Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"38a39571-40be-4f97-b86f-0e77da84b31e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem hogy segített volna az eszméletlen emberen a rabló, még ki is fosztotta és otthagyta.","shortLead":"Nem hogy segített volna az eszméletlen emberen a rabló, még ki is fosztotta és otthagyta.","id":"20250605_rablo-kifosztas-haldoklo-miskolc-borton-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38a39571-40be-4f97-b86f-0e77da84b31e.jpg","index":0,"item":"c22d3a63-2c88-4913-9cde-66993a385525","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_rablo-kifosztas-haldoklo-miskolc-borton-itelet","timestamp":"2025. június. 05. 20:41","title":"Négy és fél évet kapott, mert kifosztott egy haldoklót Miskolcon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db9da0b5-ab72-4722-83c2-3a8013874302","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bárki megveheti annak az 1984-es Macintoshnak a replikáját, aminek mindössze 2,4 hüvelykes a kijelzője – és fut rajta az eredeti operációs rendszer is.","shortLead":"Bárki megveheti annak az 1984-es Macintoshnak a replikáját, aminek mindössze 2,4 hüvelykes a kijelzője – és fut rajta...","id":"20250607_apple-macintosh-miniatur-valtozat-replika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db9da0b5-ab72-4722-83c2-3a8013874302.jpg","index":0,"item":"dd0f5629-ba1f-472d-a0fd-95b1cc15dd71","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_apple-macintosh-miniatur-valtozat-replika","timestamp":"2025. június. 07. 16:03","title":"Megcsinálták a legendás Macintosh miniatűr változatát: alig nagyobb, mint egy Apple Watch, és működik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival – fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök a budapesti közlekedés péntekre tervezett tízperces leállásával kapcsolatban. Karácsony Gergely főpolgármester tevékenységére utalva azt mondta: ha nem megy, akkor szóljanak, segítünk. A miniszterelnök szerint futótűzként terjedt el vidéken az olcsó drog, Oroszországgal pedig fegyverkorlátozási-megállapodást kell kötni.","shortLead":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival –...","id":"20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537.jpg","index":0,"item":"94869d1f-fa81-4dba-b8d0-a95eefcb3d99","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","timestamp":"2025. június. 06. 07:39","title":"Orbán Viktor: Vannak emberek, akik csak azért, hogy pénzhez jussanak, gonoszságokat követnek el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34bbe0a1-732b-4e88-bf92-cf5b32b377b1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A hitelminősítő szerint jövőre pöröghet fel a magyar gazdasági növekedés.","shortLead":"A hitelminősítő szerint jövőre pöröghet fel a magyar gazdasági növekedés.","id":"20250607_Fitch-Egy-szazalek-sem-lesz-a-gazdasagi-novekedes-Magyarorszagon-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34bbe0a1-732b-4e88-bf92-cf5b32b377b1.jpg","index":0,"item":"78cfed00-013a-418b-98aa-07c1c6a10261","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250607_Fitch-Egy-szazalek-sem-lesz-a-gazdasagi-novekedes-Magyarorszagon-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 07:03","title":"Fitch: Egy százalék sem lesz a gazdasági növekedés Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 650 milliós CPAC mellett további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel.","shortLead":"A 650 milliós CPAC mellett további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel.","id":"20250606_titokzokni-szantho-miklos-ner-balasy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194.jpg","index":0,"item":"1c240110-5db2-48b5-993f-886eed178eac","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_titokzokni-szantho-miklos-ner-balasy","timestamp":"2025. június. 06. 14:14","title":"Titokzokni, naptej, sajtkés – 252 millióért rendelt a Szánthó Miklós-féle Alapjogokért Központ Balásy Gyula cégétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d4f15a9-f0ac-4820-b5ed-c42d8c9a8f79","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi felelősségre vonására szólított fel, míg Steve Bannon felvetette, hogy a Tesla-vezér is egy illegális bevándorló lehet, és szerinte a milliárdost ki kellene toloncolni az országból.","shortLead":"Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi...","id":"20250606_musk-trump-harc-veszteseg-reszvenyek-usa-nasa-spacex-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4f15a9-f0ac-4820-b5ed-c42d8c9a8f79.jpg","index":0,"item":"b89702e9-b782-4765-8906-60f1bf355c83","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_musk-trump-harc-veszteseg-reszvenyek-usa-nasa-spacex-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 06:27","title":"Néhány óra alatt dollármilliárdokat vesztett az egymás ellen forduló Donald Trump és Elon Musk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0de39d2d-3f41-43fe-9974-ab60bfe9cc1a","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Elindult a szezon, a hosszúhétvégére rengetegen útnak indultak, ez érződik a forgalmon is. ","shortLead":"Elindult a szezon, a hosszúhétvégére rengetegen útnak indultak, ez érződik a forgalmon is. ","id":"20250607_Tobb-kilometeres-torlodas-az-autopalyakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0de39d2d-3f41-43fe-9974-ab60bfe9cc1a.jpg","index":0,"item":"986672ce-3100-4f85-879d-4a69699ccc62","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_Tobb-kilometeres-torlodas-az-autopalyakon","timestamp":"2025. június. 07. 09:48","title":"Indul a szezon, több kilométeres torlódás az autópályákon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9166a77-a7fc-4daa-8277-4d2a22cedc51","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A köztársasági elnök államfői magánlátogatáson van Erdélyben. ","shortLead":"A köztársasági elnök államfői magánlátogatáson van Erdélyben. ","id":"20250607_Zarandokok-kozott-tunt-fel-Sulyok-Tamas-Csiksomlyon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9166a77-a7fc-4daa-8277-4d2a22cedc51.jpg","index":0,"item":"6dddf1f5-9381-42a2-bc35-c729c951f1dc","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Zarandokok-kozott-tunt-fel-Sulyok-Tamas-Csiksomlyon","timestamp":"2025. június. 07. 19:15","title":"Zarándokok között tűnt fel Sulyok Tamás Csíksomlyón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 2007-ben bevezetett i30 nem volt képes tartani a lépést a körülötte rendre megújuló kompakt versenytársakkal, így törvényszerű volt, hogy idén megújul. Be kell vallanom, a ráncfelvarrásnál jóval komolyabb változás történt, az új i30 egy teljesen új modell, bár továbbra is Európában készül, európai vásárlóknak célozva. Rüsselsheimban tervezték, a cseh Nosovicében gyártják.
Bár az új i30 a régi padlólemezére épül, a kocsi minden porcikája megújult, a látványos külső kielégíti a kategóriától elvárható visszafogott extravaganciát. Az i30-ból eddig több mint négyszázezer talált gazdára, a legjobb éve a 2010 volt (115 ezer eladott példány).
Az új i30 hosszabb, szélesebb és alacsonyabb elődjénél, tengelytávja nem változott (2650 milliméter), teljes hossza 20 milliméterrel nőtt (4300 milliméter), 5 milliméterrel lett szélesebb (1780 milliméter), magassága 10 milliméterrel csökkent (1470 milliméter). Utóbbi nem a belmagasság rovására ment, a 150 milliméteres hasmagasságot csökkentették 140 milliméterre. Sportosabb kinézetét a megnövelt nyomtávnak köszönheti, az első 17, a hátsó 24 milliméterrel nőtt, a kerekek és az abroncsok széle a kerékívekkel azonos síkban helyezkedik el. Javítottak a kocsi légellenállásán (Cw: 0,30), erőteljesebben megdöntötték a szélvédőt.
bcs
Motorválasztéka izmosabb egységekkel bővült, a legerősebb dízel immár 128 lovas, a legfickósabb közvetlen befecskendezésű benzines GDI erőforrás 135 lóerős. A menetpróbán a dízel tetszett jobban, a benzines nyomatékszegény. Az Európában kapható mind a hat motorváltozata hatsebességes váltót kapott (az 1,4-es motorokhoz kizárólag kézi jár, az 1,6-osokhoz automatikus váltó rendelhető). Piaci igényektől függően három-három benzines, illetve dízel erőforrást kínál az i30-ban a koreai gyártó.
A változó geometriás turbódízel 110 lóerős, legnagyobb nyomatéka 260 Nm, amelyet 1900 percenkénti fordulaton lead. Az 1,6-os így 11,5 másodperc alatt gyorsítja az i30-ast nulláról száz kilométer/órás sebességre, a modell végsebessége 185 kilométer/óra - a fogyasztást a Hyundai 4 literre ígéri 100 kilométerenként. Start-stoppal ez még kevesebb, 3,7 liter is lehet elméletileg. Ez előbbi adattal nagyon nem lőtt mellé a Hyundai, persze a négy liter közelében sem jártunk, de a fedélzeti számítógép által mért 5,6 literes átlagfogyasztás figyelemreméltó.
Az új, 1591 köbcentis GDI motor 135 lóerős teljesítményét percenként 6900-as fordulaton adja le, csúcsnyomatéka 164 Nm (4850 fordulat/percnél). Ez a motor 9,9 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a kocsit - állítólag a start-stopos változat 5 literes átlagfogyasztással büszkélkedik. A tapasztalatok természetesen fájóbbak, a rövid városban és autópályán megtett menetpróba végén 9,7 literes átlagfogyasztásról közölt adatot a számítógép.
Takarékos gázolajos változata (Hyundai Blue Drive) 128 lóereje dacára a sajtóanyag szerint 97 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométerenként, ebben a start-stop mellett alacsony gördülési ellenállású abroncsok és generátor-szabályozó rendszer működik közre.
A garancia ötéves, kilométer korlátozás nélküli, ötéves segélyszolgálattal és a garancia ideje alatt évente egyszeri ingyenes átvizsgálással megspékelve.
A Golfhoz, Focushoz, Astrához, BMW 1-hez hasonlóan a Hyundai is kínál menetdinamikai kapcsolót, amellyel komfort, sport vagy normál módban használhatjuk az autót, változtatva a futómű, a gázreakció és a kormányrásegítés mértékét. Az i30 kormányműve elektromos szervójú két végpont között 2,85 fordulattal, a kocsi fordulóköre 10,6 méter.
Az elöl-hátul független felfüggesztést alkalmazó i30 elöl segédváz-keretre szerelt MacPherson rugóstagokat, hátul multilink kialakítást kapott.
Az első utasok fejtere, lábtere és válltere is nőtt egy hangyányival, a hátsó üléssorban helyet foglalók a szélesebb válltérnek örülhetnek. Jó hír, hogy nőtt a csomagtartó, immár 378 literes (a hátsó ülések ledöntésével 1316 literre bővíthető), a kesztyűtartó a korábbi 5,8 liter helyett már 8 literes.
Az autó halkan jár, javult a zajkomfortja a motorfelfüggesztések rezgéscsillapításának, az üreges hajtótengelyeknek, az erősebb karosszéria-illesztéseknek, a kétrétegű ajtószigetelésnek, valamint az A oszlop megnövelt habtöltetének, és az átalakított külső ajtókilincs formájának köszönhetően. A gyártó közlése szerint az alapjárati motorzajszint 38 decibel, a gyorsításé 52 dB, a menetzaj 64 decibeles, a szélzaj 63,6 decibel.
A Magyarországon forgalmazott i30 alapból tartalmazza a LED-es nappali fényeket. Az opciós lista gazdagabb lett: rendelhető intelligens kulcs nyomógombos indítással, tíz irányban motorosan állítható vezetőülés, kétzónás klíma, tolható-nyitható panoráma üvegtető, hővisszaverő ablakok, kanyarkövető fényszórók, xenon lámpák, tolatókamera, környezet világítás, ülésfűtés, elektromos rögzítőfék, sebességtartó. A rendelhető navigációs rendszer adatai hét hüvelykes érintőképernyőn jelennek meg. Képes valósidejű tájékoztatásra, és tíz nyelven hangutasításokat is fogad.
Az ESP, a vészfékrásegítő, a visszagurulás-gátló, a hat légzsák alapfelszerelés, a térdlégzsák felárért megvehető. A hazai árlistára február végéig kell várni, de az importőr akciókat, fapados változatot és nagy flottakedvezményeket tervez. A kombi ősszel érkezik, de a Genfi Autószalonon bemutatják.
Az i-sorozat második tagjaként nincs könnyű dolga az i10-nek a magyar piacon. A minik forgalma folyamatosan csökken, pedig az apróságok egyre okosabbak és ügyesebbek. Kipróbáltuk a legkisebb Hyundait.
Nem csak egy Ferrari Enzo lehet egyedi, nem csak egy Audi R8 Spyderben érezhetjük magunkat kiemelt személynek. Elég, ha egy olyan Hyundai i30-ast vezetünk, amely nincs is rajta a hivatalos árlistán. Csak különleges megrendelésre kapható, kétliteres turbódízel, 136 lóerős motorral.
Kis lépésekben haladt, mégis hamar a csúcsra jutott a Hyundai. Az ix35 feledteti a Tucson darabosságát, kényelme, technikája, kialakítása komoly zavart okozhat a divatterepjárók kifutóján.
Feltűnő színe ellenére meggyőző munkaautó a Hyundai nyolcszemélyes busza. Gazdaságosan üzemeltethető, olcsó, kényelmes, de az ülései nem szedhetők ki, így praktikuma korlátozott.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.