Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"445aa76a-58cb-4efd-9af4-b657bd0eac46","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Koncz Zsófia számítása szerint havonta 109 ezer forint pluszbevételhez juthatnak majd az érintett nők.","shortLead":"Koncz Zsófia számítása szerint havonta 109 ezer forint pluszbevételhez juthatnak majd az érintett nők.","id":"20250331_A-Fidesz-benyujtotta-a-ketgyermekes-anyak-szja-mentessegerol-szolo-torvenyjavaslat-adomentes-gyed-gyes-parlament-orszaggyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/445aa76a-58cb-4efd-9af4-b657bd0eac46.jpg","index":0,"item":"8182e7ec-7189-4101-b238-e447b5207465","keywords":null,"link":"/itthon/20250331_A-Fidesz-benyujtotta-a-ketgyermekes-anyak-szja-mentessegerol-szolo-torvenyjavaslat-adomentes-gyed-gyes-parlament-orszaggyules","timestamp":"2025. március. 31. 20:31","title":"A Fidesz benyújtotta a kétgyermekes anyák szja-mentességéről szóló törvényjavaslatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33a27a8c-4959-485c-8000-edb8218b9b90","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Orbán Viktor rengeteget köszönhet az izraeli miniszterelnöknek az elszigeteltségből való kitöréstől a Pegasus szoftverig. Netanjahut azonban ugyanazért támogatja, amiért a Balkán gyújtogatóit: nem országokkal, hanem azok – többnyire illiberális-autokrata – politikusaival ápol jó viszonyt. A szájkarate és Trump eljövetele ellenére Orbán külpolitikai húzásaival csak egyre jelentéktelenebbé válik.","shortLead":"Orbán Viktor rengeteget köszönhet az izraeli miniszterelnöknek az elszigeteltségből való kitöréstől a Pegasus...","id":"20250402_hvg-ami-kedves-a-vezetonek-Benjamin-Netanjahu-budapesten-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33a27a8c-4959-485c-8000-edb8218b9b90.jpg","index":0,"item":"401ef181-5d18-479d-847d-fe73d15e6da2","keywords":null,"link":"/360/20250402_hvg-ami-kedves-a-vezetonek-Benjamin-Netanjahu-budapesten-orban-viktor","timestamp":"2025. április. 02. 06:30","title":"Mindegy, hogy háborús bűnös-e Netanjahu, amíg Orbánnak kedves, várják Budapestre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2d4abad-1aa8-40b8-ad31-2e888e59bd96","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"A nem tüntető többségnek joga van ahhoz, hogy normális módon élhesse az életét, hidakat lezárni nem normális dolog – mondta Orbán Viktor az Erzsébet híd, majd több másik budapesti híd forgalmát megbénító múlt keddi tüntetésről. A szokásos közrádiós interjúban pedig azt is belengette, hogy ha folytatódnak a „hídfoglalós” demonstrációk, akkor a gyülekezési jog további korlátozásától sem riad vissza. Pedig volt idő, amikor még ő is megengedőbb volt a tiltakozások ezen formájával.","shortLead":"A nem tüntető többségnek joga van ahhoz, hogy normális módon élhesse az életét, hidakat lezárni nem normális dolog –...","id":"20250401_Erzsebet-hid-lezaras-1990-taxisblokad-2002-hidfoglalas-2014-netado-2025-ellenzeki-tuntetes-Orban-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2d4abad-1aa8-40b8-ad31-2e888e59bd96.jpg","index":0,"item":"57bcea36-5e48-4760-b57f-ccd90e5be9d8","keywords":null,"link":"/360/20250401_Erzsebet-hid-lezaras-1990-taxisblokad-2002-hidfoglalas-2014-netado-2025-ellenzeki-tuntetes-Orban-Viktor","timestamp":"2025. április. 01. 09:30","title":"„Hidat foglalni nem kell félnetek jó lesz...” – amikor Orbánnak még nem volt baja az Erzsébet híd elfoglalásával, sőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14a1439d-6158-431c-8e4b-9ce83533b2b3","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"Kiemelkedő minőség, jól tartott dolgozók és évszázados hagyomány – az Hermès táskák irreálisan magasnak tűnő áraira akad bőven magyarázat. A termékeik azonban nemcsak méregdrágák, hanem kifejezetten nehéz szert tenni rájuk. Érdekes tény: Rogán Barbara táskájának első modelljét egy hányózacskó hátoldalára skiccelte fel a tervező.","shortLead":"Kiemelkedő minőség, jól tartott dolgozók és évszázados hagyomány – az Hermès táskák irreálisan magasnak tűnő áraira...","id":"20250331_Rogan-Barbara-luxus-hadhazy-hermes-taska-lehetetlen-beszerezni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14a1439d-6158-431c-8e4b-9ce83533b2b3.jpg","index":0,"item":"98816656-0e7e-4311-a8db-ef78af938cb4","keywords":null,"link":"/360/20250331_Rogan-Barbara-luxus-hadhazy-hermes-taska-lehetetlen-beszerezni","timestamp":"2025. március. 31. 17:05","title":"Szinte lehetetlen olyan táskához jutni, amilyen Rogán Barbarának van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37a2a73e-9ed8-411b-bf32-5e8d016f8ace","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"A globális vámháború negatív hatásait a magyar lízingpiac is megérzi majd – véli Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke. Az emelkedő cégautóadót a lakosság segítségével lehetne elkerülni.","shortLead":"A globális vámháború negatív hatásait a magyar lízingpiac is megérzi majd – véli Zs. Nagy István, a Magyar...","id":"20250331_hvg-zs-nagy-istvan-lizingpiac-elektromos-autok-zoldatallas-finanszirozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37a2a73e-9ed8-411b-bf32-5e8d016f8ace.jpg","index":0,"item":"bb87fbf0-7988-49fd-b2cf-efd320344408","keywords":null,"link":"/360/20250331_hvg-zs-nagy-istvan-lizingpiac-elektromos-autok-zoldatallas-finanszirozas","timestamp":"2025. március. 31. 14:31","title":"Cégautóadó-mentes céges autókért lobbizik a Magyar Lízingszövetség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc8e1869-2849-402e-b110-e44be3248bf2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nemcsak a BYD, a Zeekr és a Huawei is feszegeti a hipergyors villanyautó töltés határait.","shortLead":"Nemcsak a BYD, a Zeekr és a Huawei is feszegeti a hipergyors villanyautó töltés határait.","id":"20250401_elkepesztoen-gyors-villanyautok-toltokkel-rukkolnak-elo-a-kinai-gyartok-byd-zeekr-huawei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc8e1869-2849-402e-b110-e44be3248bf2.jpg","index":0,"item":"6621d3f2-8c4a-438f-8da0-1f6b23089dde","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_elkepesztoen-gyors-villanyautok-toltokkel-rukkolnak-elo-a-kinai-gyartok-byd-zeekr-huawei","timestamp":"2025. április. 01. 07:59","title":"Elképesztően gyors villanyautótöltőkkel rukkolnak ki a kínai gyártók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66fda16b-f830-4202-b396-19551b332dcf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Bloomberg még múlt héten értesült úgy, hogy a magyar állam eladná a részesedését a Mészáros-közeli bankholdingban.","shortLead":"A Bloomberg még múlt héten értesült úgy, hogy a magyar állam eladná a részesedését a Mészáros-közeli bankholdingban.","id":"20250331_Nagy-Marton-MBH-Bank-allami-reszesedes-eladas-reszvenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66fda16b-f830-4202-b396-19551b332dcf.jpg","index":0,"item":"7ccffc34-d06a-4200-a45d-7e9d21b5090d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_Nagy-Marton-MBH-Bank-allami-reszesedes-eladas-reszvenyek","timestamp":"2025. március. 31. 14:53","title":"Nagy Márton szerint az államnak érdemes lenne kiszállnia az MBH Bankból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9692b23d-fcb3-45e5-86f5-940440148d5a","c_author":"Mérlegen","category":"kkv","description":"Miért lehet jobb döntés vállalkozásként hitelt felvenni, miközben sorban állnak a befektetők? Van-e értelme a „tökéletes” termék megalkotásának, vagy ha van egy jó ötlet, többet ér gyorsan lépni és belevágni? Mennyiben különbözik az üzleti modell attól függően, hogy csokit vagy egy fehérneműt szeretnénk eladni? – a this is Redy alapítóival beszélgettünk.","shortLead":"Miért lehet jobb döntés vállalkozásként hitelt felvenni, miközben sorban állnak a befektetők? Van-e értelme...","id":"20250401_Merlegen-podcast-this-is-Redy-menstruacios-bugyi-fenntarthatosag-Molnar-Dora-Tasnadi-Adam-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9692b23d-fcb3-45e5-86f5-940440148d5a.jpg","index":0,"item":"6fcffb0f-8f40-406c-8eab-bc442fec0f77","keywords":null,"link":"/kkv/20250401_Merlegen-podcast-this-is-Redy-menstruacios-bugyi-fenntarthatosag-Molnar-Dora-Tasnadi-Adam-ebx","timestamp":"2025. április. 01. 15:45","title":"„A nők igénylik, hogy ne XS-es modelleken mutassuk be a bugyikat” – nemcsak üzlet, tabudöntögetés is a Redy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Műszakilag és méreteiben kísértetiesen hasonlít az új Opel Astrára a Chevrolet Cruze ötajtós változata. Mivel kicsivel olcsóbb, valódi versenytársa a németnek az amerikai emblémával feljavított koreai kompakt. 1,8-as benzinmotorral teszteltük városban és országúton, de igáslónak is bevált.
Mint minden autónak, az ötajtós Cruze-nak is megvannak a gyengéi. Az 1,8 literes motor 141 lóerejét nem érezzük annyinak. Kisebb erőforrásokkal nem vezettük, de mernénk fogadni, hogy panaszkodnánk lomhaságára. Az egynyolcas szívómotor kicsit retró, pedig korszerű. Mégis ósdinak érzem. Van hangja, van karaktere. Ez viszont tetszik benne, ha nem is megy úgy, mint egy állat, de legalább stílusos. Őszinte autó, szilikontól mentes, nem akar többnek látszani, mint ami.
Chevrolet
Váltója csak ötfokozatú, az utolsó fokozat jó hosszú, nem gyakran kell visszaváltani sík úton. Emelkedőn azonban hamar elfogy a 176 newtonméteres nyomaték, kapcsolgatni kell, a váltást esedékességi jelző segíti. A Kapi úton felfelé egy 1,8-as Civic-kel szerettem volna tartani a lépést, nem sikerült. Ötösben 100 kilométer/óránál 2500-at forog a főtengely, 110-nél már 3000-et, 90-nél 2200-on áll a mutató, 80 kilométer/óránál 2000 környékén tanyázik.
A finom horvát utak (Zadar környékén volt a nemzetközi bemutató) után a rosszabb magyar aszfalton sutábbnak tűnik a futómű az Astráénál, vagy a Golfénál. Igaz, puhább azoknál, csak a 18-as kerék az keményíti a futáskomfortot.
A beltér visszafogott, a szag félreismerhetetlenül a koreai műanyagipar ízét hordozza, ugyanakkor tetszetős, hogy a műanyagokat a műszerfalon és az ajtókon szövettel borították, így otthonosabb, kellemesebb a tapintása. A középkonzol divatos, a tetején lévő kis tároló jól jön, ha fontos apróságok nyomják a zsebünket. Pohártartó van az első és a hátsó szektorban is, a hátsót a könyöktámaszban találjuk. Az első könyöktámasz kicsi, tárolónak jó, könyököt támasztani nem. Az ülések olcsó hatásúak, de valljuk be, a célnak tökéletesen megfelelnek, lehet rajtuk ülni, a sofőr ülés vezetéshez pontosan beállítható. Kapcsolók többsége nívósabb Opelekből ismerős, egy Astra, vagy Insignia tulajdonosa nem veszik el a Cruze-ban sem.
Féltem a Chevrolet Cruze fogyasztásától, mostanában több benzines és dízel Chevyt is vezettem, és nem győztek meg takarékosságukról. Az 1,8-as benzinmotortól nyolc liter fölötti átlagot vártam, a fedélzeti számítógép memóriájából 8,7 literes adatot töröltem ki a teszt első perceiben. A 650 kilométeres próba végén 7,6 literes átlagot mutatott a fogyasztásmérő. A kocsit főleg városban, elővárosban és autóúton használtam, főként terhelés nélkül. Kivéve az utolsó estén, amikor a Cruze ötajtós praktikuma és teherbírása is sikeresen levizsgázott. 16 Ytong téglát (600x200x100 milliméter), 100 kilogramm flexibilis ragasztót, öt liter mélyalapozót sózott rám a feleségem. A feladat nem volt könnyű, egész pontosan 235 kilóval lett nehezebb az autó feneke. Azt nem próbáltam ki, hogy viselkedik nehéz puttonnyal vészhelyzetben, örültem, ha úgy érek haza, hogy nem lesz kokainnal tele a kocsi. Szerencsére kapni takarófóliát, így a becsomagolt építőanyag nem hagyott foltot a fekete kárpiton. Pár évvel ezelőtt nem voltam ilyen körültekintő, akkor egy Golf kombit kellett 24 órán át porszívóznom, amíg tiszta lett.
Az ötajtós Cruze nagyobb, mint a Golf (311 milliméterrel), csomagtartója öblösebb (43 literrel) az Astráénál, ára pedig a német konkurensekhez mérten baráti. Nézzük, mennyit spórolhatunk. Aki azt hiszi, sokat, téved. Bár alacsony a Cruze indulóára (3,6 millióért kapni 1,4-es motorral), a 141 lovas benzines listaára gazdag LTZ felszereltséggel 5,269 millió forint. Kampányáron olcsóbb, 4,769 millió, de hasonló árengedményt a VW és az Opel is ad. Azonos felszereltséggel egy 122 lovas Golf listaára 5,266 millió forint, egy 140 lovas 1,4-es Astráé pedig 5,27 millió forint. Az LTZ felszereltséghez közelítve (tempomat, 17 hüvelykes könnyűfém felnik, négy elektromos ablak, ESP, klíma, multifunkciós kormány, ködlámpa, esőérzékelő, automatikus világítás, könyöktámasz, USB-csatlakozó) a Golfért listaáron 5,977 milliót kérnek, az Astráért 5,5 milliót. Ehhez képest nem olcsó a Cruze.
Összehasonlító tesztnek indult. Egy fapados és egy csúcsmodellt vezettem volna egymás után, hogy képet kapjak a Chevrolet Cruze tulajdonságairól. A sors úgy hozta, csak a legjobban felszerelt 1,8-as automatát tudtam vallatóra fogni, így több lesz a kritika, mint a dicséret.
Nagyon más, mint az eddigi Daewoo-klónok, a Cruze igazi európai autó, még akkor is, ha nemzetközi csapat fejlesztette Koreában. Ütős a formája, minőségi a beltere, jól felszerelt, kényelmes a futóműve, olcsó – csak kellene bele egy jó benzinmotor.
Piaci bevezetése, 2009 óta világszerte egymillió Chevrolet Cruze talált gazdára, többségük amerikai. De hogy Nyugat-Európában is felkerüljön a slágerlisták élére, a Chevrolet bevetette a Golf-gyilkos ötajtóst. Kétféle motorral teszteltük az olcsó kompakt autót.