szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

A nyolc legizgalmasabb nagy- és luxusautó járt nálunk 2011-ben, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát képviseli majd a döntőben. Ezekre az autókra lehet szavazni: Audi A6/Avant/hybrid, Infiniti M30d/M35h, Renault Latitude, BMW 535i, Lancia Thema, BMW 740xd, Audi S8, Rolls-Royce 102EX.

Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában méretnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz. Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át. A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg.

2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot. Idén eddig a döntőbe három Opel - a Corsa, az Astra és az Ampera -, a Seat Alhambra, valamint a Dacia Duster került be.

Szavazni az Autómenedzser.hu autós portálon lehet.

Luxusautók
Audi A6/Avant/hybrid
Lennél a kedvesem?

bcs

Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.

Infiniti M30d/M35h
Egy dízel, egy hibrid

bcs

A Lexus után az Infiniti a második japán gyártó, amely hibrid nagyautót hoz az európai piacra. Szépen bővül a kínálat, a Lexus LS600h, a GS450h, a Mercedes-Benz S400 Hybrid és a BMW 7 ActiveHybrid mellett hamarosan érkezik az Audi A6 és a BMW 5 hibrid változata. Rövid, de exkluzív németországi tesztúton tehettük próbára a hazánkban kapható legjobb Infinitit, az M35h-t.

Renault Latitude
A levegőből vonja ki az oxigént

Renault

Nagy is, dízel is, jó is, francia is. Vannak, akik szerint ez nyerő párosítás, míg mások úgy vélik, e négy jellemző közül több kizárja egymást. Utánajártunk.

BMW 535i
Bekkukant a szoknyák alá

bcs

24 ezer kilométert futott előttem életem első benzines ötöse, pont jó korban, pont jó karban vettem át. Soha rosszabb tesztautót. Kapott tőlem hideget-meleget a BMW 535i, vezettem elegáns úriemberként, de fukszos baromként is közlekedtem. Meggyőzött, lenyűgözött, elkápráztatott – ilyen az élet a felső tízezerben. Egyszer fent, máskor lent.

BMW 740xd
Őfelsége esküvői autója voltam

bcs

Vad álmainkban egy ilyen autó képét látjuk: brutális méretek, pompás kényelem, fényűző technika, arcpirító presztízs, bikaerős motor, vatikáni védelem és fösvények máját hizlaló takarékosság. Van ilyen, BMW 7-nek hívják. Minden igényt kielégít, de drágán érkezik.

Audi S8
Értelmetlen, de megveszek érte

bcs

Jövő tavaszig kell várniuk a bikaerőkre kiéhezett ingatlanfejlesztőknek, frakcióvezetőknek, fitneszbajnokoknak az új, immár harmadik generációs Audi S8-asra. Jó, ha legalább 39 milliót félretesznek. Míg más csak álmodozik róla, mi már vezettük. Még versenypályán is.

Rolls-Royce 102EX
Egyedüli magyarként vezettem a legdrágább zöldautót

bcs

Tesztelhettük a Rolls-Royce 102EX-et, az első elektromos meghajtású brit luxusautót. Beszámolónk első része szubjektív utazás, a várakozás és a beteljesülés hű rögzítése, második részében az autóról is szó esik.

Lancia Thema
(hamarosan)

bcs

Szavazni az Autómenedzser.hu autós portálon lehet.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Nyolc tévhit a takarékos vezetésről

Számtalan teória él a gépkocsitulajdonosok fejében, hogy milyen praktikákkal, csodaszerekkel lehet csökkenteni az autó fogyasztását. Ezek közül azonban jó néhány nem állja meg a helyét, sőt, van olyan is, amellyel többet ártunk, mint amennyit használunk, ha nem kellő körültekintéssel járunk el. Az alábbiakban felsorolunk néhány sokat hangoztatott állítást, melyekről már bebizonyosodott, hogy nem sok közük van a valósághoz.

hvg.hu Autó

Frontális karambol: van esélyük az öreg autóban ülőknek?

Az amerikai Speed TV-n vetített Stuntbusters című műsor készítői nemrég a Mojave-sivatagban eresztettek egymásnak egy 1962-es és egy 2002-es évjáratú Cadillacet azzal a céllal, hogy kiderítsék, melyikben nagyobb az esély a túlélésre, ha frontálisan összeütköznek.

Autó

Muszáj a téli gumi

A tél beköszöntével hónapokra búcsút mondhatunk a száraz utaknak, helyüket a havas, latyakos, csúszós aszfalt veszi át. Hiába vagyunk elővigyázatosak, biztosak a képességeinkben, előfordulhat, hogy mindennek ellenére balesetet szenvedünk vagy okozunk. A közlekedés soktényezős rendszer, amelyben a külső körülmények jelentőségét nem lehet túlbecsülni.

Biró Csongor Autó

Hogyan vezessünk szélben és ködben?

Késő ősszel komoly veszélyek leselkednek az autósokra. A lehullott falevelek, illetve a mezőgazdasági gépek által felvitt sár gyakran teszi csúszóssá az utakat. Ehhez jön még a köd, illetve az alacsonyan lévő nap, amely akadályozza a kilátást. A szél- és hóviharok még a sokat tapasztalt sofőröket is kellemetlen helyzetbe hozhatják.

Biró Csongor Autó

Top 10: a legmegbízhatóbb terepjárók

A GTÜ elnevezésű (Gesellschaft für Technische Überwachung) szervezetnél 2011-ben 5 millió személyautó műszaki felülvizsgálatát végezték el. Ennek alapján állítottuk össze a legmegbízhatóbb terepjárók és szabadidő-autók listáját.

Biró Csongor Autó

November tesztautói: izom, luxus és sok sár - nagy fotókkal

Novemberben autós rovatunk kedvenc vendégei terepjárók voltak, de pár BMW-t is elfüstöltünk, sőt még kisautót is vezettünk. Hazai tájakon autóztunk, de néhány nemzetközi teszten is részt vettünk, ráadásul az egyik kocsival egy folyóban is megmártóztunk.