szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nagy kereslet miatt a Mazda évi 200 ezerről 240 ezerre növeli a CX-5 kompakt szabadidő-autó gyártási kapacitását.

A Mazda CX-5 népszerűségét üzemanyag-gazdaságosságának és vezetési élményének egyaránt köszönheti. A modell értékesítése februárban vette kezdetét. A Mazda a CX-5 modell bevezetését követően az előrejelzéseket messze meghaladó számú rendelést kapott, ennek következtében a cég a 2012-es pénzügyi évre vonatkozóan a globális éves értékesítési tervét 160 ezerről 190 ezerre módosította.
Mazda

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Izsák Norbert Autó

Mazda RX-8 teszt: nekrológ

Mi az: sportkocsi, két perc alatt megszokja az ember, kupés félszerzetségét mindenütt kedvesen megmosolyogják, 9 ezres fordulatig húzatható, miközben még pakolni is lehet bele? Igen, ez a Mazda RX-8. Nekrológ következik.

Biró Csongor Autó

Mazda 3 teszt: felejtős a dízel

A Mazda cselesen újította meg legnépszerűbb autóját. Végrehajtotta a kötelező, láthatatlan faceliftet, amivel fenntartja az érdeklődést a hármas iránt, ám nem hozza kellemetlen helyzetbe azokat, akik az elmúlt években a korábbi arccal vitték haza kedvencüket. Az újdonság varázsa elillan, a forma és a tartalom lényegében változatlan. A Mazda 3-ast nem lehet elrontani - gondoltuk, amíg ki nem próbáltuk az 1,6-os dízelmotorral.

Biró Csongor Autó

Mazda 6 kombi teszt: örök darab

Nyugodt utazásokhoz családi autó, sietős üzleti tárgyalásokhoz ideális cégautó a megújult Mazda 6 kombi. Szép a formája, takarékos és erős a dízelmotorja, a puttonyába minden befér.

Biró Csongor Autó

Mazda3 MPS teszt: nem szilikon, igazi

Brutális külseje ellenére kezes a legerősebb Mazda3-as, 260 lóereje tekintélyt parancsol az utakon, magas ára és hatalmas étvágya az ínyenceknek kedvez. Óvjuk és vigyázzunk rá, kihalóban lévő faj, a hot hatchek kora leáldozóban van.

Biró Csongor Autó

Mazda CX-7 teszt: kék vér folyik a csöveiben

Eddig csak 260 lovas, aszfaltszaggató változatban volt kapható a Mazda hobbiterepjárója, a CX-7-es. Bár automatikus váltót még mindig nem rendelhetünk az autóhoz, újabb lökést adhat a sikerének, hogy izmos dízelmotorral is kapható. Tesztünk során kiderült, a Mazda nem áldozta fel a sportos vezetést a gazdaságosság oltárán, a CX-7 élményautó maradt és nem fogyaszt sokat.

Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: hatoska nagy étvággyal

Semmi bajom a Mazda3 szedánnal, de a kétliteres motor még az i-stoppal sem kellene: lomha és iszákos. Az autó az előnyére változott, sokkal szebb lett, mint versenytársaihoz szürkült elődje. A négyajtós változat erősen emlékeztet a hatosra.

Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: nem öko, de alig fogyaszt

Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.

Biró Csongor Autó

Mazda MX-5 teszt: csupa öröm az élet

Ennél egyszerűbb és nagyszerűbb autót nem kívánhat senki. Egy mozdulattal hátradobjuk a tetőt, beröffentjük a motort, kövér gázzal és riszáló fenékkel nekiszaladunk a világnak. Ha nem lenne család és nem lenne munka, még mindig tartana a félmeztelen rohanás. Születésnapos a Mazda MX-5, ünnepeljük együtt.

Biró Csongor Autó

Mazda MX-5 teszt: száguldunk és félünk

Az autók között a Mazda MX-5 magányos szamuráj, amolyan rónin, de nem azzá lett, hanem született rónin. Örök magányra ítéltetett. Ura nincs, uralkodni nem lehet fölötte. Hajtani, repíteni, azt igen, de ha netán megpróbálnák megszelídíteni, utolsó csepp véréig harcolni fog.

Biró Csongor Autó

Mazda 2 teszt: hozza a formát

Minden napra tartogatott egy meglepetést a ráncfelvarráson átesett Mazda 2. A jól felextrázott, 84 lóerős kisautó ugyanakkor a kategória átlagát képviseli, a mezőnyből csak minőségi megmunkálása, takarékos motorja és köztudott megbízhatósága emeli ki.