Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e0edf982-a19d-44a9-856c-a016ba14e07f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Utoljára 2021-ben volt ilyen olcsó az olaj, az áresés részben Trump vámjainak köszönhető.","shortLead":"Utoljára 2021-ben volt ilyen olcsó az olaj, az áresés részben Trump vámjainak köszönhető.","id":"20250409_A-vamhaboru-pozitiv-hatasa-tartosan-olcsobb-lehet-a-benzin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0edf982-a19d-44a9-856c-a016ba14e07f.jpg","index":0,"item":"4e18a284-3800-4eba-8e26-a33233cdcb61","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_A-vamhaboru-pozitiv-hatasa-tartosan-olcsobb-lehet-a-benzin","timestamp":"2025. április. 09. 19:41","title":"A vámháború pozitív hatása: tartósan olcsóbb lehet a benzin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely arról beszélt a kormányinfón: laboratóriumi információ alapján lehetséges, hogy a száj- és körömfájás mesterségesen, egy kémcsőben jött létre. ","shortLead":"A Pécsi Tudományegyetem Virológiai Nemzeti Laboratóriumának igazgatóját azután kérdezte a Qubit, hogy Gulyás Gergely...","id":"20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/800d2d7c-88b0-4aeb-bf2a-7575b29cc56d.jpg","index":0,"item":"682f144c-c234-4a73-b80b-334813751b50","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_kemenesi-gabor-szaj-es-koromfajas-mesterseges","timestamp":"2025. április. 10. 16:01","title":"Kemenesi Gábor szerint szinte kizárt, hogy kémcsőben rakták össze a Magyarországon terjedő száj- és körömfájásvírust","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2336033c-f19c-40d4-9f82-b92deb055cd6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az olasz gyártó megfontolja, hogy egyes modelljeiben újra meghonosítsa a nyitott kulisszás manuális váltót.","shortLead":"Az olasz gyártó megfontolja, hogy egyes modelljeiben újra meghonosítsa a nyitott kulisszás manuális váltót.","id":"20250410_visszaterhet-a-kezi-valtas-elvezete-a-ferrarikba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2336033c-f19c-40d4-9f82-b92deb055cd6.jpg","index":0,"item":"e228e974-f2ac-444a-afd4-4462db6ab42e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_visszaterhet-a-kezi-valtas-elvezete-a-ferrarikba","timestamp":"2025. április. 10. 06:41","title":"Visszatérhet a kézi váltás élvezete a Ferrarikba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e890eaa5-807e-4ef5-b4e8-886f3f50ae4c","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"A szövegben egyszer sem hangzik el a zsidó, a haláltábor vagy a gázkamra szó. Mégis a háború ellen, a szeretet érdekében szól.","shortLead":"A szövegben egyszer sem hangzik el a zsidó, a haláltábor vagy a gázkamra szó. Mégis a háború ellen, a szeretet...","id":"20250410_hvg-A-legertekesebb-aru-film-Michel-Hazanavicius","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e890eaa5-807e-4ef5-b4e8-886f3f50ae4c.jpg","index":0,"item":"fd1d3549-9d84-4a6e-af82-d056189599af","keywords":null,"link":"/360/20250410_hvg-A-legertekesebb-aru-film-Michel-Hazanavicius","timestamp":"2025. április. 10. 19:43","title":"Egyedi módon beszél a holokausztról a kétszeres Oscar-díjas Michel Hazanavicius első animációs filmje, A legértékesebb áru","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d4c4c6-c277-47f8-8798-7919a9d68f95","c_author":"Tiszai Balázs","category":"kkv","description":"Egyelőre a marhatelepeken pusztít a kór, de a sertésexportot már így is korlátozzák, ráadásul meg kell küzdeni a madárinfluenzával is. ","shortLead":"Egyelőre a marhatelepeken pusztít a kór, de a sertésexportot már így is korlátozzák, ráadásul meg kell küzdeni...","id":"20250409_Husszovetseg-husipar-Eder-Tamas-szaj-es-koromfajas-jarvany-serteshus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d4c4c6-c277-47f8-8798-7919a9d68f95.jpg","index":0,"item":"8a773069-01ac-4691-8646-fdb538ede9ef","keywords":null,"link":"/kkv/20250409_Husszovetseg-husipar-Eder-Tamas-szaj-es-koromfajas-jarvany-serteshus-ebx","timestamp":"2025. április. 09. 09:20","title":"Épp helyrebillent volna a húsipar, amikor kitört a száj- és körömfájás járvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Akarva-akaratlanul korszakhatárt jelöl ki Donald Trump amerikai elnök azzal, hogy sorra égeti fel a globális rend többé-kevésbé konszenzuson alapuló intézményeit. A tőzsdék ugyan kimászhatnak „a felszabadítás napjának” sokkjából, de a bizalom szó jó időre eltűnik a gazdasági szereplők szótárából. De mik lesznek ennek a következményei?","shortLead":"Akarva-akaratlanul korszakhatárt jelöl ki Donald Trump amerikai elnök azzal, hogy sorra égeti fel a globális rend...","id":"20250410_hvg-trump-vamhaboruja-orban-szijjarto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8.jpg","index":0,"item":"aff8c349-c274-4183-a1d5-cad6a53e3c42","keywords":null,"link":"/360/20250410_hvg-trump-vamhaboruja-orban-szijjarto","timestamp":"2025. április. 10. 14:18","title":"Ez az igazi baj Trump vámőrületével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d30265b-6cc3-4309-bfe9-b4b7490ffa75","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Oda szúrnak, ahol leginkább megérezheti a vámháborúskodó Donald Trump: az amerikai elnök szavazóinak többségét adó amerikai államok és érdekkörök érezhetik meg leginkább az EU válaszát.","shortLead":"Oda szúrnak, ahol leginkább megérezheti a vámháborúskodó Donald Trump: az amerikai elnök szavazóinak többségét adó...","id":"20250409_trump-vamhaboruja-europai-unio-viszontvamok-brusszel-gazdasag-vam-neglizse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d30265b-6cc3-4309-bfe9-b4b7490ffa75.jpg","index":0,"item":"15ccf26f-6d6e-4687-b830-45376805baeb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250409_trump-vamhaboruja-europai-unio-viszontvamok-brusszel-gazdasag-vam-neglizse","timestamp":"2025. április. 09. 12:19","title":"Megvan, hogyan vágna vissza az EU a vámháborúban: Trump legfőbb szavazói kerültek a célkeresztbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től a milleniumi nemzedéken át a Z-, illetve az alfa-generációig. Az eltérő korosztályoknak sok mindenről határozott – és erősen különböző – véleménye van, nem kivétel ez alól az elektromos autózás sem. De vajon mire vágynak a mostani ötvenes-hatvanasok, negyvenes-ötvenesek és a húszas-harmincasok?","shortLead":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től...","id":"20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a.jpg","index":0,"item":"42c5835c-ba04-4399-8d9c-94dd59c50746","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","timestamp":"2025. április. 10. 11:30","title":"Generációk útján – Mit keresünk a volán mögött?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""}]
A Toledo visszatért – hirdetik a Seatnál. Némi kompromisszummal, korrekt áron.
Ha valakinek nem tűnt volna fel, négy éve nincs a Seat kínálatában a Toledo. Az ok elég prózai: a hármas Toledo hatalmasat bukott. Hogy lássuk mekkorát, míg az egyes és kettes változatból közel 9000 ezer darab kelt el a magyar piacon, addig a hármasból, a 2004 és 2009 között tartó karrierje alatt a tizede sem. Hát innen kellene visszatérni.
A Seat Toledo tett egy éles fordulatot. A sportos formáról visszaváltottak a praktikus, sallangoktól mentes vonalra. Mint a premier kapcsán tartott sajtótájékoztatón elhangzott: a világ most a puritánságot és az ésszerű spórolást díjazza. Az elfogadható utasteret, a méretes csomagteret és a kis fogyasztású motorokat. Ha ezek megvannak, máris megengedőbb a stílussal szemben a célcsoport: a családosok, a flottások és nem utolsó sorban a taxisok.
D.P.
A lépcsőshátú Toledónál a fentieknek szinte mindent alárendeltek. Az új Seat hivatalosan az „A” szegmensben versenyez, amely nálunk a nagyra nőtt kisautókat jelenti. És a Toledo nem kicsi. Az autó 4,48 méter hosszú, ebből 2,6 méter a belső tér, ez elég ahhoz, hogy bőséges első és kényelmes hátsó üléshelyek legyenek benne. A kényelmes utasteret pedig megspékeli az alapból is 550 literes csomagtér, amely kategória-bajnok, és akár 1490 literesre is bővíthető.
A kocsi motorpalettáját a VW-konszern teljesen új TSI benzinesei illetve common-rail TDI dízelje adja. A választékból, ha a magyar piaci logikát követjük, kiemelkedik az általunk is kipróbált 1,2 literes TSI, Ecomotive darabja. A kis turbós erőforrás 77 Kw, vagyis 105 lóerőt képes leadni, amely bőven elég a könnyű kasztnis autónak. A rövid teszt során, amely a Madrid-Toledo-Madrid viszonylatot jelentette, némi középkori városi hegyre-fel-hegyről-le kanyargással, meggyőző volt.
A kocsi a városba rohanó spanyolok közt gyorsan megtalálta a helyét, ha kellett a tempó nem habozott, hatodikban pedig nyolcvantól felfelé már nyugodtan lehetett vele haladni. Az „Ecomotive-ságot” a kocsiban a start-stop automata, a fékenergia-visszanyerő rendszer és a váltásokra figyelmeztető műszerfali kijelző jelentik. Ezek tanácsait megfogadva akár 1000 kilométert elszaladgálhatunk egy tankkal – állítja a hivatalos brosúra. Hozzátéve: az 5 literes fogyasztás árat nem kell a dinamizmus oldalán megfizetni. A Toledo a 0-100-as sprintet 10,4 másodperc alatt futja és végsebessége is 190 kilométer per óra felett ér véget.
Motorválaszték:
D.P.
Ami a felszereltségi szinteket illeti, a belépő Entry modell 1.2-es motorral 75 lóerővel és 3,7 milliós árával inkább csak mutatóba lesz jó. Ebben a cég szerint a biztonsági csomagon kívül – ami egyébként nem is szerény: menetstabilizáló, hat légzsák és központi zár - más nagyon nem fér bele. A várhatóan legsikeresebb a Reference felszereltség lehet, amelyben már a metálfények, a klíma, az állítható magasságú vezetőülés, a távirányítós központi zár, az osztottan dönthető hátsó üléstámla is szerepelnek. Ennek a csomagnak az ára 4,1 millióról indul. A dízeles felár várhatóan 4-500 ezer forint lehet.
Aki pedig a Reference-nél is többre vágyik, annak ott lesz a Style csomag, amelyben megérkeznek a könnyűfém keréktárcsák, amelyek 16 colosak és a szürke-fekete belsőt bézs-fekete váltja ki, valóban lényegesen megnyerőbb összhatással.
Innentől következnek ugyanakkor az igazán fogós kérdések. Kinek kell majd egy szinte minden paraméterében ugyan olyan autó, mint a hazai utak kis és középosztály királyának új autója: a Skoda Rapid. A konkrétan minden paraméterében azonos összméretű, csomagtaró-méretű, motorválasztékú, felszereltségű és legfőképpen árában is forintra azonos cseh modell mellett kinek jut majd eszébe a Toledo? A gyáriak a bemutatón is azzal töltötték idejük jelentős részét, hogy erre a kérdésre választ adjanak. A két kocsi ugyanis még a tervezési hibájában is azonos.
Történt ugyanis, hogy sem a Seatban, sem a Skodában nem tudja a vezető a hátsó ablakokat vezérelni. Maximum tiltani tudja azok leeresztését vagy felhúzását. A hibát állítólag mindkét modellben javítják majd. A Toledóban biztos, azt ígérték.
A megújult modellt először hazai pályán és a szomszédos Portugáliában kezdik értékesíteni novembertől. Majd következik Európa többi része. Illetve itt is van egy kis verseny házon belül a Skoda Rapiddal, hogy még idén a Toledo is a szalonokba kerüljön. A Seat mindenesetre optimistán, de óvatosan tekint az eladások elé a számokat tekintve. Egy volumen autónak szánt modellnél a 400 darabos első év nem tűnik elképzelhetetlennek.