szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kanadai Magna cég Lengyelországban fog Miniket és Infinitiket összeszerelni. A lengyeleket annak ellenére választották, hogy nem ígértek kiemelt támogatást.

A kanadai autóipari beszállító, a Magna úgy döntött, a varsói FSO Zeran nevű személygépkocsi gyárban fog Miniket és Infinitiket gyártani - számolt be a Dziennik Gazeta Prawna nevű lengyel lapra hivatkozva a portfolio.hu. Ez egyúttal azt jelenti, hogy Ausztria és Magyarország alulmaradt a beruházásért folytatott versenyben. A lengyel lap értesülései szerint a cég már megállapodott az ukrán AwtoZAZ-zal, a gyár tulajdonosával.

A Magna által eszközölt beruházás értéke 1 milliárd zlotyt tesz ki. A gyártás beindítása két szakaszban valósul meg, először a kapacitás 60 000 darabra rúghat, ami egészen 200 000-re emelkedhet. Kezdetben az üzem 2-3 ezer, majd a teljes kapacitás elérésekor 7-8 ezer főt foglalkoztathat.

A Napi Gazdaság, amely szintén beszámolt a döntésről a cikkében hozzáteszi: a lengyel gazdasági minisztérium már régóta dolgozik a Magnával való megállapodáson, kísérletei azonban zátonyra futottak a pénzügyminisztérium ellenállásán. A kanadai cég ugyanis azt kérte, hogy a lengyel kormány mintegy 90 millió zloty készpénzzel támogassa beruházását, és hosszú adómentességet biztosítson. A pénzügyminisztérium ebbe nem ment bele, fájdalomdíjként csak annyit tudtak felajánlani, hogy a varsói önkormányzat az illetékességi körébe tartozó ingatlanadó alól 2013 végéig felmenti a Magnát.

Itt készülhet a terveken létező Infiniti Etherea?
Infiniti

A gyártósor abban az FSO üzemben kerül beüzemelésre, ahol valaha Polskikat illetve Warszawákat gyártották, az újabb időkben pedig a Chevrolet Aveót.

A lenyel autóipar jó passzan van, itt készül az Opel új Astrája, a Volkwagen Caddy, a Lancia Ypsilon, és hamarosan a megújuló Ford Ka – írja a Dziennik Gazeta Prawna. Mindez annak ellenére kijelenthető, hogy a Fiat végül hazavitte a Panda gyártását, amely eredetileg Lengyelországban folyt volna. 

Magna elsődleges beszállítója a General Motorsnak, a Fordnak és a Chryslernek.  De gyártanak karosszériát a Volkswagen, a BMW, a Toyota számára, míg Európában összeszerelést végeznek a Peugeot-nak, az Aston Martinnak és a Mininek. A cégnek világszinten 111 ezer dolgozója van és 26 országban van jelen, ahol közel 300 féle gyártási folyamatban vesz részt, valamint 78 féle termék fejlesztésében vállal szerepet. A Magna korábban akkor került címlapokra, amikor úgy volt 2009-ben, hogy átveszi a GM-től az Opelt.

A lengyel gyárról, hogy mi fog ott készülni még nincs konkrét hír, de várhatóan a Mini egyik modellje, vagy az Infiniti egyik új autóját kaphatják meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!