Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1241be6f-88af-458d-b40a-e3300562ec6d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem volt hiány az üveges tekintetű kitömött állatokból, falra szegezett agancsokból, pálinkából és mindenféle fegyvereket lóbáló gyerekekből a 31. fegyver-, horgász és vadászkiállításon a Hungexpón. A hely, ahol a leggazdagabb magyar, a szintén vadász Mészáros Lőrinc együtt nevet Semjén Zsolttal, a háttérben pedig Kovács Zoltán és Bayer Zsolt ciripel. ","shortLead":"Nem volt hiány az üveges tekintetű kitömött állatokból, falra szegezett agancsokból, pálinkából és mindenféle...","id":"20250206_Fehova-vadaszati-kiallitas-2025-galeria-Bayer-Semjen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1241be6f-88af-458d-b40a-e3300562ec6d.jpg","index":0,"item":"04e49848-2371-4a9c-8ddb-8e3afa407378","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Fehova-vadaszati-kiallitas-2025-galeria-Bayer-Semjen","timestamp":"2025. február. 06. 17:16","title":"Kitömött állatok és kitömött NER-vadászok – képeken Semjén, Mészáros, Bayer és a gidák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és akkumulátorgyártásban is.","shortLead":"4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és...","id":"20250206_Zsinorban-ket-eve-zsugorodik-a-magyar-ipar-errol-is-a-nemetek-tehetnek-az-NGM-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1.jpg","index":0,"item":"2024fd1c-3f05-45aa-806b-b63cab3163d8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Zsinorban-ket-eve-zsugorodik-a-magyar-ipar-errol-is-a-nemetek-tehetnek-az-NGM-szerint","timestamp":"2025. február. 06. 08:54","title":"Példa nélküli visszaesés: már második éve zsugorodik a magyar ipar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója. Szerencsére a tudósok tudni vélik, hogy miként lehet elejét venni a rosszullétnek.","shortLead":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója...","id":"20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3.jpg","index":0,"item":"63cadef7-99ce-4706-ae7b-d1b852cd4912","keywords":null,"link":"/elet/20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","timestamp":"2025. február. 06. 05:31","title":"Miért leszünk rosszul, ha az autóban olvasunk, és mit tehetünk ellene?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33676a81-6402-4cf1-9cdf-17929670082e","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"Mit jelentenek a barátok? Mitől szakadhat meg egy baráti kapcsolat, hogyan hat a folyamatra a nyilvánosság, és mi kell a felek kibéküléséhez? A G-nap tízéves évfordulója alkalmából egy pszichológus és Fodor Gábor segítségével boncolgattuk, egymásra találhat-e újra két régi barát egy olyan törés után, ami tíz éve Orbán Viktor és Simicska Lajos között történt az egész ország szeme láttára.","shortLead":"Mit jelentenek a barátok? Mitől szakadhat meg egy baráti kapcsolat, hogyan hat a folyamatra a nyilvánosság, és mi kell...","id":"20250205_orban-simicska-baratsag-kibekules-g-nap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33676a81-6402-4cf1-9cdf-17929670082e.jpg","index":0,"item":"11601df5-5702-4094-91a0-cc9143b80d4e","keywords":null,"link":"/360/20250205_orban-simicska-baratsag-kibekules-g-nap","timestamp":"2025. február. 05. 16:45","title":"Kibékülhet-e még Orbán és Simicska?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d15eee26-67ca-4598-8eea-e2893d82ed5f","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Csak lassan és akadozva pótlódott a tavalyi aszály után a talajok nedvességtartalma. A 90 napos csapadékmennyiség messze a sokéves átlag alatt van, a talajban is bőven lenne még helye a víznek, és a talajvízszint is méterekkel elmarad a megszokottól. A meteorológus szerint még semmi sincs veszve, hozhatnak elég esőt a következő hónapok, igaz, az elmúlt években többször is megtapasztalt száraz tavaszt sem zárhatjuk ki. Ha beüt az utóbbi, újabb aszályos évre készülhetünk.","shortLead":"Csak lassan és akadozva pótlódott a tavalyi aszály után a talajok nedvességtartalma. A 90 napos csapadékmennyiség...","id":"20250206_aszalykockazat-csapadekanomalia-klimavaltozas-agrometeorologia-hungaromet-idojaras-agrargazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d15eee26-67ca-4598-8eea-e2893d82ed5f.jpg","index":0,"item":"75610612-5335-4545-825d-1dc49b0bece5","keywords":null,"link":"/360/20250206_aszalykockazat-csapadekanomalia-klimavaltozas-agrometeorologia-hungaromet-idojaras-agrargazdasag","timestamp":"2025. február. 06. 14:40","title":"Baljós előjel: nagyobb a csapadékhiány Magyarországon, mint a 2022-es aszálykatasztrófa előtt volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4deeda9-e9c6-4acb-83d7-25f9aec626d9","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A brazil balhátvéd a Real Madridnál töltötte pályafutása legszebb éveit.","shortLead":"A brazil balhátvéd a Real Madridnál töltötte pályafutása legszebb éveit.","id":"20250206_labdarugas-real-madrid-marcelo-visszavonulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4deeda9-e9c6-4acb-83d7-25f9aec626d9.jpg","index":0,"item":"12c417ee-eaf7-40d6-ab59-c559b52eed84","keywords":null,"link":"/sport/20250206_labdarugas-real-madrid-marcelo-visszavonulas","timestamp":"2025. február. 06. 15:08","title":"Marcelo érzelmes videóban jelentette be, hogy visszavonul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A politikus elképzelhetőnek tartja, hogy a kormány akadályozni fogja azoknak a beruházásoknak a megvalósítását, amelyeket a főváros a Mini-Dubajhoz kinézett területre tervez. ","shortLead":"A politikus elképzelhetőnek tartja, hogy a kormány akadályozni fogja azoknak a beruházásoknak a megvalósítását...","id":"20250206_vitezy-david-rakosrendezo-mini-dubaj-elovasarlas-fovarosi-onkormanyzat-beruhazas-csapda-gulyas-gergely-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0.jpg","index":0,"item":"74d82ae7-f5ac-4378-8370-3a5571c3e5b5","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_vitezy-david-rakosrendezo-mini-dubaj-elovasarlas-fovarosi-onkormanyzat-beruhazas-csapda-gulyas-gergely-karacsony-gergely","timestamp":"2025. február. 06. 12:44","title":"Vitézy szerint csapda készül Rákosrendező ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f7f6dc4-b834-4ace-b5cb-b455c9c72b7f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A csatornát felügyelő hatóság cáfolta az amerikai külügy állítását, szerintük nem változtak a díjtételek.","shortLead":"A csatornát felügyelő hatóság cáfolta az amerikai külügy állítását, szerintük nem változtak a díjtételek.","id":"20250206_Nem-hasznalhatjak-ingyen-az-amerikai-hajok-a-Panama-csatornat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f7f6dc4-b834-4ace-b5cb-b455c9c72b7f.jpg","index":0,"item":"3ebffcab-cf74-47a1-b738-f2e736aa2b5a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Nem-hasznalhatjak-ingyen-az-amerikai-hajok-a-Panama-csatornat","timestamp":"2025. február. 06. 08:06","title":"Mégsem használhatják ingyen az amerikai hajók a Panama-csatornát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ideális városi mindenest fabrikáltak a nőknek, bár hiányzik egy-két "elképesztően" fontos kellék: mint a piperetükör a vezetőoldali napellenzőből.
A kocsit alaposan szemügyre veszik. Főleg piros színben és főleg a nők. A rövid orrú és csapott fenekű járgány formája, békejelvényes-madaras matricával az oldalán egyértelműen megüti az ingerküszöbüket. Pedig nem is csak női autónak való. A tesztelt Škoda Citigo Elegance, 999 köbcentis szívómotorral és 75 lóerővel még a két felnőtt, két gyerek kombóval is vígan boldogul.
Egy ilyen helyzet esetén persze hamar a csomagtartó felé irányul a figyelem. Bár a kategóriában óriási 251 literes; inkább mély, mint széles magas rakodó nyílással, szóval nagyon okosnak kell lenni a kiaknázásához. A helyzeten a hátsó ülés lehajtásával 951 literig segíthetünk. (Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a csomagok mennyisége nem arányos soha a távolban töltött idővel. Két napra a családnak valamilyen oknál fogva ugyanannyi csomag kell, mint egy hétre.)
Az utazási kényelemre, ha sikerült mindent és mindenkit bepasszírozni nem lesz panasz. Az ülések kagylóformáját, egybeöntve a fejtámasszal a spórolás a magyarázza, de még mindig jobb, mint ha valami nagyon olcsó műanyagszerű csökevény fejtámlát kapott volna.
A kormánymű nagyon könnyen jár még úgy is, hogy csak szervo-rásegítést kapott, a könnyű és rövid motortér miatt még álló helyzetben is pillekönnyen tekerhető, amit biztosan értékel majd a célközönség. Az útfogás egyébként még nagyobb tempónál is magabiztos, dimbes-dombos területen élményszerűen lehet dodzsemezni – főleg lefelé – a kis kocsival.
Képgaléria a kisautóról.
D.P.
A motor egyébként amellett, hogy a három henger miatt alapjáraton érezhetően rázza a kasznit, nagyon jó összbenyomást kelt. A hangja 2000-es fordulatszám körül szinte indokolatlanul mélyen dorombolva szól, kellemes hallgatni. A nyomatékra sem lehet panasz, a városi cikázáshoz meglódítja is a gépet és bár az első fokozat lehetne hosszabb, kettesben már lehet húzatni. Kétségtelen, a tempósabb közlekedéshez gyakorlatilag folyamatosan kell váltogatni.
A fogyasztás viszont érdekesen alakult. Városban sehogyan sem akart a drágaság 5,8-5,6 alá menni sőt, ennél magasabb értékekkel riogatott, amitől már visszavesz a lendületből az ember. Az országúti 4,5-4,7 már szimpatikusabb benyomást kelt főleg annak fényében, hogy tényleg nem szerénykedve, a kocsi méretének megfelelő hierarchikus helyen hajtottunk.
A középkonzolon lévő „audió valamin” lehet tetten érni szembeszökően a túlzás nélkül mentalitást. És ez még túlzás nélkül is lehetne igényesebb. A rádió monokróm kijelzője elképesztően alap. Nagyjából a kazettás-magnót keressük a környéken. A középkonzol sikerült talán az egész kocsiban a leggyengébbre, minden rettenetesen egyszerűen fest.
Ezen egy dolog segíthet. Bár opciós tartozék és drága is - 100 ezer forint – mégis szinte kötelező megvenni a "Move&Fun" infotainment-egységet, amely kifejezetten a Skodához készült. Hatalmasat dob a kocsi komfortszintjén. A navigáció megjelenítése kifejezetten felsőkategóriás, gyönyörű 3D-s grafikákkal. Ugyan így a rádió, vagy a műszerfal néhány műszere is kitehető a képernyőjére.
Képgaléria a kisautóról.
D.P.
Szintén izés dolga, hogy az ajtók belsején is feltűnik a kocsi fényezése, jelen esetben a tornádóvörös szín. Pedig nagyon jól néz ki, a fényezés is minden bizonnyal bírja is a strapát. Az viszont valóban életszerű kérdés, hogy melegben mennyire meleg és hidegben mennyire hideg egy ilyen felület.
A vezetőoldali napellenzőt lehajtva értheti a nőket a sokk. Nincs piperetükör. Aki ült már reggeli dugóban annak nem nehéz kiszúrni, hogy a piros lámpa nem csak szabály, de lehetőség is. A nők ilyenkor sminkelnek vagy igazítanak. Persze lehet a visszapillantóval is, de az sokkal macerásabb. Sokat lehetne fogni egy ilyen egyszerű kiegészítővel. Nem célozgatva, de gondoskodást tükröz, hogy tolatás közben a rádió lehalkítja magát ezzel is teret hagyva a figyelemnek.
ŠKODA Citigo Elegance 1.0 75LE 4-ajtós
Motor: 999 ccm
Sebességváltó: manuális, 5-fokozatú
Teljesítmény: 55 kW / 75 LE
Legnagyobbsebesség: 171 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 13,2 s
Maximális nyomaték: 95 /3000-4300 ford.
Hosszúság/szélesség/magasság: 3563/1645/1478 mm. Tengelytáv: 2420 mm.
Üzemanyagtartály térfogata: 35 l.
Igencsak vicces a jobboldali ablak működtetése is, amelynek konkrétan a jobboldali ajtón van a gombja. Mivel a kocsi belseje kartávolság szélességű könnyen át lehet nyúlni. Hogy miért nem tették inkább középre az ablakvezérlő gombokat? A kocsiba visziont fényes hangulatot költöztet az üvegtető, még októberben is szívesen nyitogatja majd, aki beválasztja az extrák közé 240 ezer forintért. Négy fokozatban állítható és gyorsan teszi a dolgát. A hátsó ablak viazont csak patenttel nyitható és valóban egy hátsóablak funkcióját nem kell túlértékelni – ez talán az ésszerű túlzás nélküliség.
Ez a spórolós filozófia egyébként a tesztelt modell esetében csak nagyon zárójelesen igaz. A szinte csúcsfelszereltségű mini autó árát – amelyből csak a tempomat hiányzott - hangosan kimondani sem meri az ember. Inkább egy kicsit marketingeli és az alapmodell szimpatikus 2,3 milliós árát súlykolja. Ugyanis ez a "Piroska" 3,6 milliós árcédulájával általános megdöbbenést kelt.
Meglátjuk 3 év múlva használtan, mennyiért megy majd.