Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cc8149db-2845-4f29-9307-b58367527d7c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A HVG egyebek mellett a japán nő meggyilkolásának ügyéről, Mini-Dubajról és az iskolai bombariadókról is kérdezte Gulyás Gergely minisztert a kormányinfón. ","shortLead":"A HVG egyebek mellett a japán nő meggyilkolásának ügyéről, Mini-Dubajról és az iskolai bombariadókról is kérdezte...","id":"20250206_gulyas-gergely-hvg-kormanyinfo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc8149db-2845-4f29-9307-b58367527d7c.jpg","index":0,"item":"9dda509c-932f-4946-ac3a-e63349747105","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_gulyas-gergely-hvg-kormanyinfo","timestamp":"2025. február. 06. 13:34","title":"Gulyás a kormányinfón a belvárosi gyilkosságról: Pintér Sándor távozása szóba sem került, az Isztambuli egyezményt pedig továbbra sem ratifikálják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon keletkezésének titkát.","shortLead":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon...","id":"20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0.jpg","index":0,"item":"bbc2e66e-de79-470a-8d8c-4324778cd6e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","timestamp":"2025. február. 05. 16:03","title":"Olyan erővel csapódott egy aszteroida a Holdba, hogy 10 perc alatt vájt ki két óriási kanyont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86d1c497-f3f9-419c-ac53-5534bbd1547a","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250205_Marabu-Feknyuz-Egyeztettem-Miszter-Trumppal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86d1c497-f3f9-419c-ac53-5534bbd1547a.jpg","index":0,"item":"c6616378-d011-48b0-b2e6-e2841a14eb14","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Marabu-Feknyuz-Egyeztettem-Miszter-Trumppal","timestamp":"2025. február. 05. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Egyeztettem Miszter Trumppal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással kapcsolatos ügyekben igen.","shortLead":"Boros Katalin azt mondta, csak politikai kérdésekben nem nyilvánulhatnak meg a bírók, de az igazságszolgáltatással...","id":"20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8272c555-d2fd-42f3-a143-a3be26626b32.jpg","index":0,"item":"f952ac7c-fe36-45d3-bb8f-cf80534bd2b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Reagalt-a-Magyar-Biroi-Egyesulet-elnoke-Bayer-Zsolt-listazos-cikkere","timestamp":"2025. február. 06. 09:01","title":"Reagált a Magyar Bírói Egyesület elnöke Bayer Zsolt listázós cikkére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"721b8f68-38f3-454c-887a-bacf75e1e39c","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Nagyon ritka az a helyzet, amikor egy ország jól járhat a vámháború megindításával. A sikeresnél sokkal gyakoribb az olyan vámháború, amit utólag még a kirobbantói is megbántak.","shortLead":"Nagyon ritka az a helyzet, amikor egy ország jól járhat a vámháború megindításával. A sikeresnél sokkal gyakoribb...","id":"20250205_egy-masik-kozgazdasag-vamhaboru-valsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/721b8f68-38f3-454c-887a-bacf75e1e39c.jpg","index":0,"item":"6f1d9981-3682-4a8a-aab4-db28b08a6681","keywords":null,"link":"/360/20250205_egy-masik-kozgazdasag-vamhaboru-valsag","timestamp":"2025. február. 05. 09:00","title":"Trump magasról tesz arra, hogy vámháborúból lett már gazdasági világválság, és igazi háború is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. február. 06. 13:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"285d0eb8-4cb5-4da0-a055-d8b4e5106c39","c_author":"Murányi Gábor","category":"360","description":"1990-ben az MDF‒SZDSZ-paktum mondta ki: a köz médiái függetlenek lesznek. Az ehhez ragaszkodó tévéelnök, a most tíz éve elhunyt Hankiss Elemér – ahogy a rádiót irányító Gombár Csaba – hamar szembetalálta magát a megváltozott kormányzati szándékokkal.","shortLead":"1990-ben az MDF‒SZDSZ-paktum mondta ki: a köz médiái függetlenek lesznek. Az ehhez ragaszkodó tévéelnök, a most tíz éve...","id":"20250205_hvg-szdsz-mdf-paktum-1990-hankiss-elemer-teveelnok-gombar-csaba-radioelnok-mediahaboru-1992","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/285d0eb8-4cb5-4da0-a055-d8b4e5106c39.jpg","index":0,"item":"0f0a27f2-981a-4151-b3b9-2bd80c4faa27","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-szdsz-mdf-paktum-1990-hankiss-elemer-teveelnok-gombar-csaba-radioelnok-mediahaboru-1992","timestamp":"2025. február. 05. 19:45","title":"„A kormány, amely úgy hiszi, el tud dönteni mindent, elképesztően felelőtlen” – Hankiss Elemér harca a nagy médiaháborúban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc6198e5-fb03-4d19-b72e-b47442dad960","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Átment a szlovák kormányon a környezetvédelmi miniszter javaslata a bősi erőmű modernizálásáról.","shortLead":"Átment a szlovák kormányon a környezetvédelmi miniszter javaslata a bősi erőmű modernizálásáról.","id":"20250205_szlovakia-bos-eromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc6198e5-fb03-4d19-b72e-b47442dad960.jpg","index":0,"item":"08f68cb8-736d-4600-8e86-1564a9db01da","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_szlovakia-bos-eromu","timestamp":"2025. február. 05. 13:25","title":"150 milliárd forintnyi pénzből indítaná meg a szlovák kormány a bősi erőmű fejlesztését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Toledo visszatért – hirdetik a Seatnál. Némi kompromisszummal, korrekt áron.
Ha valakinek nem tűnt volna fel, négy éve nincs a Seat kínálatában a Toledo. Az ok elég prózai: a hármas Toledo hatalmasat bukott. Hogy lássuk mekkorát, míg az egyes és kettes változatból közel 9000 ezer darab kelt el a magyar piacon, addig a hármasból, a 2004 és 2009 között tartó karrierje alatt a tizede sem. Hát innen kellene visszatérni.
A Seat Toledo tett egy éles fordulatot. A sportos formáról visszaváltottak a praktikus, sallangoktól mentes vonalra. Mint a premier kapcsán tartott sajtótájékoztatón elhangzott: a világ most a puritánságot és az ésszerű spórolást díjazza. Az elfogadható utasteret, a méretes csomagteret és a kis fogyasztású motorokat. Ha ezek megvannak, máris megengedőbb a stílussal szemben a célcsoport: a családosok, a flottások és nem utolsó sorban a taxisok.
D.P.
A lépcsőshátú Toledónál a fentieknek szinte mindent alárendeltek. Az új Seat hivatalosan az „A” szegmensben versenyez, amely nálunk a nagyra nőtt kisautókat jelenti. És a Toledo nem kicsi. Az autó 4,48 méter hosszú, ebből 2,6 méter a belső tér, ez elég ahhoz, hogy bőséges első és kényelmes hátsó üléshelyek legyenek benne. A kényelmes utasteret pedig megspékeli az alapból is 550 literes csomagtér, amely kategória-bajnok, és akár 1490 literesre is bővíthető.
A kocsi motorpalettáját a VW-konszern teljesen új TSI benzinesei illetve common-rail TDI dízelje adja. A választékból, ha a magyar piaci logikát követjük, kiemelkedik az általunk is kipróbált 1,2 literes TSI, Ecomotive darabja. A kis turbós erőforrás 77 Kw, vagyis 105 lóerőt képes leadni, amely bőven elég a könnyű kasztnis autónak. A rövid teszt során, amely a Madrid-Toledo-Madrid viszonylatot jelentette, némi középkori városi hegyre-fel-hegyről-le kanyargással, meggyőző volt.
A kocsi a városba rohanó spanyolok közt gyorsan megtalálta a helyét, ha kellett a tempó nem habozott, hatodikban pedig nyolcvantól felfelé már nyugodtan lehetett vele haladni. Az „Ecomotive-ságot” a kocsiban a start-stop automata, a fékenergia-visszanyerő rendszer és a váltásokra figyelmeztető műszerfali kijelző jelentik. Ezek tanácsait megfogadva akár 1000 kilométert elszaladgálhatunk egy tankkal – állítja a hivatalos brosúra. Hozzátéve: az 5 literes fogyasztás árat nem kell a dinamizmus oldalán megfizetni. A Toledo a 0-100-as sprintet 10,4 másodperc alatt futja és végsebessége is 190 kilométer per óra felett ér véget.
Motorválaszték:
D.P.
Ami a felszereltségi szinteket illeti, a belépő Entry modell 1.2-es motorral 75 lóerővel és 3,7 milliós árával inkább csak mutatóba lesz jó. Ebben a cég szerint a biztonsági csomagon kívül – ami egyébként nem is szerény: menetstabilizáló, hat légzsák és központi zár - más nagyon nem fér bele. A várhatóan legsikeresebb a Reference felszereltség lehet, amelyben már a metálfények, a klíma, az állítható magasságú vezetőülés, a távirányítós központi zár, az osztottan dönthető hátsó üléstámla is szerepelnek. Ennek a csomagnak az ára 4,1 millióról indul. A dízeles felár várhatóan 4-500 ezer forint lehet.
Aki pedig a Reference-nél is többre vágyik, annak ott lesz a Style csomag, amelyben megérkeznek a könnyűfém keréktárcsák, amelyek 16 colosak és a szürke-fekete belsőt bézs-fekete váltja ki, valóban lényegesen megnyerőbb összhatással.
Innentől következnek ugyanakkor az igazán fogós kérdések. Kinek kell majd egy szinte minden paraméterében ugyan olyan autó, mint a hazai utak kis és középosztály királyának új autója: a Skoda Rapid. A konkrétan minden paraméterében azonos összméretű, csomagtaró-méretű, motorválasztékú, felszereltségű és legfőképpen árában is forintra azonos cseh modell mellett kinek jut majd eszébe a Toledo? A gyáriak a bemutatón is azzal töltötték idejük jelentős részét, hogy erre a kérdésre választ adjanak. A két kocsi ugyanis még a tervezési hibájában is azonos.
Történt ugyanis, hogy sem a Seatban, sem a Skodában nem tudja a vezető a hátsó ablakokat vezérelni. Maximum tiltani tudja azok leeresztését vagy felhúzását. A hibát állítólag mindkét modellben javítják majd. A Toledóban biztos, azt ígérték.
A megújult modellt először hazai pályán és a szomszédos Portugáliában kezdik értékesíteni novembertől. Majd következik Európa többi része. Illetve itt is van egy kis verseny házon belül a Skoda Rapiddal, hogy még idén a Toledo is a szalonokba kerüljön. A Seat mindenesetre optimistán, de óvatosan tekint az eladások elé a számokat tekintve. Egy volumen autónak szánt modellnél a 400 darabos első év nem tűnik elképzelhetetlennek.