szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mennyit keresnek vagy buknak egy autón a gyárak egy-egy eladott autón? Ugynan versenyezni a Ferrarival proitban sem lehet, de nem kell szégyenkeznie a Skodának sem.

A német Universität Duisburg-Essen CAR Institute részlege készített egy kutatást, amely az autómárkák minden egyes darabja után keletkező pénzügyi egyenleget mutatja.

Egyre többet cikkeznek arról, hogy az autóipar különösen Európában hatalmas válságban van. A Peugeot-ot például 350 eurót bukik minden egyes Európában értékesített modelljén, a Ford összesített vesztesége a piacon meghaladja az 1 milliárd eurót. A válság ellenére persze sokan nagyon jól teljesítenek. A legnagyobb nyomás a tömegautókat gyártó cégekre nehezedik, amelyeknél a darabszám hozná a profitot, viszont a kereslet megszűnt.

Abszolút összetettben, nem választva ketté a prémium szegmens teljesen eltérő árazását a tömegautókétól, a legjobb adólevonás előtti eredménye a Ferrarinak van. Minden egyes eladott darabon 40 ezer euró a profitja. A második a Porsche 17 ezerrel. Ezt követően van egy jelentős rés a profitrátákban, de mindez magyarázható az eladások nagyobb számával. Következik a BMW 4325 euróval, majd az Audi 4244, és a Mercedes 3621 euróval.

A következő egy meglepetés a Chrysler, amely a legkisebb gyár a kontinensen mégis jól teszi a dolgát, mert 1436 eurót keres minden autón. Követi őt a dél-koreai páros a Hyundai/KIA 1386 euróval, majd a Skoda 1100, a Nissan 985 és a VW 916 euróval. Ha a fejlődési trendeket is szemügyre vesszük, akkor a KIA/Hyundai páros, akár Európa legnagyobb autógyártója is lehet 2018-ra, megelőzve a Volkswagent, amelynek azért ehhez biztosan lesz hozzáfűzni valója.

A nagy igazi klasszikus értelemben "belföldi márkák", mint a Fiat, a Peugeot, a Renault, a Citroen, és legfőképpen az Opel vannak a másik serpenyőben. Az Opel a felmérés szerint minden modelljén nem kevesebb mint 938 eurót bukik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!