Tetszett a cikk?

Az átdolgozott R8-asok, év végén rajtolnak az európai piacokon.

Audi

Az átdolgozott R8-modellprogramot két karosszériatípus – Coupé és Spyder – és három motorváltozat alkotja. Az új, hétfokozatú S tronic kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval szerelt modellek esetében a százas sprint ideje 0,3 másodperccel javult.

Az Audi R8 V8 hajtásáról gondoskodó nyolchengeres erőforrás 316 kilowatt (430 lóerő) teljesítményt és 430 newtonméter nyomatékot ad le, utóbbit 4500 és 6000 fordulat/perc között. A hétfokozatú S tronic váltóval társítva az R8 Coupét 4,3 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra, majd tovább egészen a 300 kilométer/óra végsebességig. Az R8 V10 S tronic váltóval ugyanezt a versenyszámot 3,6 másodperc alatt teljesíti, és 6500-as fordulatszámnál 530 newtonméter nyomatékot szabadít a főtengelyre.

A csúcs az új R8 V10 plus 404 kilowatt (550 lóerő) teljesítményével és 540 newtonméter nyomatékával. Az S tronic váltóval nulláról száz kilométer/órára 3,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig eléri a 317 kilométer/órát. Az új csúcsmodell csak Coupé karosszériával választható.

Az erőátvitelről a hatfokozatú kézi kapcsolású váltó helyett ezentúl akár az új, hétfokozatú S tronic is gondoskodhat. A korábban bevetett R tronicot leváltó új egység a V10-es változatokon a szériafelszereltség része. A villámgyorsan kapcsoló kettős tengelykapcsolós automatizált váltó rajtkontroll funkciót is kínál.

A külsőt a LED-technológiájú első és hátsó lámpatestek határozzák meg a jövőben. Lekerekítették a sarkokat a singleframe hűtőmaszkön, az átformálták a diffúzor tés a nagy, kerek kipufogócső-végek a legfeltűnőbb változások. Valamint minden modellen dinamikus irányjelzőt kapnak a hátsó lámpatestek.  A LED-es irányjelző fénycsíkja belülről kifelé abba az irányba futva töltődik fel, amerre a vezető kanyarodni szeretne.

Az informatív index.
Audi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!