A társaság közleményében emlékeztet: a Szombathely-Vát szakasz kivitelezése 2010 októberében a korábbi vállalkozó pénzügyi problémái miatt leállt. Az eredményes nyílt közbeszerzést követően a nyertes konzorcium átvette a munkaterületet, illetve teljesítette a munka megkezdéséhez szükséges adminisztrációs szerződéses feltételeket.
A NIF tájékoztatása szerint Szombathely és Vát között 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig melléépítéssel kétszer kétsávos főutat alakítanak ki. A 9,2 kilométer hosszú útszakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül meg.
A konzorcium vezetője a Magyar Aszfalt Kft., a szerződéses összeg nettó 7 milliárd forint. A projekt az Új Széchenyi Terv részeként, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával.
A Győr és Szombathely közé tervezett új, kétszer kétsávos gyorsforgalmi közlekedési csatorna megvalósításával a Győr-Moson-Sopron megye kelet-nyugati tengelyét alkotó 85-ös főút, valamint az észak-déli tengelyt alkotó 86-os főút forgalma lakott területen kívül lesz vezethető - közölte a NIF. A térség főútjainak számító és a beruházással érintett 85-ös és 86-os úton jelenleg naponta átlagosan több mint 12 ezer jármű közlekedik, a tranzitforgalom által súlyosan terhelt Csornán pedig naponta több mint 23 ezer gépjármű hajt át.