtja, miközben legalább 5 millióval olcsóbb.

A minőség, a futáskomfort, a belső eleganciája messze elmarad az Auditól, de ha csak az autót nézzük, lehámozva a külsőségeket, fej-fej mellett vagyunk újra. Motorban, váltóban, fékekben, futóműben ismét lehagyja a Captivát a német bálna. Őszintén: elég a 184 lóerő, lenyeljük a billegést, és hamarabb fékezünk, ha baj van. Egy SUV-ba ülni nagy kiváltság, akinek nincs rá elég pénze, legfeljebb álmodhat róla. A Captiva kissé közelebb hozza az álmot egy hétköznapi magyar ember valóságához, hisz 6,6 millió forintocskáért már beülhetünk az alapmodellbe (A 167 lóerős benzines ötüléses ellátmánya: 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, 6 légzsák, ABS és ESC kipörgésgátlóval, visszagurulás-gátlóval és lejtmenet-szabályozóval, klímaberendezés, hat hangszóró rádio/CD MP3 lejátszóval, Bluetooth, rádió távvezérlés a kormánykerékről).

bcs

Tesztautónkat a legmagasabb LTZ felszereltséggel szállították: műbőr üléseken csúszkálhattunk egy-egy tempósabb kanyarban, a hajnali hideget tompította az ülésfűtés, a telefonálást Bluetooth-kihangosító tette legálissá, autópályán tempomat tartotta sebességet, tolatáskor radar védte meg a fényezést. Nem volt a kocsiban ugyanakkor USB-csatlakozó. Nem hiányoltam, de lehet még rendelni tolótetőt és navigációt is a Captivához. A 2,2 literes kézi váltóval szerelt terepjáró ára 9,55 millió forint – megéri az árát. Hogy milyen alapon?

A Captiva utóbbi két generációját szinte minden körülmények között próbára tettük: összesen a két autóval 4000 kilométert tettünk meg, jártunk 2300 méter magasan, vezettük terepen, átkeltünk vele a Hargitán, hét személlyel is utaztunk, teherautóként egy zenekar felszereléseit szállítottuk, és tartósan 200 kilométer/órás sebességgel hajtottuk külföldön. Egyedül a fogyasztás az, amiben javításra szorul a Captiva, a 9,9 literes átlag (a legutóbbi 1500 kilométeres tesztelés során, amelyben 500 kilométeres nagy sebességű autópályázás is volt) elfogadható adat, de elvárható, hogy 8-9 liter körül alakuljon vegyes üzemben 100 kilométerenként. 2 tonnája és 19-es kerekei valamicskét magyarázzák férfias étvágyát.

Mivel az előző Captivával kialakult egyfajta érzelmi viszonyom, fájt, hogy a terepjáró képességétől megfosztották. Annyira lelóg a látványos hűtőmaszkot hordozó lökhárító, hogy egy-egy combosabb hazai padkán simán fennakad. Volt is olyan kolléga, akinek sikerült, látszott a tesztautó orrának illesztésein. Ciki, hogy ekkora kocsival ki kell ugrani parkoláskor és nézegetni, hogy ne ragadjunk le.

A fedélzeti számítógép kékben izzik, rendhagyó módon mutatja a külső és a belső hőmérsékletet is, fapados navigációja kimerül az iránytűben, egy-egy komolyabb hajós, vagy repülős biztos haza is talál vele. A középkonzolon a régebbi Chevy-k, Cadillacek kapcsolói keverednek a koreai háttéripar megoldásaival. Az anyagok között puhát is találunk, ami kopog, az nagyon kopog. Illesztési pontatlanságot találunk, az egyben kiöntött könyöktámasz-pohártartó egység rángatva és rossz úton csúnyán zörög. Az elektromos rögzítő fék többször megtréfált, amikor egyszer fáradtan álltam le, majdnem elgurultam. Utána mindig duplán ellenőriztem.

Az ülések laposak és puhák, de kényelmesek. A leghátsó két ülés szükség esetén használható, mi öt felnőtt (mind meglett roadok, akik az első szigetszentmiklósi nemzetközi fúvóstalálkozó levezénylésében segédkeztek) és két gyerek összeállításban használtuk. Áruszállításra kifejezetten alkalmas a Captiva, öblös rakterét öröm megpakolni. Praktikus megoldás, hogy a hátsó szélvédő külön nyitható, az már kevésbé, hogy csak a kulcsról.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Toyota Yaris teszt: kívül kicsi, belül nagy

Érett pofával, férfias tekintettel, de női bájjal támad októbertől a Toyota Yaris harmadik generációja. A kisautó jól vezethető, motorjai takarékosak, felszereltsége gazdag is lehet, ára pedig jelzi, hogy leendő vásárlója Toyota minőséget, értéktartást és megbízhatóságot választott. A cégeknek is kelleti magát, sőt a Facebook-függők is beleszerethetnek.

Biró Csongor Autó

Opel Ampera teszt: 100 kilométer 1,4 liter benzinnel

Mindennek megvan az ideje, mint a szalmakalapnak - szokta mondani anyám. A villanyautók ideje még nem jött el, de fénylik az alagút végén valami, ez az Opel Ampera. Kész van, itt van, teljesen autó és teljesen környezetbarát. A hatótávnövelő benzinmotorral ellátott villanyautóval forradalmi változások indulnak meg az autópiacon, az Ampera a környezettudatos és innovatív közlekedés egyik legsikerültebb szereplője. Kipróbáltuk és felvillanyozódtunk.

Biró Csongor Autó

Chevrolet Orlando teszt: Amerika visszainteget

Az Orlando az első Chevrolet a hazai kínálatban, amelyben tényleg úgy érzem, hogy Amerika köszönget vissza. Meglepően jól néz ki a dobozforma, kellően agresszív a tekintete, arculata modern és letisztult. Tágas, nagy, amennyire kell ormótlan, de barátságos is egyúttal. Az koreai előzményekhez képest ez van a legközelebb a Chevy, a Dodge, a Chrysler által képviselt amerikai életérzéshez.

Biró Csongor Autó

Chevrolet Cruze teszt: flottások, figyeljétek!

Piaci bevezetése, 2009 óta világszerte egymillió Chevrolet Cruze talált gazdára, többségük amerikai. De hogy Nyugat-Európában is felkerüljön a slágerlisták élére, a Chevrolet bevetette a Golf-gyilkos ötajtóst. Kétféle motorral teszteltük az olcsó kompakt autót.

Biró Csongor Autó

Renault Laguna teszt: francia négyes

Sem a quadrille-hez, sem Camoletti darabjához nincs semmi köze a Lagunának, mégis a négyes a Renault középkategóriásának szerencseszáma. A tesztautó két erőssége a négyhengeres 180 lóerős dízelmotor és a négykerék-kormányzás. Utóbbi szenzációszámba megy, a magyar piacon BMW-n és az Infinitin kívül más márkánál nem találkozhatunk vele.

Biró Csongor Autó

Dacia Duster teszt: ne tessék tolakodni, nem jut mindenkinek!

Többször vezettem már a románok hősét – olyan kocsi ez, amelynek mindig szívesen szorítok helyet a naptáramban, de ezúttal hosszú tesztnek vetettük alá a Dusztert (ahogy Zoltán nagyapám mondja): elvittük haza, a Kárpátok aljára, megmászattuk vele a Hargitát és megnéztük, mit tesz vele hirtelenjében 2000 vad kilométer.

Biró Csongor Autó

Audi A6 teszt: szavazz rám!

Tovább kellene gurítani ezt az autót a politikus jelző árnyékából! Az Audi A6 többet érdemel, mint levitézlett honatyák és jól megtömött minisztériumi alkalmazottak cégautójaként porosodni a köztársaság garázsában.

Biró Csongor Autó

Lexus CT 200h teszt: kevesebbet fogyasztott, mint a Prius

Kompakt, hibrid és prémium. Egy ilyen autó van a magyar piacon, a Lexus CT 200h. Egyedisége a különlegessége, valamint az, hogy mindhárom jelző tökéletesen kifejezi. Kompakt mérete városi használatra teszi alkalmassá, nem ijednek meg méreteitől a nők és az idősebb generáció sem. Hajtásáról benzin- és elektromos motor kiegyensúlyozott összhangja gondoskodik, prémium kialakítása, minősége és felszereltsége nem tűr kritikát. Mestermunka, 4,8 literes fogyasztással, 12,3 millióért.

Biró Csongor Autó

Opel Astra teszt: megdolgozik az áráért

A tesztautónk 20 ezer kilométert futott, így szinte használtautós tesztnek is felfoghatjuk a próbát. Az igazsághoz tartozik, hogy ennek semmi nyomát nem éreztem az autó működésében, minden a helyén volt, nem zörgött semmi és műszakilag is kifogástalannak tűnt az Astra.