szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Gyengén szerepeltek a német luxusmárkák azon az új amerikai törésteszten, amelyen az autó homloklemezének a megszokott 50 százalék helyett csak 25 százaléka ütközik szilárd akadállyal.

Az amerikai IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) által végzett törésteszten a Mercedes C-osztály és az Audi A4 "elégtelen", a BMW 3-as szériája és a Volkswagen CC "határértéken" minősítést kapott.  

A tizenegy vizsgált autóból csak három ért el jó, vagy elfogadható eredményt: a Volvo S60 és a Honda Acura TL jó eredménnyel vizsgázott, a Nissan Infiniti G pedig átment a vizsgán. Határértéken a két német modell mellett még az Acura TSX és a Lincoln MKZ szerepelt, elégtelen eredményt pedig a Lexus IS 250/350 és a Lexus ES 350 ért el. 

Az IIHS egy autóipari szakértő szerint azért vezette be az új töréstesztet, mert már szinte minden új modell a legmagasabb pontszámot éri el a megszokott teszteken. A gyártók eleve úgy tervezik modelljeiket, hogy azok a lehető legmagasabb pontszámot érjék el.  

"Ez mindig is így volt, a mércét folyamatosan emelték" - mondta a vizsgált német márkák egyikénél dolgozó, önmagát megnevezni nem akaró szakértő. "Először az autó teljes frontális ütközése volt a mérce, majd a homloklemez felét ütköztették akadállyal, később jött az oldalirányú ütközés, majd Európában a gyalogossal való ütközés." Idővel - mutatott rá a szakértő - minden autógyár gond nélkül veszi majd ezt az akadályt is.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!