
Lángokban egy Honda.
carnewschina.com
A Nissan ugyan újraindította az üzemeit, a Honda és a Toyota gyárak továbbra sem működnek rendesen. Kínában a Nissan a legsikeresebb japán autómárka, globális forgalmának 27 százaléka innen származik, a Honda 18, illetve a Toyota 11 százalékával szemben. A Toyota Camry, a Nissan Teana és a Honda Accord a legnépszerűbb öt középkategóriás modellek közt volt ezidáig Kínában.
Közben egy gyors piackutatás szerint sok kínai inkább dél-koreai modellt (KIA, Hyundai) kíván választani japán autó helyett.
A helyzet a múlt héten durvult el, amikor Japán megvásárolt egy korábban vitatott helyzetű szigetcsoportot a Kínai-tegeren, amelyre kínai városokban a japán cégek ellen fordultak. Megtámadták és felgyújtották a Toyota egyik gyárát, az utcákon beverték a japán autók ablakait.