Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"840fd48e-cdf3-4f94-8406-86fa6cb95ea3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A nyolcemeletes plázában sokan voltak, amikor tűz ütött ki egy étteremben. Az emberek a tetőre menekültek.","shortLead":"A nyolcemeletes plázában sokan voltak, amikor tűz ütött ki egy étteremben. Az emberek a tetőre menekültek.","id":"20250103_Kigyulladt-egy-bevasarlokozpont-Del-Koreaban-tobben-az-epuletben-rekedtek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/840fd48e-cdf3-4f94-8406-86fa6cb95ea3.jpg","index":0,"item":"5d178653-8f41-418a-b9d2-f369c1bb75f4","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Kigyulladt-egy-bevasarlokozpont-Del-Koreaban-tobben-az-epuletben-rekedtek","timestamp":"2025. január. 03. 10:49","title":"Kigyulladt egy bevásárlóközpont Dél-Koreában, többen az épületben rekedtek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c282ab5c-4ebf-4db8-b928-2a31c2fb7ce8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A nemzet rozmárja már ódzkodik a jeges víztől, de még elbúcsúzna Budapesten is a Dunától.","shortLead":"A nemzet rozmárja már ódzkodik a jeges víztől, de még elbúcsúzna Budapesten is a Dunától.","id":"20250104_schirilla-gyorgy-uszas-iras-borton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c282ab5c-4ebf-4db8-b928-2a31c2fb7ce8.jpg","index":0,"item":"ab4133ab-496b-458c-b57a-9db8c8af2a37","keywords":null,"link":"/elet/20250104_schirilla-gyorgy-uszas-iras-borton","timestamp":"2025. január. 04. 09:18","title":"Schirilla György elárulta: Baracskán ült, mert feltört egy sírt és ellopott egy motort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A magyar gazdaság 2025-ben növekedésnek indul, kérdés, mennyire tempósan. A keresetek átlagos vásárlóereje biztosan nő, a nyugdíjaké viszont majdnem az év egészében csökken, a forint értékállóságát pedig a jegybank új elnökének kellene megőriznie.","shortLead":"A magyar gazdaság 2025-ben növekedésnek indul, kérdés, mennyire tempósan. A keresetek átlagos vásárlóereje biztosan nő...","id":"20250104_hvg-magyar-gazdasag-2025-ugras-helyett-kapaszkodas-valtozo-szereposztas-vegletek_kozott-mnb-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544.jpg","index":0,"item":"09883cab-abb7-4c55-8907-17335cb8b916","keywords":null,"link":"/360/20250104_hvg-magyar-gazdasag-2025-ugras-helyett-kapaszkodas-valtozo-szereposztas-vegletek_kozott-mnb-nagy-marton","timestamp":"2025. január. 04. 07:00","title":"Orbán repülőrajtot ígért a magyar gazdaságban, de van itt pár probléma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f202576-afd0-4df0-b613-36e16d0ba93d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Veres püspök január elsején együttérzését fejezte ki az egyházi tisztségviselők áldozatai felé, majd arról írt, hogy összehangolt támadás zajlik a katolikus egyház ellen.","shortLead":"Veres püspök január elsején együttérzését fejezte ki az egyházi tisztségviselők áldozatai felé, majd arról írt...","id":"20250103_gyurcsany-ferenc-veres-andras-jezus-templom-egyhazi-bantalmazas-zaklatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f202576-afd0-4df0-b613-36e16d0ba93d.jpg","index":0,"item":"4e566ec2-7e2c-4aa2-bc43-57d8c207691a","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_gyurcsany-ferenc-veres-andras-jezus-templom-egyhazi-bantalmazas-zaklatas","timestamp":"2025. január. 03. 10:41","title":"Gyurcsány szerint Veres András püspököt Jézus kikergetné a templomból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sánta András humánökológus szerint, aki megmutatja, hogyan tudunk szembeszállni a válságba került fogyasztói társadalommal anélkül, hogy mindenestül kivonulnánk belőle. Az általa ajánlott életmód ugyan lemondásokkal járhat, de az érmének van egy másik, fontosabb oldala is: a teljesebb élet lehetősége. ","shortLead":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sánta András...","id":"20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e.jpg","index":0,"item":"9876243c-bcd8-4c76-a955-085ef0dd0b80","keywords":null,"link":"/elet/20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","timestamp":"2025. január. 04. 05:50","title":"Tényleg kell az új kocsi vagy a nagyobb ház? – Az önkéntes egyszerűség lehet a boldog élet titka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce30f51c-0682-4dc7-b71d-a98433841d82","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Itoka Tomito 1908 májusában született.","shortLead":"Itoka Tomito 1908 májusában született.","id":"20250104_itoka-tomiko-vilag-legidosebb-embere-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce30f51c-0682-4dc7-b71d-a98433841d82.jpg","index":0,"item":"97d4ca6b-1c10-413f-96a2-58f9250c4a2e","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_itoka-tomiko-vilag-legidosebb-embere-meghalt","timestamp":"2025. január. 04. 13:31","title":"Meghalt a világ legidősebb embere, 116 éves volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12e7449e-38ef-495f-8f09-2bcc1c285079","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem egyszerű feladat követni a közegészségügyben található várólisták hosszának változásait, mivel a NEAK többször is módosított az adatok közlésének metodikáján.","shortLead":"Nem egyszerű feladat követni a közegészségügyben található várólisták hosszának változásait, mivel a NEAK többször is...","id":"20250103_korhazi-varolista-mutet-60-nap-neak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12e7449e-38ef-495f-8f09-2bcc1c285079.jpg","index":0,"item":"340345e8-2027-40ec-9470-e75247ad3140","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_korhazi-varolista-mutet-60-nap-neak","timestamp":"2025. január. 03. 14:38","title":"Jelenleg is 32 ezren vannak, akik legalább két hónapja várnak arra, hogy megműtsék őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01626cb7-4afe-4f2f-937f-e82102c52a08","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Egy nagyon híres színészről van szó – most bevallotta bűnét. ","shortLead":"Egy nagyon híres színészről van szó – most bevallotta bűnét. ","id":"20250103_Kiderult-ki-cserelte-ki-Mark-Ruffalo-kellekcigarettajat-igazi-fuves-cigire","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01626cb7-4afe-4f2f-937f-e82102c52a08.jpg","index":0,"item":"bcb6c648-ed15-4235-9094-0f6a878a5b58","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_Kiderult-ki-cserelte-ki-Mark-Ruffalo-kellekcigarettajat-igazi-fuves-cigire","timestamp":"2025. január. 03. 12:22","title":"Kiderült, ki cserélte füves cigire Mark Ruffalo kellékcigarettáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Toyota trendi kütyüvel, jó színekkel, az elődnél tágasabb beltérrel és használható csomagtartóval indítja harcba sikeres örökzöldjét, a Yarist. Hogy mennyire ragyog majd régi fényében a kisautó csillaga, azt nem a haldokló magyar piac fogja megmutatni.
Nem hibrid a kis Toyota – arra még jövőig várni kell –, sőt, a start-stop sem magától értetődő, egyes változataiban még dobfék dolgozik hátul, vezetéstámogató rendszerből annyi van, amit egy mobiltelefon is tud: tolatókamera. Igaz, bejelöli az ütközés pontját, segédvonalaival megmutatja a várható helyzetet. Eső- és fényszenzort kapott az autó, de más korszerű autós technikát nem.
A touch & go navigációs és szórakoztató rendszer nem vett le a lábamról, igaz, fapados telefonnal nem gugliztam menet közben. Lehet, hogy emiatt. (Itthon nem tudtam tesztelni az internetes kapcsolódást, a nemzetközi bemutatón egy Blackberry és a Google segített az útvonal nevezetességeinek megtalálásában és megismerésében.) A Bluetooth révén könnyedén kapcsolódunk ugyanakkor a telefonhoz, a takarékosságban segít, hogy grafikonon látjuk a pillanatnyi fogyasztást és az elmúlt ciklusok átlagfogyasztását. Excel-gurunak kell lenni ugyanakkor, hogy pontosan, literre megmondjuk, mennyit fogyaszt az autó, a sok képernyőt lapozgatva, sehol sem találtam. Így végig paráztam, vajon mennyi lesz a költség a benzinkútnál.
bcs
Sport gombot csak előzésnél és kigyorsításnál használva végül begurultam a kútra, ahol következett az igazság órája, a 300 kilométeres teszten 6,2 litert fogyasztott 100 kilométerenként a Yaris, főként városi és elővárosi forgalomban, télies körülmények között használva. Ez a vegyes gyári adatnál 1,1 literrel több, igaz, a Toyota városi fogyasztásra 6,2 litert adott meg. A kocsi memóriájában a legjobb adat 5,6 literes átlag volt. Finom pedálkezeléssel öko üzemmódban gurul az autó – erről egy kis eco felirat tanúskodik. Ha sportba kapcsolunk, gazellaként ugrik a kocsi, érezzük a 99 lóerőt. Normál üzemben 80 lovasnak mondanám.
A sport módot nem csupán a fogyasztás miatt érdemes kerülni, hanem azért is, amiért padlógázzal sem érdemes közlekedni. A fokozatmentes váltó ilyenkor megmutatja sötét oldalát: a motor felbőg, ugyanakkor haladni nem halad az autó, ám megélénkül az étvágya. Érdemes kézzel besegíteni, a kormány mögött találjuk a váltófüleket, de a váltórúddal is játszadozhatunk. A fokozatmentes egységgel hamar megbarátkoztam, számos előítéletemet eloszlatta. Aki nem akar maga váltani, és csak másodlagos a váltás kultúrája, ki fog békülni vele, a fogyasztásban nem jelent többletet, sőt városban a műszaki táblázat szerint kifejezetten kevesebbet fogyaszt – így a szén-dioxid-kibocsátása is alacsonyabb.
Szép lett az új Yaris, ám mérete, kisugárzása továbbra is női autóként határozza meg létezését. Beltere egyszerű, de ízléses, tetszett a műszerfal erezett borítása, a kapcsolók ergonómiája példás, csak a vezetésre – no meg a nagyképernyős kütyüre – koncentrálhatunk. A műanyagok többsége kemény, a puhaságot lelke melegségével adja a Yaris. Sötétben narancsszínű fények teszik kellemesebbé az estét, de zavaró, hogy az ajtón, és a műszerfal egy részén lévő gombok nem kaptak éjjeli megvilágítást, így sötétben tapogatózunk. Kedves gesztus a Yaristól, hogy ha az intelligens kulccsal a zsebünkben közelítünk hozzá, hűséges kutyaként üdvözölve felgyújtja a belső világítást.
Az 1,33 literes motor nem változott az elődhöz képest, nagyon halkan dolgozik, 100 kilométer/órás sebességig elfogadható a menetzaj is. 120 kilométer/óra fölött változik a világ, hangosan harcol a széllel, a légelellenállással és az aszfalttal a Yaris, autópályán nem is hajtottam meg. 100 kilométer/órás sebességnél 2000-et fordul a főtengely, 110-nél 2200-at, 80-90 között 1500 környékén táborozik le a mutató.
Bár nőtt az autó, a vezető ebből nem érez túl sokat, inkább a hátsó utasok örvendezhetnek, a csomagtartó 286 literes, döntött ülésekkel majdnem 800 literes. A vezetőülés hosszú távon kényelmetlen, rövid az ülőlap, a bal könyökünknek kevés a hely. Az ülésből kihajtható könyöklő kisautóban általában felesleges, a CVT váltó miatt ezt a Yarist kényelmesebbé tette. A kocsi szűkösségét akkor érjük tetten, amikor be- és kiszálláskor a jó fogású kormányba ütközik a térdünk. Ha nem lenne annyira tömött, fel is szisszennék, így csak érzem, hogy még van térdem. Magam mögött bőséges a láb-, a térd- és a fejtér. Vállban szűk a Yaris, a harmadik utasnak kinn tágasabb.
A csúcs Yarist CVT váltóval 4,56 millió forintért kínálják, a navigációs kütyüért 159 ezret, a szép metálfényért további 100 ezret kell még fizetnünk. Az executive szinten alapáras a hét légzsák, az elektronikus menetstabilizáló, a négy elektromos ablakemelő, az eső- és fényszenzor, a ködlámpa, a kétzónás automatikus klíma, az USB-csatlakozó (jól eldugták a kesztyűtartó jobb sarkába), a multifunkciós kormány, a magasságában állítható utasülés, az intelligens kulcsrendszer és a tempomat is.
1967-es bevezetése óta világszerte több mint 13 millió példányban talált gazdára. A Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az izmosabb, tisztább üzemű, technikailag fejlettebb, kényelmesebb és csicsásabb Toyota Hilux. A 2012-es modellévre új orrkialakítást kapott a Hilux. A nagy kocsi terepjárós karakterét hangsúlyozza az új első lökhárítóba vágott méretes légbeömlő, amit kétoldalt a beépített ködfényszórók határolnak. Kipróbáltuk a háromliteres motorral szerelt parádésan felextrázott változatát.
Nem számít még öregnek egy hatvanéves. Pláne, ha japán, pláne, ha Toyota, pláne, ha Land Cruiser. Kipróbáltuk a hatvanéves évfordulós modellt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg, vezettük komoly terepen, autópályán és még folyóban is.
Érett pofával, férfias tekintettel, de női bájjal támad októbertől a Toyota Yaris harmadik generációja. A kisautó jól vezethető, motorjai takarékosak, felszereltsége gazdag is lehet, ára pedig jelzi, hogy leendő vásárlója Toyota minőséget, értéktartást és megbízhatóságot választott. A cégeknek is kelleti magát, sőt a Facebook-függők is beleszerethetnek.
Az európai pickup-piac domináns szereplőjébő, a Toyota Hiluxból tavaly 21 866 példányt adtak el a kontinensen, ez 25 %-os piaci részesedést jelent. A 2012-es modell bemutatásával a Hilux nemcsak új külsőt kap, hanem jól ismert tartóssága és megbízhatósága is tovább javul. Átdolgozták az autó utasterét, a kabin immár személyautós kényelmet kínál.
A hidrogénes, tüzelőanyag-cellás járművek legnagyobb hátránya, hogy rövid a hatótávjuk. Nem úgy a Toyota szériagyártásra kész vízzel működő autójának, amellyel akár 690 kilométert is megtehetünk tankolás nélkül. A jövő különleges Toyotáját a Michelin Challenge Bibendum 2011 rendezvényen vezethettük.