Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"829a16d9-5f65-4e98-a5cd-95c9a0dbacd7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt az évjáratok is mások, mint a hagyományos kocsiknál. ","shortLead":"Itt az évjáratok is mások, mint a hagyományos kocsiknál. ","id":"20250605_hasznalt_villanyauto-kereses-itthon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/829a16d9-5f65-4e98-a5cd-95c9a0dbacd7.jpg","index":0,"item":"1cfab463-9c22-4a83-a8c6-ae1317890b0f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_hasznalt_villanyauto-kereses-itthon","timestamp":"2025. június. 05. 08:42","title":"Elektromos autót keresnek egyre többen, és az árak egyelőre inkább esnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b366b365-c8d4-48e3-93df-76b85822539e","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"A nyereséget és az eredménytartalékot is kivette osztalékként a felerészben Vaszily Miklós tulajdonában lévő Indamedia Network holdingvállalat. Jelentős változás történt a szervezeti struktúrában is: a Totalcar az Indexhez kerül, ezzel az alapító Karotta is távozik, a Port.hu ezentúl a Femina Médiához tartozik.","shortLead":"A nyereséget és az eredménytartalékot is kivette osztalékként a felerészben Vaszily Miklós tulajdonában lévő Indamedia...","id":"20250604_indamedia-vaszily-leanyceg-Index-tulajdonos-starcz-ziegler-osztalek-port-totalcar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b366b365-c8d4-48e3-93df-76b85822539e.jpg","index":0,"item":"d640c380-ada1-4919-9941-800ff18614a3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_indamedia-vaszily-leanyceg-Index-tulajdonos-starcz-ziegler-osztalek-port-totalcar-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 22:35","title":"Összes leánycégét kiürítette az Index tulajdonosa, Karotta távozik a Totalcartól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a42fdebf-e4f9-4b6b-b332-b5bf4f1a0940","c_author":"Tölgyessy Péter","category":"360","description":"A kormányváltás növekvő esélyei – Tölgyessy Péter HVG-nek írt esszéje.","shortLead":"A kormányváltás növekvő esélyei – Tölgyessy Péter HVG-nek írt esszéje.","id":"20250605_Tolgyessy-Peter-essze-Duborog-alattunk-a-tortenelem-Orban-rendszer-Magyar-Peter-valasztas-2026","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a42fdebf-e4f9-4b6b-b332-b5bf4f1a0940.jpg","index":0,"item":"f3328275-93ed-4c5d-ad6a-0c964c6ede1b","keywords":null,"link":"/360/20250605_Tolgyessy-Peter-essze-Duborog-alattunk-a-tortenelem-Orban-rendszer-Magyar-Peter-valasztas-2026","timestamp":"2025. június. 05. 12:26","title":"Tölgyessy Péter: Dübörög alattunk a történelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83edeb7b-824a-4cf1-8c4a-bda6d0be1bf9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Gyorsan elkapták. ","shortLead":"Gyorsan elkapták. ","id":"20250605_Tiz-kocsit-karcolt-vegig-egy-no-Veszpremben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83edeb7b-824a-4cf1-8c4a-bda6d0be1bf9.jpg","index":0,"item":"01448091-bf17-4dc5-9941-42511f0e0187","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_Tiz-kocsit-karcolt-vegig-egy-no-Veszpremben","timestamp":"2025. június. 05. 07:45","title":"Tíz kocsit karcolt végig egy nő Veszprémben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5179036a-6b7e-476c-98cd-bf56768fcdc9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekes-színész abban hisz, hogy a művészetnek nincs oldala.","shortLead":"Az énekes-színész abban hisz, hogy a művészetnek nincs oldala.","id":"20250605_Bereczki-Egy-rogtonitelo-birosag-var-mindenkire-aki-kozeleti-dolgokban-megszolal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5179036a-6b7e-476c-98cd-bf56768fcdc9.jpg","index":0,"item":"e6c4fd82-e698-4cf9-b56b-9dc82028a89b","keywords":null,"link":"/elet/20250605_Bereczki-Egy-rogtonitelo-birosag-var-mindenkire-aki-kozeleti-dolgokban-megszolal","timestamp":"2025. június. 05. 08:41","title":"Bereczki: „Egy rögtönítélő bíróság vár mindenkire, aki közéleti dolgokban megszólal”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c07cd90-0627-49a2-9575-eefe15f333f4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az amerikai jobboldal sztárkommentátora szerint az ukrajnai kérdés rendezése Putyinon múlik, ugyanis Zelenszkij kész volna megállapodni.","shortLead":"Az amerikai jobboldal sztárkommentátora szerint az ukrajnai kérdés rendezése Putyinon múlik, ugyanis Zelenszkij kész...","id":"20250605_shapiro-putyin-haboru-orban-magyarorszag-politika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c07cd90-0627-49a2-9575-eefe15f333f4.jpg","index":0,"item":"f0a6ca85-1acb-4054-8d1a-76a2feab44d4","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_shapiro-putyin-haboru-orban-magyarorszag-politika","timestamp":"2025. június. 05. 12:46","title":"Az Orbán Viktort lenyűgözőnek tartó trumpista Ben Shapiro azt mondja, Putyin a fegyverszünetért cserébe egyetlen anyagi ajánlattal sem élt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"983ea929-d544-4a40-8a46-2ef375035f31","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az anti-James Bond-történet főhőse egy nagyravágyó balatoni londiner a hetvenes évek Magyarországán.","shortLead":"Az anti-James Bond-történet főhőse egy nagyravágyó balatoni londiner a hetvenes évek Magyarországán.","id":"20250604_Hideghaborus-kemfilm-keszul-Vilmanyi-Benett-foszereplesevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/983ea929-d544-4a40-8a46-2ef375035f31.jpg","index":0,"item":"5fc12967-b6af-4e40-81ab-94720bf7404b","keywords":null,"link":"/kultura/20250604_Hideghaborus-kemfilm-keszul-Vilmanyi-Benett-foszereplesevel","timestamp":"2025. június. 04. 14:47","title":"Hidegháborús kémfilm készül Vilmányi Benett főszereplésével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29462094-a97e-401e-865b-c8181dd88451","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Amazon Web Services (AWS) elérhetővé tette az Amazon Q nevű, generatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst. A cég szerint az eszköz a szoftverfejlesztők és üzleti felhasználók hatékonyságát növeli, és új szintre emeli az adatvezérelt döntéshozatalt.","shortLead":"Az Amazon Web Services (AWS) elérhetővé tette az Amazon Q nevű, generatív mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst...","id":"20250604_aws-amazon-q-mestereseges-intelligencia-asszisztens-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29462094-a97e-401e-865b-c8181dd88451.jpg","index":0,"item":"8650bc6f-d04d-42ce-ae53-69827efcc188","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_aws-amazon-q-mestereseges-intelligencia-asszisztens-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 22:03","title":"Megjelent a Q","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Peugeot 308-as nem füllentett, amikor fedélzeti számítógépén 4,8 literes átlagfogyasztással kérkedett. A takarékos vezetés nem jelentett hátrányt a forgalomban, a 112 lóerős dízel halad, ahogy kell, a kocsi ráadásul bitangul szép. És megy, és megy…ki a világból.
A tesztelt 308-as a középső, Active felszereltségi szintet kapta, amely főként cégautós erényeit csillogtatja meg: 6,1 millió forintos alapára tartalmaz tempomatot, ködlámpákat, isofix bekötést, kétzónás automatikus klímát, állítható első könyöktámaszt beépített rakodó rekesszel, hátsó könyöktámaszt síalagúttal, állítható magasságú vezetőülést, Bluetooth-os kihangosítót, USB-csatlakozást, négy elektromos ablakemelőt, sötétben automatikusan felgyulladó lámpákat, esőérzékelős ablaktörlőt, fényre sötétedő belső tükröt, üdvözlő és hazakísérő fényt, LED-hangulatvilágítást és LED-es nappali menetfényt. Tesztautónkba elektromos árnyékolású panorámatetőt építettek (130 ezer forintért), a szép, 17 hüvelykes felnik 80 ezer forintba kerültek (mai autókon ritkán dobnak ekkorát a felnik, ezzel a szettel nagyon dögös a 308), a navigációs berendezést 220 ezerért tették bele, az első-hátsó parkoló radarért és az elektromosan behajtható külső tükrökért további 135 ezer forintot kell fizetni.
Hosszú a hatodik sebesség, rugalmas az erőkiosztás. 90 kilométer/órás sebességnél hatodik fokozatban 1500-at forog a főtengely percenként, 100-nál 1700-at, 110-nél 1800-at, 120-nál 2000-et, 130-nál 2250-et. Rögzített nyolcvanas tempónál sík úton 3-3,5 liter a pillanatnyi fogyasztás.
A Peugeot 308 e-HDi legnagyobb kiírt hatótávja 1340 kilométer volt, így ezzel a kocsival ki lehetne szaladni a világból - ehhez persze óvatosan kell használni a gázpedált. A váltásokra figyelmeztet, lámpánál ügyesen leáll, és olyan észrevétlenül indul újra, amit más gyártó nem tud, csak elektromos, vagy hibrid autóval. Már lassulás közben, a teljes megállás előtt leállítja a motort, az újraindulás annyira gyors, hogy nem kell félnünk attól, hogy beragadunk, a többi autós észre sem veszi, hogy újraindítjuk a gépet, csak este, mert akkor egy kissé vibrál a fényszóró. A 450 kilométeres vegyes üzemű (város, országút, autópálya) használat során 4,88 liter gázolajat fogyasztott a Peugeot népszerű kompaktja.
bcs
A Peugeot az 508-asban vezette be az e-HDi technológiát: a stop-start rendszer automatikusan leállítja a motort, amikor az autó megáll, például egy stoptáblánál vagy a piros lámpánál. Az újraindítás olyan gyors és vibrációmentes, hogy szinte észrevehetetlen. Az e-HDi motor így csökkenti a fogyasztást és a szén-dioxid-emissziót. Az e-HDi rendszerhez 6 sebességes robotizált vagy manuális váltó rendelhető. A nemzetközi bemutatón a robotizált váltóban ismét csalódtunk, ám most a teszten a kézi váltó a peugeot-os gyengéi (darabos, nehezen találja meg az útját) ellenére kiválóan teljesített (a bólogatós robothoz hasonlítva). Alapja az 1,6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (volt control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, megkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei: 15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban, 5 g/km emissziócsökkenés városi ciklusban, 40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós stop-starthoz képest, motorleállítás 20 kilométer/óra alatt, jobban vezethető (csendes, rezgésmentes).A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2,2 kW, élettartama 600 000 újraindítás (én ebből 600-at elcsíptem). A vezető, kikapcsolhatja, a volántól balra lent található a gombja.
A mikro-hibrid technika mellett a kibocsátást csökkenti, hogy optimalizálták a generátor- és az olajszivattyú vezérlést, átlagosan 25 kilóval könnyebbek az új 308-asok a régebbieknél, ha nem nagyzolunk, akkor a 16 hüvelykes kerekeken csekély gördülési ellenállású gumik futnak; a kocsi alaktényezője 0,28 cw.
A 308-as útfogása elsőrangú. Jellemzői: merev karosszéria-struktúra, MacPherson első futómű, csatolt lengőkaros hátsó futómű, sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány, nagy tárcsafékek (elöl hűtöttek; 302 x 26 mm), ABS, elektronikus fékerő-elosztás, vészfék-asszisztens és automatikusan bekapcsolódó vészvillogó, alapfelszerelésként Bosch 8.1 ESP.
Az ülések kényelmesek, magam mögött ülve sem éreztem szűknek a kocsit, könnyű be- és kiszállni, van elegendő fej-, váll- és lábtér, a világos belső nyugtatóan hat, belseje ugyanolyan elegáns, mint kívülről az autó. A csomagtartó átlag alatti, bejárata magas, nagyot kell emelni, ha nagy csomagot akarunk szállítani. Pótkereke teljes értékű.
Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.
Három és fél évvel bemutatása után férfiasabb külsőt kapott a legnépszerűbb Peugeot. A sochaux-i, mulhouse-i és kalugai gyártósorokról immár több mint 930 ezer példány gördült le. Az új Peugeot 308 friss külsővel és a Peugeot 508-asban már kipróbált e-HDi mikrohibrid technikával érkezik a magyar piacra a nyár elején.
Két autó helyett kell bizonyítania az 508-as kombinak. Hoznia kell a Peugeot 407 SW málhás természetét, valamint a 607-es kényelmét várják el tőle. Az 508 SW tökéletesen megoldja a kettős feladatát: kellemes üzleti kombi.
Ha szeretnénk összefoglalni, mit jelent egy francia autó a szó legszorosabb értelmében, milyen a franciás luxus és elegancia, akkor ma az 508-as Peugeot a legjobb példa rá. Igézően szép, kimondottan csendes, kényelmes, biztonságos, takarékos és megfizethető. Igazi prémium cégautó.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.
A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.
Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.
A köztársasági elnök tavaly decemberben költözött be a Karády-villaként ismert budapesti ingatlanba, az állami tulajdonban lévő épület felújítására és berendezésére 300 millió forintot biztosított a kormány – értesült a HVG.
A kormánybarát nagy hírportálok nézettsége a közpénzből fizetett Facebook-hirdetések és a mind gyakoribb vezetőcserék, tulajdonosváltások ellenére is esik.