szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Magyarország autós szempontból még nem Közép-Európa, a Honda a nálunk is kínálja a csak Észtországban, Finnországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában, Oroszországban, Romániában, Törökországban és Ukrajnában árult négyajtós Civicet. Kipróbáltuk a City nagy testvérét, amely az ötajtóssal ellentétben nem Angliában, hanem Törökországban készül.

Az ötajtós mellett itthon is bemutatott négyajtós változat a Civic kilencedik generációját képviseli. Szinte az egész beltér egy műszerfal, hatalmas a középkonzol, de kétségkívül a Hondától megszokott látványos és innovatív. Az öthüvelykes információs kijelző két részből áll. A főbb műszerek a kormány felett foglalnak helyet, míg a másodlagos kijelző az alsó részre, a kormánykeréken át is jól látható területre került. A vezető jobb oldalán az audiorendszer és a légkondicionáló gombjait összefogó információs zóna található. A műszerfal különféle területeit az anyaghasználat is elkülöníti egymástól – közös bennük, hogy kopog mind.

bcs

Minden Civic szedánhoz alapáron jár az indításgátló, a távirányítós központi zár, a multifunkciós kijelző (i-MID), a négy elektromos ablak, az elektronikusan állítható, fűthető külső tükörpár, az MP3-lejátszó csatlakozója, a légkondicionáló, a sebességtartó automatika (tempomat), a bőrkormány, a parkolást segítő szenzorok tolatókamerával, valamint a fényszórómosó és esőérzékelős ablaktörlő.

Az új Civic szedán nem csak technikailag fejlődött, utastere is tágasabb lett. A pakolórekeszek immáron 105 liternyi holmit képesek befogadni, ugyanakkor elöl és hátul is jelentősen nőt a váll-, valamint a csípőtér. Az újratervezett első ülés magassága a korábbinál nagyobb tartományban változtatható, magasságában és távolságában is állítható a kormánykerék. A négyajtós Civic teljes értékű helyet kínál mind az öt utas számára, sík padlólemeze révén a középen ülő lába is kényelmesen elfér. A 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámla lehajtásával a 440 literes csomagtartó befogadóképessége tovább növelhető, ám szája a szedánokhoz hasonlóan szűk.

Két benzinmotor közül választhatnak a vásárlók. Az 1,6 literes egység legnagyobb teljesítménye 92 kW (125 LE/6000 fordilat/perc), maximális forgatónyomatéka 152 Nm 4300-as percenkénti főtengelyfordulatnál. A manuális váltóval felszerelt verzió 9,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, végsebessége pedig 200 kilométer/óra. Az 1,6-os erőforrás öt-, az 1,8-asok hatfokozatú manuális váltót kapnak, de a nagyobb erőforrással elérhető az ötfokozatú automatikus nyomatékelosztó is, melyet kormánykapcsolók segítségével, szekvenciálisan is kapcsolhatnak a sofőrök.

Az 1,8-as motor legnagyobb teljesítménye 104 kW (142 LE/6500 fordulat/perc), maximális forgatónyomatéka pedig 174 Nm 4300-as fordulatszámnál. A hatfokozatú manuális váltóval kínált kivitel 8,7 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, legnagyobb sebessége 200 kilométer/óra. Hangtalan és elég erős a mindennapokhoz. Meglepett, hogy búcsút mondhatunk a hibrid Civicnek, Magyarországon és Európában sem kaphatjuk többé a korábban legolcsóbb hibridként ismert négyajtóst. Igaz, a Honda továbbra is kínál hibrideket: Jazz, Insight, CR-Z, de négyajtós hibridje nem lesz.

A Civic minden változatához alapáron jár az eco assist és az econ üzemmód-szabályozó. Előbbi - a pillanatnyi fogyasztás függvényében - folyamatosan változtatja a műszerfal háttérvilágításnak színét (zöldről kékre), ezzel segítve a pilótát a takarékos vezetésben. Az üzemmód-szabályozó az autó beállításait igazítja a gazdaságos üzemhez, elősegítve a fogyasztás csökkentését. A rendszer befolyásolja a gázreakciókat, a légkondicionáló működését, illetve - az automatikus váltóval kínált modelleknél - a váltások esedékességét.

A sebességfüggő elektromos kormányszervó (EPS) könnyebb, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek, és nem a motor erejét vonja el, ezáltal jótékony hatással van a fogyasztásra. A rásegítés - sebesség függvényében - változó ereje segíti a pilótát, hogy erőlködés nélkül tekerhesse a kormányt alacsony sebességnél, és precízen irányíthasson nagy tempónál.

Az autó úttartása, menetkomfortja, hangszigetelése kiváló, futóművét, kormányzását, fékeit sem érheti panasz. A felfüggesztés elöl MacPherson, hátul multi-link rendszerű, mindkettőt stabilizátor rúd teszi erősebbé. Az előző generációhoz viszonyítva az új futómű még hatékonyabban nyeli el az ütéseket, és kevésbé engedi bedőlni a karosszériát. A menetstabilizáló (VSA) legújabb generációja érzékeli a tapadásvesztést, és külön-külön fékezi a kereket. A rendszer együttműködik az elektromos kormányszervóval is, lehetővé téve, hogy a pilóta a megfelelő kormánymozdulatokkal irányíthassa autót. A VSA tevékenységét blokkolásgátló és fékasszisztens egészíti ki. Ha a szenzorok úgy érzékelik, hogy sofőr vészfékezni akar, a fékasszisztens azonnal közbelép, és a teljes fékerőt mozgósítja a féktáv minimalizálásának érdekében.

A négyajtós Honda Civic alapára 1,6 literes motorral 5,249 millió forint, az 1,8-as alapmodell ára 5,549 millió forint, az automatikus váltóval szerelt csúcsmodell ára 6,249 milliótól indul.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Duplateszt: a Honda Accord és a kombi

Gyerekkorom óta álmodom egy Accordról. Sternből és Paris Matchból vagdostam ki a képét. Eltelt húsz év, az Accord még mindig úton van, és most nekem is megadatik. Sőt, egyszerre kettőt is tesztelhetek. Kézi váltós 150 lovas dízel és automatikus váltós 150 lovas kombi. Szépek, jók, szeretem.

hvg.hu Autó

Honda FCX teszt: a jövő elkezdődött

Nézzünk bátran a jövő szemébe: előbb-utóbb az olajlobbi is belátja, lehet pénzt csinálni az alternatív hajtású autókból. És akkor minden zöld lesz, mindenki zöldautót hajt majd, és biztos eljön a tartós béke is. Mi az első lépést megtettük: kipróbáltuk a jövő autóját. Egy álmot megér.

hvg.hu Autó

Honda Civic Hybrid teszt: a zöld cégautó

Nem kínál zsákbamacskát a Honda: hibridje egyszerűen megvalósítja a ma elvárható környezettudatosságot. Mindezt úgy, hogy alig kerül többe hagyományos versenytársainál.

hvg.hu Autó

Honda Insight teszt: a tamagocsi bosszúja

High-tech környezet, diszkó fények a műszerfalon, egyszerű, kopogós műanyagok, puha és marasztaló ülések, hibrid hajtás, gazdag alapfelszereltség. Miben új a Honda Insight? Megtanít zölden vezetni, tamagocsiként áldoz fel minket az ökológia oltárán.

hvg.hu Autó

Honda Jazz teszt: lányoknak, asszonyoknak

Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.

Biró Csongor Autó

Honda CR-Z: újra lehet csajozni

A Honda CR-Z a tisztább üzemű benzines-elektromos hibrid hajtóművet kombinálja hatfokozatú manuális sebességváltóval, stílusos kupékarosszériában. Ék alakja, alacsony motorházteteje stabil, atletikus kiállást sejtet. Az osztott üvegű csomagtérajtón át rossz a kilátás, de sebaj, ha a sport gombot megnyomjuk, igazi sportautóvá alakul a CR-Z. Igaz, a 124 lóerő nem a mai fiatalokat csábítja, inkább azokat, akik 10-20 éve az ős CR-X-ben kapcsolták a sebességet és autóztatták a csajokat, és megspóroltak 6,5 millió forintot. Ennyi a CR-Z ára.