Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"444b5a75-0d88-4e07-891a-776a738305a6","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Ukrajnán keresztül már nem küldenek gázt, cserébe a hozzánk Szerbia felől belépő Török Áramlat csővezetéket csúcsra járatják. A régió gázelosztó központja Magyarország lett, a teljes délkelet-európai/balkáni régió függése az orosz gáztól a 2021-es szinthez képest csaknem megduplázódott. Egy friss tanulmány szerint a Gazprom ennél is többet akar, és van is még mozgástere.","shortLead":"Ukrajnán keresztül már nem küldenek gázt, cserébe a hozzánk Szerbia felől belépő Török Áramlat csővezetéket csúcsra...","id":"20250602_orosz-gaz-gazfuggoseg-Gazprom-Balkan-magyar-segitseg-elosztokozpont-Magyarorszag-Torokorszag-BOTAS-MVM-MET","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/444b5a75-0d88-4e07-891a-776a738305a6.jpg","index":0,"item":"e811f671-a13c-4b11-9525-88a5d82a02dc","keywords":null,"link":"/360/20250602_orosz-gaz-gazfuggoseg-Gazprom-Balkan-magyar-segitseg-elosztokozpont-Magyarorszag-Torokorszag-BOTAS-MVM-MET","timestamp":"2025. június. 02. 09:45","title":"Magyarország hathatós segítségével Moszkvának az egész régiót sikerült visszaszoktatnia az orosz gázra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3bc8213-6866-43a5-bfde-ad0ee038a918","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ezúttal azért, mert „a háború hosszabb és brutálisabb lesz annál, mint amire az év elején számítottak”. Ebből a miniszterelnök azt vezette le, hogy Brüsszel és Kijev a hibás, és jönnek a Magyarország elleni titkosszolgálati műveletek és lejárató kampányok.","shortLead":"Ezúttal azért, mert „a háború hosszabb és brutálisabb lesz annál, mint amire az év elején számítottak”. Ebből...","id":"20250602_Orban-Viktor-megint-osszehivta-a-Vedelmi-Tanacsot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3bc8213-6866-43a5-bfde-ad0ee038a918.jpg","index":0,"item":"275214e4-b862-4362-87c4-8f87fceca48a","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Orban-Viktor-megint-osszehivta-a-Vedelmi-Tanacsot","timestamp":"2025. június. 02. 14:19","title":"Orbán Viktor megint összehívta a Védelmi Tanácsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nagyon távoli, de nem teljesen lehetetlen opcióként számolnak azzal a Fidesz belső köreiben, hogy Orbán Viktor helyett valaki mással fussanak neki a választásnak – állítja a VSquare.","shortLead":"Nagyon távoli, de nem teljesen lehetetlen opcióként számolnak azzal a Fidesz belső köreiben, hogy Orbán Viktor helyett...","id":"20250601_VSquare-orban-fidesz-miniszterelnok-valasztas-jelolt-2026","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543d39b0-4791-4b43-b132-50eeee849a92.jpg","index":0,"item":"f8f6709b-c8b9-42d3-8a88-9684a3b58d39","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_VSquare-orban-fidesz-miniszterelnok-valasztas-jelolt-2026","timestamp":"2025. június. 01. 17:54","title":"VSquare: Létezik egy olyan forgatókönyv, hogy ne Orbán legyen a Fidesz miniszterelnök-jelöltje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f71700f5-56e7-4a66-b649-12d36250efc3","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Donald Tusk lengyel miniszterelnök az ellenzéki Jog és Igazság párt támogatta elnökjelölt, Karol Nawrocki győzelme után arra kényszerül, hogy tovább éljen társbérletben olyan államfővel, aki azt tekinti feladatának, hogy akadályozza a kormány munkáját. Ez pedig Kaczynskiék hatalomba való visszatéréséhez vezethet. ","shortLead":"Donald Tusk lengyel miniszterelnök az ellenzéki Jog és Igazság párt támogatta elnökjelölt, Karol Nawrocki győzelme után...","id":"20250603_Donald-Tusk-Karol-Nawrocki-lengyel-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f71700f5-56e7-4a66-b649-12d36250efc3.jpg","index":0,"item":"891771b9-3de8-401f-95db-da4b3deb7a2a","keywords":null,"link":"/360/20250603_Donald-Tusk-Karol-Nawrocki-lengyel-kormany","timestamp":"2025. június. 03. 06:30","title":"Gúzsba kötve marad Donald Tusk kormánya az új elnök mellett, és ez a koalíció széteséséhez vezethet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"156bf6f1-2de7-4c5a-b2ac-c3fa2f69be84","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az egymilliárdos profitot közelítette a Manker Beauty.","shortLead":"Az egymilliárdos profitot közelítette a Manker Beauty.","id":"20250602_Kasza-Tibi-etrendkiegeszitos-ceg-osztalek-nyereseg-profit-manker","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/156bf6f1-2de7-4c5a-b2ac-c3fa2f69be84.jpg","index":0,"item":"076ed919-e4b1-46f2-b996-3b3d9e2c98ba","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_Kasza-Tibi-etrendkiegeszitos-ceg-osztalek-nyereseg-profit-manker","timestamp":"2025. június. 02. 11:22","title":"700 millió forint osztalékot fizetett Kasza Tibi étrendkiegészítős cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7d264d3-80b2-486f-a7c1-f901d3274933","c_author":"Argyelán József Bankmonitor","category":"gazdasag","description":"Mintegy 286 ezer szerződést, összesen 1200 milliárd forint összegben véd a kamatstop jelenleg attól, hogy a törlesztőrészlet megemelkedjen. De mennyivel nőnének valójában a hitelkamatok, ha a kormány elengedné a 2022 óta meglévő intézkedést? Mennyire tekinthető korrektnek ez az intézkedés?","shortLead":"Mintegy 286 ezer szerződést, összesen 1200 milliárd forint összegben véd a kamatstop jelenleg attól...","id":"20250602_kamatstop-alkotmanybirosag-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7d264d3-80b2-486f-a7c1-f901d3274933.jpg","index":0,"item":"521a7542-6bff-4bc4-8822-8711c0e78234","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250602_kamatstop-alkotmanybirosag-bankmonitor","timestamp":"2025. június. 02. 06:10","title":"Valójában mekkora segítség ez az adósoknak a kamatstop, ami miatt Alkotmánybírósághoz fordultak bankok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b211ce1d-1de2-479d-91bf-0c451040458c","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A gyár fejlesztése, bővítése azonban nem áll le.","shortLead":"A gyár fejlesztése, bővítése azonban nem áll le.","id":"20250603_Pocsek-eve-volt-a-Samsungnak-tavaly-tetemes-a-veszteseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b211ce1d-1de2-479d-91bf-0c451040458c.jpg","index":0,"item":"c56cbb2f-f44d-42fb-9f10-66f62c143990","keywords":null,"link":"/kkv/20250603_Pocsek-eve-volt-a-Samsungnak-tavaly-tetemes-a-veszteseg","timestamp":"2025. június. 03. 08:17","title":"Pocsék éve volt a Samsungnak tavaly, tetemes a veszteség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1b483ca-3588-442e-bbb2-25abab66d489","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar kormányfő a visegrádi együttműködést is újraélesztené.","shortLead":"A magyar kormányfő a visegrádi együttműködést is újraélesztené.","id":"20250602_Orban-gratulalt-Karol-Nawrockinak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1b483ca-3588-442e-bbb2-25abab66d489.jpg","index":0,"item":"bef0e8e3-022d-4d14-9e15-1c513ab10695","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Orban-gratulalt-Karol-Nawrockinak","timestamp":"2025. június. 02. 09:18","title":"„Nagy győzelem” – Orbán máris gratulált Nawrockinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ideális városi mindenest fabrikáltak a nőknek, bár hiányzik egy-két "elképesztően" fontos kellék: mint a piperetükör a vezetőoldali napellenzőből.
A kocsit alaposan szemügyre veszik. Főleg piros színben és főleg a nők. A rövid orrú és csapott fenekű járgány formája, békejelvényes-madaras matricával az oldalán egyértelműen megüti az ingerküszöbüket. Pedig nem is csak női autónak való. A tesztelt Škoda Citigo Elegance, 999 köbcentis szívómotorral és 75 lóerővel még a két felnőtt, két gyerek kombóval is vígan boldogul.
Egy ilyen helyzet esetén persze hamar a csomagtartó felé irányul a figyelem. Bár a kategóriában óriási 251 literes; inkább mély, mint széles magas rakodó nyílással, szóval nagyon okosnak kell lenni a kiaknázásához. A helyzeten a hátsó ülés lehajtásával 951 literig segíthetünk. (Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a csomagok mennyisége nem arányos soha a távolban töltött idővel. Két napra a családnak valamilyen oknál fogva ugyanannyi csomag kell, mint egy hétre.)
Az utazási kényelemre, ha sikerült mindent és mindenkit bepasszírozni nem lesz panasz. Az ülések kagylóformáját, egybeöntve a fejtámasszal a spórolás a magyarázza, de még mindig jobb, mint ha valami nagyon olcsó műanyagszerű csökevény fejtámlát kapott volna.
A kormánymű nagyon könnyen jár még úgy is, hogy csak szervo-rásegítést kapott, a könnyű és rövid motortér miatt még álló helyzetben is pillekönnyen tekerhető, amit biztosan értékel majd a célközönség. Az útfogás egyébként még nagyobb tempónál is magabiztos, dimbes-dombos területen élményszerűen lehet dodzsemezni – főleg lefelé – a kis kocsival.
Képgaléria a kisautóról.
D.P.
A motor egyébként amellett, hogy a három henger miatt alapjáraton érezhetően rázza a kasznit, nagyon jó összbenyomást kelt. A hangja 2000-es fordulatszám körül szinte indokolatlanul mélyen dorombolva szól, kellemes hallgatni. A nyomatékra sem lehet panasz, a városi cikázáshoz meglódítja is a gépet és bár az első fokozat lehetne hosszabb, kettesben már lehet húzatni. Kétségtelen, a tempósabb közlekedéshez gyakorlatilag folyamatosan kell váltogatni.
A fogyasztás viszont érdekesen alakult. Városban sehogyan sem akart a drágaság 5,8-5,6 alá menni sőt, ennél magasabb értékekkel riogatott, amitől már visszavesz a lendületből az ember. Az országúti 4,5-4,7 már szimpatikusabb benyomást kelt főleg annak fényében, hogy tényleg nem szerénykedve, a kocsi méretének megfelelő hierarchikus helyen hajtottunk.
A középkonzolon lévő „audió valamin” lehet tetten érni szembeszökően a túlzás nélkül mentalitást. És ez még túlzás nélkül is lehetne igényesebb. A rádió monokróm kijelzője elképesztően alap. Nagyjából a kazettás-magnót keressük a környéken. A középkonzol sikerült talán az egész kocsiban a leggyengébbre, minden rettenetesen egyszerűen fest.
Ezen egy dolog segíthet. Bár opciós tartozék és drága is - 100 ezer forint – mégis szinte kötelező megvenni a "Move&Fun" infotainment-egységet, amely kifejezetten a Skodához készült. Hatalmasat dob a kocsi komfortszintjén. A navigáció megjelenítése kifejezetten felsőkategóriás, gyönyörű 3D-s grafikákkal. Ugyan így a rádió, vagy a műszerfal néhány műszere is kitehető a képernyőjére.
Képgaléria a kisautóról.
D.P.
Szintén izés dolga, hogy az ajtók belsején is feltűnik a kocsi fényezése, jelen esetben a tornádóvörös szín. Pedig nagyon jól néz ki, a fényezés is minden bizonnyal bírja is a strapát. Az viszont valóban életszerű kérdés, hogy melegben mennyire meleg és hidegben mennyire hideg egy ilyen felület.
A vezetőoldali napellenzőt lehajtva értheti a nőket a sokk. Nincs piperetükör. Aki ült már reggeli dugóban annak nem nehéz kiszúrni, hogy a piros lámpa nem csak szabály, de lehetőség is. A nők ilyenkor sminkelnek vagy igazítanak. Persze lehet a visszapillantóval is, de az sokkal macerásabb. Sokat lehetne fogni egy ilyen egyszerű kiegészítővel. Nem célozgatva, de gondoskodást tükröz, hogy tolatás közben a rádió lehalkítja magát ezzel is teret hagyva a figyelemnek.
ŠKODA Citigo Elegance 1.0 75LE 4-ajtós
Motor: 999 ccm
Sebességváltó: manuális, 5-fokozatú
Teljesítmény: 55 kW / 75 LE
Legnagyobbsebesség: 171 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 13,2 s
Maximális nyomaték: 95 /3000-4300 ford.
Hosszúság/szélesség/magasság: 3563/1645/1478 mm. Tengelytáv: 2420 mm.
Üzemanyagtartály térfogata: 35 l.
Igencsak vicces a jobboldali ablak működtetése is, amelynek konkrétan a jobboldali ajtón van a gombja. Mivel a kocsi belseje kartávolság szélességű könnyen át lehet nyúlni. Hogy miért nem tették inkább középre az ablakvezérlő gombokat? A kocsiba visziont fényes hangulatot költöztet az üvegtető, még októberben is szívesen nyitogatja majd, aki beválasztja az extrák közé 240 ezer forintért. Négy fokozatban állítható és gyorsan teszi a dolgát. A hátsó ablak viazont csak patenttel nyitható és valóban egy hátsóablak funkcióját nem kell túlértékelni – ez talán az ésszerű túlzás nélküliség.
Ez a spórolós filozófia egyébként a tesztelt modell esetében csak nagyon zárójelesen igaz. A szinte csúcsfelszereltségű mini autó árát – amelyből csak a tempomat hiányzott - hangosan kimondani sem meri az ember. Inkább egy kicsit marketingeli és az alapmodell szimpatikus 2,3 milliós árát súlykolja. Ugyanis ez a "Piroska" 3,6 milliós árcédulájával általános megdöbbenést kelt.
Meglátjuk 3 év múlva használtan, mennyiért megy majd.