szerző:
Demeter Péter
Tetszett a cikk?

A Toledo visszatért – hirdetik a Seatnál. Némi kompromisszummal, korrekt áron.

Ha valakinek nem tűnt volna fel, négy éve nincs a Seat kínálatában a Toledo. Az ok elég prózai: a hármas Toledo hatalmasat bukott. Hogy lássuk mekkorát, míg az egyes és kettes változatból közel 9000 ezer darab kelt el a magyar piacon, addig a hármasból, a 2004 és 2009 között tartó karrierje alatt a tizede sem. Hát innen kellene visszatérni.

A Seat Toledo tett egy éles fordulatot.  A sportos formáról visszaváltottak a praktikus, sallangoktól mentes vonalra. Mint a premier kapcsán tartott sajtótájékoztatón elhangzott:  a világ most a puritánságot és az ésszerű spórolást díjazza. Az elfogadható utasteret, a méretes csomagteret és a kis fogyasztású motorokat. Ha ezek megvannak, máris megengedőbb a stílussal szemben a célcsoport: a családosok, a flottások és nem utolsó sorban a taxisok.

©
A lépcsőshátú Toledónál a fentieknek szinte mindent alárendeltek. Az új Seat hivatalosan az „A” szegmensben versenyez, amely nálunk a nagyra nőtt kisautókat jelenti. És a Toledo nem kicsi. Az autó 4,48 méter hosszú, ebből 2,6 méter a belső tér, ez elég ahhoz, hogy bőséges első és kényelmes hátsó üléshelyek legyenek benne.  A kényelmes utasteret pedig megspékeli az alapból is 550 literes csomagtér, amely kategória-bajnok, és akár 1490 literesre is bővíthető.

A kocsi motorpalettáját a VW-konszern teljesen új TSI benzinesei illetve common-rail TDI dízelje adja. A választékból, ha a magyar piaci logikát követjük, kiemelkedik az általunk is kipróbált 1,2 literes TSI, Ecomotive darabja.  A kis turbós erőforrás 77 Kw, vagyis 105 lóerőt képes leadni, amely bőven elég a könnyű kasztnis autónak. A rövid teszt során, amely a Madrid-Toledo-Madrid viszonylatot jelentette, némi középkori városi hegyre-fel-hegyről-le kanyargással, meggyőző volt.

A kocsi a városba rohanó spanyolok közt gyorsan megtalálta a helyét, ha kellett a tempó nem habozott, hatodikban pedig nyolcvantól felfelé már nyugodtan lehetett vele haladni.  Az „Ecomotive-ságot” a kocsiban a start-stop automata, a fékenergia-visszanyerő rendszer és a váltásokra figyelmeztető műszerfali kijelző jelentik. Ezek tanácsait megfogadva akár 1000 kilométert elszaladgálhatunk egy tankkal – állítja a hivatalos brosúra. Hozzátéve: az 5 literes fogyasztás árat nem kell a dinamizmus oldalán megfizetni.  A Toledo a 0-100-as sprintet 10,4 másodperc alatt futja és végsebessége is 190 kilométer per óra felett ér véget.

Motorválaszték:

©

Ami a felszereltségi szinteket illeti, a belépő Entry modell  1.2-es motorral 75 lóerővel és 3,7 milliós árával inkább csak mutatóba lesz jó. Ebben a cég szerint a biztonsági csomagon kívül – ami egyébként nem is szerény: menetstabilizáló, hat légzsák és központi zár - más nagyon nem fér bele. A várhatóan legsikeresebb a Reference felszereltség lehet, amelyben már a metálfények, a klíma, az állítható magasságú vezetőülés, a távirányítós központi zár, az osztottan dönthető hátsó üléstámla is szerepelnek. Ennek a csomagnak az ára 4,1 millióról indul. A dízeles felár várhatóan 4-500 ezer forint lehet.

Aki pedig a Reference-nél is többre vágyik, annak ott lesz a Style csomag, amelyben megérkeznek a könnyűfém keréktárcsák, amelyek 16 colosak és a szürke-fekete belsőt bézs-fekete váltja ki, valóban lényegesen megnyerőbb összhatással.

Innentől következnek ugyanakkor az igazán fogós kérdések. Kinek kell majd egy szinte minden paraméterében ugyan olyan autó, mint a hazai utak kis és középosztály királyának új autója: a Skoda Rapid. A konkrétan minden paraméterében azonos összméretű, csomagtaró-méretű, motorválasztékú, felszereltségű és legfőképpen árában is forintra azonos cseh modell mellett kinek jut majd eszébe a Toledo? A gyáriak a bemutatón is azzal töltötték idejük jelentős részét, hogy erre a kérdésre választ adjanak. A két kocsi ugyanis még a tervezési hibájában is azonos.

Történt ugyanis, hogy sem a Seatban, sem a Skodában nem tudja a vezető a hátsó ablakokat vezérelni. Maximum tiltani tudja azok leeresztését vagy felhúzását.  A hibát állítólag mindkét modellben javítják majd. A Toledóban biztos, azt ígérték.

A megújult modellt először hazai pályán és a szomszédos Portugáliában kezdik értékesíteni novembertől. Majd következik Európa többi része. Illetve itt is van egy kis verseny házon belül a Skoda Rapiddal, hogy még idén a Toledo is a szalonokba kerüljön.  A Seat mindenesetre optimistán, de óvatosan tekint az eladások elé a számokat tekintve. Egy volumen autónak szánt modellnél a 400 darabos első év nem tűnik elképzelhetetlennek.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Nick Cave hirtelen kiadott egy új albumot

Nick Cave hirtelen kiadott egy új albumot

Gordon Ramsay: Teljes pusztulást hoztak a lezárások

Gordon Ramsay: Teljes pusztulást hoztak a lezárások

Ilyen volt, ilyen lett: 35 kiló gyapjútól szabadítottak meg egy elvadult juhot

Ilyen volt, ilyen lett: 35 kiló gyapjútól szabadítottak meg egy elvadult juhot