Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"265d1ad2-eaec-44a0-9abd-144b3746916c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ING elemzői szerint tartósan megrendülhet a befektetők dollárba vetett bizalma.","shortLead":"Az ING elemzői szerint tartósan megrendülhet a befektetők dollárba vetett bizalma.","id":"20250411_dollar-zuhanas-kina-vamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/265d1ad2-eaec-44a0-9abd-144b3746916c.jpg","index":0,"item":"14a006ee-4414-49f0-8380-84c05e4d29c0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_dollar-zuhanas-kina-vamok","timestamp":"2025. április. 11. 13:22","title":"Három éve nem látott zuhanást művel a dollár az újabb kínai vámok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"589c8246-d394-422c-9274-8d5543a43362","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Negyedik kihívás.","shortLead":"Áprilisban A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250410_Gondolkozz-velunk-Szexi-a-matek-4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/589c8246-d394-422c-9274-8d5543a43362.jpg","index":0,"item":"606bc2e8-461d-4e74-8d98-ce40e2af509e","keywords":null,"link":"/elet/20250410_Gondolkozz-velunk-Szexi-a-matek-4","timestamp":"2025. április. 10. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: sárkányfejek - Szexi a matek 4.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"005d258c-3c74-4b26-b9be-75e70d2bda69","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ügyészség a saját megtakarításából fizeti az összeget.","shortLead":"Az ügyészség a saját megtakarításából fizeti az összeget.","id":"20250411_ugyesz-biro-berkompenzacio-husvet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/005d258c-3c74-4b26-b9be-75e70d2bda69.jpg","index":0,"item":"5b626c99-dd76-4759-bc4b-1dfa57e7f602","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_ugyesz-biro-berkompenzacio-husvet","timestamp":"2025. április. 11. 17:21","title":"Az ügyészek 800 ezer forintot kaptak bérkompenzációra, a bírók ennek a tizedét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb8d5592-abfb-4386-851c-bfd4f59e603c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A Jet Set nevű szórakozóhelyen több százan buliztak, amikor beszakadt a teteje.","shortLead":"A Jet Set nevű szórakozóhelyen több százan buliztak, amikor beszakadt a teteje.","id":"20250410_dominika-diszkobaleset-jet-set-beszakadt-teto-halalos-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb8d5592-abfb-4386-851c-bfd4f59e603c.jpg","index":0,"item":"9443a9cb-f075-4a63-8752-b9231870b802","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_dominika-diszkobaleset-jet-set-beszakadt-teto-halalos-aldozatok","timestamp":"2025. április. 10. 06:21","title":"Már 184 halálos áldozatról tudnak a dominikai diszkóbaleset után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"416d365d-08bc-4cfe-a6b1-b13986af8178","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Egy meredek hegyoldalban bukkantak rá a holttestére. A rendőrség szerint baleset érte.","shortLead":"Egy meredek hegyoldalban bukkantak rá a holttestére. A rendőrség szerint baleset érte.","id":"20250411_meghalt-india-eltunt-magyar-turista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/416d365d-08bc-4cfe-a6b1-b13986af8178.jpg","index":0,"item":"23647bfb-9325-406a-a324-fa0c3b90df95","keywords":null,"link":"/vilag/20250411_meghalt-india-eltunt-magyar-turista","timestamp":"2025. április. 11. 14:29","title":"Holtan találták az Indiában eltűnt magyar turistát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6bce436-f38b-4d15-a6ab-7820342c3342","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormánymédia nagyon felkapta a Tisza egyik EP-képviselőjének a felszólalását, amiben az uniós források visszatartásáról beszél. Erre reagált Magyar Péter. ","shortLead":"A kormánymédia nagyon felkapta a Tisza egyik EP-képviselőjének a felszólalását, amiben az uniós források...","id":"20250410_magyar-peter-tisza-orban-korrupcio-eu-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6bce436-f38b-4d15-a6ab-7820342c3342.jpg","index":0,"item":"6d5caa9d-a2bf-4451-82ce-deb2dcdeb5ef","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_magyar-peter-tisza-orban-korrupcio-eu-tamogatas","timestamp":"2025. április. 10. 14:04","title":"Magyar Péter: Nem a Tisza Párt, hanem „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg” az uniós pénz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump félresöpri a normákat és az intézményeket, ez termékeny talaja az önkényuralomnak.","shortLead":"Trump félresöpri a normákat és az intézményeket, ez termékeny talaja az önkényuralomnak.","id":"20250410_Bloomberg-kommentar-Az-amerikai-kaosz-nagy-lokest-ad-a-vilagban-az-onjelolt-autokrataknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e8dd79f-070e-40d5-b540-c4b3de1e3264.jpg","index":0,"item":"1e640d8d-5290-4251-a398-761181ec1765","keywords":null,"link":"/360/20250410_Bloomberg-kommentar-Az-amerikai-kaosz-nagy-lokest-ad-a-vilagban-az-onjelolt-autokrataknak","timestamp":"2025. április. 10. 15:56","title":"Bloomberg-kommentár: Az amerikai káosz nagy lökést ad a világban az önjelölt autokratáknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfa93f63-b1a4-4972-a53e-1671ef84ea2b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Orbán Viktor januárban azt ígérte, Donald Trump elnökké választása a magyar emberek zsebére, családok költségvetésére is jó hatással lesz. Ehelyett a háború továbbra sem ért véget, Trump a magyar gazdaságot is sújtó vámháborút indított, aminek indoklásában a magyarországi korrupció is szerepel, de még Rogán Antalt sem sikerült levetetni a szankciós listáról. Megkérdeztük Gulyás Gergely minisztert, akkor mégis milyen előnyökkel jár a Trump-adminisztráció, és kiderült az is, hogy Rogán Antal szerint nem is a feleségéé azok a sok millió forintot érő luxuscikkek, amikkel fotózkodott. De akkor kié? Videón a HVG kormányinfós kérdései, és a válaszok.","shortLead":"Orbán Viktor januárban azt ígérte, Donald Trump elnökké választása a magyar emberek zsebére, családok költségvetésére...","id":"20250410_trump-elonyok-rogan-felesege-taska-kormanyinfo-kerdesek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfa93f63-b1a4-4972-a53e-1671ef84ea2b.jpg","index":0,"item":"ffcd0d1d-45a1-47f8-9f38-611efdd608aa","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_trump-elonyok-rogan-felesege-taska-kormanyinfo-kerdesek-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 13:14","title":"Mit profitáltak Trumpból a magyarok, Rogán Barbara lízingelte a luxustáskát? – a HVG kérdései a kormányinfón ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szenzációs kocsi a Skoda Rapid: kényelmes, tetszetős, praktikus, takarékos. Olcsó autónak szánják, de nem híg a leve, minden centije vállalható az ár-érték arány új bajnokának.
Gondoltak egyet a Skodánál, mert túl jó lett az Octavia. Nem kellene flottában elkótyavetyélni, kis árrésű tömegmodellé tenni. Főleg, hogy hamarosan jön a 10 centivel hosszabb új Octavia, amely a Passat vásárlói közül csenne el jó párat. Helyettesíteni kellene valamivel. Legyen ez a Rapid – mondta egy nagyokos Mlada Boleslavban. Ő lett az év dolgozója.
Így született meg a Rapid, az európai Rapid. Mert, ami Indiában fut az állítólag nem ez a Rapid, az sokkal inkább egy négyajtós Fabia, míg ez a Rapid, az Octavia pótló kocsi. Valóban akkora, mint volt az első generációs Octavia, annyi különbséggel, hogy keskenyebb annál.
Külseje vonzó, csak a farát csapták túl hamar össze, nem olyan kidolgozott, mint a Fabiáé vagy az Octaviáé. De az ötödik ajtó egyben nyílik az ablakkal, így ugyanolyan trükkös autó, mint az Octavia: szedán, de ötajtós, az 550 literes csomagtartó tágas és könnyedén pakolható. A kalaptartó trükkösen felállítható a csomagtartó végében, úgy, hogy a csomagok előretörését megállítsa, de a vezető egy kisebb résen még kilásson a kocsiból.
Biró Csongor
Beltere fapados, de ízléses, minden műanyag kopogós. Őszintén, fontos még ez? A ajtókra nem jutott kárpit, a vezetőhely kényelmes, csak fejben lenne mit fejlődnie, én ugyan már nem növök tovább. Hátul hatalmas a hely, a lábtér majdnem akkora, mint az Octaviában. Csomagtartója a céges használat mellett a családi igényeket is kielégíti, a Rapid öt személy szállítására alkalmas.
A flották kegyeiért a Rapidot küldi árversenybe a Skoda, a mostani Octaviánál 10, a jövőbeninél 15 százalékkal lesz olcsóbb a hozzánk ősszel érkező kocsi. A hazai importőr 1500-2000-et akar eladni első évben a Rapidból, amelynek árát 4 millió körülire saccolják. Ezért a pénzért klímás, közepes felszereltségű Rapidot kapunk, de lesz a kínálatban egy belépő modell, klíma nélkül, akciósan 3,6-3,7 milliós alapáron. A pontos ár még a jövő zenéje, de a Rapid sikere így is biztos, ami a céges vásárlásokat tekinti. Ha 5-800 ezer forint lesz a különbség a Rapid és az Octavia azonos felszereltségű változatai között, akkor egy ésszel gondolkodó flottakezelő, vagy cégvezető a Rapidot választja. És nem dönt rosszul.
Kiváló motorokkal teszteltük a szlovák nyárban a Rapidot. A 105 lovas 1,6 literes dízel ötsebességes váltóval tökéletesen mozgatja az 1100 kilós autót. Nem hittem volna, ha nem a saját szememmel látom, de a kocsi a 106 kilométeres teszt utat 4,4 literes átlagfogyasztással tette meg úgy, hogy csak a végén néztem meg a fogyasztást, és egész úton kényelmesen és tempósan haladtunk, két személlyel, valamint a hozzánk tartozó csomagokkal.
Az 1,2 literes turbós TSI erőforrás gyengébb változatával is próbára tettük a Rapidot. Ez 100 kilométerenként 6,2 literes fogyasztással hálálta meg, hogy jól megtapostuk a lelkét. Csak próbára tettük, elég erős-e ez a 86 lovas motor a kocsihoz. A tapasztalat megnyugtatott, elég erős. Kettesben hatezres fordulatnál 100 kilométer/órás sebességre húzathatjuk ki, emelkedőkön kéri a négyest az ötös váltó, de lendületesen és sportosan vezethető ezzel a motorral a Rapid. A turbó 2000-es fordulat alatt halott, 2500-3000 között jön meg a kedve, akkor izgalmas a kocsit vezetni.
A kínálatban szerepel még a belépő 1,2 literes, háromhengeres 75 lovas motor, az 1,2 TSI 105 lovas változata, valamint a kezdetben csak hétfokozatú DSG duplakuplungos váltóval szerelt 122 lovas 1,4 TSI. Később jön a kínálatba egy 90 lovas dízel is, valamint még az idén érkeznek a zöldített változatok stop-start rendszerrel, fékenergia-visszanyeréssel és alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal.
A Skoda Rapid 4,48 méter hosszú, szélessége 1,7 méter, tengelytávja 2,6 méter, az európai piacokon az ESP és az ABS szériatartozék, akárcsak a hat légzsák. Futóműve jól csillapít, hullámos aszfalton hajlamos a hullámzásra, de a kátyúkat jól bírja. Kormányzása precíz, váltója pontos, a benzines változatban hiányoltam a hatodik fokozatot.
A visszapillantó tükrök kicsik, a kocsi nagy hiánya, hogy bár mind a tesztelt modellekben mind a négy ablakemelő elektromos volt, a vezető csak az első kettőt tudja működtetni, egyszerűen lespórolták a könyöktámaszról a hátsó két ablakemelő vezérlőjét. Hátsó ülései dönthetők, igaz, nem síkban, van egy kis lépcső, amit át kell hidalnunk. Tesztautóinkat jól felszerelték, mindegyikben volt érintőképernyős navigációs és szórakoztató rendszer, ülésfűtés, USB-csatlakozó, tempomat, fedélzeti számítógép, 16 hüvelykes könnyűfém kerék és tolatóradar.
Ha a realitások szilárd talaján állunk, nincs különb autó a Skoda Octavia RS-nél: izmos benzinmotor, látványos külső, kényelmes belső, biztonságos és megbízható működés, csipetnyi vezetési élmény – mindez baráti áron. Ezúttal hosszú úton tettük próbára, fagyban, jégben, hóviharban, lehetetlen küldetésként átmásztunk vele a didergő Hargitán is.
A Skoda Yeti már első találkozásunkkor lenyűgözött. Aztán még kétszer, amikor az 1,8-as benzines és a kétliteres dízelt vezethettem. Magas ára mindkétszer letaglózott. Negyedszerre sikerült a Yeti alapváltozatát kipróbálni. Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti megnyugtatott: különleges autó normális áron.
A ráncfelvarrott Skoda Fabia 1,2 TSI nemes ötvözete egy jó formájú, használható, praktikus, értékálló és értéktartó kisautónak, valamint egy modern, korszerű, könnyű, gazdaságos, dinamikus és takarékos motornak. A test és lélek egysége nem csupán prózai, élmény az autó vezetése. És ez komoly dicséret egy nem sportos kisautónak.
Egy fabiás életében nagy nap, amikor tesztelheti a csúcsok csúcsát, amikor eldöngetheti a mezőnyt a kompakt ötajtós kisautók legerősebbikével. 180 lóerő nem játék, főleg, ha négy méterre és az első kerekekre korlátozódik. De nem kell félni, a Skoda Fabia RS nem szörnyeteg, csak nagyon megy. Ára nem eltúlzott, csúcsfelszereltséggel is hatmillió forint alatt marad.
Feltétel nélküli szeretet jellemezte eddig a Skoda Yetihez fűződő viszonyomat. A dízel csúcsmodell azonban nem lett a szívem csücske, sokkal inkább megelégednék egy kevésbé csicsás benzines változattal.
Elegancia, teherautókat idéző csomagtér, kifinomult technika, A8-ast megszégyenítő lábtér, izmos és nyomatékos turbómotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, jó hifi, átlagosnál gyengébb futómű, kiváló ár és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban.
Már értem, miért olyan vidám emberek a ralipilóták, miért tapadt Herczig Norbert arcára mosolya. Két perc csupán, ennyi volt, de felért azzal az élménnyel, amit életem eddigi legnagyobb G-terhelése okozott a torinói bobpályán. Akkor nagyon féltem, most nagyon boldog voltam.
A vásárlók, köztük a magyarok azért választják a Skoda autóit, mert olcsók és jók. Az összkerékhajtás nem tartozik a legkedveltebb extrák közé, igaz, Magyarország nagy részén túl lehet élni a telet 4x4 nélkül is. Nemzetközi tesztpróbán tapasztaltuk meg, hogy a Skodákat nem szabad lebecsülni terepen sem.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.