Lejött a sorról az első Skoda Rapid - már teszteltük

A Skoda megkezdte új középkategóriás budget modelljének gyártását. Az ára egy hónapon belül kiderül.

  • hvg.hu hvg.hu
Lejött a sorról az első Skoda Rapid - már teszteltük
A hivatalos bemutatója az autónak a szeptember végi a Párizsi Autószalonon lesz. Az árakat illetően a modell jellemzőinek megfeleően a két testvér, a Fabia és az Octavia közé eshet majd. Mindez konkrétabban a hírek szerint a magyar piacon egy belépő modellel 3,7 millió forintra saccolható.

A szalagról elsőként lefutott kék színű Rapiddal a  Mlada Boleslav-i üzem már harmadik modellét kapja. Hogy bírja a tempót a gyártószalagon komoly fejlesztéseket eszközöltek. Ezzel napi 800-1200 autóra gördülhet ki az üzemcsarnokól.

Az európai szalonokban idén októberben bukkan majd fel a Rapid venni, 2013-tól pedig egy speciális kiadás elérhető lesz a kínai kereskedőknél is.
A mostani első szériás Rapidok ötajtós hagyományos változatban kezdenek, majd jövőre jön a kombi és sport csomag is.

A magyar piacon is nagy érdeklődéssel várt autót már teszteltük egy hónappal ezelőtt. A flották kegyeiért a Rapidot küldi árversenybe a Skoda, a mostani Octaviánál 10, a jövőbeninél 15 százalékkal lesz olcsóbb a hozzánk ősszel érkező kocsi. A hazai importőr 1500-2000-et akar eladni első évben a Rapidból, amelynek árát 4 millió körülire saccolják. Ezért a pénzért klímás, közepes felszereltségű Rapidot kapunk, de lesz a kínálatban egy belépő modell, klíma nélkül, akciósan 3,6-3,7 milliós alapáron. A pontos ár még a jövő zenéje, de a Rapid sikere így is biztos, ami a céges vásárlásokat tekinti. Ha 5-800 ezer forint lesz a különbség a Rapid és az Octavia azonos felszereltségű változatai között, akkor egy ésszel gondolkodó flottakezelő, vagy cégvezető a Rapidot választja. És nem dönt rosszul. A tesztet itt olvashatja.

Skoda
Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.