szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

A 15 legfontosabb szabadidő-autó/terepjáró autó járt nálunk 2011-ben, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát képviseli majd a döntőben. Ezekre az autókra lehet szavazni: Audi Q3, BMW X1, Opel Antara, VW Amarok, VW Tiguan, Chevrolet Captiva, Jeep Grand Cherokee, BMW X5 M, Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser, Toyota FHCV, Opel Equinox Hydrogen4, Dacia Duster, Nissan Murano, Nissan Pathfinder.

Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz. Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át.

A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot. Idén eddig a döntőbe három Opel - a Corsa, az Astra és az Ampera -, valamint a Seat Alhambra került be.

Szavazni az Autómenedzser.hu autós portálon lehet.

Az év tesztautója 2011 - szabadidő-autók

Audi Q3
Harmadik dimenzió

bcs

Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompakt kategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.

BMW X1
Búcsú a hathengeres motortól

bcs

Bár tagadták a BMW szakemberei, az új négyhengeres turbómotor bemutatásával leáldozóban van a benzines hathengeresek kora a bajor márkánál. A 245 lovas motor nemzetközi menetpróbáján bebizonyosodott, hogy még a nehéz X1-est is parádésan hajtja, belegondolni is jó, milyen lesz majd a hármasban, az ötösben és az 1-es sorozatban.

Dacia Duster
Nyugodtan románozzatok le

bcs

Többször vezettem már a románok hősét – olyan kocsi ez, amelynek mindig szívesen szorítok helyet a naptáramban, azonban ezúttal egy hosszú tesztnek vetettük alá a Dusztert (ahogy Zoltán nagyapám mondja), elvittük haza, a Kárpátok aljára, megmászattuk vele a Hargitát és megnéztük, mit tesz vele hirtelenjében 2000 vad kilométer.

VW Tiguan
Mintadarab

bcs

Két utat jár a Volkswagen Tiguan, egyik a városi vagányok csillogó aszfaltja, a másik a hobbiterepjárók sáros ingoványa. Mindkettőben otthon van a Tiguan, ám nem mindegy, melyiket hová visszük. Kipróbáltuk a felfrissített Tiguant városban, országúton, de egy kicsit terepen is megjárattuk. Csak az íze végett.

BMW X5 M
Öldöklő angyal

bcs

Nem éppen Bálint-napi ajándék, de én ezt kaptam a sorstól és a BMW-től. Vezethettem az X5 M-et: 555 lóerő teljesítmény, 680 newtonméter maximális nyomaték, 4,7 másodperces gyorsulás, 275 kilométer/órás végsebesség. Egy sportkocsi durva adatai ezek, csakhogy az X5 terepjáró…

Toyota FCHV
Vízzel működő Toyota

bcs

A hidrogénes, tüzelőanyag-cellás járművek legnagyobb hátránya, hogy rövid a hatótávjuk. Nem úgy a Toyota szériagyártásra kész vízzel működő autójának, amellyel akár 690 kilométert is megtehetünk tankolás nélkül. A jövő különleges Toyotáját a Michelin Challenge Bibendum 2011 rendezvényen vezethettük.

Opel Equinox Hydrogen4
Hidrogénes Opel

bcs

Az Opelnél már a negyedik generációba lépett az tüzelőanyagcellás autó. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a hangtalan kéttonnást.

VW Amarok
Nehézterepjáró kisautós fogyasztással

bcs

Másodszorra is tetszett a legmorcosabb Volkswagen, az Amarokot ezúttal puritán alapfelszereltséggel, platóján dobozzal és egy erdélyi túrát is belefoglaló kétezer kilométeres teszten faggattam. Az nem lepett meg, hogy nem fogott ki rajta a nehéz terep, de az igen, hogy az autópályás vadulás ellenére sem fogyasztott átlagban többet 7,7 liternél.

Opel Antara
Mire képes a Hegyalján?

bcs

Hogy vannak 4x4-es Opelek, azt tudtuk eddig is. De hogy ennyi? Négy 2.2 CDTI automata Antarával, két 2.0 CDTI 4x4 Insigniával és egy új 250 lovas 2 literes turbó 4x4-es Insigniával fedeztük fel Tokajt, pontosabban a mádi medencét és Tarcalt.

Nissan Murano
Szelíd szörnyeteg

bcs

Az európai prémium szabadidőautó-piacot a dízelmotoros modellek uralják. A Nissan a Murano dízel változatával ide akar befurakodni. Bár formavilága különleges, technikája kifinomult, kényelme fejedelmi, és könnyű terepen is elboldogul, a Murano a japán, amerikai és koreai versenytársaival tud kikezdeni, a német konkurensekkel szemben csak az árversenyben győzhet. Sok piacon azonban ez lesz a döntő.

Nissan Pathfinder
A parancsnok

bcs

A Nissan hazánkban kapható legnagyobb terepjárója pont az, aminek látszik: egy igazi batár, ami nem ismer lehetetlent, igénytelen, de technikailag igen fejlett. Nem érezzük magunkat rosszul sem az országúton, sem az autópályán, sem az áruház parkolójában, de nem esünk kétségbe akkor sem, ha nagy hó esik, vagy netán elfogy előttünk az aszfalt. Teherautós gyökerei egyértelműek, ára borsos.

Chevrolet Captiva
A terepet nem szereti, de a 200-as tempót bírja

bcs

Amennyit nyert a vámon a szépséges orrával a Captiva, annyit elveszített a réven: terepre alkalmatlan az autó, kivéve, ha hátramenetben vágunk neki. Alkotóik tudják, hogy az ilyen nagytestű SUV-ok tulajdonosai a városi dzsungel mellett főként országúton használják az autót. Erre tökéletes a Captiva, majdnem egy Q7 érzetét nyújtja, miközben legalább 5 millióval olcsóbb.

Toyota Land Cruiser
Folyón, völgyön, Gyimeseken át

bcs

Nem számít még öregnek egy hatvanéves. Pláne, ha japán, pláne, ha Toyota, pláne, ha Land Cruiser. Kipróbáltuk a hatvanéves évfordulós modellt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg, vezettük komoly terepen, autópályán és még folyóban is.

Toyota Hilux
Barátságtalan vidékek barátja

bcs

A Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az izmosabb, tisztább üzemű, technikailag fejlettebb, kényelmesebb és csicsásabb Toyota Hilux. Kipróbáltuk a háromliteres motorral szerelt parádésan felextrázott változatát.

Jeep Grand Cherokee

bcs

(hamarosan)

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Melyik az év tesztautója? - egyterűek

A 11 legfontosabb egyterű autó járt nálunk 2011-ben, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát képviseli majd a döntőben. Ezekre az autókra lehet szavazni: Mercedes F-Cell, Iveco Daily Hybrid/Electric, Renault Kangoo ZE, Seat Alhambra, Opel Meriva, VW Sharan, VW Touran, Peugeot 3008, Chevrolet Orlando, Fiat Freemont, Opel Zafira Tourer.