szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2013. július elejétől vezetnék be a használatarányos útdíjat – az idő szűk addig, többen ezekre a napokra várják a kiírás megjelenését. A díjat nem csak az autópályákon kellene fizetni a tervek szerint.

Ha bevezetnék a használatarányos útdíjat, akkor már ebben is EU-konformak lennénk, ugyanis a legtöbb uniós országban már ez a rendszer működik, nem a valóságos, vagy virtuális matricák megvásárolgatása. Az útdíj fizetése nem csupán az autópályákra korlátozódna, hanem összesen több mint 6000 km-nyi autópályára, autóútra és főútvonalra – olvasható az InfoRádió honlapján.

A Napi Gazdaság főmunkatársa, Diószegi József az InfoRádióban emlékeztetett: ahogy most is, úgy a bevezetés után is egyelőre a 3 és fél tonnánál nagyobb tehergépjárművek fizetnek majd, az még kérdéses, hogy kiterjesztik-e és mikor a személyautókra. Diószegi József hozzátette: a kormány tervei szerint éves szinten 150 milliárd is bejöhet az útdíjból, kérdés, hogy mennyiből lehet kiépíteni. Csak annyi biztos, hogy erre 75 milliót szán a kormány, és "kell is ennyi".

Az eddig megjelent nyilatkozatok a műholdas rendszer mellett érveltek többet, így köztük a Magyar Telekom leányvállalata a T-Systems is. A társaság vezető tanácsadója szerint a munka elvégezhető jövő júliusig.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!