Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szokatlan húzás a Microsofttól: megmutatták, mi az, ami már biztosan nem jelenik meg a Windowsban. Fotókon öt különböző Start menü, ami végül nem nyerte el a cég és a tesztelők tetszését.","shortLead":"Szokatlan húzás a Microsofttól: megmutatták, mi az, ami már biztosan nem jelenik meg a Windowsban. Fotókon öt különböző...","id":"20250517_microsoft-windows-11-start-menu-elvetett-koncepciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6.jpg","index":0,"item":"53233185-d9cb-4683-97e0-c38b8933af39","keywords":null,"link":"/tudomany/20250517_microsoft-windows-11-start-menu-elvetett-koncepciok","timestamp":"2025. május. 17. 20:03","title":"Kitálalt a Microsoft: 5 Start menü, ami végül Stop menü lett a Windowsban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d9983bf-192a-4923-bc31-3927c558c15c","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Győzni látszik a józanság a Donald Trump által kirobbantott vámháborúban, miután hétfőn az USA és Kína tűzszünetet kötött. A világgazdaság és a globális kereskedelem viszont még szenvedni fogja a Washington keltette bizonytalanságot.","shortLead":"Győzni látszik a józanság a Donald Trump által kirobbantott vámháborúban, miután hétfőn az USA és Kína tűzszünetet...","id":"20250518_hvg-vamhaboru-kina-usa-nagy-britannia-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d9983bf-192a-4923-bc31-3927c558c15c.jpg","index":0,"item":"28815571-da7d-47a1-bb67-aa23a7d9086c","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-vamhaboru-kina-usa-nagy-britannia-eu","timestamp":"2025. május. 18. 16:00","title":"Diplomáciai bravúr: Soros György volt igazgatója intézte el, hogy ne torkolljon tragédiába a vámháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf0129e1-efd5-46ae-87d0-7d34b973e225","c_author":"Bálint Dávid","category":"360","description":"Nem túlzás azt feltételezni, hogy akinek kertje van, az év közben szeretné meglepni magát és családját egészséges, „íze van” zöldségekkel és zamatos gyümölcsökkel. Ennek egyik kulcsát sokan – nagyon helyesen – talajaink minőségében, a talaj-előkészítésben látják. Hogyan tesztelhetjük a kerti talajt egy egyszerű és okos alkalmazás segítségével, és mi a teendő, ha azt találjuk, hogy kimerült? ","shortLead":"Nem túlzás azt feltételezni, hogy akinek kertje van, az év közben szeretné meglepni magát és családját egészséges, „íze...","id":"20250517_rossz-talaj-kimerult-talaj-kerteszkedes-slakes-applikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf0129e1-efd5-46ae-87d0-7d34b973e225.jpg","index":0,"item":"cb36ea96-b818-46bd-8543-42a9760897e4","keywords":null,"link":"/360/20250517_rossz-talaj-kimerult-talaj-kerteszkedes-slakes-applikacio","timestamp":"2025. május. 17. 15:45","title":"Így deríthetjük ki, hogy kimerült-e a talaj, javítanunk kell-e kertünk földjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0a405d9-6298-4933-a445-b661219afab3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump abban bízik, hogy közvetítésével létrejöhet a tűzszünet, amelyről az oroszok és az ukránok a pénteki közvetlen tárgyaláson nem tudtak megállapodni.","shortLead":"Donald Trump abban bízik, hogy közvetítésével létrejöhet a tűzszünet, amelyről az oroszok és az ukránok a pénteki...","id":"20250517_donald-trump-vlagyimir-putyin-volodimir-zelenszkij-targyalas-haboru-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0a405d9-6298-4933-a445-b661219afab3.jpg","index":0,"item":"1f5d054a-c579-4e56-8100-7dd14ec4420f","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_donald-trump-vlagyimir-putyin-volodimir-zelenszkij-targyalas-haboru-telefon","timestamp":"2025. május. 17. 17:56","title":"Trump hétfőn telefonon tárgyal Putyinnal és Zelenszkijjel is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bdb2902-776c-456e-96c5-b5a7c1e2ef10","c_author":"HVG","category":"360","description":"Azt a rendőrség is megállapította, hogy a bűnös sosem keresett rá gyermekpornóra az interneten. Ez ugyan nem mentség, de pusztán linkekre kattintgatva került egyre lejjebb egy csúszós lejtőn. Egyre többen keverednek így bajba.","shortLead":"Azt a rendőrség is megállapította, hogy a bűnös sosem keresett rá gyermekpornóra az interneten. Ez ugyan nem mentség...","id":"20250517_hvg-pornooldal-perverz-videok-buncselekmeny-pedofilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bdb2902-776c-456e-96c5-b5a7c1e2ef10.jpg","index":0,"item":"d2b291a5-1b72-4acc-8108-4fb4ad649fd5","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-pornooldal-perverz-videok-buncselekmeny-pedofilia","timestamp":"2025. május. 17. 16:15","title":"Legális pornóoldalakon kattintgatnak, így kerülnek végül pedofilként börtönbe egyre többen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbc27d5b-196b-4e75-b08d-0f3da3400c16","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnökét láthatóan zavarja, hogy a lapok több figyelmet szentelnek a működésüket fenyegető kérdésnek, mint a Nagyváradra vezető túrával.","shortLead":"A Tisza Párt elnökét láthatóan zavarja, hogy a lapok több figyelmet szentelnek a működésüket fenyegető kérdésnek, mint...","id":"20250518_Magyar-Peter-Nagyvarad-gyaloglas-tura-felhaborodas-atlathatosagi-torveny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbc27d5b-196b-4e75-b08d-0f3da3400c16.jpg","index":0,"item":"0338d00f-61c9-4f5d-b9fa-e71c44d5f029","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Magyar-Peter-Nagyvarad-gyaloglas-tura-felhaborodas-atlathatosagi-torveny-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 11:28","title":"Magyar Péter sajnálja, hogy a sajtó „hatalmas felháborodásában” nem foglalkozik eleget a gyaloglásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd6c2bec-061b-4bad-aea5-aae8a69216e7","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Nicușor Dan arról biztosította a romániai magyar választókat, hogy „Románia jövője csak akkor épülhet fel, ha minden közösséget tiszteletben tartunk”. ","shortLead":"Nicușor Dan arról biztosította a romániai magyar választókat, hogy „Románia jövője csak akkor épülhet fel, ha minden...","id":"20250517_nicusor-dan-romania-valasztas-erdelyi-magyarok-nyilt-level-george-simion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd6c2bec-061b-4bad-aea5-aae8a69216e7.jpg","index":0,"item":"6556b9f4-20da-43fa-a72c-af6033047aee","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_nicusor-dan-romania-valasztas-erdelyi-magyarok-nyilt-level-george-simion","timestamp":"2025. május. 17. 15:01","title":"A kampányhajrában írt nyílt levelet az erdélyi magyaroknak a magyargyűlőlő Simion ellenfele ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7d83159-3612-4839-b6b5-988b51e2b511","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nagy- és kiskereskedelemre alapított vállalatot Budapesten a kolozsvári Poultry Investment S. A., a Székely Csürke márkanév tulajdonosa.","shortLead":"Nagy- és kiskereskedelemre alapított vállalatot Budapesten a kolozsvári Poultry Investment S. A., a Székely Csürke...","id":"20250517_hvg-szekely-csurke-kerezsi-miklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7d83159-3612-4839-b6b5-988b51e2b511.jpg","index":0,"item":"c053d085-2e2a-408f-ad62-1b911b7ed22d","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-szekely-csurke-kerezsi-miklos","timestamp":"2025. május. 17. 08:30","title":"Minden és mindenki székely, barcasági vagy legalább erdélyi: terjeszkedik a Székely Csürke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A lehető legjobban felszerelt Chevrolet Aveót teszteltük 1,6 literes benzinmotorral és automatikus váltóval. Felnőtt a versenytársaihoz, de messze van még a csúcs, bár az ötcsillagos törésteszt, valamint az 502 literes csomagtartó dicséretre méltó. Ára vonzó, dinamikája kevésbé.
70, 86, 100 és 115 lovas benzines motorokkal választhatjuk a Chevrolet Aveót, a dízelre még várni kell, pedig az lesz igazi feltámadása a koreai-amerikai kettős állampolgárságú kisautónak. Most hiába szólnak a trombiták, az 1,6-os Aveo nem váltja meg a világot, főleg nem az automatikus váltóval szerelt példánya.
A négyajtós, automatikus váltós Chevrolet Aveo alpolgármesterek és jegyzők álomautója. Minden megvan benne, ami egy szolgálati autóhoz kell, ám semmi nincs benne, amibe beleszerethetnénk. A mai világban ez utóbbira amúgy sincs szükség, szenvtelenül élünk és szenvtelenül halunk. Az Aveo ezzel a felszereltséggel már-már majdnem olyan, mint egy ideális kisautó, de azért ne essünk túlzásba: bármennyire is elérkezett a francia-olasz-német versenytársak előszobájába, az Aveónak szüksége van még egy lépésre, egy lökésre. Az autó, amire nem vágyunk, ám, ha a fenekünk alá tolják, beleszokunk és kedvelni fogjuk.
bcs
Jól néz ki, szemből mindenképp. A motorkerékpároktól kölcsönzött szemei dögösek, hátsója nem üt akkorát, ám csomagtartója a kategória élvonalába emeli. A puttony 502 literes, 7 literrel marad el a kategóriacsúcsot jegyző Logantól, szája szűk, viszont jó mélyre pakolhatunk. Ajtajának lecsukása hangos és mocskos művelet, nincs fogantyú és a csillapítás is nulla. Parkolásban tolatóradar segít. A külső tükrök mérete megfelelő, jól lehet manőverezni a kocsival.
Automatikus váltója a kényelmet szolgálja, de dinamikus haladást ne várjunk tőle. A motor amúgy sem karcos, a váltó azonban székely bácsitól menekülő ördögként kulcsolja patás lábait a nyakába, így próbálja lassítani. Hatsebességes, és van kézi fokozata is. Ebben (M fokozat) a váltó bütykén lévő plusz és mínusz gombokkal válthatunk fel és vissza. A jó benne, hogy hagyja az automatika, hogy kedvünkre váltogassunk, ugyanakkor rossz is, hogy nem segít be, ha például induláskor véletlenül M-be küldtük a kart (közvetlenül a D fokozat után következik, ha nem nézünk oda, könnyen így járunk) és kifolyik a fülünk, úgy üvölt a motor a fordulattartomány vörös zónájában.
Ha nincs forgalom szépen, kényelmesen dolgozik a váltó helyettünk, de ha zsúfolt úton előzgetünk, akkor rugalmatlansága felbosszant. Nagy gázra (előzni szeretnék) percekig csak bőg a motor, az autó nem gyorsul, hatosból hármasba vált vissza (pedig négyes, vagy ötös is elég lenne). Tétovaságát hamar megunva meglódul az autó, az előzések zömét sikeresen be is fejeztem, de nem érezzük erősnek a csúcsmodellt. Ha van időnk előzni, akkor padlógáz helyett finoman, hosszan nyomjuk a gázpedált, akkor szépen és finoman tudjuk megelőzni a lassabb járművet, csak győzzük kivárni. Száz kilométer/órás sebességnél 2200-at forog a főtengely, 120-nál 2500-at, 130-nál 3000-et. Ha ilyenkor tempomatra váltunk, megbarátkozhatunk a menetzajjal, nem veszélyes. 140 fölött azonban hangos, beszélgetni nem nagyon tudunk.
7,6 literes átlaggal vettem át az autót, ezek szerint vannak csodák, nekem nem sikerült nyolc alá szorítani a fogyasztást. Amikor gyorsan vezettem és autópályán is használtam, 9 literes átlagot mutatott a fogyasztásmérő, városi, elővárosi nyugodt tempójú vezetésnél ez lement 8,1 literre a háromszáz kilométeres próba végén. Kisautótól nem várnánk ilyen nagy szomjúságot, ráadásul a menetdinamika nem is szolgált rá a dőzsölésre.
Futóműve pattogósabb, mint az ötajtósé, a budakeszi emelkedőn a reggelire elfogyasztott három virsli kardozik a gyomromban. A 17 hüvelykes felnik erre rá is játszanak. A Kapy úton tempósan kaptatva felfelé a keresztirányú úthibákon néha elveszítjük a tapadást, olyan mintha repülne az autó. Kormányzása meglepően közvetlen, jó az úttartása.
A Cruze-ból megismert kormány az Aveóban együtt mozog a bajuszkarokkal, a műszerfal kijelzője olyan, mint egy motoré, a fordulatszámmérő hangsúlyos helyet kapott, a kilométeróra digitális, a fedélzeti számítógép kijelzője jó helyen van, mindig rémisztgethet fogyasztási adataival. A középkonzol tetszik, a manuális klímát ülésfűtés egészíti ki az LTZ Plus felszereltségben. Ugyanehhez tartozik a napfénytető, amely elektromosan nyitható és tolható. Az ülés kényelmes, az üléspozíció ideális a vezetéshez, az üléslap rövid, a kartámasz útban van, mint minden kisautóban általában. Esti fényekben jobban néz ki a beltér, esti megvilágításában derült ki számomra, hogy ülésfűtés is van benne. A kesztyűtartó kétrekeszes, a felsőben elfér egy mobiltelefon is, de igazából hangzó eszközöknek találták ki, itt van az aux- és az USB-csatlakozó. Mobilt a műszerfal két oldalán található nyitott résekben is tárolhatunk, pohártó mindenkinek jut. Hátul sem szűk az Aveo, kis család kényelmes utazhat benne.
Bluetooth-szal könnyen és gyorsan összeköthetjük, majd pedig kihangosíthatjuk a telefonunkat, sőt a rajta tárolt zenéket is lejátszhatjuk. Üzleti autó jellegét a tempomat is hangsúlyozza.
Négyajtós Aveóhóz legolcsóbban 1,2 literes, hetven lovas benzinmotorral 2,79 millió forintért juthatunk, az LS alapfelszereltség tartalma: hat légzsák, 4 csatornás blokkolásgátló (ABS) fékasszisztenssel, elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) kipörgésgátlóval (TC) és visszagurulásgátlóval (HSA), tempomat, isofix gyermekbiztonsági rendszer, 14 hüvelykes acél keréktárcsák, távirányítású központi zár, elektromos ablakemelők elöl, kísérőfény, CD-s rádió mp3 lejátszóval. Jó tudni, hogy egy balesetnél a tető az autó súlyának 4,2-szeresét is elbírja.
Az EuroNCAP nemzetközi autóbiztonsági intézet legújabb töréstesztjén felemás eredmények születtek. Az Alfa 159 és a Peugeot 207 kiváló eredménnyel bizonyított, a Chevrolet Aveo és a Kia Cerato csúfosan leszerepelt. A legújabb magyar Suzuki is csak négycsillagos.
A Chevrolet Aveo svájci bemutatóján nem győzték hangsúlyozni, mennyire új, friss és nagyszerű az autójuk. És valóban: szemből izgalmas, bent tágas, modern és haladó szellemű autót építettek. A motorválaszték kezdetben csak benzinesekből áll, teszteltük mindegyiket, kipróbáltuk az automatikus váltót, vezettünk négy- és ötajtós Aveót is.
Méreteiben nem, külső és belső megjelenésében jelentősen változott az új Chevrolet Aveo, a hazai autópiac egyik legolcsóbb modellje. Alapára 1,2 literes motorral 2,6 millió forint listaáron. A lengyeleknél gyártott koreai kisautót meg lehet szeretni, de nekem nem sikerült.
Civil szervezetek és influenszerek hívására demonstrálnak a Kossuth téren az „átláthatósági törvény” tervezete ellen. A demonstráció kezdetén mintegy ezren lehettek a téren, fokozott rendőri jelenlét mellett. Tudósításunk folyamatosan frissül.