szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Ha tökéletesre játszik, ha mindig négy ász van a kezében, ha sosem téved, ha milliárdos felmenői vannak, ha nem szereti a váratlan dolgokat, ha mindenben biztosra megy, akkor ez az ön ideális autója. Hibátlan, de érzelemmentes, nagyon német, precíz és odaadó. Nem hivalkodó, a LED-es fénysor már kötelező tartozék, extrából csak annyi van, amennyi muszáj, lóerőből még több is a kelleténél.

Ügyvezetői autó, alapára is több mint 10 millió forint, felextrázva a legszükségesebbekkel 15,28 millió forintba is kerülhet (tesztautó ára). Ahol az A6-os túlzásnak tűnhet, ott az A4 kombi még elmegy.

A tikfa barna szín pont kifejezi az autó eleganciáját, visszafogott, ésszerű báját. Fabetét, bőr mindenütt (640 ezer a bőrkárpit ára), de konszolidált, egyszerű módon, amolyan urasan. Körbevesz a csúcstechnológia, de nem eltúlzott a műszaki tartalom. Hiányoznak a segédrendszerek, de a világítás intelligens (félmillió forintért), a parkolásban elöl és hátul is kapunk radaros segítséget (135 ezer forintért), a kényelmi és navigációs vezérlőegység (MMI plusz, 1 millióért) az egyik legjobb a piacon, az viselkedése testre szabható (drive select 90 ezerért). Utóbbi számunkra azért volt fontos, mert miután ez az autó nem a száguldásról és a féktelen ereszd el a hajamról szól, főként takarékos üzemmódban használtuk. A kormány kissé indirekt (dinamikus üzemmódban feszes), a váltó szinte soha nem akar visszakapcsolni, a motor halványan pislákol, de legalább alig fogyaszt. A több mint 400 kilométeres tesztelés során 7,1 literes átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként. Az ezer kilométeres hatótáv elérhető és tartható klímával is.  

Takarékos módban 90 kilométer/órás sebességnél 1500-at forog a főtengely, 100 kilométer/óránál 1600-at, 110-nél 1800-at, 120-nál 1900-at, 130-nál pedig 2100-at. A start-stop rendületlenül leállítja a kocsit, néha érdemes kikapcsolni, ha például forgalmas, alárendelt kereszteződésből szeretnénk szabadulni.

A multitronic fokozatmentes (8 sebességes) automatikus sebességváltó révén nem a sietős emberek autója ez a kombi, sokkal inkább a nyugodt, ráérőseké. Gyorsan lehet vele menni, de nem érdemes, a váltója lomha, nyúlós, inkább a finom, egyenletes, állandó ritmusú autózást kedveli. Kövér gázra kelletlenül, idegesen reagál. Sportfokozatban és dinamikus üzemmódban fickósabb az autó, ekkor érezzük a 177 lóerőt, de valahogy azt is, nem neki való a keménykedés. Hangja semmi, a komfort kiváló, hátul is kényelmes az utazás.

©

Bár nem az áruszállítás az erőssége, a 490 literes puttonyba sok minden befér, még a legnagyobb babzsákot is benyelte. Nem lehet viszont gyorsan szállításra átalakítani: míg az ülések ledöntése nem okoz problémát, addig a kalaptartó és a rögzítőháló fix rúdjának a kiemelése eltart pár percig. Küzdeni kell az amúgy praktikus, sínen tologatható tartókkal is, amiből szintén kétféle volt a kocsiban.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Három kilót ledobtak az új Bubiról

Három kilót ledobtak az új Bubiról

Négymillió eurót fizetett az adóhivatalnak a bukott spanyol király, hátha megússza a büntetést

Négymillió eurót fizetett az adóhivatalnak a bukott spanyol király, hátha megússza a büntetést

Ez számítógépben is sok: 18 GB RAM kerülhet az Asus legújabb telefonjába

Ez számítógépben is sok: 18 GB RAM kerülhet az Asus legújabb telefonjába