Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2ae3a4b9-99d5-49ca-8c8c-1106f7cb167a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem is magával a sporttevékenységgel van a gond, hanem azzal az óriási földterülettel, ami helyet ad neki.","shortLead":"Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem...","id":"20250509_golfpalyak-terulete-kornyezetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ae3a4b9-99d5-49ca-8c8c-1106f7cb167a.jpg","index":0,"item":"b26bbe78-f99e-4916-917f-c3482a95b1c1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_golfpalyak-terulete-kornyezetvedelem","timestamp":"2025. május. 09. 18:03","title":"Beleálltak a golfba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef92dbf3-c7ac-476b-aa27-ff3e300e855a","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Az Európai Parlament ezen a héten több olyan határozatot is elfogadott, amelyeken emberi jogi kérdésekről foglaltak állást. Ezek egyike az Oroszország által erőszakkal elvitt ukrán gyermekekkel volt kapcsolatos, a szavazás során a fideszesek nem nyomták meg egyik gombot sem.","shortLead":"Az Európai Parlament ezen a héten több olyan határozatot is elfogadott, amelyeken emberi jogi kérdésekről foglaltak...","id":"20250509_orosz-ukran-haboru_fidesz_europai-parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef92dbf3-c7ac-476b-aa27-ff3e300e855a.jpg","index":0,"item":"c17702cf-f9af-49bc-916c-031328264c79","keywords":null,"link":"/eurologus/20250509_orosz-ukran-haboru_fidesz_europai-parlament","timestamp":"2025. május. 09. 09:11","title":"A Fideszt nem hatják meg a háborúban elrabolt ukrán gyerekek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a0b3bc6-2fe5-45b4-a3d3-7daad3bd48ec","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Másfél évre esik ki a forgalomból a szikszói szakasz. ","shortLead":"Másfél évre esik ki a forgalomból a szikszói szakasz. ","id":"20250509_Oktober-M30-autopalya-lezart-szakasza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a0b3bc6-2fe5-45b4-a3d3-7daad3bd48ec.jpg","index":0,"item":"79244be6-69ba-4b8b-9a78-5221cac2c764","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_Oktober-M30-autopalya-lezart-szakasza","timestamp":"2025. május. 09. 15:30","title":"Október végére készül csak el az M30-as autópálya lezárt szakasza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A külügyminiszter szerint gyakran alkalmaznak Ukrajnában magyarellenes propagandát.","shortLead":"A külügyminiszter szerint gyakran alkalmaznak Ukrajnában magyarellenes propagandát.","id":"20250509_szijjarto-peter-magyar-kemek-ukran-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db.jpg","index":0,"item":"330d91c9-48dd-4ceb-9ad4-3613947e6e31","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_szijjarto-peter-magyar-kemek-ukran-propaganda","timestamp":"2025. május. 09. 11:44","title":"Szijjártó szerint ukrán propaganda a magyar kémek elfogásáról szóló bejelentés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b03366-af84-48dc-9d47-abac6372230c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szerinte a kormánynak „nyilván minden információ a rendelkezésére áll”.","shortLead":"Szerinte a kormánynak „nyilván minden információ a rendelkezésére áll”.","id":"20250509_magyar-peter-ukrajna-magyar-kemek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b03366-af84-48dc-9d47-abac6372230c.jpg","index":0,"item":"8ae3b635-4f79-4354-84b3-3b9fc44ab24a","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_magyar-peter-ukrajna-magyar-kemek","timestamp":"2025. május. 09. 12:26","title":"Magyar Péter: Orbánnak meg kell szólalnia az Ukrajnában elfogott magyar kémekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0c8dbe1-c028-4ebf-b0cf-15f1a572798e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A korábbi híradásokkal ellentétben idén ősszel még nem láthatjuk a Ferrari első zéró emissziós modelljét.","shortLead":"A korábbi híradásokkal ellentétben idén ősszel még nem láthatjuk a Ferrari első zéró emissziós modelljét.","id":"20250509_kesobb-debutal-az-elso-tisztan-elektromos-ferrari","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0c8dbe1-c028-4ebf-b0cf-15f1a572798e.jpg","index":0,"item":"a30ae4a6-6187-4011-9d9a-5c1a23a6ebf1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_kesobb-debutal-az-elso-tisztan-elektromos-ferrari","timestamp":"2025. május. 09. 06:41","title":"Később debütál az első tisztán elektromos Ferrari","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","shortLead":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","id":"20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0.jpg","index":0,"item":"f47bd76b-85cd-40ab-86d4-4f6731550a0b","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","timestamp":"2025. május. 09. 20:50","title":"Egy pilóta összecseréltre a kezeit a kifutópályán, emiatt kigyulladt egy Vancouverbe tartó brit repülőgép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0cd3810-8833-454d-a1a7-7fa3b4baee2c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint áprilisban havi alapon 0,2 százalékkal nőtt az átlagos árszínvonal, a tavalyi év azonos hónapjához képest az inflációs ráta 4,2 százalékra süllyedt. Az áremelkedés ütemének lassulása a piaci konszenzushoz képest gyengébb lett.","shortLead":"A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint áprilisban havi alapon 0,2 százalékkal nőtt az átlagos...","id":"20250509_inflacio-elemzo-dragulas-benzin-elelmiszer-ksh","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0cd3810-8833-454d-a1a7-7fa3b4baee2c.jpg","index":0,"item":"d423f75d-3dbc-42ec-a018-c44dc0696d4b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_inflacio-elemzo-dragulas-benzin-elelmiszer-ksh","timestamp":"2025. május. 09. 11:11","title":"Ebben is tévedett Nagy Márton, újabb inflációs hullám érkezhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ideális városi mindenest fabrikáltak a nőknek, bár hiányzik egy-két "elképesztően" fontos kellék: mint a piperetükör a vezetőoldali napellenzőből.
A kocsit alaposan szemügyre veszik. Főleg piros színben és főleg a nők. A rövid orrú és csapott fenekű járgány formája, békejelvényes-madaras matricával az oldalán egyértelműen megüti az ingerküszöbüket. Pedig nem is csak női autónak való. A tesztelt Škoda Citigo Elegance, 999 köbcentis szívómotorral és 75 lóerővel még a két felnőtt, két gyerek kombóval is vígan boldogul.
Egy ilyen helyzet esetén persze hamar a csomagtartó felé irányul a figyelem. Bár a kategóriában óriási 251 literes; inkább mély, mint széles magas rakodó nyílással, szóval nagyon okosnak kell lenni a kiaknázásához. A helyzeten a hátsó ülés lehajtásával 951 literig segíthetünk. (Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a csomagok mennyisége nem arányos soha a távolban töltött idővel. Két napra a családnak valamilyen oknál fogva ugyanannyi csomag kell, mint egy hétre.)
Az utazási kényelemre, ha sikerült mindent és mindenkit bepasszírozni nem lesz panasz. Az ülések kagylóformáját, egybeöntve a fejtámasszal a spórolás a magyarázza, de még mindig jobb, mint ha valami nagyon olcsó műanyagszerű csökevény fejtámlát kapott volna.
A kormánymű nagyon könnyen jár még úgy is, hogy csak szervo-rásegítést kapott, a könnyű és rövid motortér miatt még álló helyzetben is pillekönnyen tekerhető, amit biztosan értékel majd a célközönség. Az útfogás egyébként még nagyobb tempónál is magabiztos, dimbes-dombos területen élményszerűen lehet dodzsemezni – főleg lefelé – a kis kocsival.
Képgaléria a kisautóról.
D.P.
A motor egyébként amellett, hogy a három henger miatt alapjáraton érezhetően rázza a kasznit, nagyon jó összbenyomást kelt. A hangja 2000-es fordulatszám körül szinte indokolatlanul mélyen dorombolva szól, kellemes hallgatni. A nyomatékra sem lehet panasz, a városi cikázáshoz meglódítja is a gépet és bár az első fokozat lehetne hosszabb, kettesben már lehet húzatni. Kétségtelen, a tempósabb közlekedéshez gyakorlatilag folyamatosan kell váltogatni.
A fogyasztás viszont érdekesen alakult. Városban sehogyan sem akart a drágaság 5,8-5,6 alá menni sőt, ennél magasabb értékekkel riogatott, amitől már visszavesz a lendületből az ember. Az országúti 4,5-4,7 már szimpatikusabb benyomást kelt főleg annak fényében, hogy tényleg nem szerénykedve, a kocsi méretének megfelelő hierarchikus helyen hajtottunk.
A középkonzolon lévő „audió valamin” lehet tetten érni szembeszökően a túlzás nélkül mentalitást. És ez még túlzás nélkül is lehetne igényesebb. A rádió monokróm kijelzője elképesztően alap. Nagyjából a kazettás-magnót keressük a környéken. A középkonzol sikerült talán az egész kocsiban a leggyengébbre, minden rettenetesen egyszerűen fest.
Ezen egy dolog segíthet. Bár opciós tartozék és drága is - 100 ezer forint – mégis szinte kötelező megvenni a "Move&Fun" infotainment-egységet, amely kifejezetten a Skodához készült. Hatalmasat dob a kocsi komfortszintjén. A navigáció megjelenítése kifejezetten felsőkategóriás, gyönyörű 3D-s grafikákkal. Ugyan így a rádió, vagy a műszerfal néhány műszere is kitehető a képernyőjére.
Képgaléria a kisautóról.
D.P.
Szintén izés dolga, hogy az ajtók belsején is feltűnik a kocsi fényezése, jelen esetben a tornádóvörös szín. Pedig nagyon jól néz ki, a fényezés is minden bizonnyal bírja is a strapát. Az viszont valóban életszerű kérdés, hogy melegben mennyire meleg és hidegben mennyire hideg egy ilyen felület.
A vezetőoldali napellenzőt lehajtva értheti a nőket a sokk. Nincs piperetükör. Aki ült már reggeli dugóban annak nem nehéz kiszúrni, hogy a piros lámpa nem csak szabály, de lehetőség is. A nők ilyenkor sminkelnek vagy igazítanak. Persze lehet a visszapillantóval is, de az sokkal macerásabb. Sokat lehetne fogni egy ilyen egyszerű kiegészítővel. Nem célozgatva, de gondoskodást tükröz, hogy tolatás közben a rádió lehalkítja magát ezzel is teret hagyva a figyelemnek.
ŠKODA Citigo Elegance 1.0 75LE 4-ajtós
Motor: 999 ccm
Sebességváltó: manuális, 5-fokozatú
Teljesítmény: 55 kW / 75 LE
Legnagyobbsebesség: 171 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 13,2 s
Maximális nyomaték: 95 /3000-4300 ford.
Hosszúság/szélesség/magasság: 3563/1645/1478 mm. Tengelytáv: 2420 mm.
Üzemanyagtartály térfogata: 35 l.
Igencsak vicces a jobboldali ablak működtetése is, amelynek konkrétan a jobboldali ajtón van a gombja. Mivel a kocsi belseje kartávolság szélességű könnyen át lehet nyúlni. Hogy miért nem tették inkább középre az ablakvezérlő gombokat? A kocsiba visziont fényes hangulatot költöztet az üvegtető, még októberben is szívesen nyitogatja majd, aki beválasztja az extrák közé 240 ezer forintért. Négy fokozatban állítható és gyorsan teszi a dolgát. A hátsó ablak viazont csak patenttel nyitható és valóban egy hátsóablak funkcióját nem kell túlértékelni – ez talán az ésszerű túlzás nélküliség.
Ez a spórolós filozófia egyébként a tesztelt modell esetében csak nagyon zárójelesen igaz. A szinte csúcsfelszereltségű mini autó árát – amelyből csak a tempomat hiányzott - hangosan kimondani sem meri az ember. Inkább egy kicsit marketingeli és az alapmodell szimpatikus 2,3 milliós árát súlykolja. Ugyanis ez a "Piroska" 3,6 milliós árcédulájával általános megdöbbenést kelt.
Meglátjuk 3 év múlva használtan, mennyiért megy majd.