szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Apple bár kijött az iPhone 5-tel és az új iPoddal a beígért villám csatlakozás nem biztos, hogy zökkenőmentes lesz.

Phil Schiller az Apple alelnöke a mobil premierjén kitért röviden az új "Lightning" (villámlás) csatlakozóra. Az Apple-főnök bizonygatta, hogy az új port visszamenőleg teljes mértékben kompatibilis lesz, most úgy tűnik jó pár autó nem tud együttműködni vele – írja a CNET.

Engadget

Schiller előadása közben egy képet vetített a hallgatóságnak, amelyen azt mutatta be, hogy az iPhone hogyan működik együtt egy gépjárművel. A fotón CNET újságírója egy Audi középső konzolját ismerte fel. A fénykép szerint az iPhone csatlakozó kábele a konzol hátlapjából fut ki, és kerül összeköttetésbe az iPhone-nal a régi 30 tűs csatlakozóval. A CNET szerint ez a kép egy átverés lehet, mert a legtöbb Audiban a zenelejátszók csatlakozója a kesztyűtartóból fut ki. A valóságban a Lightning port nyolc tisztán digitális jelet közvetítő tűvel bír, amely felveti a kérdést, hogy az új okostelefon, hogyan fog működni a legtöbb autóban.

A legfrissebb KIA, Hyunadai és a régebbi BMW modellek egy olyan adaptert használnak, amely az analóg audiójelet a 30 tűs portból, az 1/8-os konnektorból és az USB portból átalakítja az autónak megfelelő jellé. A Lightning azonban nem képes analóg jelet küldeni, így az Apple adapterek nem fognak működni ezekben az autókban. Sok másik autó az USB portot használja, hogy csatlakozzon az iPhone-hoz. Ezekben a rendszerekben a gépkocsi az audiójelet digitálisan fogadja, és egyszerűen lejátssza a jármű saját hi-fijén. Ezekben az autókban vélhetően az új iPhone is megfelelően fog működni a "Lightning" csatlakozással.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!