Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a6f1b96b-2442-405f-b9c1-c0e6d0adb501","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Keir Starmer telefonon beszélt az amerikai elnökkel.","shortLead":"Keir Starmer telefonon beszélt az amerikai elnökkel.","id":"20250310_ukrajnai-haboru-katonai-segely-donald-trump-keir-starmer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6f1b96b-2442-405f-b9c1-c0e6d0adb501.jpg","index":0,"item":"7722b63f-3ebd-4e09-94d8-3ec7692b9ef1","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_ukrajnai-haboru-katonai-segely-donald-trump-keir-starmer","timestamp":"2025. március. 10. 20:56","title":"Az Ukrajnának nyújtott katonai segély újraindításáról győzködte Trumpot a brit miniszterelnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93bfe826-3dd6-4e27-bba5-bcd592c7c6c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ötéves szerződést kötött a Liverpool és az Adidas, augusztustól már nem a Nike szállítja a sportfelszerelést a klubnak.","shortLead":"Ötéves szerződést kötött a Liverpool és az Adidas, augusztustól már nem a Nike szállítja a sportfelszerelést a klubnak.","id":"20250310_adidas-nike-liverpool","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93bfe826-3dd6-4e27-bba5-bcd592c7c6c6.jpg","index":0,"item":"3468e3f7-b865-4ac9-8ba8-37b11d2552a1","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_adidas-nike-liverpool","timestamp":"2025. március. 10. 15:52","title":"Évi 60 millió fontért újra Adidast húz a Liverpool","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00f2517f-fe0a-4ae6-be14-890e1da5dfdc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik egy kicsit a Brabus G-osztályéhoz hasonló külsejű Land Cruisert szeretnének maguknak.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik egy kicsit a Brabus G-osztályéhoz hasonló külsejű Land Cruisert szeretnének maguknak.","id":"20250310_alaposan-felmorcositott-uj-toyota-land-cruiser-wald-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f2517f-fe0a-4ae6-be14-890e1da5dfdc.jpg","index":0,"item":"2eb6cb92-40f6-4105-8126-b0c205624d10","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_alaposan-felmorcositott-uj-toyota-land-cruiser-wald-tuning","timestamp":"2025. március. 10. 06:41","title":"Alaposan felmorcosították az új Toyota Land Cruisert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","shortLead":"A „csendes gyilkos” végzett velük, szombat este találtak rá a holttestre.","id":"20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1.jpg","index":0,"item":"5b781567-1ca3-479d-a406-a9b29ddd35f5","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_pest-megye-szen-monoxid-mergezes-halal-kutyak","timestamp":"2025. március. 09. 11:34","title":"Két kutyájával együtt halt meg egy férfi Pest megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5887b094-ac39-461a-970a-e761f73e5e8a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem meglepő, hogy a hímzett blúzos, nagycsaládos, mezei naplementés idill különdíjat is kapott.","shortLead":"Nem meglepő, hogy a hímzett blúzos, nagycsaládos, mezei naplementés idill különdíjat is kapott.","id":"20250309_Mesterseges-intelligencia-keszitette-fotoval-trollkodtak-meg-Novak-Elod-kismama-szepsegversenyet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5887b094-ac39-461a-970a-e761f73e5e8a.jpg","index":0,"item":"5ab2f2bb-7852-489b-9968-cf1d521154d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Mesterseges-intelligencia-keszitette-fotoval-trollkodtak-meg-Novak-Elod-kismama-szepsegversenyet","timestamp":"2025. március. 09. 12:42","title":"Mesterséges intelligencia készítette fotóval trollkodták meg Novák Előd kismama-szépségversenyét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8995a28-d774-43a1-9b01-9073ca401719","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem vette észre quadozás közben a veszélyt.","shortLead":"Nem vette észre quadozás közben a veszélyt.","id":"20250310_villanypasztor-zsinor-miatt-balesetet-12-eves-fiu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8995a28-d774-43a1-9b01-9073ca401719.jpg","index":0,"item":"dd680a0a-2631-40db-8bf5-ee13090542a9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_villanypasztor-zsinor-miatt-balesetet-12-eves-fiu","timestamp":"2025. március. 10. 09:58","title":"Kifeszített villanypásztorzsinór miatt szenvedett súlyos balesetet egy 12 éves fiú","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb440e22-33d1-49ed-ae61-575ab9cdf459","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az orosz kormány is védővámot vezetett be a kínai importkocsikra, csak ők máshogy nevezték el a sarcot – cserébe az évi 10-20 százalékkal emelkedik.","shortLead":"Az orosz kormány is védővámot vezetett be a kínai importkocsikra, csak ők máshogy nevezték el a sarcot – cserébe az évi...","id":"20250310_Oroszorszag-Kina-autok-import-domping-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb440e22-33d1-49ed-ae61-575ab9cdf459.jpg","index":0,"item":"32274bd2-5bd9-4d7b-9a79-daf90cb4738f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_Oroszorszag-Kina-autok-import-domping-vam","timestamp":"2025. március. 10. 10:03","title":"Hiába a határtalan barátság, Oroszországnak is elege lett az olcsó kínai autók dömpingjéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5b823a2-d813-4457-9ecf-ed81197eb9fa","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök csapata azonban Rijádban marad, hogy az amerikai partnerekkel egyeztessen.","shortLead":"Az ukrán elnök csapata azonban Rijádban marad, hogy az amerikai partnerekkel egyeztessen.","id":"20250310_Zelenszkij-Szaud-Arabiaban-targyal-a-bekerol-de-nem-marad-sokaig-Trump-USA-amerika-kulugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5b823a2-d813-4457-9ecf-ed81197eb9fa.jpg","index":0,"item":"40186de3-5ffc-4d8b-900b-0400332164f7","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_Zelenszkij-Szaud-Arabiaban-targyal-a-bekerol-de-nem-marad-sokaig-Trump-USA-amerika-kulugy","timestamp":"2025. március. 10. 19:18","title":"Zelenszkij Szaúd-Arábiában tárgyal a békéről, de nem marad sokáig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szenzációs kocsi a Skoda Rapid: kényelmes, tetszetős, praktikus, takarékos. Olcsó autónak szánják, de nem híg a leve, minden centije vállalható az ár-érték arány új bajnokának.
Gondoltak egyet a Skodánál, mert túl jó lett az Octavia. Nem kellene flottában elkótyavetyélni, kis árrésű tömegmodellé tenni. Főleg, hogy hamarosan jön a 10 centivel hosszabb új Octavia, amely a Passat vásárlói közül csenne el jó párat. Helyettesíteni kellene valamivel. Legyen ez a Rapid – mondta egy nagyokos Mlada Boleslavban. Ő lett az év dolgozója.
Így született meg a Rapid, az európai Rapid. Mert, ami Indiában fut az állítólag nem ez a Rapid, az sokkal inkább egy négyajtós Fabia, míg ez a Rapid, az Octavia pótló kocsi. Valóban akkora, mint volt az első generációs Octavia, annyi különbséggel, hogy keskenyebb annál.
Külseje vonzó, csak a farát csapták túl hamar össze, nem olyan kidolgozott, mint a Fabiáé vagy az Octaviáé. De az ötödik ajtó egyben nyílik az ablakkal, így ugyanolyan trükkös autó, mint az Octavia: szedán, de ötajtós, az 550 literes csomagtartó tágas és könnyedén pakolható. A kalaptartó trükkösen felállítható a csomagtartó végében, úgy, hogy a csomagok előretörését megállítsa, de a vezető egy kisebb résen még kilásson a kocsiból.
Biró Csongor
Beltere fapados, de ízléses, minden műanyag kopogós. Őszintén, fontos még ez? A ajtókra nem jutott kárpit, a vezetőhely kényelmes, csak fejben lenne mit fejlődnie, én ugyan már nem növök tovább. Hátul hatalmas a hely, a lábtér majdnem akkora, mint az Octaviában. Csomagtartója a céges használat mellett a családi igényeket is kielégíti, a Rapid öt személy szállítására alkalmas.
A flották kegyeiért a Rapidot küldi árversenybe a Skoda, a mostani Octaviánál 10, a jövőbeninél 15 százalékkal lesz olcsóbb a hozzánk ősszel érkező kocsi. A hazai importőr 1500-2000-et akar eladni első évben a Rapidból, amelynek árát 4 millió körülire saccolják. Ezért a pénzért klímás, közepes felszereltségű Rapidot kapunk, de lesz a kínálatban egy belépő modell, klíma nélkül, akciósan 3,6-3,7 milliós alapáron. A pontos ár még a jövő zenéje, de a Rapid sikere így is biztos, ami a céges vásárlásokat tekinti. Ha 5-800 ezer forint lesz a különbség a Rapid és az Octavia azonos felszereltségű változatai között, akkor egy ésszel gondolkodó flottakezelő, vagy cégvezető a Rapidot választja. És nem dönt rosszul.
Kiváló motorokkal teszteltük a szlovák nyárban a Rapidot. A 105 lovas 1,6 literes dízel ötsebességes váltóval tökéletesen mozgatja az 1100 kilós autót. Nem hittem volna, ha nem a saját szememmel látom, de a kocsi a 106 kilométeres teszt utat 4,4 literes átlagfogyasztással tette meg úgy, hogy csak a végén néztem meg a fogyasztást, és egész úton kényelmesen és tempósan haladtunk, két személlyel, valamint a hozzánk tartozó csomagokkal.
Az 1,2 literes turbós TSI erőforrás gyengébb változatával is próbára tettük a Rapidot. Ez 100 kilométerenként 6,2 literes fogyasztással hálálta meg, hogy jól megtapostuk a lelkét. Csak próbára tettük, elég erős-e ez a 86 lovas motor a kocsihoz. A tapasztalat megnyugtatott, elég erős. Kettesben hatezres fordulatnál 100 kilométer/órás sebességre húzathatjuk ki, emelkedőkön kéri a négyest az ötös váltó, de lendületesen és sportosan vezethető ezzel a motorral a Rapid. A turbó 2000-es fordulat alatt halott, 2500-3000 között jön meg a kedve, akkor izgalmas a kocsit vezetni.
A kínálatban szerepel még a belépő 1,2 literes, háromhengeres 75 lovas motor, az 1,2 TSI 105 lovas változata, valamint a kezdetben csak hétfokozatú DSG duplakuplungos váltóval szerelt 122 lovas 1,4 TSI. Később jön a kínálatba egy 90 lovas dízel is, valamint még az idén érkeznek a zöldített változatok stop-start rendszerrel, fékenergia-visszanyeréssel és alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal.
A Skoda Rapid 4,48 méter hosszú, szélessége 1,7 méter, tengelytávja 2,6 méter, az európai piacokon az ESP és az ABS szériatartozék, akárcsak a hat légzsák. Futóműve jól csillapít, hullámos aszfalton hajlamos a hullámzásra, de a kátyúkat jól bírja. Kormányzása precíz, váltója pontos, a benzines változatban hiányoltam a hatodik fokozatot.
A visszapillantó tükrök kicsik, a kocsi nagy hiánya, hogy bár mind a tesztelt modellekben mind a négy ablakemelő elektromos volt, a vezető csak az első kettőt tudja működtetni, egyszerűen lespórolták a könyöktámaszról a hátsó két ablakemelő vezérlőjét. Hátsó ülései dönthetők, igaz, nem síkban, van egy kis lépcső, amit át kell hidalnunk. Tesztautóinkat jól felszerelték, mindegyikben volt érintőképernyős navigációs és szórakoztató rendszer, ülésfűtés, USB-csatlakozó, tempomat, fedélzeti számítógép, 16 hüvelykes könnyűfém kerék és tolatóradar.
Ha a realitások szilárd talaján állunk, nincs különb autó a Skoda Octavia RS-nél: izmos benzinmotor, látványos külső, kényelmes belső, biztonságos és megbízható működés, csipetnyi vezetési élmény – mindez baráti áron. Ezúttal hosszú úton tettük próbára, fagyban, jégben, hóviharban, lehetetlen küldetésként átmásztunk vele a didergő Hargitán is.
A Skoda Yeti már első találkozásunkkor lenyűgözött. Aztán még kétszer, amikor az 1,8-as benzines és a kétliteres dízelt vezethettem. Magas ára mindkétszer letaglózott. Negyedszerre sikerült a Yeti alapváltozatát kipróbálni. Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti megnyugtatott: különleges autó normális áron.
A ráncfelvarrott Skoda Fabia 1,2 TSI nemes ötvözete egy jó formájú, használható, praktikus, értékálló és értéktartó kisautónak, valamint egy modern, korszerű, könnyű, gazdaságos, dinamikus és takarékos motornak. A test és lélek egysége nem csupán prózai, élmény az autó vezetése. És ez komoly dicséret egy nem sportos kisautónak.
Egy fabiás életében nagy nap, amikor tesztelheti a csúcsok csúcsát, amikor eldöngetheti a mezőnyt a kompakt ötajtós kisautók legerősebbikével. 180 lóerő nem játék, főleg, ha négy méterre és az első kerekekre korlátozódik. De nem kell félni, a Skoda Fabia RS nem szörnyeteg, csak nagyon megy. Ára nem eltúlzott, csúcsfelszereltséggel is hatmillió forint alatt marad.
Feltétel nélküli szeretet jellemezte eddig a Skoda Yetihez fűződő viszonyomat. A dízel csúcsmodell azonban nem lett a szívem csücske, sokkal inkább megelégednék egy kevésbé csicsás benzines változattal.
Elegancia, teherautókat idéző csomagtér, kifinomult technika, A8-ast megszégyenítő lábtér, izmos és nyomatékos turbómotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, jó hifi, átlagosnál gyengébb futómű, kiváló ár és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban.
Már értem, miért olyan vidám emberek a ralipilóták, miért tapadt Herczig Norbert arcára mosolya. Két perc csupán, ennyi volt, de felért azzal az élménnyel, amit életem eddigi legnagyobb G-terhelése okozott a torinói bobpályán. Akkor nagyon féltem, most nagyon boldog voltam.
A vásárlók, köztük a magyarok azért választják a Skoda autóit, mert olcsók és jók. Az összkerékhajtás nem tartozik a legkedveltebb extrák közé, igaz, Magyarország nagy részén túl lehet élni a telet 4x4 nélkül is. Nemzetközi tesztpróbán tapasztaltuk meg, hogy a Skodákat nem szabad lebecsülni terepen sem.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.