A fehér az új arany az autópiacon

Kereskedők szerint a fehér autók tartják leginkább az értéküket a használt autók piacán, míg a zöld és barna járművek ára zuhan a leggyorsabban. A designerek szerint viszont valószínű, hogy a fehér népszerűsége az Apple-nek köszönhető.

  • hvg.hu hvg.hu
A fehér az új arany az autópiacon
A használt autók értékbecslésével foglalkozó brit CAP tanulmánya szerint a fehér az új arany, hiszen a fehér autók a piaci átlaghoz képest öt százalékkal jobban tartják az árukat. Ezzel szemben például a kékek már az átlag alatt szerepelnek.  A CAP a használtautó-piac több százezer járművét vizsgálva jutott arra a következtetésre, hogy az elmúlt öt évben a fehér autók szerepeltek a legjobban.

A szakértők szerint a zöld továbbra is népszerűtlen, de a bíbor színű kocsik meglepően jól szerepelnek, ha az eladásra kerül a sor. Az autószínek népszerűségi listáján egyébként meglepően jól szerepelt a rózsaszín és a sárga is, amely annak köszönhető, hogy az árukat igen jól őrző sportautóknál ezek a legkelendőbb változatok.

A színén nem fog múlni.
BMW

A fehér azonban nem csak a használt kocsiknál a legdivatosabb szín. A DuPont éves jelentése szerint 2011-ben az eladott új autók 22 százaléka volt fehér. A BMW színeiért felelős designer, Sandy McGill szerint ez elsősorban az Apple-nek köszönhető. Régebben ugyanis legfeljebb a hűtőkhöz és a fürdőszobai csempékhez választottak fehéret, az Apple azonban jelentősen megemelte a szín értékét. A legtrendibb kütyüket gyártő amerikai IT-cég még 1998-ban az iMac G3-mal hozta be a tiszta fehéret, amely előtt inkább a tört fehér, és a bézs volt a menő. Igazán azonban az iPod 2001-es bevezető kampányában lett hangsúlyos ez a színváltozat, amikor a reklámok táncoló árnyfiguráival kontrasztban szinte világítottak a hófehér zenelejátszók.

Du Pont

Más designerek ugyan vitatják, hogy a fehér népszerűsége csak az Apple-nek lenne köszönhető, szerintük a cég csak jól meglovagolt egy egyébként is emelkedő divathullámot, de ettől függetlenül biztos, hogy jelenleg az autópiacon mindent visz a fehér. Ki tudja azonban, hogy ha ma új autóként fehéret választunk, akkor bízhatunk-e abban, hogy marad ez a hullám. Lehet, hogy  pont ez lesz a ciki szín, mint például a barna, amely még 1980-ban is a toplista élén szerepelt, míg ma csak sereghajtónak számít, és az új autók mindössze 5 százalékát adják el ebben a változatban.
MAGA-hasadás és Irak emléke készteti habozásra Trumpot Irán ügyében

MAGA-hasadás és Irak emléke készteti habozásra Trumpot Irán ügyében

Két héten belül dönt ígérete szerint Donald Trump amerikai elnök, hogy az USA beszáll-e az Izrael által indított Irán elleni háborúba. A hívei megosztottak, s még sokakban élénken él, hogy 2003-ban hazugságokra alapozva támadták meg Irakot, ahol gyors győzelem helyett a kilenc évi kínlódás temérdek halottat, irdatlan költséget és egy terroristafészekké vált, szétesett országot eredményezett.